Aihe: Mesa 4x12 Rectifier Standard vs Diezel 4x12
1 2
Sicktoid
30.05.2008 14:12:39 (muokattu 30.05.2008 14:25:38)
Eli siihen "ultimate" hevijärkäleeseen olisi tarkoitus alkaa palkkoja hassaamaan tuossa kesän puolella. Kysymys kuuluu varmaan lähinnä: onko kellään kokemuksia tuosta/noista Diezelin kaapista? Mesan vehkeet varmaan monelle ovatkin tuttuja, kun niiden saatavuus täällä Suomessa on huomattavasti suurempi. Nyt vain kommentteja molemmista.

Omia vehkeitäni pääsin Mesan kautta tuossa hiljattain luukuttelemaan ihan ajan kanssa ja kuulosti kyllä niin mahtavalta, että vanhat kaapit lähtivät torille saman tien (ENGL STD 4x12 ja H&K SC 4x12). Aika middlescoopatuilla hevisoundeilla olen tykännyt viime aikoina soitella ja nauhoitella, joten V30 elementit ovat se minun juttu.

Mesan Rectokaappi näyttäisi Diezeliin verrattuna olevan lähes 10kg painavampi ja muutenkin hieman kookkaampi paketti. Hintaluokkahan noissa näkyisi olevan aika lailla sama, eli siinä tonnin pahemmalla puolella liikutaan uusien kanssa. Voisiko soundi olla niin paljon mesan eduksi, että ne ylimääräiset hikipisarat roudatessa ovat sen arvoiset?

Speksit
=====
Mesa: http://www.mesaboogie.com/Product_I … nets/RECTOcabs/Recto4x12SDst-LG.htm
Diezel: http://www.musicstore.de/is-bin/INT … ;ProductUUID=0&JumpTo=OfferList

Myös Labogan Mr.Hector kaappi kiinnostaa jossain määrin ja siitäkin olisi hauska kuulla palautetta.. Mitään eri 4x12 kaappien suositteluvyöryä ja tarjouksia en nyt tässä kuitenkaan hae, vaan lähinnä näistä kahdesta kaapista kaipaisin kokemuksia ja mahdollista vertailua.

Mutta minä heitän lässytyksen tässä vaiheessa poies ja pallo on teillä. Laiva on lastattu mnetin käyttäjien kommenteilla!?
Liikaa ei ole tarpeeksi.
DZN
30.05.2008 14:35:09
Mulla on Diezel VH4:n kanssa Mesan recto std kaappi. Pähkinänkuoressa koko homma. Soundi on hyvä ja sen puoleen ei ole mitään parantamisen tarvetta tai hinkua vaihtaa Diezelin omaan kaappiin. Tuossa on vain yksi mutta. Mesan kaapista lähtee niin paljon alapäätä, ettei mitään rajaa. VH4:sta lähtee myös alapäätä, jopa enemmän, kuin dual rectosta.

Tämän takia tuo yhdistelmä ei oikein ole kauhean hyvä yhdessä. Mesan kaappi saa Diezelin kuullostamaan lähinnä tuubalta. Liikaa alakertaa. Diezelin oma front loaded v30 kaappi on tämän takia varmasti parempi Diezeleille.
Aka. Dino and 6077dino
Sicktoid
30.05.2008 14:45:26
Mesan kaappi saa Diezelin kuullostamaan lähinnä tuubalta. Liikaa alakertaa.

Eli hyvä peli nu metalliin? Tuubavertaus aiheutti repeilyä :D

Oletko esim. tuota Mesan Stiletto kaappia testaillut? Kuinka paljon eroaa recto std:stä?
Liikaa ei ole tarpeeksi.
Reddie
30.05.2008 15:23:12
Ihan vielä varmistukseksi, et onko joku erityinen syy minkä takia et halua slanted-mallia vai saatko ton kaapin nostettua jonnekin? Koska jaloille tuuttaaminen on turhaa..
"Tilanne on traagisuudessaan koominen"
Talent71 - Ääntä, valoa & musiikkia
Rakoni
30.05.2008 15:56:54 (muokattu 30.05.2008 15:58:13)
Oletko esim. tuota Mesan Stiletto kaappia testaillut? Kuinka paljon eroaa recto std:stä?

Stiletto on tähän mennessä paras kaappi, millä olen soittanut. Rectokaappiin verrattuna tiukempi, ei niin bassovoittoinen ja enemmän middleä. Myös pienempi ja kevyempi, muttei mikään höyhen sekään...(45kg)
Lottohevi on paskimmillaankin parasta
tommiot
30.05.2008 16:29:00 (muokattu 30.05.2008 16:29:43)
Mulla on Diezel VH4:n kanssa Mesan recto std kaappi. Pähkinänkuoressa koko homma. Soundi on hyvä ja sen puoleen ei ole mitään parantamisen tarvetta tai hinkua vaihtaa Diezelin omaan kaappiin. Tuossa on vain yksi mutta. Mesan kaapista lähtee niin paljon alapäätä, ettei mitään rajaa. VH4:sta lähtee myös alapäätä, jopa enemmän, kuin dual rectosta.

Tämän takia tuo yhdistelmä ei oikein ole kauhean hyvä yhdessä. Mesan kaappi saa Diezelin kuullostamaan lähinnä tuubalta. Liikaa alakertaa. Diezelin oma front loaded v30 kaappi on tämän takia varmasti parempi Diezeleille.

Mitäs tykkäsit Roadsterin kaverina tosta? Mietin tässä vielä jos hankkis tollasen kaapin Recton kaveriks, kun tulee tossa huomenna rahaa kun lukio päättyy.
Reddie
30.05.2008 17:22:19
Jep. Vaikka farkkujen lahkeita onkin mukava tuuletella välillä, niin tapana on kuitenkin ollut roudausboksin/boksien päälle kaapit asetella. Näin olen menetellyt myös slanted kaappien kanssa tähän asti... Tuonut soundin pikkuisen lähemmäksi, kun kuitenkin kohtuu pitkä kaveri olen. Samalla saanut myös paremmin sirkkelöityä mejän rumpalin korvia ;)

Joo siis mun huoli on vaan se, et lähes poikkeuksetta ihmiset luukuttaa noita vaffareitaan nilkoilleen, ja omaa mielestään ubersoundin, vaik totuus on jotain aivan järkyttävää. Nimim. miksaan-paljon-livekeikkoja. Mut tolla nostolla on se homma hoidos, joten no worries ja go nuts!
Werde
30.05.2008 17:24:15
Mitäs tykkäsit Roadsterin kaverina tosta? Mietin tässä vielä jos hankkis tollasen kaapin Recton kaveriks, kun tulee tossa huomenna rahaa kun lukio päättyy.

Mesan ylikokoinen Rectokaappi on paras kaappi ikinä missään, piste.
Dead men tell no tales.
Reddie
30.05.2008 19:36:31
Joo sen verran mäkin voisin sanoa ihan aiheesta, että Diezeleitä en oo kuullu, ainakaan niin tietoisesti että ois muistiin jääny, mut aina kun on Recto ollu kaappina ni ei se oo ketään harmittanu. Oman bändin kitaristilla on Mesan 4x10" ja yhellä vakibändillä ketä miksailen on slanted 4x12" ja hyvää jälkeä ne tuottaa.
pekurides
30.05.2008 20:35:58

Joo siis mun huoli on vaan se, et lähes poikkeuksetta ihmiset luukuttaa noita vaffareitaan nilkoilleen, ja omaa mielestään ubersoundin, vaik totuus on jotain aivan järkyttävää. Nimim. miksaan-paljon-livekeikkoja. Mut tolla nostolla on se homma hoidos, joten no worries ja go nuts!

Tää on vähän aika absurdi lause :_=
Jos soittajalla on omasta mielestään just se ubersaundi mitä hän haluaa niin miten se voi olla väärin?

Itselle soittaja sitä saundia ensimmäiseksi haluaa eikä miksaajalle... no ymmärrän kuitenkin pointtisi! Puhuin nyt soittajan näkökulmasta...

Tarkoitat kuitenkin varmaan sitä miltä se kuulostaa sitten yleisölle kun liikaa alapäätä ja muuta herkkua ruuvailtu eikä miksaaja tahdo onnistua löytämään oikeita säätöjä.

Niin että näkkärisaundit vaan joka hevikitaristijampalle, eikä tarvi omia laitteita enää roudata edes mukana miksaajasetä säätää sulle podista sopivat valmiiksi, laitetaan basokitaraa vähän kovemmalle vaan jos tuntuu munattomalta :=)

Vähän kaksipiippusia nämä yläkaappi VS alakaappi jutut.... itse en taas tykkää yläkaapin vaihtelevasta suuntaavuudesta riippuen missä kohtaa satut juuri silloin seisoskelemaan.

Alaskobe taasen tuuttaa samanlailla missä oletkin, olkoonkin että terävimmät treblepiikit suuntautuukin sinne polvilumpioden seudulle eikä tärykalvoihin! Ja hyvä niin... imo.

Painon perusteella voisi veikata mesan kaappia tukevarakenteisemmaksi, ja siten jytkysaudisemmaksi lahkeiden pullisteluun.
Tunteella päin vittua.
Antti1
30.05.2008 20:38:41
Tarkoitat kuitenkin varmaan sitä miltä se kuulostaa sitten yleisölle kun liikaa alapäätä ja muuta herkkua ruuvailtu eikä miksaaja tahdo onnistua löytämään oikeita säätöjä.

Toi alapää nyt ei yleensä ihan niin ongelma ole. Se diskanttipuukko lähinnä halkoo yleisön korvat, siellä se lattialla jytäämisen ja säätämisen ongelma piilee.
"If life seems jolly rotten there's something you've forgotten and that's to laugh and smile and dance and sing."
Reddie
30.05.2008 20:45:49 (muokattu 30.05.2008 20:48:48)
Pointtihan on siinä, et on kitaristin aika vaikea säätää soundia, jos kaiutin on n. metrin verran korvien alapuolella, ja huutaa polviin, jotka ei kuule. Ja sit kun kitaristi säätää ITSELLEEN hyvän soundin sinne metriä korkeammalle, niin lopputulos on se, että se ääni, mikä tulee kaiuttimesta ulos on aika hirveä kaikkialle muualle, paitsi siihen kitaristille.

Ja miksaajan duunia ajattelet vähän käänteisesti: Miksaajan duuni ei ole korjata bändin virheitä, vaan tuottaa bändin soundi mahdollisimman autenttisena yleisölle. Miksaajan duuni on pilata soundia mahdollisimman vähän. Ja paskasta ei vuole yksikään miksaaja konvehtia.

Ja niinkuin Antti1 totesi, se alapää ei yleensä ole se ongelma. Kokeileppa huvikseen itse treeniksellä (jos sulla joku tommonen verrannollinen stäkki on. Mene vaikka lattialle istumaan siihen kaapin eteen, ja kuuntele sitä soundia siitä, ja vertaa sitä soundia siihen ku seisot kaapin edessä.

Mut joo, offtopicia kaikki tämä ja anteeksi siitä.
pekurides
30.05.2008 20:46:25

Toi alapää nyt ei yleensä ihan niin ongelma ole. Se diskanttipuukko lähinnä halkoo yleisön korvat, siellä se lattialla jytäämisen ja säätämisen ongelma piilee.

juu. ..................................
Tunteella päin vittua.
Dropped C
30.05.2008 21:03:15
Ohan se nyt basistille ainakin onkkelma tuollainen alapäätoisto kitarakamoista. Tosin voihan sille pasuunan soittajalle antaa kenkää tai sitten fiksu basisti kaivaa oman kengän perseestään jonkin ajan kuluttua....
"El Coyote cut a deep hole into giants heart and lava flowed"
DZN
30.05.2008 22:24:36

Mesan kanssa toi rectokaappi on ihan hunajaa! Ei mitään ongelmaa. Werde on oikeassa, toi on melkein paras kaappi mille tahansa muulle. Ongelma nupit on lähinnä Diezelin VH4 ja Herbert. Muiden kanssa rectokaappi on ihan tykki!
Aka. Dino and 6077dino
Tomi_R
01.06.2008 02:36:27

Itse olen kanssa hyvin tykästynyt tuohon Mesan Rectifier Standard 4X12" kaappiin, oma henkilökohtainen suosikkini.

Mukavan neutraalin kuuloinen kaappi mahtavalla alapään toistolla, ei pistävää diskanttia tai liian dominoivaa keskiäänien toistoa. On toiminut kaikkien kyseisen kaapin kanssa kokeilemieni vahvistimien kanssa.

Toimii kuin junan vessa!
Detox
01.06.2008 11:45:10

Stiletto on tähän mennessä paras kaappi, millä olen soittanut. Rectokaappiin verrattuna tiukempi, ei niin bassovoittoinen ja enemmän middleä. Myös pienempi ja kevyempi, muttei mikään höyhen sekään...(45kg)

Stiletto on myös kooltaan STD Rectoa pienempi (marshalin kokoinen) Näin on saatu aikaan maltillisempi alapääntoisto. Rakenteeltaan ja materiaaleiltaan ne ovat identtisiä.

ei se straight mikään must ole, mutta jotenkin tuntunut soundi mukavammalta aina niiden läpi soitellessa.

Itse olen kyllä sitä mieltä että Straight ON must. Tiukempi ja parempi saundi kuin Slanted versioissa. Ainakin kun Mesaa testailin. Muista merkeistä en sano mitään kun en niitä kuitenkaan huoli ;)
Mesa 4 Life! Soittosämple...
januszian
04.06.2008 00:32:10

Meitsi on kokenut että Mesa soi Mesalla vaan ei muulla. Ja toisinperin. Mutta toki joku voi hakea juurikin näitä sekasikiöitä jotenka se on vähä niinku up yours! :D
(pomon varmaan piti palaverissa muinoin sanoa up to you...)
SOLNIC UUSI PROMO THE GREAT MAGNOLIA http://www.myspace.com/solnic
tommiot
04.06.2008 00:47:21
Mä kävin nyt uudemman kerran koeajamassa tota Recto Standardia ja se saundas mun mielestä jotenkin kuolleelta. Tietty saattoi johtua pienestä testikopista. Tuntui että keskialueelta puuttui jotain.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)