Celeritas 17.05.2008 13:29:49 (muokattu 17.05.2008 13:37:22) | |
---|
Mikä olis semmonen kirja missä olis kaikkee kitaran korjauksesta teoriaan. Ostaisin Suuren Kitarakirjan mutta kun ei löydy mistään. Oon noin 2,5kk soitellu kitaraa ilman opettajaa. |
Askorbiinihappo 17.05.2008 16:29:27 | |
---|
Mikä olis semmonen kirja missä olis kaikkee kitaran korjauksesta teoriaan. Ostaisin Suuren Kitarakirjan mutta kun ei löydy mistään. Oon noin 2,5kk soitellu kitaraa ilman opettajaa. Kyllä tuo lienee paras. Kannattaa käydä kattelemassa vaikka divareista, itse löysin kyllä ihan Suomalaisesta Kirjakaupasta omani 20 e. "Ja maailmassa on paljon erilaista musiikkia esim. Trash metallissa ei aina hidas soittaja pärjää... Ja "täydellisen" kitaristin pitäisi soittaa mitä tahansa... Likki oli se vaikka kuinka nopea. No tiedän mitä tuon lauseen perään yleensä tulee mut..." |
Celeritas 17.05.2008 18:35:05 | |
---|
Oon kyllä ettiny tota Suurta Kitarakirjaa BookPlus:sta, suomalaisesta kirjakaupasta, Adlibriksesta, Akateemisesta kirjakaupasta ja Suurikuu.fi:stä mutta kaikista on loppu (oon kattonut siis nettisivuilta ku en asu pääkaupunkiseudul niin en oo ehtiny käydä paikan päällä). Eikä Huuto.net:ssä tai Muusikoiden.net torillakaan ollu. |
nannne 17.05.2008 20:08:29 | |
---|
Väittivät jossain että tuoreinkin laitos on myyty loppuun ja uutta ei ollut tiedossa koska tulee. |
käsi 17.05.2008 20:22:03 | |
---|
Jos ihan perusteita nuotteista soittoon hakee jne niin suosittelen myös kitarakoulu kirjoja osat 1-3 on hyvä kahlata läpi mun mielestä. Hal leonardin kustantama kirja. Kun on korvia myöten kusessa on paree pitää suu kiinni |
Celeritas 18.05.2008 17:17:57 | |
---|
|
käsi 19.05.2008 14:41:45 (muokattu 19.05.2008 14:42:44) | |
---|
Taidan ostaa Richard Chapmanin: Kitara (http://www.wsoy.fi/index.jsp?c=/product&isbn=951-0-31886-8) Mun mielestä toi oli aika turha kirja. Mutta kai siitä jotain saat irti jos esim et osta tuota suurta kitarakirjaa joka on mun mielestä monipuolisempi kirja kuin tuo mitä ehdotit. Ja saattanee löytyä halvemmallakin. Kun on korvia myöten kusessa on paree pitää suu kiinni |
Mun mielestä toi oli aika turha kirja. Mutta kai siitä jotain saat irti jos esim et osta tuota suurta kitarakirjaa joka on mun mielestä monipuolisempi kirja kuin tuo mitä ehdotit. Ja saattanee löytyä halvemmallakin. Katoin Anttilassa huvikseni jotain kitarakirjaa. Kannessa lukee kirjan nimen lisäksi jotain tyyliin "Opi soittamaan kaikki klassikot" tms. No, selalin sitä ja siinä on siis tunnettuja biisejä tunnetuilta kitaristeilta. No, siinä on tasan YKSI riffi per kitaristi. Rupes keittää tollanen kusetus aloittelijoita kohtaan. Niin, ja kirjahan ei huomauta väärästä käden asennosta tai muusta, eli suosittelen kitaratunteja, jos rahaa riittää. Toki voihan joku muusikkokaveri hyvää hyvyyttään jotain näyttää, mutta.. Gibson Les Paul Studio Alpine White |
rääpivä 09.06.2008 01:14:05 | |
---|
Itse ainakin olen kirjastosta lainannut vähän yhtä sun toista kitarakirjaa. Ja silloin kitaraa ostaessani mukaan lähti myös jokin Bruce Buckinghamin kitaraopas. Yleensä kaikissa kirjoissa on ollut joitain vaikeasti ymmärrettäviä asioita, joihin olen sitten saanut täydennystä jostain toisesta kirjasta. Ja joitain asioita olen tarkastellut täältä muusikoiden.netistä. Suosittelen kyllä muillekin useiden eri kirjojen lävitse kahlaamista. Itselläni ainakin säilynyt innostus teorian opiskeluun paremmin, kun olen opiskellut vaikka samaakin asiaa, mutta eri kirjasta. |