Aihe: "Musiikkitaistelut"
1 2 3 4 58 9 10 11 12
baron
30.05.2008 23:58:06

RINTAPEK:

Oon rakentanut erilaisia äänentoistoja vsta -66 saakka ja täydellisen asiantuntemattomuuden suomalla varmuudella sanon että äänentoiston alalla ei ole ammattilaisia kuin korkeintaan omissa puheissaan. Hienot ekspertit ovat selitelleet kolmannesta harmoonisesta säröstä ja jättäneet huomioimatta sen ensimmäisen joka repii korvia. Ja ovat mittaavinaan kaiutinkaappeja yhden pyyhkäisyn sinimenetelmällä vaikka musiikki eli mitä niistä kuunnellaan sisältää valtavasti erilaisia aaltomuotoja ja taajuuksia. Gurut kuuluvat samoihin kertomuksiin kuin Batman ja Leprechaun elokuvat, erityisesti neljäs niistä, Leprechaun in Space. Sinänsä ihan viihdyttävää ja hauskaa kauhua.

Sanomattakin on selvää että lauseesi 2, 3 ja 4 ovat totta. Sotakenraalin roolisuoritus on aivan hulvaton.

Ihan oikeesti dear Lepre (sorry mikä sä olitkaan:-)
Jos ihmiset tulee pitåmään hauskaa niin niistä on hauskaa että bändillä on hauskaa ja jos bändillä on hausklaa niin se ei keskity johonkin soundin vivahteeseen vaan yleisön hauskuttamiseen.

Millä vitulla mulla olisi keikan keikkaa, jos yleisö ymmärtäisi jotain musasta?
Onneksi ei!
Juupe
31.05.2008 09:24:41
Eihän siinä mitään mutta onko se ainoa absoluuttinen totuus? Voi sitä silti antaa muille mahdollisuuden edes kokeilla muita juttuja. Mua ainakin häiritsee se jos lähdetään tyrkyttämään omaa näkökantaansa ainoana oikeana. Sen käsityksen minä sain hänen kirjoituksestaan.

Montko kertaa pitää sanoa, että soittakaa nyt ihmeessä niillä vehkeillä, millä haluatte, ja olkaa tyytyväisiä. En minä tyrkytä kenellekään mitään, olen vain kertonut oman mielipiteeni. Eiköhän ne ole jotkut muut, jotka on täällä tyrkyttäneet sähkörumpuja, kun niitä on niin helppo käyttää ja roudata eikä tule meteliä lauteille ja soundi on aivan taivaallinen vaikka olisi ihan paska soittaja ja akustiikka. Kerta vielä varmuuden vuoksi: Soittakaa ihan millä haluatte, minä soitan oikeilla akustisilla rummuilla, älkää tyrkyttäkö mulle sähkörumpuja, kun ne on mun mielestä perseestä. Ja montako hymiötä pitää laittaa perään ettei porukka täällä hermostu, häh?
Rantsu
31.05.2008 09:55:44
- ja jättäneet huomioimatta sen ensimmäisen (harmonisen yläsävelen) joka repii korvia.

Jaa että ensimmäinen harmoninen eli perussävel repii korvia? Tää on kyllä hauska ketju. :)

No, toissapäivänä kävin yhdessä hifi-liikkeessä, jossa myyjä kehui erästä vinyylisoitinta, että "tää soitin tuo melodiat ja rytmit tosi hyvin esille". Mua rupesi naurattamaan, mutta myyjä oli ihan tosissaan ja uskoi oikeasti omaan asiaansa.
Kerran meinasi olla hyvä meininki, mutta siitä on jo aikaa...
Juupe
31.05.2008 10:05:43
Jaa että ensimmäinen harmoninen eli perussävel repii korvia? Tää on kyllä hauska ketju. :)

Veit jalat suustani.
Harmonisista säröistä parittomat kuullostavat pahalta (siis 3., 5. jne.) vaikka niitä olisi todella vähän. Parilliset harmoniset (2., 4. jne) taas saattavat tietyssä mielessä jopa parantaa soundia (ei tietenkään silloin, jos pyritään puhtaaseen äänentoistoon).
Tämä on absoluuttinen fakta, ei mikään mielipide.
Lennu
31.05.2008 11:09:01

Naisilla ne on hormooniset säryt.
"Kauko Röyhkä, lol. Onko sillä oikeasti jotain biisejäkin vai koostuuko sen ura pelkistä Jyrkin ja Sessionsin haastatteluista jostain provinssin bäkkäriltä?" -MV
Welldrum
31.05.2008 12:26:32
Ja minä soitan oikeilla sähkörummuilla...ja akustisetkin on ok. Tää on vaan mun mielipide.
Se että olen paikalla ei tarkoita että olisin läsnä.
Timi
31.05.2008 13:05:41
Ja minä soitan oikeilla sähkörummuilla...ja akustisetkin on ok. Tää on vaan mun mielipide.

Kyllä minäkin näen kosteita unia.Pääsisin soittamaan Paicen sähörumpuja keikalla!Laivalla.Ja samalla lauleskelisin pehmeällä äänellä pikkuhousut märäksi.
Kylmän viileesti!
leprechaun
31.05.2008 13:07:36

RANTSU:

No, toissapäivänä kävin yhdessä hifi-liikkeessä, jossa myyjä kehui erästä vinyylisoitinta, että "tää soitin tuo melodiat ja rytmit tosi hyvin esille". Mua rupesi naurattamaan, mutta myyjä oli ihan tosissaan ja uskoi oikeasti omaan asiaansa.

Ansiokkaassa artikkelissa ei mainittu yläsävelestä mitään vaan puhuttiin säröstä. Yläsävelen yhdistäminen asiaan on jonkun toisen keksintö.
(Suom. huom.)

P.S. Eipä nämä olekaan vakavia juttuja ja assijjantunttijoitta ei ole olemassakaan.
Ukko
31.05.2008 13:13:51

Ja minä soitan sähkökitaralla ja akustisella. Kummatkin ihan mukavia räpellettäviä.
Otetaas taas.
leprechaun
31.05.2008 13:15:22

BARON:
Ihan oikeesti dear Lepre (sorry mikä sä olitkaan:-)
Jos ihmiset tulee pitåmään hauskaa niin niistä on hauskaa että bändillä on hauskaa ja jos bändillä on hausklaa niin se ei keskity johonkin soundin vivahteeseen vaan yleisön hauskuttamiseen.

Millä vitulla mulla olisi keikan keikkaa, jos yleisö ymmärtäisi jotain musasta?
Onneksi ei!

Jossain keskustelussa on todettu että bändin yleinen olemus ja yleisöä viihdyttävä ote edustaa runsaasti yli 50% suosiosta. Ei kai sillä soitolla ja musiikilla ole enää niin väliä. Ja sama miten vehkeet soivat.

Mielestäni voisit alkaa opettaa yleisöä musiikin suhteen, 15 minuuttinen seuraavan kappaleen esittely karsii yleisöstä nekin jotka siitä jotain ymmärtävät ja saat soittaa rauhassa ilman soundeja rassaavia suosionosoituksia ja hurraa-huutoja.
Timi
31.05.2008 13:26:28
Mistä mä ny löydän sen parjatun kesäillan valssi ohjelman?
Kylmän viileesti!
Klezberg
31.05.2008 13:31:41

Ansiokkaassa artikkelissa ei mainittu yläsävelestä mitään vaan puhuttiin säröstä. Yläsävelen yhdistäminen asiaan on jonkun toisen keksintö.
(Suom. huom.)

Kirjoitit "harmoonisesta säröstä" ja sillä tarkoitetaan säröä joka aiheuttaa signaalin perustaajuuden kerrannaisia, siis ylä-ääniä.

Asia on tietysti hieman mutkikas, kun muistetaan että särö kohdistuu koko signaaliin, siis koko musiikkiesitykseen eli synnyttää myös siinä jo olevien yläsävelien kerrannaisia.
kai tää on joku nettiriippuvuus, kun on tää internetti ja sitten toi klarinetti ja ne vie kaiken ajan
ron.aiden
31.05.2008 17:17:28

Oliko tuo liike Kampin metroaseman seutuvilla? Nää soittajien taistelut digin ja analogin välillä on ihan nöösihommaa kunnon hifiharrastajien battleamiseen verrattuna.
isojussi
31.05.2008 17:41:50

http://areena.yle.fi/hae?pid=1295102
"Isojussi on se puu joka liikkuu. Entti." - Fuzzy Boner
sudenmorsian
31.05.2008 17:44:00

http://areena.yle.fi/toista?id=1295098
sudenmorsian
31.05.2008 17:44:58
Sori en huomannut et IsoJ ehti ensin...
isojussi
31.05.2008 17:49:49
Sori en huomannut et IsoJ ehti ensin...

Kukas nyt on Hämeen hitain.....
"Isojussi on se puu joka liikkuu. Entti." - Fuzzy Boner
half
31.05.2008 17:56:07
Kyllä minäkin näen kosteita unia.Pääsisin soittamaan Paicen sähörumpuja keikalla!Laivalla.Ja samalla lauleskelisin pehmeällä äänellä pikkuhousut märäksi.

Pikkuhousut märäksi, never heard. Onko se sun oma biisi?
Ukko
31.05.2008 21:22:15

Pikkuhousut märäksi, never heard. Onko se sun oma biisi?

Ei Timi sanonut mistä nesteestä ne pikkuhousut tulee märäksi :)
Otetaas taas.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)