Aihe: Kummalla polvella pidätte kitaraa soitettaessa?
1 2
Hiekkaharjun Hendrix
30.05.2008 19:49:21
Eli siis, kun en haulla vastaavaa aihetta löytänyt, niin laitetaanpa nyt tälläinen keskustelu käyntiin. Itse olen siis oikeakätinen ja pidän kitaraani vasemmalla polvella/reidellä. Olen pannut merkille, että kaikki tuttuni, jotka ovat oikeakätisiä, pitävät kitaraansa oikealla polvella. Minusta näin on vaikeampi soittaa, koska kitara menee mielestäni vääränlaiseen asentoon oikealla polvella pidettäessä. Haluaisin nyt sitten kuulla teidän tapanne. Täytyy tietenkin huomioida, että V-malliset kitarat ovat jo muodoiltaankin sellaisia, että niitä täytyy pitää eri tavalla.
Oksakohta
30.05.2008 20:04:04
Sähkökitaraa yleensä noin oikealla reidellä. Nylonkielistä joskus vasemmalla, kun jalkatuen kanssahan sitä ei juuri oikealla voi pitääkään. Teräskielista akustista useimmiten oikealla.

Keskimmäisellä jalalla vasta hauska on soittaa.

Täytyy tietenkin huomioida, että V-malliset kitarat ovat jo muodoiltaankin sellaisia, että niitä täytyy pitää eri tavalla.

Tuon takia harkitsisin itse kauan sellaisen ostamista. Ei aina seisaaltaankaan viitsi soittaa.
Pääasia, että pyssyy rytmisä.
J.Hollström
30.05.2008 20:06:08
Eli siis, kun en haulla vastaavaa aihetta löytänyt niin tässä olisi:

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=38&t=97257&o=0
Hiekkaharjun Hendrix
30.05.2008 20:09:19
Laitoin kyllä kaikki mahdolliset hakusanat mitä vain suinkin keksin, mutta näköjään en sitten keksinyt aivan kaikkia. Aina ei voi voittaa.
Metal_Late
30.05.2008 21:40:56
Täytyy tietenkin huomioida, että V-malliset kitarat ovat jo muodoiltaankin sellaisia, että niitä täytyy pitää eri tavalla.

Voihan sitä pitää V-mallisiakin vasemmalla polvella,mut se on vain vaikeampaa istualteen. Eri asiahan se on kun vetää vasemman jalan monitorille, keihään polven päälle ja sooloa kehiin.
Henkka370
30.05.2008 21:50:39
vasemmalla... tai joskus oikeella.

Oon vasuri
jonne.i
30.05.2008 22:12:11
oikealla polvella. olen vasenkätinen, mutta soitan (ja käytän tietokonetta ja syömävälineitä kuten oikeakätiset)
Moimies
31.05.2008 12:14:40 (muokattu 31.05.2008 12:15:00)
Nyt kunno rähinät pystyy.
Eddie
31.05.2008 13:18:47

http://www.smh.com.au/ffximage/2006 … 61012031017695_wideweb__300x375.jpg

Siinä se. Noin.

Sulla on vissiin samanlaiset Pelle Hermanni - housut kanssa?
Ostetaan soittotaito.
papitsu
31.05.2008 14:20:09 (muokattu 31.05.2008 14:21:06)
Aina oikealla. Aika usein istun niin, että oikea jalka on vasemman päällä, ja siinä päällimäisenä oikean jalan päällä sitten kitara.
PUNK OUT WITH YOUR CUNT OUT!
Harvestman
31.05.2008 15:02:42
Aina oikealla. Aika usein istun niin, että oikea jalka on vasemman päällä, ja siinä päällimäisenä oikean jalan päällä sitten kitara.

Tervetuloa selkävaivat jos tuota meinaat jatkaa.
Dave Mustaine ei tykkää pissiksistä.
Moimies
31.05.2008 15:30:23
Sulla on vissiin samanlaiset Pelle Hermanni - housut kanssa?

Ilman housuja useimmiten. Juu.. lähinnä tuo "kitaranpitotapa" on sama, asento sun muu rekvisiitta ei.
Nyt kunno rähinät pystyy.
Socialite
31.05.2008 17:00:07
En kummallakaan, sitä vartenhan ne hihnat on.
antti.merikapteeni
31.05.2008 21:00:31
Mitähän? Eipä ole ainakaan vielä tullut huomattua mitään erikoisempaa kipua selässä. Miten tuo asento muka vaikuttaa selkään yhtään sen enempää, kuin normaali istumisasento? Eikö kuitenkin se tärkein asia ole selän ryhti, eikä jalkojen asento?

Valaiskaa tyhmää, selkävaivoja ei tietenkään haluta.

Tossa asennossa, missä itsekin kyllä monesti huomaan soittavani, tulee snadi paine alaselkään, koska päälimmäinen jalka nousee niin korkealle, että se saa selän menemään kaarelle eteenpäin. Sama ilmiö, jos soittaa liian matalalla tuolilla. Plus kierto rangassa on aina pahaksi, jos asento on staattinen. Paikat väsyy, ja lopulta ne rupee sanelemaan normaali tilaasikin. Istut aina vähän kierossa vaikka et haluaisi.
Paras olisi jos kitara olisi aivan keskellä, koska silloin lavatkaan (selässä) eivät irtoaisi paikaltaan, mitä tapahtuu aina jos pitää kitaraa plektrakäden puoleisella jalalla.
Vielä sen verran valistan, että paras tapa on soittaa seisaaltaan jalat hartialeveydellä, jalat skidisti koukussa, selkä suorana, katse vaaterissa, ja tietysti kitaran sträppi fuusio-esko korkeudella. Oujee, Rok on!
"Hey. They laughed at Louis Armstrong when he said he was gonna go to the moon. Now he's up there, laughing at them."
Rytmilepakko
31.05.2008 21:52:16
Oikella, oikealla. Oikeakätinen olen, vasemman jalan päällä pitäminen tuntuu jotenki epäluonnolliselta.
Vuokin Vaukhan
Harvestman
31.05.2008 23:50:49
Miten tuo asento muka vaikuttaa selkään yhtään sen enempää, kuin normaali istumisasento?

Selkäranka on kuitenkin lievästi "luonnottomassa" asennossa kun noin istuu. Ajan kanssa tulee vaikuttamaan rangan luonnolliseen asentoon. Itse huomasin juuri tuon vian ja lopetin kyseisessa asennossa soittamisen. Nykyään soitan istualtaan kitara vaseman jalan päällä. Se on kuitenkin lähellä seisaalla soittamista.
Dave Mustaine ei tykkää pissiksistä.
zuppermuhle
01.06.2008 00:51:13
Vasemmalla. Tässä tietokonetuolissa ottaa kitaran runko kiinni käsinojaan muuten.
M.A.C.H.O #18 "Who is your daddy and what does he do?"
Valdemart
01.06.2008 14:07:18

Selkäranka on kuitenkin lievästi "luonnottomassa" asennossa kun noin istuu. Ajan kanssa tulee vaikuttamaan rangan luonnolliseen asentoon. Itse huomasin juuri tuon vian ja lopetin kyseisessa asennossa soittamisen. Nykyään soitan istualtaan kitara vaseman jalan päällä. Se on kuitenkin lähellä seisaalla soittamista.

Hei jos sun ryhtis on niin huono, että suorana istuminen on luonnotonta, niin älä nyt muilta sitä kiellä.
You Can't Put Your Arms Around a Memory
antti.merikapteeni
01.06.2008 14:18:13 (muokattu 01.06.2008 14:20:23)
Ei kielletä. Keneltäkään mitään.
Kannattaa kuitenkin ehkä huomioida joitain asioita siinä asennossa, jos soittaa pitkään ja usein.
"Hey. They laughed at Louis Armstrong when he said he was gonna go to the moon. Now he's up there, laughing at them."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)