Aihe: American Idol 2008
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Sävis
26.05.2008 00:01:55
eli finaalikaksikko davidit? eräs kolmevuotias pikkuneiti vaati huomioni kriittisellä hetkellä.

Juuri näin. Syesha tippui siis.
Sävis
01.06.2008 15:11:11 (muokattu 01.06.2008 15:11:22)
Onko kaikki muut jo kuulleet voittajan? Mä oon hyvin pystynyt välttämään spoilaukset. Tosin aika vahva tunne on, että Archuleta korjaa potin. Tänään illalla se kuitenkin nähdään!
papitsu
01.06.2008 15:15:33
Onko kaikki muut jo kuulleet voittajan? Mä oon hyvin pystynyt välttämään spoilaukset. Tosin aika vahva tunne on, että Archuleta korjaa potin. Tänään illalla se kuitenkin nähdään!

Joo, Archuletaa veikkaan minäkin. Mitään oikeaa tietoa ei ole kyllä korviini vielä ehtinyt.
PUNK OUT WITH YOUR CUNT OUT!
bedlam
01.06.2008 15:58:50 (muokattu 01.06.2008 15:59:12)

Tuli kyllä jotenkin selkeä taktikoinnin maku tuomareiden osalta finaalissa. Cookia on kehuttu jatkuvasti tulevaksi idoliksi ja kisan parhaaksi. Nyt kun kaikilla on tiedossa, että miehestä joka tapauksessa tulee hittiartisti, niin kehutaan sitten vikassa jaksossa Archuletaa senkin edestä. Saadaan vielä muutama epäileväinen lompakko taivuteltua äänestämään ja diggaamaan.
Se viimeksi nauraa joka hitaimmin ajattelee.
Sävis
01.06.2008 16:03:58
Tuli kyllä jotenkin selkeä taktikoinnin maku tuomareiden osalta finaalissa. Cookia on kehuttu jatkuvasti tulevaksi idoliksi ja kisan parhaaksi. Nyt kun kaikilla on tiedossa, että miehestä joka tapauksessa tulee hittiartisti, niin kehutaan sitten vikassa jaksossa Archuletaa senkin edestä. Saadaan vielä muutama epäileväinen lompakko taivuteltua äänestämään ja diggaamaan.

No jaa, toisaalta mun mielestä Archuletan hehkutus oli ihan ansaittua. Jotenkin hänen laulussaan oli vaan enempi sellasta imua ja sitä mystistä jotakin. Olin pikkasen pettynyt Cookin vetoihin, koska parhaimmillaan hän on kyllä ihan hemmetin kova. Ehkäpä nämä kaksi Davidia käsittelivät finaalin tuomia paineita vähän eri tavalla?
DaKiller
01.06.2008 21:57:37

No jaa, toisaalta mun mielestä Archuletan hehkutus oli ihan ansaittua. Jotenkin hänen laulussaan oli vaan enempi sellasta imua ja sitä mystistä jotakin.

Archuletta todellakin "sucks". ;) En vaan itse voi sietää tuota ärsyttävää ilmettä, joka on taukoamatta tyypin kasvoilla ja laulukin on jotenkin vaikeaa kuunneltavaa. Respectiä toki iän puolesta mutta siihenpä se sitten jääkin.
Sävis
01.06.2008 23:15:44
Kyllä täytyy sanoa, että ihan pikkasen pettynyt olen lopputulokseen, vaikka molemmat ovatkin erittäin hyviä laulajia.
Notefix
01.06.2008 23:26:51

Kyllä täytyy sanoa, että ihan pikkasen pettynyt olen lopputulokseen, vaikka molemmat ovatkin erittäin hyviä laulajia.

No, eiköhän se ole sama kumpi voittaa. Varmasti haettiin vähän muutosta tuohon formaattiin ja
hyvä niin. Jännää sinänsä että toi Cook oli jossain vaiheessa parempi, mutta viime aikoina taas tää pikkudavid on ollut musiikillisesti selvästi parempi. Ihan hyvä niin, koska David A:lla on aikaa kypsyä ja saada syvyyttä lauluunsa. Selvästi musikaalisempi hän kyllä on, mutta ei ehkä vielä valmis.
"Layers of layers of shit!"
Tellervo
02.06.2008 01:09:25 (muokattu 02.06.2008 01:17:00)
Hienoa oli seurata tätä kisaa, harmittavan moni jakso vaan jäi välistä. Nyt olen paikannut tietojani kuuntelemalla joitain esityksiä Youtubesta. Omat suosikkini olivat David Archuleta ja Michael Johns. Paljon kehutun Carlyn esityksiä en nähnyt tv:stä yhtään, paitsi tuon finaalin osuudet, jotka ei ihmeitä olleet. Mutta ainakin Jesus Christ Superstar vaikutti olevan eri luokkaa.

David Cookista en pitänyt varsinkaan alkuvaiheissa juuri ollenkaan, mutta myönnettävähän se on, että hyvin se vetää. Jotenkin vaan tuntuu että sillä ei ole tarpeeksi selkeää omaa luonnetta ja tyyliä, paitsi se ylimielinen ilmeily 8) Epämääräinen tyyppi jotenkin, sekä musiikillisesti että persoonana. Finaalissa ärsytti suunnattomasti se käsi Bryan Adamsin olalla veljeily. Stn, kusi noussut päähän jätkällä selvästi. Entäs sitten nyt, kun voitto tipahti. En olisi kyllä alun perin ikinä uskonut, että tämä tyyppi voittaa.

Syesha oli teknisesti huippuluokkaa, mutta ei vaan sytyttänyt mua mitenkään erityisesti. Muinoin pudonnut xkeezie oli samaa luokkaa, mutta jotenkin sympaattisella tavalla menneestä maailmasta. David A taas sykähdytti jollain oudolla ja perustelemattomissakin olevalla tavalla - beyond technique. Biisivalinnat ei kyllä edustaneet aina mun musiikkimakua, mutta eihän sitä ääntä ja tulkintaa voinut vastustaa.

Michael Johnsin Dream On oli kyllä kuitenkin tähän asti tsekkaamistani mulle se number one -esitys. Johtunee biisistäkin, mutta sillä herralla on kyllä äänessä myös jotain mistä pidän henk koht todella paljon. Rockin, soulin ja bluesin sekoitus. Tuleva Paul Rodgers?
"Miehet on ihania ja musiikki on ihanaa."
Tellervo
02.06.2008 01:18:13
P.S. Lopputuloksen spoilaaminen oli mainituilta lehdiltä kyllä todella kusinen temppu. Itsellenikin kävi onnettomasti.
Fuzzy Boner
02.06.2008 08:11:18 (muokattu 02.06.2008 08:12:02)

Finaalissa ärsytti suunnattomasti se käsi Bryan Adamsin olalla veljeily. Stn, kusi noussut päähän jätkällä selvästi.
huh huh.
Sävis
02.06.2008 14:23:11
No, eiköhän se ole sama kumpi voittaa. Varmasti haettiin vähän muutosta tuohon formaattiin ja
hyvä niin. Jännää sinänsä että toi Cook oli jossain vaiheessa parempi, mutta viime aikoina taas tää pikkudavid on ollut musiikillisesti selvästi parempi. Ihan hyvä niin, koska David A:lla on aikaa kypsyä ja saada syvyyttä lauluunsa. Selvästi musikaalisempi hän kyllä on, mutta ei ehkä vielä valmis.

Joo, itse kanssa huomasin tuon kehityksen ja ehkäpä juuri siksi olin vähän pettynyt, kun amerikkalaiset eivät osanneet arvostaa Archuletan mieletöntä loppukiriä. Olihan ne Archuletan finaaliesitykset aivan omaa luokkaansa. Innolla odottelen kyllä molempien tulevia levyjä. Harmillisen huonoja biisejä ovat monet idolit saaneet laulettavakseen. Toivon siis molemmille hyviä yhteistyökumppaneita.
Bluesmies
02.06.2008 14:30:30
Mua vitutti Archuletan Imaginessa niin totaalisen paljon se, että äijä käytännössä lauloi täysin eri biisin Imaginen sanoilla. Muutti melodiaan aivan kokonaan. Pisti vituttamaan.

Oikea mies voitti, ehdottomasti!
papitsu
02.06.2008 18:58:14
Mua vitutti Archuletan Imaginessa niin totaalisen paljon se, että äijä käytännössä lauloi täysin eri biisin Imaginen sanoilla. Muutti melodiaan aivan kokonaan. Pisti vituttamaan.

Niinpä. Se keskimmäinen biisi, minkä se veti tuossa finaalissa, oli ihan törkeän hienosti vedetty, mutta Imaginen kohdalla se improvisointi meni taas ihan överiksi. Sanokaa mitä sanotte, minusta tuo oli todella tyylitajuton veto.

Oikea ihminen voitti. Vaikka finaalissa pikkasen heikompi olikin.
PUNK OUT WITH YOUR CUNT OUT!
bedlam
02.06.2008 21:01:20 (muokattu 02.06.2008 21:07:04)

Jes, olipa kyllä suuri positiivinen ylläri. Just vasta boksilta katsoin. Archuleta on teknisesti hemmetin taitava laulaja, mutta itse en kuule sen äänessä mitään minkä takia sitä haluaisin levyltä kuunnella. Livelaulanta on taidonnäytteenä ikäiseltään minuutin pätkissä mukavaa kuunneltavaa tv:n välityksellä, mutta en mää sen levyjä voisi kuvitella ostavani. Cook on itse asiassa ensimmäinen idoli, jonka levy saattaisi joskus mukaan tarttuakin jos vain hyviä biisejä saa. Tulevaisuuden Chris Cornell.

Onpahan muuten pikkasen isompaa tuo ameriikan meininki, olipahan kunnon show tuo finaali.

Ja mitä tuohon nesteen päähännousuun tulee, niin minusta tuntuu että se hieman ylimielinen virnistely alkulaulannoissa oli lähinnä jännityksen peittämistä. Näissä finaaleissa tyyppi on vaikuttanut todella hyvälle jätkälle, ennemmin se Archuletan ainainen koiranpentuilme tuomareiden kehuja kuunnellessa alkoi vituttamaan.
Se viimeksi nauraa joka hitaimmin ajattelee.
J.Caven
03.06.2008 00:36:41

Oikea mies voitti, ehdottomasti!

Myötäilen kuin hiihtotrikoo.

Spoilaajien mulkerot saivat minut ansaan, mutta Cookin yllättävän voiton takia seurasin skaban mielelläni loppuun asti. Olin tyytyväinen paitsi siksi, että Cook on törkeän kova vokalisti, niin juuri tuon pikku-Davidin epämiellyttävän improvisoinnin takia. Love Me Tender oli toinen korviin osunut käsittämätön venkoilu: http://www.youtube.com/watch?v=cHVGRa1QmG0

Maailman kuuluisimpien artistien isoimpia hittejä, joiden vahvuus on yksinkertaisessa hyräiltävässä melodiassa eikä jäljelle jätetty kuin sanat. Ei ne säveltäjät haulikolla niitä nuotteja sinne partituurille ammu, kyllä niillä on omat tarkoituksenmukaiset paikkansa, yleensä. En mä improvisointia vastaan toki täysin puhu, mutta mä kyllä pyytäisin vähän enemmän kunnioitusta ton tason hymneille.

Petyin tuomareihinkin, kun eivät missään vaiheessa tuosta urputtaneet edes rakentavasti. Mieluummin kun yleisestiottaenkin näkisin niin, että enemmän laulajat ovat kappaleita varten, kuin kappaleet laulajia.
Sävis
03.06.2008 10:23:36
Pitäisi ehkä kuunnella noista Imaginesta ja Love Me Tenderistä kokopitkät versiot. Mun veikkaus nimittäin on, että niissä biisin alku menee niin kuin se oikeasti menee. Kun biisi pitää tiivistää minuuttiin ja siinä samalla pitää esitellä laulutaitojaan, niin en yhtään ihmettele Archuletan ratkaisua.
Tellervo
03.06.2008 13:08:09
Love Me Tender oli toinen korviin osunut käsittämätön venkoilu: http://www.youtube.com/watch?v=cHVGRa1QmG0.

Mä en kyllä näe tuossa yhtään mitään valittamista. Ei voi mitään, mutta olen aivan eri mieltä :)
JTL
03.06.2008 19:40:45

Hieno homma, että Cook voitti.
Esim. Finaalissa Cookin ja Archuletan duetossa jäi Archuleta pahasti jalkoihin. Hyvin Archuletakin vetää, mutta on kovin "one trick pony". Archuletan soundissa ei ole yhtään särmää, mikä lähes eliminoi sen soundin sopimisen mihinkään muuhun kuin siirappisiin balladeihin.
SKULLFUCKER -> http://skullfucker.kypara.net/
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)