mikhot 01.06.2008 10:50:18 (muokattu 01.06.2008 10:51:01) | |
---|
Moro. Tuli hommattua Englin Invader 100, onpa ihana peli. 4x12-kaappia pitäis nyt katella sille ja todennäköisimmät vaihtoehdot on Englin pro-kaappi v30-elementeillä tai sitten xxl-versio myöskin v30:llä. Vintage 30:t sen takia, että käsittääkseni sillä pitäisi paremmin leikata läpi, bändissä kun on kaksi kitaristia. Olisko kokemuksia miten Invaderin kanssa toimii kyseiset kaapit, varsinkin kokemukset tuosta xxl:stä kiinnostaisi. Tällä hetkellä kokeilussa on standardi v60. Saundaa ihan hyvältä senkin läpi mutta tosiaan kaipaisi tuota leikkaavuutta enemmän. Muitakin kaappeja saa tottakai suositella jos siltä tuntuu. Kiitoksia! EBMM JP Signature, Ibanez S520EX --> Boss GT-8 w/Boss-FS6 --> Harmonic converger --> Behringer KX1200 |
Ben_D 01.06.2008 10:55:56 | |
---|
Pari sataa lisää ja Mesan ylisuuri skobe alle...löytyy ainakin alapäätä :) Tosin en tiedä, miltä tuo Invader soundaa. http://evincemetal.com/ |
mikhot 01.06.2008 11:10:50 | |
---|
Bändin toisella kitaristilla on jo Mesan Road King -kaappi, mietin että voisi olla vähän erilainen sointi paikallaan. Itsellä ei hirveästi kokemuksia ole muista Engleistä, mutta olen ymmärtänyt ettei Invader ole ihan yhtä kirkas tai ylämiddlekäs kuin esim. savage tai blackmore. EBMM JP Signature, Ibanez S520EX --> Boss GT-8 w/Boss-FS6 --> Harmonic converger --> Behringer KX1200 |
HeavyMachinery 01.06.2008 13:49:41 | |
---|
Bändin toisella kitaristilla on jo Mesan Road King -kaappi, mietin että voisi olla vähän erilainen sointi paikallaan. Itsellä ei hirveästi kokemuksia ole muista Engleistä, mutta olen ymmärtänyt ettei Invader ole ihan yhtä kirkas tai ylämiddlekäs kuin esim. savage tai blackmore. Mulla on invaderin kaverina celestion centuryllä ladallattu oversize komootti ja komeasti leikkaa läpi. Suosittelen siis v30 ja sen sukulaisia :D Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" |
mikhot 01.06.2008 13:52:25 | |
---|
Minkäs merkkinen tuo sun oversize-kaappi oli? Mesa vai? EBMM JP Signature, Ibanez S520EX --> Boss GT-8 w/Boss-FS6 --> Harmonic converger --> Behringer KX1200 |
HeavyMachinery 01.06.2008 13:54:59 | |
---|
Minkäs merkkinen tuo sun oversize-kaappi oli? Mesa vai? SmartCase :D se on roadready kaappi joka vastaa suunnilleen Krankin kaappia fyysisiltä mitoiltaan. Sitä ennen minulla oli krankin kaappi jossa oli noi sama elementit. Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" |
Tomi_R 01.06.2008 18:18:41 | |
---|
Pari sataa lisää ja Mesan ylisuuri skobe alle...löytyy ainakin alapäätä :) Tosin en tiedä, miltä tuo Invader soundaa. Itse suosittelen juuri tuota Mesan Rectifier Standard 4X12" (eli juuri se oversize) kaappia. On Invaderin kanssa mahtava yhdistelmä! Kaapissa itsessään on hyvin neutraali soundi, ei liian dominoivaa keskiääntä tai pistävää yläkeskiäänien toistoa. Alapäätäkin löytyy ja paljon! Itsellä siis myös tuo Invader 100, joskin sen kanssa soittaminen on jäänyt melko vähälle koska se on ollut huollossa suurimman osan siitä ajasta kun olen sen omistanut... Olen myös kuullut hyvää juuri tuosta ENGL:in XXL kaapista mutta henkilökohtaisia kokemuksia kyseisestä kaapista ei ole. |
mikhot 01.06.2008 22:53:43 | |
---|
Kiitoksia vastauksista. Tuli tuossa päivällä mittailtua auton takakonttia niin se sulkee pois ainakin sen englin xxl:n ja niin muuten varmaan tuon Mesankin. :D Eli jospa se Englin pro-kaappi olisi kiva kaveri. EBMM JP Signature, Ibanez S520EX --> Boss GT-8 w/Boss-FS6 --> Harmonic converger --> Behringer KX1200 |
En usko että XXL:ää mihinkään tarvitsisi, kun ainakin botnea Invaderissa oli muistaakseni vähän liiankin kanssa perus v30 4x12 kaapillakin :). Joku v30 pönttö olisi tosiaan tuon kanssa hyvä. |
mikhot 02.06.2008 22:34:24 | |
---|
Kiva että joku on tuotakin mieltä, tänään lähti tilaukseen se Englin v30. :) EBMM JP Signature, Ibanez S520EX --> Boss GT-8 w/Boss-FS6 --> Harmonic converger --> Behringer KX1200 |
HeavyMachinery 02.06.2008 23:08:52 | |
---|
En usko että XXL:ää mihinkään tarvitsisi, kun ainakin botnea Invaderissa oli muistaakseni vähän liiankin kanssa perus v30 4x12 kaapillakin :). Joku v30 pönttö olisi tosiaan tuon kanssa hyvä. InVaderissä on paljon enempi alakertaa kun muissa ENGLeissä. Ei se botnen puutteeseen kaada. Itse tykkään että noiden "oversize" kaappien soundi on vaan isompi ja isompihan on aina parempi :D Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" |