kk80 30.05.2008 11:12:06 (muokattu 30.05.2008 11:12:59) | |
---|
Entä ne alun murmelit? Pidin alun kohtauksesta jossa Paramountin logo vaihtui hassusti murmelien keoksi. Muistaakseni kaikissa muissa Indyissä logosta on siirrytty jylhään vuorimaisemaan (Temppelissä kai orkesterin kongissa oli jokin vuoren kuva). Kiva viittaus. Enemmän mulla tuli mieleen Muumio ja siinä ne vittumaiset kuoriaiset, jotka tunki ihon alle. Muumio 2 mulle tuli mieleen niistä kääpiösotureista jotka heiluivat puhallusputkien kanssa. Aika huoletta tulee kirjoiteltua leffan yksityiskohdista mutta ehkä voidaan lähteä siitä, että spoilaantumista pelkäävät eivät lue tätä ketjua.... Pro Helminen. Raipe Vancouveriin 2010! |
Teijo K. 30.05.2008 11:17:30 (muokattu 30.05.2008 13:44:53) | |
---|
... kun hattu lensi Muttin jalkoihin niin pieni kauhu iski itseeni. Paha makuhan siitä olisi jäänyt jos kakara olisi pistänyt hatun päähänsä indy teeman säestämänä ja ruutuun olisi pläjäytetty "to be continued..." -ilmoitus. Onneksi ei sentään... Nimenomaan tuo kohtaus oli se mitä jännäsin, ja niin näemmä sinäkin.
Käsittääkseni äidinkielen yo-kokeessa on nykyään luetun ymmärtäminen. Lykkyä tuleviin kirjoituksiin jos lukiota käyt. Kannattaa tsekata miten esim. kappalejako vaikuttaa viestin sisältöön. Nyt palkokasvia löytyy omasta nenästä mutta käy itsetunnolle kun omista kirjoituksista mussutetaan. Mä oon kirjottanut jo, ällän. :) Otahan vaan poika itse se herne nyt nenästä, jos ei asiallista kritiikkiä kestä niin ei kuule elämä hyvin mene. Kappalejako implikoi aiheen vaihtumista. Jos halutaan vaihtaa kirjoituksen vastaanottaja, se on aina eksplikoitava. ;) |
Ei mitenkään paras Indy, mutta vähän päämäärättömän tuomion tomppelin kuitenkin hakkaa. Eli mun listalla sijoittuu kolmanneksi koko sarjassa. Ufoja ja muita yliluonnollisuuksia en osaa pitää sen ylilyövämpänä kuin aiempien sarjojen kummituksia jotka muutta natsit pölyksi tai ukko joka ottaa käsin vastustajan sykkivän sydämen suoraan rinnasta irti tms. Loppukohtauskin toimi täysillä, juuri näin sen pitikin loppua. Tässä arvostelussa en ole kyllä missään määrissä samaa mieltä. Tuomion temppeli on helvetin hyvä, ufot EIVÄT kuulu Indyyn, arkki ja Molaram kuuluu ja loppukohtaus oli simpanssin perseestä revitty. |
Bluesmies 30.05.2008 11:30:23 (muokattu 30.05.2008 11:31:24) | |
---|
SPOLEREITA: Typerimmät kohtaukset ja asiat leffassa: 1. Ufot, ei vittu mitä paskaa, ei ei ei ei. Indyt pitää perustua johonkin myyttiseen taruun, mielellään jollakin tavalla eri uskontoihin perustuviin. Ei mitään vitun ufoja. Saatana. 2. Voi vittu se Muttin liaani-kohtaus. Mitä vittua?!?!?!?!? 3. Voi herran perse se, ku Marion ajoi autolla siihen puuhun ja sitten sen myötä vesiputouksiin. Vittu mitä paskaa. 4. Mikä vittu se miekkailukohtaus oli olevinaan?!? Helvetin ruman näkönen ja helvetin typerä. Aivan perseestä. Petyin kyllä itse asiassa aika paljon leffaan, kun nyt alkaa ajattelemaan. Noh, tämä on tällaista välillä. |
Teijo K. 30.05.2008 11:30:50 | |
---|
Tässä arvostelussa en ole kyllä missään määrissä samaa mieltä. Tuomion temppeli on helvetin hyvä, ufot EIVÄT kuulu Indyyn, arkki ja Molaram kuuluu ja loppukohtaus oli simpanssin perseestä revitty. Varmistan nyt että puhutaan samasta kohtauksesta, että kai nyt kaikki tarkoittaa loppukohtauksella elokuvan viimeistä kohtausta, eli sitä missä Indy menee naimisiin. Arvostelut on siitä kivoja, että ei niissä ole tarkoituskaan olla samaa mieltä. Mielipiteet on muutenkin kivoja siitä että jokaisella on omansa. Mä katoin ton tuomion tomppelin ekaa kertaa jo silloin kun se ilmestyi videolle ekaa kertaa, eikä se vakuuttanut mua silloinkaan, eikä aika ole ollut sille musta läheskään yhtä armollinen kuin sarjan ykköselle ja komoselle. Muistan senkin kun se Viimeinen ristiretki ilmestyi, oli kovin moni tuomitsemassa sen suorilta huonommaksi kuin sarjan kaksi ensimmäistä osaa. Eikä sekään mitään, itse rankkasin sen silloin heti kakkoseksi heittäen ohi temmpelin. |
Peoplez 30.05.2008 12:22:34 | |
---|
SPOLEREITA: Typerimmät kohtaukset ja asiat leffassa: 1. Ufot, ei vittu mitä paskaa, ei ei ei ei. Indyt pitää perustua johonkin myyttiseen taruun, mielellään jollakin tavalla eri uskontoihin perustuviin. Ei mitään vitun ufoja. Saatana. 2. Voi vittu se Muttin liaani-kohtaus. Mitä vittua?!?!?!?!? 3. Voi herran perse se, ku Marion ajoi autolla siihen puuhun ja sitten sen myötä vesiputouksiin. Vittu mitä paskaa. 4. Mikä vittu se miekkailukohtaus oli olevinaan?!? Helvetin ruman näkönen ja helvetin typerä. Aivan perseestä. Petyin kyllä itse asiassa aika paljon leffaan, kun nyt alkaa ajattelemaan. Noh, tämä on tällaista välillä. Otahan plussaa, tässähän oli kaikki oleellinen. |
Thet 30.05.2008 14:39:38 | |
---|
Spoilereita. Se ydinpommikohtaus oli kyllä aika irrallinen. Jotenki tuntuu, että oli vaan saatava tehdä hieno pamaus. Muuten leffa oli kyllä ihan viihdyttävä, mutta niihin ufoihin petyin kyllä. Odotin jotain kunnon arkeologista seikkailua, mutta vähän erilainen se sitten oli. Ja se, että taas kerran jossain leffassa aiheena on tavalla tai toisella El Dorado alkaa kyrpimään. |
sub zero 30.05.2008 14:51:35 | |
---|
Indiana Jones and the Fate of Atlantis olis ollu hyvä leffa huile alimentaire et la nudité est la paix mondiale |
Diego 30.05.2008 17:35:15 | |
---|
Kohta paljastuu, että Indiana Jones on Han Solon esi-isä. Selittäisi yhdennäköisyyden. Tämä oli jo niin huono, että saat plussan. :) "Etkä ikinä pysty soittaa niinku minä laiho ja ynkkä." - Ushimir @ Suomi24.fi |
gravehill 30.05.2008 18:10:45 | |
---|
Kohta paljastuu, että Indiana Jones on Han Solon esi-isä. Selittäisi yhdennäköisyyden. Siis toisin päin tietenkin. "long time ago in a galaxy far away" jne http://www.chaosresearch.de |
He_Man 30.05.2008 18:25:43 | |
---|
Tjaa, mielestäni aika viihdyttävä elokuva. Ristiretki oli niin hyvä leffa, että siihen vertaaminen on aika turhaa. Kai kaikki ufojuttujen kritisoijat tajusi, ettei tuo juoni ollut ihan tuulesta temmattu. Tuota yliluonnollisen osuutta Ameriikan varhais sivilisaatioiden synnyssä on spekuloitu jo aika kauan... Minulla on VOIMAA!!! |
Manuel Pyrhullo 30.05.2008 18:42:06 (muokattu 30.05.2008 18:43:13) | |
---|
Siis toisin päin tietenkin. "long time ago in a galaxy far away" jne Seuraavassa elokuvassa Indy kaivaa esiin Millennium Falconin jäännökset ja pitkään uskotaan että Han Solo ja Prinsessa Leia ovat oikeat Aatami ja Eeva. Lopussa oikeaksi Aatamiksi paljastuu Chewbacca. |
Hetfield 31.05.2008 16:55:58 | |
---|
Olipahan surkea, etenkin lopusta. Moottoripyöräkohtaus oli hyvä, naureskelin ja pidin siitä. Mutta ei oikein napannut muuten, etenkään loppu. Aivan liikaa erikoistehosteita. Kyllähän tuon nyt kävi katsomassa... I quit the band... Now I just play with myself. |
Wahi 01.06.2008 11:42:08 | |
---|
Ihan jees leffa mutta meni ihan överiksi muutamassa kohtaa (takaa-ajo ja vesiputoukset jne.). Shine on you crazy diamond |
Fortune 01.06.2008 13:44:04 | |
---|
Siis toisin päin tietenkin. "long time ago in a galaxy far away" jne No höh, johan Indy lohkaisi Solon "I have a bad feeling about this" -lainin. Eiköhän tuo ole selvää, että Indy on Han Solo. |
Rotuvaari 01.06.2008 15:14:38 | |
---|
Huhu kertoo, että tulevassa X-files -leffassa (I want to believe) ajetaan motskareilla natseja karkuun ja mellastetaan Graalin perässä. Vittu! Ufot kuuluu X-filesiin! Ei mitään Arkkeja ja muuta paskaa. Tapan itseni! Aaaarggghhh! Ja sitten vakavoidutaan. Indy piti mennä katsomaan, mutta se jäi tulevaisuuteen. Harmi, sillä nyt on alkanut oikeasti kiinnostamaan, kun on lukenut tätä(kin) ketjua. Kyllä Indiana Jonesin mieltää juuri myyttisiä taruja koluavaksi elokuvaksi, kun nimen kuulee, mutta ei uusiutuminenkaan ole välttämättä pahasta. Ja tässä on ilmeisesti yritetty hakea vähän erilaista tarinaa. Lapsena tuli nähtyä ensin Tuomion Temppeli, joka iski ihan hyvin. Sitten Kadonneen aarteen metsästäjät ja Viimeinen ristiretki, jotka nähtyäni en voinut katsoa Tuomion temppeliä enää ikinä. Vähän hirvittää mennä katsomaan tämä uusin, sillä se saattaa sitten pilata koko elokuvasarjan, tai ainakin vähän himmentää sen hohtoa. Itselle ei sinänsä ole lähtökohtaisesti huono asia, että enää ei mässäillä kristinuskon saduilla. Ei tietenkään! Jos taas tämä ufo-teema on tuotu yhtä tökerösti elokuvaan, kuin täältä on saanut lukea, niin ei hyvä sekään. Tämähän tietty selviää siellä teatterisalin hämärässä. Ufot sun muut oudot valoilmiöt on tunnettu sellaisina kuin me ne miellämme aika vähän aikaa, mutta itse ilmiö on ollut olemassa aina kivikaudesta lähtien. Tulkintatapa on muuttunut, ei ilmiö itsessään. Hullu paljon töitä tekee, viisas ostaa donitsin. |
kk80 01.06.2008 21:39:48 | |
---|
Kai kaikki ufojuttujen kritisoijat tajusi, ettei tuo juoni ollut ihan tuulesta temmattu. Tuota yliluonnollisen osuutta Ameriikan varhais sivilisaatioiden synnyssä on spekuloitu jo aika kauan... On toki tiedossa. Kristallipääkallotkin ovat oma oikeasti olemassa oleva ilmiönsä (tosin millä vuosisadalla ne on väsätty onkin sitten toinen asia). Leffan ajankuvaan ufotkin mahtuvat siinä missä kommaritkin, olihan jenkeissä 50-luku Roswellin innoittamana oikeaa avaruusaikaa. Puhumattakaan kylmän sodan synnyttämästä hurjasta SpaceRacesta jonka kynnykselle leffan tapahtumat sijoittuvat... Sinänsä siis ihan perusteltuja mutta tälläisen "vanhan" jäärän on vaikea sulattaa moisia kotkotuksia Indy elokuvaan. Kraalinmaljan jälkeen on tietty vähän vaika enää keksiä yhtä mahtipontisia uskonnollisia legendoja, mutta olisivat vaikka vääntäneet stoorin jostain Jeesuksen käärinliinoista tms. tarustosta. Pro Helminen. Raipe Vancouveriin 2010! |
jannu 02.06.2008 14:19:27 (muokattu 02.06.2008 14:20:10) | |
---|
No höh, johan Indy lohkaisi Solon "I have a bad feeling about this" -lainin. Eiköhän tuo ole selvää, että Indy on Han Solo. No siis onhan tuo ollut selvää jo ainakin Tuomion Temppelin alun "lentokone hajoaa" -kohtauksesta lähtien. "Just tell me fucking why everything becomes an issue!" |
Jop1 02.06.2008 18:42:45 (muokattu 02.06.2008 18:43:03) | |
---|
Se on muuten jännä kun kriitikot ovat kuulemma kehuneet parhaaksi Indyksi Tuomion Temppeliä. Ja kun itse (en vielä nähnyt uutta) pidän sitä paskimpana. Kyllä se on Kadonneen Aarteen metsästäjät mikä jyllää! Edit: Taas perus offari. Viisitoista peikkoa arkulla vainaan
Huh hah hei ja rommia pullo |
Drumjamo 07.06.2008 15:44:01 | |
---|
SPOLEREITA: Typerimmät kohtaukset ja asiat leffassa: 1. Ufot, ei vittu mitä paskaa, ei ei ei ei. Indyt pitää perustua johonkin myyttiseen taruun, mielellään jollakin tavalla eri uskontoihin perustuviin. Ei mitään vitun ufoja. Saatana. 2. Voi vittu se Muttin liaani-kohtaus. Mitä vittua?!?!?!?!? 3. Voi herran perse se, ku Marion ajoi autolla siihen puuhun ja sitten sen myötä vesiputouksiin. Vittu mitä paskaa. 4. Mikä vittu se miekkailukohtaus oli olevinaan?!? Helvetin ruman näkönen ja helvetin typerä. Aivan perseestä. Kävin torstaina katsomassa ja olen täysin samaa mieltä. Ihan viihdyttävä pläjäys muuten. Se nyt vaan on semmosta |