Lennu 30.05.2008 12:23:41 | |
---|
Pilkkooko digivessa paskan pienenpieniksi ykkösiksi ja nolliksi, ja kokoaa taas kokonaiseksi jöötiksi, kun tuotosta halutaan tarkastella? Eikö siihen kannattais lisätä matkalla niitä ykkösiä ja nollia, niin tulis sitten parempaa ulos muunnon jälkeen. Muutetaan sanontaa :"yes, you CAN polish aturd". "Kauko Röyhkä, lol. Onko sillä oikeasti jotain biisejäkin vai koostuuko sen ura pelkistä Jyrkin ja Sessionsin haastatteluista jostain provinssin bäkkäriltä?" -MV |
Juupe 30.05.2008 12:39:35 | |
---|
Nyt lurahti kupillinen housuun. Niin se varmaan tekee. en tunne teknisiä yksityiskohtia. Digivessassa on usein myös parempi akustiikka. Analoginen miellyttää kyllä mun korvaa enemmän, muttei välttämättä nenää. |
Sertzo S 30.05.2008 12:57:54 | |
---|
Analoginen miellyttää kyllä mun korvaa enemmän, muttei välttämättä nenää. En ala täällä taisteleen mistään. Minun musiikkiin ja tekemisiini teknologia on antanut lisää mahdollisuuksia. Se riittää. Jeesustelu sikseen. |
KoskPaavo 30.05.2008 14:08:40 | |
---|
Samat sanat, esim. haitarin bassopuolen tekniset ratkaisut mahdollistavat jopa sointujen soiton yhtä nappia painamalla. Tyhmien parissa ajan viettäminen tyhmentää. |
isojussi 30.05.2008 14:55:50 (muokattu 30.05.2008 15:13:26) | |
---|
Näin on - ja jos luonnontorveen ei olis koskaan keksitty laittaa slaidia, olis vaskilla paljon hankalampi soittaa nykymusaa. "Isojussi on se puu joka liikkuu. Entti." - Fuzzy Boner |
tope2 30.05.2008 14:57:14 | |
---|
Skartti ja kaikki, no kyllä se sitte toimii! DIGI DIGI! (yleisradion digiboksimainoksesta..) |
Sertzo S 30.05.2008 15:26:43 (muokattu 30.05.2008 15:33:10) | |
---|
Näin on - ja jos luonnontorveen ei olis koskaan keksitty laittaa slaidia, olis vaskilla paljon hankalampi soittaa nykymusaa. Maailma etenee myös myös kohti äänitunnevammaisuutta -ja kaikissa kansakunnissa aiheuttaen niiltäkin osin rauhattomuutta. |
Ukko 30.05.2008 16:12:08 | |
---|
Tulppa persiissä ei haittaa laulua, mut tulppa korvassa siit ei tule mitään. Mutta tulppa persiissä haittaa piereskelyä jonniin verran :/ Otetaas taas. |
uruttaja 30.05.2008 16:15:14 | |
---|
Ihan niinkuin tämä thread olisi tullut tiensä päähän. |
Ukko 30.05.2008 16:17:44 | |
---|
Sano vaan pöh. En pidä itseäni minään guruna, enkä edes ammattilaisena, mutta kun täällä väitettiin, että sähkörumpujen soundia ei erota akustisista, niin siihen piti puuttua. En voi käsittää että joku ei kuule sitä eroa, melkoinen puukorva pitää olla. . Heh heh. Tosiasia on että et sinä levyltä mitenkään välttämättä erota onko kyseessä digi vai oikeat rummut. Mutta väittäähän voi aina. Otetaas taas. |
Lennu 30.05.2008 17:26:01 | |
---|
Ihan niinkuin tämä thread olisi tullut tiensä päähän. Pillu ja jallu on vielä käsittelemättä. "Kauko Röyhkä, lol. Onko sillä oikeasti jotain biisejäkin vai koostuuko sen ura pelkistä Jyrkin ja Sessionsin haastatteluista jostain provinssin bäkkäriltä?" -MV |
Ukko 30.05.2008 18:26:39 | |
---|
Pillu ja jallu on vielä käsittelemättä. Tietänet varmaan kuinka niitä käsitellään ;) Otetaas taas. |
Juupe 30.05.2008 18:29:29 (muokattu 30.05.2008 18:41:46) | |
---|
Heh heh. Tosiasia on että et sinä levyltä mitenkään välttämättä erota onko kyseessä digi vai oikeat rummut. Mutta väittäähän voi aina. Tähänkin olen jo aiemmin vastannut. Hyvin äänitetyt akustiset rummut erottaa kyllä. CD:ltä se on vähän vaikeampaa, kuin vinyyliltä. Ja riippuu tietysti äänentoistolaitteiden laadustakin. Umpikuurohan ei kuule mitään ääniä. Onko hän oikeassa, jos hän väittää, että ei mitään ääniä ole olemassakaan, ja että kun hän ei kuule, niin ei kukaan muukaan voi kuulla? |
paice60 30.05.2008 22:38:32 | |
---|
Aikoinaan yksi keikkamyyjä, aktiivisoittaja, kävi meitä kuulemassa. Ei tiennyt mun sähkörummuista ja sanoi että onpa rummut helvetin hyvin mikitetty kun tulevat tosi hyvin. Ehkä sun korvat on paremmat kuin muilla mutta jos muille kelpaa niin mikä estää käytön? Vittu näitä hommia edelleenkin. |
KoskPaavo 30.05.2008 22:51:27 | |
---|
Kyllähän Juupe selvästi sanoi että hänelle itselleen ei kelpaa kuin akustinen, sehän on OK. Tyhmien parissa ajan viettäminen tyhmentää. |
paice60 30.05.2008 22:54:58 | |
---|
Kyllähän Juupe selvästi sanoi että hänelle itselleen ei kelpaa kuin akustinen, sehän on OK. Eihän siinä mitään mutta onko se ainoa absoluuttinen totuus? Voi sitä silti antaa muille mahdollisuuden edes kokeilla muita juttuja. Mua ainakin häiritsee se jos lähdetään tyrkyttämään omaa näkökantaansa ainoana oikeana. Sen käsityksen minä sain hänen kirjoituksestaan. Vittu näitä hommia edelleenkin. |
KoskPaavo 30.05.2008 23:10:50 | |
---|
Totta juu, mutta keskusteluakaan ei syntyisi jos mielipiteet olisivat liian objektiivisia. Jos joku haluaa niitä mustia pönttölaukkuja ja niiden sisällä olevia pönttöjä loputtomasti kanniskella johonkin ideologiaan ja audiologiaan vedoten niin siitä vaan. ( Tämä oli vitsi) Tyhmien parissa ajan viettäminen tyhmentää. |
paice60 30.05.2008 23:23:19 | |
---|
Totta juu, mutta keskusteluakaan ei syntyisi jos mielipiteet olisivat liian objektiivisia. Jos joku haluaa niitä mustia pönttölaukkuja ja niiden sisällä olevia pönttöjä loputtomasti kanniskella johonkin ideologiaan ja audiologiaan vedoten niin siitä vaan. ( Tämä oli vitsi) Mitä? Täällä vitsaillaan. Nyt on kyllä maailmankirjat sekaisin. Vittu näitä hommia edelleenkin. |
RINTAPEK: Pöh, sanon mä, jos musiikkitaistelu menee hifismiksi. kukin vetää just sillä, minkä parhaaksi kattoo. Ja se on hyvä se. Se on ilo vetää semmottilla kamoilla, että soittopuoli ei kamoista jää vituttamaan. Vaan se tarttee muistaa, et täällä on kenties kourallinen ammattilaisia. Sit on jokunen ämpärillinen kaltaisiani harrastelijoita. Ja sit on läjäpäin aloittelevia, jotka lukee hiemankin kokeneempien postauksia ko Jumalan sanaa. Sit, ko joku guru kirjoittaa, et sähkärit on perseestä, niin näinhän se sit on. Vaikka niitä akkareita ei osaisi virittää. Vaikka ei osaisi soittaa hiljaa. Vaikka sähkärit itteasiassa vähemmilläkin taidoilla hoitais kuntoon niin saundit ko volumet, mut ku ne on gurun mielestä persiistä, niin niitä ei voi edes kokeilla. Pöh, sanon mä. Oon rakentanut erilaisia äänentoistoja vsta -66 saakka ja täydellisen asiantuntemattomuuden suomalla varmuudella sanon että äänentoiston alalla ei ole ammattilaisia kuin korkeintaan omissa puheissaan. Hienot ekspertit ovat selitelleet kolmannesta harmoonisesta säröstä ja jättäneet huomioimatta sen ensimmäisen joka repii korvia. Ja ovat mittaavinaan kaiutinkaappeja yhden pyyhkäisyn sinimenetelmällä vaikka musiikki eli mitä niistä kuunnellaan sisältää valtavasti erilaisia aaltomuotoja ja taajuuksia. Gurut kuuluvat samoihin kertomuksiin kuin Batman ja Leprechaun elokuvat, erityisesti neljäs niistä, Leprechaun in Space. Sinänsä ihan viihdyttävää ja hauskaa kauhua. Sanomattakin on selvää että lauseesi 2, 3 ja 4 ovat totta. Sotakenraalin roolisuoritus on aivan hulvaton. |
leprechaun 30.05.2008 23:54:14 | |
---|
...Leprechaun in Space. Sinänsä ihan viihdyttävää ja hauskaa kauhua. Sanomattakin on selvää että lauseesi 2, 3 ja 4 ovat totta. Sotakenraalin roolisuoritus on aivan hulvaton. Siis tuo sotakenraali piti tulla "...hauskaa kauhua..." jälkeen tietenkin. Pitäisiköhän nukkua välillä... |