Kimmo72 30.05.2008 20:49:24 | |
---|
Mihis Ambituksen video on kadonnu O_____o Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..."
-Kevin Moore |
Meillä on näemmä jossain määrin poikkeavat käsitykset hyvästä vibratosta. Joo siltä näyttää. :P |
John Titor 30.05.2008 23:44:41 (muokattu 30.05.2008 23:45:50) | |
---|
Meillä on näemmä jossain määrin poikkeavat käsitykset hyvästä vibratosta. Stuntguitarin pointin ymmärrän hyvin siinä, että vaikka jonkun vibrato kuulostaisikin hyvältä yhdessä tietyssä soolossa/biisissä, se ei silti välttämättä tarkoita sitä että vibrato olisi kontrolloitu. Hammettinkin vibrato sopii tiettyihin juttuihin aivan mainiosti, mutta just se kontrolloimattomuus, se että vibra on aina samanlainen, aiheuttaa sen että se kuulostaa toisessa tilanteessa/valtaosan aikaa ihan järkyttävän paskalta. Feenerin vibraa en nyt pääse tsekkaamaan, mutta se, että pitää tarkistaa, tarkottaa että ei se ainakaan mieleen oo jäänyt. Haluan vain päteä, oikeasti olen kuuro. |
Ambitus 31.05.2008 03:12:18 | |
---|
Miksi soittaa hitaasti kun voi myös soittaa nopeasti? |
Kimmo72 31.05.2008 11:41:58 | |
---|
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..."
-Kevin Moore |
stuntguitar 01.06.2008 20:49:31 | |
---|
Lisää uusia finalisteja julkistettu... Kummallisia valintoja jälleen kerran. |
Rakoni 01.06.2008 22:06:18 | |
---|
Stuntguitarin pointin ymmärrän hyvin siinä, että vaikka jonkun vibrato kuulostaisikin hyvältä yhdessä tietyssä soolossa/biisissä, se ei silti välttämättä tarkoita sitä että vibrato olisi kontrolloitu. Hammettinkin vibrato sopii tiettyihin juttuihin aivan mainiosti, mutta just se kontrolloimattomuus, se että vibra on aina samanlainen, aiheuttaa sen että se kuulostaa toisessa tilanteessa/valtaosan aikaa ihan järkyttävän paskalta. Feenerin vibraa en nyt pääse tsekkaamaan, mutta se, että pitää tarkistaa, tarkottaa että ei se ainakaan mieleen oo jäänyt. Hyvin sä kyllä vedät ottaen huomioon, ettet tosiaan kuunnellut kyseistä miestä : ) Lottohevi on paskimmillaankin parasta |
stuntguitar 01.06.2008 22:19:42 | |
---|
Hyvin sä kyllä vedät ottaen huomioon, ettet tosiaan kuunnellut kyseistä miestä : ) Kuuntelepa vaikka esimerkiksi Andy Timmonsin, Brett Garsedin, Allan Holdsworthin, Joel Hoekstran tai jopa Yngwie Malmsteenin tai David Gilmourin vibratoa ja vertaa sitä Feenerin vibratoon, niin huomaat sen kontrolloimattoman ja kontrolloidun vibraton eron. |
Kiksaus 02.06.2008 09:26:53 | |
---|
Jotenkin mä en vaan usko, että tää veto on 16-vuotiaan soittama, varsinkaan, jos on soittanu alle 3v. http://gtridol.com/rain"Pieni ryyppy maistuu ruoan kanssa, syö tai ei!" |
stuntguitar 02.06.2008 10:46:04 (muokattu 02.06.2008 10:51:19) | |
---|
Jotenkin mä en vaan usko, että tää veto on 16-vuotiaan soittama, varsinkaan, jos on soittanu alle 3v. http://gtridol.com/rain Kyllä mä voin ihan hyvin uskoa, että on. Jos on tehokkaasti harjoitellut hyvän opettajan johdolla, niin kyllä kolmessa vuodessa kerkeää saada jo paljon aikaan. Oma soitto oli suunnilleen samalla tasolla kaksi vuotta sitten, kaverin biisi on vaan tuotettu paremmin. Hienoa muuten, että Daniele Gottardo pääsi tuonne finaaliin. |
Kiksaus 02.06.2008 11:36:21 | |
---|
Kyllä mä voin ihan hyvin uskoa, että on. Jos on tehokkaasti harjoitellut hyvän opettajan johdolla, niin kyllä kolmessa vuodessa kerkeää saada jo paljon aikaan. Oma soitto oli suunnilleen samalla tasolla kaksi vuotta sitten, kaverin biisi on vaan tuotettu paremmin. Hienoa muuten, että Daniele Gottardo pääsi tuonne finaaliin. Eli toi olis alottanut 13-vuotiaana ja treenannu alle kolme vuotta. No mä en vaan usko tuohon. Ihan vaan senkin takia, että tossa biisissä on parissa kohtaa niin tarkaa ja nopeaa pikkausta, että mun mielestä kuulostaa mahdottomalta treenata tollanen tekniikka alle kolmessa vuodessa. Ja siihen päälle vielä toi fraseeraus. Uskon kun joku sen mulle todistaa. Ja eli siis sun tekniikkas oli tolla tasolla pari vuotta sitten? En sano tätä pahalla, mutta mun mielestä tolla Ben Randallilla oli paremman kuuloinen tekniikka. Jotenkin varmemman kuuloista soittoa. Tämä arvio siis pelkästään noiden gtridol-vetojen perusteella. "Pieni ryyppy maistuu ruoan kanssa, syö tai ei!" |
stuntguitar 02.06.2008 11:43:08 (muokattu 02.06.2008 12:09:23) | |
---|
Uskon kun joku sen mulle todistaa. No finaalissa sen sitten näkee. EDIT: No joo, verrattuna noihin muihin tuotoksiin tuolla MySpacessa, niin ei kyllä kuulosta edes samalta kitaristilta. Vedän edellisen kommenttini takaisin :D |
Kiksaus 02.06.2008 12:10:56 (muokattu 02.06.2008 12:11:57) | |
---|
No finaalissa sen sitten näkee. Ööö..siis sen, että alle kolmessa vuodessa voi treenata tollasen tekniikan? Luultavasti sitä ei siellä näe. Kyllä mä sen uskon (jotenkin), että toi kaveri on 16-vuotias. Treenauksen määrää en. EDIT: Myspacea en ole vielä tsekannut. "Pieni ryyppy maistuu ruoan kanssa, syö tai ei!" |
Rapido 02.06.2008 13:49:54 | |
---|
Guerra ja Varajic muutaman asteen tähän asti valittujen muiden finaalistien yläpuolella, mielestäni. M.netissä ei tunnetusti voi sanoa mielipidettään ilman ristiinnaulitsemista |
John Titor 03.06.2008 21:01:40 (muokattu 03.06.2008 21:22:58) | |
---|
Hyvin sä kyllä vedät ottaen huomioon, ettet tosiaan kuunnellut kyseistä miestä : ) Mm... sanoinko mä mitään spesifiä kommenttia Feenerin soitosta? Mielestäni puhuin pelkästään kontrolloidun ja kontrolloimattoman vibraton eroista yleisellä tasolla. Tai sitten mun sisälukutaidossa on jotain tosi pahasti vialla. Oon kyllä kuullut herran soittoa aikaisemmin, eli joku käsitys on aiheesta ihan yksilötasollakin. Tuleeks näitä finalisteja vielä lisää? Pisti hiukan ihmetyttämään muutama noista valituista sen perusteella mitä on noita videoita selannut. Esmes tää Peter Petchalov, wattefuk? Haluan vain päteä, oikeasti olen kuuro. |
Rakoni 03.06.2008 21:38:40 | |
---|
Mm... sanoinko mä mitään spesifiä kommenttia Feenerin soitosta? Mielestäni puhuin pelkästään kontrolloidun ja kontrolloimattoman vibraton eroista yleisellä tasolla. Tai sitten mun sisälukutaidossa on jotain tosi pahasti vialla. Oon kyllä kuullut herran soittoa aikaisemmin, eli joku käsitys on aiheesta ihan yksilötasollakin. Tuo sun kommentti vaan vaikutti siltä, että pitäisi odottaa jotain arvostelua lähiaikoina. Ensimmäinen paragrafihan nyt oli kuitenkin lähinnä pelkkää sanojen pyörittelyä. Lottohevi on paskimmillaankin parasta |
John Titor 03.06.2008 23:41:14 | |
---|
Tuo sun kommentti vaan vaikutti siltä, että pitäisi odottaa jotain arvostelua lähiaikoina. Ensimmäinen paragrafihan nyt oli kuitenkin lähinnä pelkkää sanojen pyörittelyä. Niin, joskus se sanojen pyörittely saattaa olla ihan hyödyllistä. Kysymyshän oli siitä, että kaksi aikaisempaa keskustelijaa puhuivat keskenään aivan eri asioista. Haluan vain päteä, oikeasti olen kuuro. |
Kiksaus 04.06.2008 00:20:57 (muokattu 04.06.2008 00:24:02) | |
---|
Tuleeks näitä finalisteja vielä lisää? Pisti hiukan ihmetyttämään muutama noista valituista sen perusteella mitä on noita videoita selannut. Esmes tää Peter Petchalov, wattefuk? Missä on Richard Lundmark ja Matias? Jass Morrisin ja Chris Feenerin olis voinu tiputtaa--> Richard ja Matias tilalle. "Pieni ryyppy maistuu ruoan kanssa, syö tai ei!" |
Kasperi Tervonen 04.06.2008 00:34:53 | |
---|
Stuntguitarin pointin ymmärrän hyvin siinä, että vaikka jonkun vibrato kuulostaisikin hyvältä yhdessä tietyssä soolossa/biisissä, se ei silti välttämättä tarkoita sitä että vibrato olisi kontrolloitu. Hammettinkin vibrato sopii tiettyihin juttuihin aivan mainiosti, mutta just se kontrolloimattomuus, se että vibra on aina samanlainen, aiheuttaa sen että se kuulostaa toisessa tilanteessa/valtaosan aikaa ihan järkyttävän paskalta. Hammetin vibrato tosiaan kuulostaa mun mielestä tosiaan hirveeltä kontroloimattomalta paskalta. Feenerin vibrato taas kuulostaa jokseenkin siltä kuin vibraton mun mielestä pitääkin kuulostaa tuollaisessa musassa, eli toisin sanoen aivan riittävän kontrolloidulta mun makuuni. Mutta eiköhän nää oo taas vaihteeksi niitä makuasioita ja sitä rataa. :) Feenerin vibraa en nyt pääse tsekkaamaan, mutta se, että pitää tarkistaa, tarkottaa että ei se ainakaan mieleen oo jäänyt. Odotan suurella mielenkiinnolla lopullista tuomiota Feenerin vibrasta. =D "the MG sounds totally SLAMMING-the overdrive is CRUSHING" -Zakk Wylde |
John Titor 04.06.2008 02:25:52 (muokattu 04.06.2008 02:27:04) | |
---|
Hammetin vibrato tosiaan kuulostaa mun mielestä tosiaan hirveeltä kontroloimattomalta paskalta. Feenerin vibrato taas kuulostaa jokseenkin siltä kuin vibraton mun mielestä pitääkin kuulostaa tuollaisessa musassa, eli toisin sanoen aivan riittävän kontrolloidulta mun makuuni. Mutta eiköhän nää oo taas vaihteeksi niitä makuasioita ja sitä rataa. :) No ei se nyt ihan niinkään oo. Kyllä sellaiselle tiheelle vibralle on ihan paikkansa, ei se Hammett aina ollenkaan huonolta kuulosta. Kuuntele vaikka Guthrieta. Miksi vibran pitäis olla koko ajan samanlainen? Soittaa sitä muutenkin ääniä eri tavalla eri kohdissa. Odotan suurella mielenkiinnolla lopullista tuomiota Feenerin vibrasta. =D Jos jotain nyt oikeasti kiinnostaa mun mielipide, niin sehän oli ihan ookoo. Vähän ylävireiseksi menee kun aikasuhteet ääripäiden välillä eivät ole balanssissa ja sais se vibra kontrolloidumpi olla siinä suhteessa, minkälaista mihinkin. Ei siis mitään maatamullistavaa, siksi ei jäänyt aikaisemmin mieleenkään. Mut ihan jees, Stuntguitar lyttäsi ihan turhan paljon. Haluan vain päteä, oikeasti olen kuuro. |