Aihe: Basso särö
1 2 3 4 513 14 15 16 17
Johannes_t
02.06.2008 08:48:33

Enpä ole törmännyt vielä semmosen bassosäröönkään joka ei sitä botnea veis.

Aikaisemmin mainostetun Ashodownin sämplejä on täällä (sekin söi alapäätä):
http://juki.1g.fi/mp3/Ashdown_Bass_Drive_Plus/

Usko jo siihen MulriDriveen ;) Siinähän siis on leikkuri joka jättää parin sadan hertzin hujakoilta alaspäin kaistan puhtaaksi.
J.Hollström
02.06.2008 09:05:31
Usko jo siihen MulriDriveen ;) Siinähän siis on leikkuri joka jättää parin sadan hertzin hujakoilta alaspäin kaistan puhtaaksi.

Ok, täytyypä hommata sitten semmonen. Torilla näytti olevan yksi...
Basismi
02.06.2008 09:29:43
Musta tuo multirive on paska. Ehkä se menee sitten paremmin kunnon sirkkelisärönä kuin lievänä efektinä.
Basso murisee kuin voissa paistettu pantteri.
J.Hollström
02.06.2008 09:44:13
Musta tuo multirive on paska. Ehkä se menee sitten paremmin kunnon sirkkelisärönä kuin lievänä efektinä.

Kommentoijan perusteella tää antaa uskoa että se on oikeesti hyvä. Ostin torilla olleen vehkeen pois kuleksimasta.
Basismi
02.06.2008 09:49:50
Kommentoijan perusteella tää antaa uskoa että se on oikeesti hyvä. Ostin torilla olleen vehkeen pois kuleksimasta.

Hienoa nähdä että kommenteistani on joillekin hyötyä :)
Basso murisee kuin voissa paistettu pantteri.
Johannes_t
02.06.2008 09:50:37

OK. Mulle se on kelvannut mallilla aina ja koko ajan päällä, nimenomaan mausteena, jonkun 200 keikkaa. Viimeisen neljän päivän sisään hoitu Metallicat ja Gladys Knightit samoilla asetuksilla pedaalissa.

Se sirkkelisärö (3. moodi) on tossa iha paska, mun mielestä.
Van Hannes
02.06.2008 10:35:15 (muokattu 02.06.2008 14:27:56)
Eipä enää mitään.........
"There Can Be Only One Hannes"
opa
02.06.2008 13:21:10
Olenpahan tätä ennenkin kehunu, mutta kehun vieläkin: MXR Blowtorch on loistava laite, jos haluaa oikeasti häijyä fuzzipörinää kehiin. Monipuoliset säädöt ja myös puhtaan signaalin saa miksattua sekaan. Ei ole pelkoa, että alapää katoaisi jonnekin. Pikemminkin saa varoa, ettei rusauta kartioita silpuksi.

Miedompikin särö onnistuu, mutta siitä en osaa juuri mitään sanoa, kun itte käytän sitä vaan äärimmäisiin hirmutekoihin.

Blowtorch ei ole ihan halvimmasta päästä (T-kaupassa 145€), mutta itse olen riittävän köyhä, että ostan mieluummin kerralla hyviä vehkeitä, kuin vaihtelen pikkuhiljaa parempiin.
http://www.rockway.fi
kalzu
02.06.2008 13:50:19
OK. Mulle se on kelvannut mallilla aina ja koko ajan päällä, nimenomaan mausteena, jonkun 200 keikkaa. Viimeisen neljän päivän sisään hoitu Metallicat ja Gladys Knightit samoilla asetuksilla pedaalissa.

Se sirkkelisärö (3. moodi) on tossa iha paska, mun mielestä.

Käytätkö Tubesim vai Standard modea? Itse ehdin hiukan laitteeseen tutustua jo viikonlopun aikana. Pidin särön lähes minimissään, maustoi mukavasti saundia vähän putkimaisempaan suuntaan (vrt. Gallien Krueger trankkuhifisoundi) molemmilla asetuksilla, ja tuntui toimivan yksistään erittäin hyvin. Saa nähdä miten bändin kanssa istuu sitten..
"Death is nature's way of telling us to slow down." www.piecemakerband.com
Johannes_t
02.06.2008 14:09:56 (muokattu 02.06.2008 14:12:57)

Käytätkö Tubesim vai Standard modea?

Standardia, tube vetää koko kaistan ruvelle ja standard jättää alakerran kliiniksi. Kannattaa tsekata manuaalista vielä parit kikat.

E: ja puhun näköjään ns. paskaa :D Se kolmas moodi, eli "flat" on ainoa joka säröttää koko kaistan. Joka tapauksessa ton standardin kanssa oon saanut selkeämmän ja samaan aikaan säröisemmän soundin. Riippuu varmaan myös soittajasta, bassosta, vahvistimesta, kaapista ja muutamasta muusta pikku jutusta...
Jamppa2
02.06.2008 20:24:37
Suoraan linjaan muistaakseni, mutta ei toi vehje toiminut minulla vahvistimenkaan kanssa. Kiertoon lähti.

Eli paska laite, mutta niinhän se on että ei basso mitään efektiä tarvittekkaan.
Jotain pientä.
J.Hollström
02.06.2008 20:30:31
Eli paska laite, mutta niinhän se on että ei basso mitään efektiä tarvittekkaan.

Ei välttämättä. Jos joku saa siitä itseään miellyttävän äänen niin silloin se ei ole turha vekotin.
tmmy
02.06.2008 23:54:45
Olenpahan tätä ennenkin kehunu, mutta kehun vieläkin: MXR Blowtorch on loistava laite, jos haluaa oikeasti häijyä fuzzipörinää kehiin. Monipuoliset säädöt ja myös puhtaan signaalin saa miksattua sekaan. Ei ole pelkoa, että alapää katoaisi jonnekin. Pikemminkin saa varoa, ettei rusauta kartioita silpuksi.

Miedompikin särö onnistuu, mutta siitä en osaa juuri mitään sanoa, kun itte käytän sitä vaan äärimmäisiin hirmutekoihin.

Blowtorch ei ole ihan halvimmasta päästä (T-kaupassa 145€), mutta itse olen riittävän köyhä, että ostan mieluummin kerralla hyviä vehkeitä, kuin vaihtelen pikkuhiljaa parempiin.

Ehdottomasti samaa mieltä! Omistan samanlaisen särön ja on kyllä magee boxi! Blendin avulla alapäät eivät katoa ja edelleen jytisee. Suosittelen.
www.monovisio.com
Jonan
03.06.2008 11:22:07
Ite käytin yksissä reeneissä kitaristin Vintage Tube Overdrivea, Behringeriä siis, ja omaan korvaan kuulosti ihan passelilta. Ei liian raju muttei mikään nyhverö.
Japanin tunnetuin kokki
jaakonam
03.06.2008 14:09:39

Ite käytin yksissä reeneissä kitaristin Vintage Tube Overdrivea, Behringeriä siis, ja omaan korvaan kuulosti ihan passelilta. Ei liian raju muttei mikään nyhverö.

Behringer Blues Overdrivellakin sai ihan kummallisen mielenkiintoisen särön aikaiseksi. Tämä on siis keparalle ja pasuunalle sopiva BO-100 ja siinä on siis noin yksi toimiva asento, joka löytyy hakemalla. Sen jälkeen kannattaa liimata potikat asentoihinsa.
"Basso on yksinkertaisten miesten monimutkainen instrumentti."
J.Hollström
05.06.2008 20:13:42
Musta tuo multirive on paska.

Sain ton purkin. Alla näyte klo 12 säädöillä STD-moodissa.

http://juki.1g.fi/mp3/Bassottelua/4beat110_MultiDrive.mp3
hollstro
05.06.2008 21:02:49

Hyvä saundi. Millä bassolla?
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
J.Hollström
05.06.2008 21:32:40
Hyvä saundi. Millä bassolla?

Tokai APJ-55. Lopussa tallamikkifeelistelyä.
Jamppa2
06.06.2008 17:05:16 (muokattu 06.06.2008 17:07:08)

Totta tosiaan! Hyvät pöhinät lähti. Entä minkälainen vaffari?
Jotain pientä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)