Aihe: Def Leppardin sliipatut laulustemmat
1
Sensonic
01.06.2008 00:16:59
Tuli hommattua uusin Def Leppardin levy ja "yllättäen" siinä on taas niin sliipatut laulustemmat, että huh huh (siis sekä positiivisessa että negatiivisessa mielessä).

Koska en itse tiedä vokaaliosuuksien tuottamisesta yhtään mitään, niin voisiko joku kertoa miten nuo sliipatut laulustemmat saadaan aikaan?
Kitarat (kaikki vasureita): Ibanez RG-550, Ibanez PF-200, Ibanez "Jem", Charvel 3, Schecter Omen-7, Wolf KS-70, Wolf KS-70LX, Wolf KP3C, Wolf-SS, Landola F6/Cut
arppah8
07.06.2008 01:21:44

Hurjaa meininkiä. Sattui vielä sopivasti, työpaikalta löytyi vinyyleitten hautuumaalta Leppardin Hysteria ja Adrenalize, joita on tässä tullut kuunneltua ja ihmeteltyä taas kerran noita taustaköörejä.
God's away on business
santa
23.02.2009 19:39:03
mitäs tämä pitkä teksti on suomeksi. kiertokoulua kun olen vain käynyt niin ei ole päätä oikein lukea.
Numb
24.02.2009 11:24:24

Olisiko ollut rockin klassikkolevyjen Hysteria -jaksossa, kun selitettiin, että köörit on vedetty valtavasti yliartikuloiden ja suun liikkeitä liioitellen. Että siitä on saatu jotakin lisää soundiin.

Itse kokeilin yhdessä vedossa matalaan oktaavistemmaan, ja kyllä vaan, soundikin kasvoi.
A waist is a terrible thing to mind.
molder
29.08.2009 10:17:01 (muokattu 01.09.2009 11:09:29)
Hysterian tekemisestä on tehty dokumentti. Siinä valaistaan hieman asiaa. Def Leppardista on tehty myös leffa jossa oli kohtaus laulujen äänittämisestä. Elliot veti monilla eri sävelmillä moneen kertaan ( sillä tavalla, että ei kuullut edellisiä ottoja) niitä sitten tuplattiin ja triplattiin. Yksi juttu on tietty äänessä pysyminen. Leppardissa kaikki osaavat laulaa, vähän kuin Queenissa ja äänet stemmaavat hyvin.
Kandee tsekata:

http://www.youtube.com/watch?v=0WT8lO54aHE

Sensonic: Tuli hommattua uusin Def Leppardin levy ja "yllättäen" siinä on taas niin sliipatut laulustemmat, että huh huh (siis sekä positiivisessa että negatiivisessa mielessä).

Koska en itse tiedä vokaaliosuuksien tuottamisesta yhtään mitään, niin voisiko joku kertoa miten nuo sliipatut laulustemmat saadaan aikaan?
"The SOUND of VOLUME"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)