Chips 15.04.2008 20:30:46 | |
---|
Sniff. Yksi elämäni suurimmista haaveista olisi, että Rogers Ja Gilmour sopisivat kiistansa lopullisesti ja Pink Floyd tekisi re-unionin ja lähtisi vielä yhdelle kiertueelle. Jos Floydin näkisi vielä livenä, voisi kuolla onnellisena. Olishan se melkoinen elämys nähdä kaikki neljä samalla lavalla vielä kerran, mutta minusta tuo Live 8 oli melko täydellinen lopetus bändille. "Just imagine every wrong brutal thing we have ever done. It's hard to do, isn't it? We've done so many.." |
Jamzku 05.05.2008 16:05:46 | |
---|
Pitkään on pyörinyt mielessä tutustua tähänkin bändiin ja tänään tarttui sitten matkaan The Wall. Pitelin jo pitkään käsissäni Wish You Were Herea mutta kun halusin käyttää koko 20 euron lahjakortin kerralla enkä keksinyt toista levyä kaveriksi niin nappasin sitten arvokkaamman (22,90) The Wallin mukaan. Ensimmäinen kuuntelu menossa ja mitä tästä osaisi sanoa. Hienoja kohtauksia piisaa, mutta kokonaisuuden osalta päässä pyörii vain "mitä vittua" :) "Music is a safe kind of high" - Jimi Hendrix |
PJS 05.05.2008 17:12:28 | |
---|
Pitkään on pyörinyt mielessä tutustua tähänkin bändiin ja tänään tarttui sitten matkaan The Wall. Pitelin jo pitkään käsissäni Wish You Were Herea mutta kun halusin käyttää koko 20 euron lahjakortin kerralla enkä keksinyt toista levyä kaveriksi niin nappasin sitten arvokkaamman (22,90) The Wallin mukaan. Ensimmäinen kuuntelu menossa ja mitä tästä osaisi sanoa. Hienoja kohtauksia piisaa, mutta kokonaisuuden osalta päässä pyörii vain "mitä vittua" :) Olisit ostanu sen Wish You Were Here:n, tai Dark Side Of the Moonin Halataanko? |
aksiom 05.05.2008 17:42:40 | |
---|
Olisit ostanu sen Wish You Were Here:n, tai Dark Side Of the Moonin Vähän samaa mieltä. Mulla piti kuunnella aika tehokkaasti muu 70-luvun floyd läpi ennen kuin oivalsin The Wallin nerokkuuden. Mutta eipä sillä oikeastaan suurta väliä ole, koska Wall on joka tapauksessa käsittämättömän upea teemalevy ja mitä kaikkea siitä tarinasta voikaan löytää... todella kestävä levy. Ei ne rahat hukkaan menneet, ehkä vähän huono aloitus vain. if you prefer that old silly number zero, you'll become a master of doing nothing - being nothing |
Jamzku 05.05.2008 22:03:57 | |
---|
Voi tosiaan olla että tuo Wish You Were Here olisi ollut parempi aloituslevy, mutta turhapa tuota nyt on enää murehtia. Joka tapauksessa parin kuuntelun jälkeen levy tuntuu jo paljon paremmalta. Joskin lopullinen avautuminen antaa vielä odottaa itseään. "Music is a safe kind of high" - Jimi Hendrix |
Techno-Allah 05.05.2008 22:49:34 | |
---|
Vähän samaa mieltä. Mulla piti kuunnella aika tehokkaasti muu 70-luvun floyd läpi ennen kuin oivalsin The Wallin nerokkuuden. Kannattaa tutustua myös musiikin lisäksi Pink Floydin historiaan ja erityisesti Roger Watersin henkilöhistoriaan niin levyjen lyriikkapuolikin avautuu paremmin. "Congratulations. You've just discovered the secret message. Please send your answer to Old Pink, care of the Funny Farmhouse". |
PJS 06.05.2008 07:40:31 | |
---|
Kannattaa tutustua myös musiikin lisäksi Pink Floydin historiaan ja erityisesti Roger Watersin henkilöhistoriaan niin levyjen lyriikkapuolikin avautuu paremmin. Ei oo tarpeellista mun mielestä. Itse vähän vierastan ajatusta, että lyriikkojen avautuminen on mahdollista ainoastaan tutustumalla kirjoittajaan. Mut jos kiinnostaa ni sitte tietty. Suosittelen Pink Floyd - Odysseia kirjaa kaikille lämpimästi. Halataanko? |
lxi 06.05.2008 10:16:39 (muokattu 06.05.2008 10:20:29) | |
---|
Ei oo tarpeellista mun mielestä. Itse vähän vierastan ajatusta, että lyriikkojen avautuminen on mahdollista ainoastaan tutustumalla kirjoittajaan. Mut jos kiinnostaa ni sitte tietty. Watersin tapauksessa on kuitenkin ihan selvää miten paljon mies omasta henkilöhistoriastaan (ja ennen kaikkea isänsä kohtalosta) ammentaa. Suosittelen Pink Floyd - Odysseia kirjaa kaikille lämpimästi. Ei kai tämä ollut se, jonka luvut on nimetty PF-biisien mukaan? Kirjakaupassa selasin, väliotsikoina olivat mm. "Paranod Eyes", "Shine On You Grazy Diamond" ja "Another Brink in the Wall". Jäi hyllyyn. |
aksiom 06.05.2008 13:09:18 | |
---|
Ei oo tarpeellista mun mielestä. Itse vähän vierastan ajatusta, että lyriikkojen avautuminen on mahdollista ainoastaan tutustumalla kirjoittajaan. Mut jos kiinnostaa ni sitte tietty. Suosittelen Pink Floyd - Odysseia kirjaa kaikille lämpimästi. Jep. Minusta esim. The Wall on vain mielenkiintoisempi "omana tarinanaan", ja en halua henkilöittää tapahtumia Watersiin tai Sydiin. Ja luulen että mies on itsekin haluaisi näkeä sen niin. Onhan se tietenkin myös niin, että jäsenten henkilöhistoriaan tutustuminen avaa jotkut biisit aivan toisella lailla. Esimerkiksi kappale "Vera" koskettaa pirun syvältä kun tietää biisin kirjoittajan menneisyyden. if you prefer that old silly number zero, you'll become a master of doing nothing - being nothing |
_R.I.P_ 11.05.2008 11:44:38 | |
---|
Mä aloitin ite ainaki The Wallista , (näin elokuvan kyllä ensin) ja se iski todella muhun. Olihan aiemmin kuultu dsomia, echoes kokoelmaa yms. mutta wallista lähti mulla kipinä floydiin. Tottakai tokan levyn Is There Anybody Out There? - Nobody Home - Vera Lynn - Bring The Boys Back Home -osio ihmetytti, mutta seki avautu aika äkkiä. |
Chips 12.05.2008 09:06:42 | |
---|
Piru vie, nyt kun on PS3 ja näyttö joka tukee HD-kuvaa niin mietin että pitäiskö ostaa tuo Gilmourin Remember That Night blu-rayna.. Hinta on vaan pirun suolainen 40e "Just imagine every wrong brutal thing we have ever done. It's hard to do, isn't it? We've done so many.." |
_R.I.P_ 14.05.2008 13:23:39 | |
---|
Piru vie, nyt kun on PS3 ja näyttö joka tukee HD-kuvaa niin mietin että pitäiskö ostaa tuo Gilmourin Remember That Night blu-rayna.. Hinta on vaan pirun suolainen 40e Kyllä ite ostaisin, ei tosiaan kyllä vielä oo tota blue-ray soitinta. Ja ehdottomasti jos kotiteatteri(kin) löytyy! |
tom--petty 28.05.2008 09:21:06 | |
---|
Mä aloitin ite ainaki The Wallista , (näin elokuvan kyllä ensin) ja se iski todella muhun. Olihan aiemmin kuultu dsomia, echoes kokoelmaa yms. mutta wallista lähti mulla kipinä floydiin. Tottakai tokan levyn Is There Anybody Out There? - Nobody Home - Vera Lynn - Bring The Boys Back Home -osio ihmetytti, mutta seki avautu aika äkkiä. Mäkin aloitin The Wallista Pink Floydin kuuntelun. Ensimmäisenä iski Is There Anybody Out There, Young Lust ja Hey You. The Wall on niin täydellinen että huhhuuuhhh.. |
SuvantoJ- 29.05.2008 11:46:10 | |
---|
Itse en ole koskaan tajunnut The Wallin hehkutusta. Itse tulee kuunneltua mieluummin melkeinpä mitä tahansa muuta Floyd-levyä The Final Cutiin saakka. Onhan tuolla hyviä biisejä, mutta kokonaisuutena aivan liian pitkitetty ja tylsä. M.A.C.H.O. # 3 - "En ole ämätööri" |
Tigerstedt 29.05.2008 13:33:02 | |
---|
Itse en ole koskaan tajunnut The Wallin hehkutusta. Itse tulee kuunneltua mieluummin melkeinpä mitä tahansa muuta Floyd-levyä The Final Cutiin saakka. Onhan tuolla hyviä biisejä, mutta kokonaisuutena aivan liian pitkitetty ja tylsä. Aika samoilla linjoilla olen itsekin. Mahtavia biisejä löytyy, mutta ajoittainen tyhjäkäynti tappaa vähän kokonaisuutta. Vähän tiiviimmässä paketissa The Wall olisi upea, nyt se jää ainakin minun silmissäni vain hyväksi. Hello cowgirl in the sand, is this place at your command? |
Mä oon tykänny The Wallista tosi paljon sen jälkeen kun se aukes kunnolla. Aluksi oli aika sekavat fiilikset sen lätyn suhteen mutta sitten se iski ja kunnolla. Hyvä kokonaisuus mielestäni. Hyviä biisejä jne. Shine on you crazy diamond |
Cervelo 30.05.2008 19:47:52 | |
---|
Vitutus oli armoton kun huomasin tämän Dark side of the Moon kiertueen sopivasti myöhässä. Jäljellä enää Pietari, uskaltaskohan sinne lähteä... http://www.roger-waters.com/ |
Planetist 30.05.2008 19:49:14 | |
---|
Vitutus oli armoton kun huomasin tämän Dark side of the Moon kiertueen sopivasti myöhässä. Jäljellä enää Pietari, uskaltaskohan sinne lähteä... http://www.roger-waters.com/ Jos se on realistinen vaihtoehto, miksei. Olin Tanskassa 06 kyseistä kiertuetta todistamassa ja suorastaan positiivisesti yllättynyt. Ensin hieno valikoima biisejä pf:ltä ja watersin soolotuotannosta, sitten pieni tauko ja DSOTM. Ei ihan surkea levy sekään :) |
doppelgänger 31.05.2008 14:58:36 | |
---|
Mitä suosittelette ensimmäiseksi Pink Floyd levyksi? Kirjastosta lainasin jo Dark Side Of The Moonin joka vaikuttaa kaikin puolin hyvältä levyltä lukuunottamatta niitä instrumentaalisia surinabiisejä. |
Loijaa 31.05.2008 15:03:43 | |
---|
Mitä suosittelette ensimmäiseksi Pink Floyd levyksi? Kirjastosta lainasin jo Dark Side Of The Moonin joka vaikuttaa kaikin puolin hyvältä levyltä lukuunottamatta niitä instrumentaalisia surinabiisejä. Jos ei näistä instrumentaalisista surinabiiseistä mikään kuulosta hyvältä, niin ei kannata kuunnella enempää Floydia. Tai sitten hommaat Piper at the Gates of Dawnin. Heavy Metal Thunder |