Aihe: "Musiikkitaistelut"
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
baron
29.05.2008 23:50:46

Ihan sitä electric grandia sillä jäljitellään. Aika sama homma kuin rhodesissa... Tuskin sekään kenenkään mielestä on onnistunut jäljitelmä pianosta. Se electric GRAND on sitten se grand -jäljitelmä. Tunnut tuntevan uprightin ja grandin eron, joten tässä on sama idis... Yamahan CP -sarja on se tyyppi, jossa tätä soundia haettiin. Mites toi hammond? Eikös olekin paska jäljitelmä kirkkouruista, eihän niillä kehtaa mitään Bacheja soitella... Casiokin on parempi.

Siis ihan asiallisesti: Siinä Nordissa on ihan hyvät Hammond, Rhodes ja
Wurlitzer jäljitelmät ja se on kevyt ja siihen saa selkäreppucasen, siksi mä sen oon ostanut.
Juupe
29.05.2008 23:56:21
Ette näköjään kovin tarkkaan lue aiempia kirjoituksia...:)

On mulla kaikenlaista digiä kotona, muistaakseni tästä on ollut joskus aiemminkin juttua. Ainakin digikamera ja -boksi, CD-soittimia useampia, tämä tietsikkakin on täynnä ykköstä ja nollaa, verenpainemittaria en tarvitse, mutta digitaalinen kuumemittari löytyy, ja vaimo sai just töistä lahjaksi sykemittarin, digitaalisia kelloja löytyy, kännykässä on digitekniikkaa, monessa kodinkoneessa on digitaalinen näyttö, mutta siinä hammasharjassa ei ole kyllä mitään digiä.

Juttuhan lähti siitä, että joku väitti sähkörumpujen pesevän akustiset mennen tullen. Olen edelleen vahvasti eri mieltä. Ei löydy Rolleja kaapista, sori. Jotku haluaa päästä kaikesta mahdollisimman helpolla, itse olen valmis näkemään vähän vaivaa sen eteen, että soitin ja soundi on itselle mieluinen. Flyygelin roudaamisen jätän tosi isoille staroille, Hammondejakaan en ole päässyt kanniskelemaan, mutta oikeiden rumpujen roudaaminen ei ole ylivoimainen homma (nykyaikaiselle tanssibändillekään), eikä liioin virittäminen. Sähkörummuista kun ei löydy sellaisia soundeja, joita jaksaisin kuunnella illasta toiseen, eikä sähkörummun lyöminen tunnu soittimen soittamiselta.
Juupe
30.05.2008 00:06:32
Mites toi hammond? Eikös olekin paska jäljitelmä kirkkouruista, eihän niillä kehtaa mitään Bacheja soitella... Casiokin on parempi.

Mahtoikohan herra Hammondilla olla kirkkourkujen soundin jäljittely mielessä, kun urkuaan kehitteli? Pienissä kirkoissahan niitä on kyllä paljon käytetty, Ameriikoissa. Hammondin joku soundi taisi syntyä vähän vahingossa, jos en ihan väärin muista.
baron
30.05.2008 00:11:06

Mahtoikohan herra Hammondilla olla kirkkourkujen soundin jäljittely mielessä, kun urkuaan kehitteli? Pienissä kirkoissahan niitä on kyllä paljon käytetty, Ameriikoissa. Hammondin joku soundi taisi syntyä vähän vahingossa, jos en ihan väärin muista.

Mitä mä oon lukenut kiippareitten historiaa (ja oon lukenut sitä paljon) niin originaali idis oli kyllä pilliurkujen jäljitelmä samoin kuin Rhodesin tarkoitus oli akustisen flyygelin jäljittely ja myöhemmin näistä epäonnistuneista jäljittely-yrityksistä tuli itseisarvo, joita nykyisin jäljitellään ja sitten jäljitellään niitä laitteita, jotka on hyvin jäljitelleet jne!
paice60
30.05.2008 00:13:40
Ette näköjään kovin tarkkaan lue aiempia kirjoituksia...:)

On mulla kaikenlaista digiä kotona, muistaakseni tästä on ollut joskus aiemminkin juttua. Ainakin digikamera ja -boksi, CD-soittimia useampia, tämä tietsikkakin on täynnä ykköstä ja nollaa, verenpainemittaria en tarvitse, mutta digitaalinen kuumemittari löytyy, ja vaimo sai just töistä lahjaksi sykemittarin, digitaalisia kelloja löytyy, kännykässä on digitekniikkaa, monessa kodinkoneessa on digitaalinen näyttö, mutta siinä hammasharjassa ei ole kyllä mitään digiä.

Juttuhan lähti siitä, että joku väitti sähkörumpujen pesevän akustiset mennen tullen. Olen edelleen vahvasti eri mieltä. Ei löydy Rolleja kaapista, sori. Jotku haluaa päästä kaikesta mahdollisimman helpolla, itse olen valmis näkemään vähän vaivaa sen eteen, että soitin ja soundi on itselle mieluinen. Flyygelin roudaamisen jätän tosi isoille staroille, Hammondejakaan en ole päässyt kanniskelemaan, mutta oikeiden rumpujen roudaaminen ei ole ylivoimainen homma (nykyaikaiselle tanssibändillekään), eikä liioin virittäminen. Sähkörummuista kun ei löydy sellaisia soundeja, joita jaksaisin kuunnella illasta toiseen, eikä sähkörummun lyöminen tunnu soittimen soittamiselta.

Oot sä kyllä aika ahdasmielinen kaveri. Varmaankin ihan hyvä soittaja , näin mulle on kerrottu mutta ei niinkuin minkäänlaista mielikuvitusta. Jätkät vähän heittää tsoukkia ja heti olet karvat pystyssä. Olitko se sinä joka olet insinööri, anteeksi DIPLOMIinsinööri jos en väärin muista. Jos muistan väärin niin anteeksi , sekoitin johonkin toiseen. Sä voit ihan rauhassa pitää mielipiteesi itselläsi ja soita millä soitat. Jos kaikki ajattelisi noin niin maailmassa ei olisi tapahtunut mitään edistystä millään saralla, ei välttämättä huono juttu mutta ei voi tietää. Älä ota tätäkään nyt sitten ihan tosissasi, ethän.
Vittu näitä hommia edelleenkin.
baron
30.05.2008 00:16:38

Mä oon kuullut Paicea sekä sähkörummuissa että akustisessa. Se osaa kummatkin!
paice60
30.05.2008 00:19:01
Mä oon kuullut Paicea sekä sähkörummuissa että akustisessa. Se osaa kummatkin!

Mä olen oikeasti ihan paska soittaan. Osaan vaan hämätä helkkarin hyvin.
uruttaja
30.05.2008 00:19:31

Mukana myös haju.
paice60
30.05.2008 00:20:19
Mukana myös haju.

Ja joka helvetin kerta ihan livenä.
baron
30.05.2008 00:21:28 (muokattu 30.05.2008 00:21:46)

No itseasiassa sehän riittää, että huijaat kanssasoittajat ja turakaiset:-)
paice60
30.05.2008 00:24:08
No itseasiassa sehän riittää, että huijaat kanssasoittajat ja turakaiset:-)

Olipa hyvin sanottu siellä takarivissä (heristää sormeaan sinnesuuntaan).
uruttaja
30.05.2008 00:24:08
Ja joka helvetin kerta ihan livenä.

Hyvä ettei vieläkin silimiä karvastele.
Juupe
30.05.2008 00:39:09
Oot sä kyllä aika ahdasmielinen kaveri. Varmaankin ihan hyvä soittaja , näin mulle on kerrottu mutta ei niinkuin minkäänlaista mielikuvitusta. Jätkät vähän heittää tsoukkia ja heti olet karvat pystyssä. Olitko se sinä joka olet insinööri, anteeksi DIPLOMIinsinööri jos en väärin muista. Jos muistan väärin niin anteeksi , sekoitin johonkin toiseen. Sä voit ihan rauhassa pitää mielipiteesi itselläsi ja soita millä soitat. Jos kaikki ajattelisi noin niin maailmassa ei olisi tapahtunut mitään edistystä millään saralla, ei välttämättä huono juttu mutta ei voi tietää. Älä ota tätäkään nyt sitten ihan tosissasi, ethän.

Juu, olen DI, mutta en mikään tosikko, enkä mielestäni ahdasmielinenkään, joissain asioissa kyllä todella tarkka ja kriittinen. Turha luulla että kirjoittelisin näitä juttuja otsasuoni pullistellen. Asiasta kirjoitan, mutta pilke silmäkulmassa. Se ei tietysti aina kirjoituksista näy, niinkuin ei aina muidenkaan kirjoituksista.

Tekniikan kehitystä seuraan, ja käytän hyväkseni, mutta kaikki uusi ei ole aina lähtökohtisesti vanhaa parempaa. Olen muistaakseni sanonut täällä ennenkin, että tekniikkaa ei aina kehitetä siksi, että tehtäisiin jotain paremmin, vaan siksi, että saataisiin myytyä ihmisille lisää uutta roinaa.
Juupe
30.05.2008 00:48:06
Mitä mä oon lukenut kiippareitten historiaa (ja oon lukenut sitä paljon) niin originaali idis oli kyllä pilliurkujen jäljitelmä samoin kuin Rhodesin tarkoitus oli akustisen flyygelin jäljittely ja myöhemmin näistä epäonnistuneista jäljittely-yrityksistä tuli itseisarvo, joita nykyisin jäljitellään ja sitten jäljitellään niitä laitteita, jotka on hyvin jäljitelleet jne!

Ok, uskotaan. Hammondin lähtökohta oli siis jäljitellä pilliurkua, mutta ei kai hän lopputulosta pilliurkujäljitelmänä kuitenkaan markkinoinut?
paice60
30.05.2008 00:49:59
Juu, olen DI, mutta en mikään tosikko, enkä mielestäni ahdasmielinenkään, joissain asioissa kyllä todella tarkka ja kriittinen. Turha luulla että kirjoittelisin näitä juttuja otsasuoni pullistellen. Asiasta kirjoitan, mutta pilke silmäkulmassa. Se ei tietysti aina kirjoituksista näy, niinkuin ei aina muidenkaan kirjoituksista.

Tekniikan kehitystä seuraan, ja käytän hyväkseni, mutta kaikki uusi ei ole aina lähtökohtisesti vanhaa parempaa. Olen muistaakseni sanonut täällä ennenkin, että tekniikkaa ei aina kehitetä siksi, että tehtäisiin jotain paremmin, vaan siksi, että saataisiin myytyä ihmisille lisää uutta roinaa.

Totta tuokin ettö tekniikka ei tuo tyydytystä elämään. Mutta kun väitit että sähkörumpujen soittajat haluavat päästä helpommalla roudaamisen ja muun suhteen niin mietippä sitä että esim. mulla on jo jonkinasteista tinnitusta enkä halua sen pahentuvan. No sanot että käytä korvassa melunvaimentimia. Ei voi kun pitäisi laulaa samaan aikaan. Laulan bändissä noin 50 prosenttia illasta + stemmat ja niiden vaimentimien kanssa ei tule mitään ainakaan mulla. Tottumiskysymys varmaankin mutta olen havainnut Rolandit itselleni sopivaksi soundien sekä volumen suhteen. Olen niillä vetänyt yli 10 vuotta erilaisissa kokoonpanoissa eikä kukaan ole ainakaan mulle sanonut mitään etteikö kelpaisi. No oli kyllä yksi kaveri mutta kun olen soittanut ainakin kahdeksassa eri kokoonpanossa + tuuraukset niin hylkäämisprosentti on aika huono. Pientä avarakatseisuutta ja uusien asioiden omaksumista nyt peräänkuuluttaisin ihan kaikille ammattiin katsomatta. Älkää tyrmätkö mitään sitä kunnolla kokeilematta. Toki jokaiselle suotakoon oikeus vetää millä haluaa ja haluan tämän oikeuden myös itselleni, eikös niin.
baron
30.05.2008 00:53:17

Ok, uskotaan. Hammondin lähtökohta oli siis jäljitellä pilliurkua, mutta ei kai hän lopputulosta pilliurkujäljitelmänä kuitenkaan markkinoinut?

Mä en oo nyt on uus-googlettanut, mutta muistelen lukeneeni, että käytiin joku oikeustaistelu USA:ssa, jossa hän halusi markkinoida niitä pilliurkujen korvikkeena ja joku pisti hanttiin ja en nyt muista miten siinä taistelussa kävi.

Mut mun ymmärtääkseni hänen originaali-idiksensä oli kuitenkin luoda korvike/jäljitelmä pilli-uruille, ei uutta soitinta.
Ja leslie oli hänelle itselleen vihoviimeinen.
baron
30.05.2008 00:57:54

Mä kuiteskin olemattomalla kokemuksellani ja amatöörinä haluan sanoa mielipiteeni kun olen sekä akustisen että sähkörumpalien kanssa soittanut:
Jos rumpali pitää timen ja osaa fillit kohdalleen, mulle ihan sama mikä sen työkalu on.
Jos keikkapaikalla on vireessä oleva akustinen, mä soitan sitä ja jätän sähkökiipparit himaan tai keikkabussiin, sanoi muut bändin jätkät mitä tahansa. Mä tykkään akustisista kiippareista. Jos rumpali tykkää sähkörummuista, niin sama vapaus hänelle.
rintapek
30.05.2008 01:12:28

No sanot että käytä korvassa melunvaimentimia. Ei voi kun pitäisi laulaa samaan aikaan. Laulan bändissä noin 50 prosenttia illasta + stemmat ja niiden vaimentimien kanssa ei tule mitään ainakaan mulla..

Ei mullakaan. Ihan samoilla suhdeluvuilla näköjään vedetään. Tulppa persiissä ei haittaa laulua, mut tulppa korvassa siit ei tule mitään.
One kind of music only - the good kind
Juupe
30.05.2008 01:17:25
Totta tuokin ettö tekniikka ei tuo tyydytystä elämään. Mutta kun väitit että sähkörumpujen soittajat haluavat päästä helpommalla roudaamisen ja muun suhteen niin mietippä sitä että esim. mulla on jo jonkinasteista tinnitusta enkä halua sen pahentuvan. No sanot että käytä korvassa melunvaimentimia. Ei voi kun pitäisi laulaa samaan aikaan. Laulan bändissä noin 50 prosenttia illasta + stemmat ja niiden vaimentimien kanssa ei tule mitään ainakaan mulla. Tottumiskysymys varmaankin mutta olen havainnut Rolandit itselleni sopivaksi soundien sekä volumen suhteen. Olen niillä vetänyt yli 10 vuotta erilaisissa kokoonpanoissa eikä kukaan ole ainakaan mulle sanonut mitään etteikö kelpaisi. No oli kyllä yksi kaveri mutta kun olen soittanut ainakin kahdeksassa eri kokoonpanossa + tuuraukset niin hylkäämisprosentti on aika huono. Pientä avarakatseisuutta ja uusien asioiden omaksumista nyt peräänkuuluttaisin ihan kaikille ammattiin katsomatta. Älkää tyrmätkö mitään sitä kunnolla kokeilematta. Toki jokaiselle suotakoon oikeus vetää millä haluaa ja haluan tämän oikeuden myös itselleni, eikös niin.

Toistetaan nyt vielä kerran, että en ole tietääkseni kieltänyt ketään soittamasta sähkörummuilla, tai muillakaan digisoittimilla. Kaikki saa soittaa ihan millä itse haluaa. Sinä tykkäät sähkörummuista, minä akustisista, tasapeli. Ja tuo helpollapääsemisheitto nyt koski muitakin, kuin rumpaleita.

Mullakin on vähän tinnitusta, mutta se ei ole pahentunut sen jälkeen, kun aloin käyttää korvatulppia (just tilasin ajan uusien muottien ottoon, kun vanhat alkaa olla tiensä päässä). Mäkin laulan stemmoja ja muutaman soolonkin (valitettavasti), ja totuttelua tulppien kanssa laulaminen tosiaan vaatii, mutta onnistuu kyllä. Siis kunnon tulpilla, ei millään EAReilla. Ja onhan näitä korvamonitoreja, jotka vaimentaa ulkopuolisen melun. Niitäkin olen testaillut, mutta en tykännyt.

Olen kyllä kokeillut ja kuullut sähkörumpuja ihan riittävästi todetakseni, että eivät muuta meille. Uusi akustinen setti sen sijaan on valmistumassa ihan näinä päivinä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)