Aihe: Bob Dylan Helsinkiin kesäkuussa
1 2 3 4
mrk
02.06.2008 14:30:05
Mikäli sä nyt olit se Dave Matthews Band -paitanen heebo niin mä en nähny oikein vilaustakaan rumpalistakaan sun ansiosta. Älä nyt käsitä väärin, mutta pirun itsekästä toimintaa kun sulla oli kuitenkin koko kentän parhaita istumapaikkoja. Mulle kyllä kelpais se että kaikki seisoo, mutta kun se ei ole mahdollista niin voisi sitten kunnioittaa siinä takana istuvia, jotka ovat myöskin maksaneet keikasta. Muualla kuin eturivissähän ei saanut seistä. Noh, rehellisesti sanoen mua ärsytti kuitenkin enemmän sen pariskunnan valitus siinä vieressä, mutta ymmärrät varmaan pointtini.

Ymmärrän ja pahoittelen. Istuen ei tosiaan nähnyt muuta kuin soittajien yläruumiit ja tähän yhdistettynä näiden yksien sankarien valitus niin ei todellakaan huvittanut istua. Harmitti oikeastaan etten ollut siinä C-lohkossa, siellä kun muutkin seisoivat.
"Short On Long Term Goals"
riffi-rotta
02.06.2008 14:54:48
Harmitti oikeastaan etten ollut siinä C-lohkossa, siellä kun muutkin seisoivat.

Ei sielläkään seisominen helppoa ollut :) Takana (firman korruptiolipuilla?) istuva herra potki jalkoihin ja järkkäreiltä tuli ristiriitaisia ohjeita, mutta keikasta nautin täysillä joka tapauksessa.
Flash
02.06.2008 15:42:39

Istuimista kentällä ei ole koskaan mitään muuta kuin haittaa, taas sen saimme kokea... Mutta itse keikka oli tosiaan kokonaisuutena ihan hyvä ja saundit siinä C-lohkon 7. rivillä kohtuullisen hyvät. Plussaa settilistasta. Dylanillahan noita biisejä riittää, joten kaikkea ei voi aina tietenkään saada. Ihmeen pitkä keikka kumminkin. Odottelin, että ei jaksaisi kahta tuntia soitella. Bändi oli välillä aika kahvilla Dylanin kanssa, kun eivät oikein tienneet aina, että mihin osaan pitäisi lähteä. Tuotakin touhua oli toisaalta ihan hauska katsella.
Live Music Is Better!
teg
02.06.2008 16:50:17
Jaha, tämän lyhyen otannan prusteella kaikilla muilla sitten on ollut hauskaa keikalla. Oma rehellinen kommentti keikasta on lyhyesti sanottuna huono. kyllä nyt jonkinlaista kontaktia yleisöön vois ottaa, vaikka olisi ite ukko ylijumala. Ehdottomasti huonoin keikka vissiin kymmeneen vuoteen, mitä on tullut todistettua.

Eikö voisi jo laittaa eläkepapereja vetämään, jos ei todellakaan kiinnosta? En odottanut mitän Iggy Popin kaltaista sähköjänistä lavalla näkevänikään, mutta olisi edes voinut tehdä jotain muutakin tehdä kuin seisoa lähes koko keikka melkein selin yleisön suuntaan.

Paljon vaisun menon syyksi on laitettava tuolle penkit kentällä-järjestelyn piikkiin. Ei ne vaan sovi keikkakäyttöön. Olisi voinut edes vähän vapauttaa tunnelmaa, jos olisi vähän edes liikahtaa keikan aikana. Nyt kaikki istuivat kuin tuomas-messussa konsanaan. Ja sekin harva henkilö, joka uskalsi nousta seisomaan sai kyllä huomata tekevänsä syntiä. Sitä tosiasiaahan tämä ei poista, etteikö Dylan olisi yksi suurimmista, mutta kyllä joskus kannattaisi osata lopettaa.
hollstro
02.06.2008 18:07:57

Mie tykkäsin tosi paljon. Menin ilman ennakko-odotuksia paikalle kunen ole mikään Dylan-fani. Dylan oli heikoin lenkki soittajana ja laulajana, mutta olihan ne hänen biisejään. Bändi oli kovatasoinen. Rumpali eritoten. Paras sufflekomppi mitä olen kuullut livenä.

Saundit oli siihen miksauspöydän eteen hyvät, välillä hieman liian lujaa mutta suurimman osan ajasta tosi nappiin. Hartwall-areena ei ole helppo paikka saundien kannalta. Ainoastaan Steely Danilla on olleet paremmat saundit tähän mennessä.

Vähäeleisyys on Dylanin tavaramerkki ja hyvä niin. Soitot soittona ja kamooneverybodyt ym. halvat yleisönkosiskelut jätetään vähemmän karismaattisille bändeille.
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Marlowe
02.06.2008 18:14:55 (muokattu 02.06.2008 18:15:55)
No joo, olihan tuo keikka! Lähdin vähän sillä asenteella liikkeelle, että luvassa saattaa olla mitä hyvänsä mielettömän hyvästä keikasta aina täydelliseen rimanalitukseen saakka, mutta tuleepa ainakin elävä leganda eräs suurimmista suosikeista nähtyä edes kerran livenä.

Olin ihan tyytyväinen, mutta en häikäistynyt. Ensimmäiset neljä biisiä olivat kyllä aivan maagisia, mutta keskivaiheilla tuli lievä puutumisen tunne kun kappaleet oli vedetty läpi sillä samalla rokkimuotilla ja kyllähän se ääni tuo välillä mieleen kurkkutautisen variksen. "It's Alright Ma, I'm Only Bleedingia" en meinannut tuntea aluksi ollenkaan. Loppua kohti keikka parani taas, vaikka "Like a Rolling Stone" saikin aika lempeän käsittelyn osakseen.

Olin permannolla H-katsomossa, ja se oli ihan siedettävä paikka niin näkyvyyden kuin äänentoiston kanssa. Lopussa menin sitten keskilattialle fiilistelemään kun muukin porukka nousi ylös.

En tuntenut taustamuusikkoja sen kummemmin, eivätkä nuo nimet netistä vilkaistuna herättäneet sen kummempia tuntemuksia: Stu Kimball (kitara), Denny Freeman (kitara), Donnie Herron (viulu, mandoliini, pedal steel), Tony Garnier (basso), George Recile (rummut). Näyttävät kuitenkin kaikki tai ainakin melkein kaikki soittaneet maestron uusimmalla levyllä, joka onkin ihan hyvä lätty - keikallakin tykkäsin kovasti "Spirit on the Waterista". Hieno biisi. Jäin harmittelemaan sitä, ettei Dylan itse soittanut kitaraa missään vaiheessa: käsittääkseni sellaistakin on tapahtunut tämän kiertueen muutamilla keikoilla.

Settilista oli kohtalaisen hyvä, ja täytyy antaa propsit herra Dylanille siitä, että tämä uskaltaa muutella keikan sisältöä ilta illan jälkeen (vrt. vaikkapa Paul McCartney, joka video- ja muiden härpäkkeidensä kanssa vetää aina samanlaisen keikan). Joitakin helmiä jäi uupumaan - "Just Like a Woman" olisi ollut unelmien täyttymys - mutta kuten sanottu, kaikkea ei voi saada, ja monessa paikkaa "Blowin' in the Wind" on päättänyt shown ja "Like a Rolling Stone" on jätetty kokonaan soittamatta.

Eikö voisi jo laittaa eläkepapereja vetämään, jos ei todellakaan kiinnosta? En odottanut mitän Iggy Popin kaltaista sähköjänistä lavalla näkevänikään, mutta olisi edes voinut tehdä jotain muutakin tehdä kuin seisoa lähes koko keikka melkein selin yleisön suuntaan.

Dylan ei käsittääkseni ole koskaan ollut mikään yleisön kanssa seurustelija - hyvä jos sanoo sanaakaan ylimääräistä - joten sitä puolta en edes odottanut tältä keikalta.
"Barry, Dick ja minä olemme tulleet siihen tulokseen, että vakavasti otettavalla ihmisellä täytyy olla... vähintään viisisataa levyä" (Nick Hornby: Uskollinen äänentoisto)
Makkari
02.06.2008 18:18:33 (muokattu 02.06.2008 18:27:34)
(btw, järkkärit näyttivät Ballad of Thin Manin alussa että nyt ylös ja eteen, joten mistään spontaanista yleisön innostumisesta ei kyse ollut)

Oikeastiko?!?! Miten ne eivät sitten keikan alussa antaneet käytävällä seistä ei edes siinä sivulla... En antanut ihan heti periksi, ja järkkärinainen oli sitä mieltä että mä lähden ulos. Rupes sitten kiskomaan mua pois... Juoksin pakoon omalle paikalleni (Ja astuin samalla varmaan kymmenille varpaille) ja se seuras mua sinne... Saatiin lopulta "sovittua", että saan jäädä jos istun visusti paikallani... Kymmenen sekuntia myöhemmin olisin tarjonnut tyypille kakskymppistä, mutta onneksi selvittiin ilman lahjuksia! :D On se kiva kun on vähän valtaa, niin voi vittuilla ihmisille!

Mutta siis, mä en ihan oikeasti ymmärrä miten joku jaksaa istua kaks tuntia rock 'n' roll-keikalla. Mulla ainakin kipeytyi niska ja selkä ikävästi... Ja mitä katselin ympärille, niin ei näkynyt juurikaan edes jalanväpätystä. En ymmärrä miten nuo ihmiset ovat sinne päässeet, kun heillä ei näytä veri kiertävän ollenkaan. En tajua. Oliko paikalla pelkkiä rockpoliiseja? Vikat kolme biisiä pelastivat, kun pääsi rokkaamaan.

Dylan ei käsittääkseni ole koskaan ollut mikään yleisön kanssa seurustelija - hyvä jos sanoo sanaakaan ylimääräistä - joten sitä puolta en edes odottanut tältä keikalta.

Innostuihan se siinä lopussa puhumaan! :D Mä jo luulin, ettei se aio edes esitellä bändiä...

Mutta siis olenko ainoa, jonka mielestä bändi oli loistava?
Sergei Fallinen
02.06.2008 18:58:23 (muokattu 02.06.2008 19:01:25)

Tiedä sattuiko kukaan muu huomaamaan viime syksynä hesarin ulkomaanosastolla ollutta pikkujuttua jonka otsikkona oli "Bob Dylan puhui keikalla" tjsp. Tuntui jotenkin omituiselta että jostain parista sanasta jotka Dylan sanoi jossain Etelä-Amerikassa kirjoitettiin ulkomaanosastolla, varmaan vähän huono uutispäivä:p

Pointtia ei varsinaisesti ollut, kuin että niin, eihän äijä paljon lavalla tapaa seurustella.

E: ja penkit on kyllä perseestä.
Flash
03.06.2008 13:08:34

Oikeastiko?!?! Miten ne eivät sitten keikan alussa antaneet käytävällä seistä ei edes siinä sivulla...

Ei se tyyppi ollutkaan varsinainen järkkäri, vaan joku artistin organisaatiosta.

Innostuihan se siinä lopussa puhumaan! :D Mä jo luulin, ettei se aio edes esitellä bändiä...

Ja ihmeen paljon innostuikin, jopa vitsaili. Tais olla hyvä päivä Bobilla. :)
Live Music Is Better!
porcupine
06.06.2008 11:21:06
Ja sekin harva henkilö, joka uskalsi nousta seisomaan sai kyllä huomata tekevänsä syntiä.

Jaaha, aivan sama meininki kuin kahdella aikaisemmalla keikalla. Onneksi en lähtenyt tällä kertaa vittuuntumaan. Tuolta saa lukea aiempia kokemuksiani: http://muusikoiden.net/keskustelu/print.php?p=8117301
Emmie tiijä, mie oon Lappeenrannasta.
sormunen
06.06.2008 21:54:51
Enkö mä pilannutkaan koko hallin keikkaa?

Sä nyt näytät olevan Tampereelta, joten ei siitä sillai sen enempää paitsi että mahtoikohan kaikki ne muutkin, jotka pomppasivat ylös kuin vieteriukot heti ekan rokkisoinnun kuultuaan, olla just sieltä Tampereelta? Jos, niin silloinhan ratkaisu olisi yksinkertaisesti se, että tamperelaisille myytäisiin liput takaritsiltä, jolloin tavalliset ihmiset saisivat kuunnella musaa rauhassa. Ja lyhyemmätkin näkisivät lavalle.
riffi-rotta
07.06.2008 15:58:15
Sä nyt näytät olevan Tampereelta, joten ei siitä sillai sen enempää paitsi että mahtoikohan kaikki ne muutkin, jotka pomppasivat ylös kuin vieteriukot heti ekan rokkisoinnun kuultuaan, olla just sieltä Tampereelta? Jos, niin silloinhan ratkaisu olisi yksinkertaisesti se, että tamperelaisille myytäisiin liput takaritsiltä, jolloin tavalliset ihmiset saisivat kuunnella musaa rauhassa. Ja lyhyemmätkin näkisivät lavalle.

Noni! Sieltähän se ratkaisu sitten tuli! Saatte te tavalliset homo sapiensit rauhassa jatsailla jatkossa.
riffi-rotta
12.06.2008 17:42:46 (muokattu 12.06.2008 18:09:57)
Ootteko ollu tietoisia näistä?
http://www.youtube.com/watch?v=xjI2 … 3B026851&index=0&playnext=1

Melko mukavaa muistella keikkaa noiden tahdissa.
anttipoeka
13.06.2008 15:45:11
Ootteko ollu tietoisia näistä?
http://www.youtube.com/watch?v=xjI2 … 3B026851&index=0&playnext=1

Melko mukavaa muistella keikkaa noiden tahdissa.

Tattis! Yllättävän hyvä äänenlaatu.
Ei tässä sen kummempaa.
tsugaru
10.08.2008 11:18:35 (muokattu 10.08.2008 13:15:33)
"Jaha, tämän lyhyen otannan prusteella kaikilla muilla sitten on ollut hauskaa keikalla. Oma rehellinen kommentti keikasta on lyhyesti sanottuna huono. kyllä nyt jonkinlaista kontaktia yleisöön vois ottaa, vaikka olisi ite ukko ylijumala. Ehdottomasti huonoin keikka vissiin kymmeneen vuoteen, mitä on tullut todistettua.

Eikö voisi jo laittaa eläkepapereja vetämään, jos ei todellakaan kiinnosta? En odottanut mitän Iggy Popin kaltaista sähköjänistä lavalla näkevänikään, mutta olisi edes voinut tehdä jotain muutakin tehdä kuin seisoa lähes koko keikka melkein selin yleisön suuntaan." LAINAUS teqilta

Sähköjänis-IGGY oli vetänyt loisteliaan keikan, jälleen, Seinäjoella! !!HARMITTAA vietävästi kun keskitin kesän konserttitapahtuman Hartwall-areenalle. Konsertti ei mitenkään heilauttava ollut, vaikka Modern Time -levy loistelias onkin.

J ... otkut asiat VAAN pitää kokea. Dylan saa riittää vastedes soitettuna.

Kiinnostavaa muutenkin se, että miksi tuon yleisön pitää olla niin p:n traumaattinen asia itseään kunnioittavalle muusikolle. Iggy on niitä harvoja joille ei. Aloitti pahanilkisella flirtillä yleisön kanssa ja sitä rataa jaksaa jatkaa. Lähtee esiintymisessään siltä pohjalta, että katsotaan miten hienosti meillä tänään kulkee (eikä pohjalta, että kuunnelkaapa hartaasti perseeltänne, miten hyviä kappaleita meillä tällä kertaa on). Toivon hartaasti että nähdään Suomessa lähiaikoina.

Iggy on lyömätön - Dylan-sivullakin.
Kuuletko, kuinka madot yskii, köh köh?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)