Aihe: Pearl Echo Orbit vs:muut kaiut
1
kaukopoika
06.02.2004 15:06:00
Olen hankkimassa Pearlia,mutta haluaisin vähän ennen kauppoihin ryhtymistä kokemuksia käyttäjiltä,kun en itse oo vielä päässyt testaamaan.Eli se orbitin kuutos ohjelma kai on se Pulliais kaiku,mutta Legendsin sivuilta luin että Klemt Echolettellä saa saman kaiun,eli sen nopean tikittävän delayn.No Echolette mulla on,sekä lisäksi parit Dynikset(echocord super 76,echocord mini)sekä Roland re 150.Myös tuossa rollessa,muistaakseni numero kolmonen on sellainen pulliais-tyyppinen.Eli onko mielestänne turhaa maksaa omaisuuksia just orbitista?Ja älkää nyt sanoko,että omat korvat ratkaisee,kyllä mä sen tiedän,mutta voi olla aika hankala järjestää ideaali vertailutillanne:Orbit vataan muut!
No joka tapauksessa saahan mulle laittaa meiliä,jos olis ylimääräisiä orbiteja jaloissa pyörimässä,inhimillisen hintaan,ac-30 myös kiinnostaa.

Ps :Siellä Legends sivuilla moitittiin orbitin halvalla rakennetun makua varsinki moottorin osalta,sotii vähän vastaan nykyhintojen kans.Kuvista päätellen (orbit sisältä) tuo mun ekolette on siihen verrattuna vähintäänkin pommin
kestävä,mootorikin nyrkin kokoinen ja taitaa olla peräti valurunkoinen ja raskas vauhtipyörä,ei mitää peltiä,mutta odottelen mielenkiinnolla kommentteja
d-e
06.02.2004 16:08:54
Asetellaan tämä näinpäin:jos E.P. käyttäis Echoletteä ,niitten hinnat olis pilvissä ja Orbitteja jaettais ilmaiseks jos joku suostus ottamaan vastaan.Mulla on myös Echolette,Copicatin
putki- ja transistoriversiot (putkikone suht harvinainen ruåtsalaisella Kent panelilla,vm. on 1963) ja vielä Binson
Echorec 2:n.Pulliaista arvostan kitaristina ja tyylitajuisena
muusikkona,sound-alike kloonit ym. pellet ...no joo...
"..rock and roll has been downhill ever since Buddy Holly died..." - John Milner
presso
07.02.2004 14:00:30
En tippaakaan ihmettele, miksi Pulliainen on päätynyt Echo Orbittiin. Soinniltaan se on markkinoiden paras !

Eli todelle hyvä kaiku ja asiallisesti huollettuna vieläpä toimintavarmakin. Eikä niissä moottoreissa ole yhtään sen enempää vikaa kuin Rolandienkaan moottoreissa. Kaikki kestää aikansa ja Orbittiin löytyy kyllä vaihtomoottorikin, jos tietää mitä etsii.
Niskamies
07.02.2004 21:06:13
Tuskinpa jonkun Echo Orbitin ja Rolandin Space Echon välillä niin hirmuista eroa on. Itse olen Rolandin RE-301:sen iloinen omistaja. Missä hinnoissa noi Echo Orbitit ja Rolandit on nykyjään?
Hanki Presari ja ole tosimies!
kaukopoika
07.02.2004 21:19:57
Joo kyllä se munkin Rolle varsin laadukkaalta tuntuu.Nykyään hinnat on jotain siihen suuntaan,että Orbitit on välillä 1000-2000 euroo (vaikuttaa seki onko pearl vai vorg),mikä on aivan liian paljon,kysymyshän on nyt kuitenkin vaan kaikulaitteesta!Rolandien hinnat näyttäis pääsääntösesti olevan jotain 600-800 välillä,kova hinta seki,mutta kuitenkin jo inhimillisempi.
Huuhaa
07.02.2004 21:47:44
Miten eroaa toisistaan Rolandin RE-201 ja RE-301?
Niskamies
07.02.2004 21:55:43
Miten eroaa toisistaan Rolandin RE-201 ja RE-301?

Ei käytännössä mitenkään. 201 on Space Echo ja 301 on Chorus Echo, eli RE-301 on vain RE-201 jossa on myös chorus.
z_a
07.02.2004 23:56:58
Kyllä 201 ja Orbit eroaa saundiltaan aika radikaalisti, vaikkakin samaa rytmitystä pitäisi periaatteessa saada irti. Orbitissa on pehmoisempi ääni. Eron kyllä kuulee vaikka olisi vaikkuakin korvissa.
Orbititkin on kestäviä laitteita, vaikka ne ei Rolandin veroisesti ole tehty. Ja kuten aikaisemmin tuli ilmi, korvikemoottoreitakin saa (toisin kun tiettyihin Rolandin malleihin).
Joihinkin juttuihin Orbit sopii paremmin kun joku toinen. Joihinkin taas ei. Loppupelissä tärkeämpi tekijä on kumminkin kitaristi itse. Onneksi näin on..
presso
08.02.2004 08:19:59
Samaa mieltä kuin edellinen kirjoittaja.

Kyllä Orbit kepittää Rolandin, vaikka sen tekniikka onkin astetta heppoisempi. Mutta mitä väliä sillä on, jos laite kuitenkin toimii luotettavasti ja rautalanka taipuu.
Niskamies
08.02.2004 09:46:29
Samaa mieltä kuin edellinen kirjoittaja.

Kyllä Orbit kepittää Rolandin, vaikka sen tekniikka onkin astetta heppoisempi. Mutta mitä väliä sillä on, jos laite kuitenkin toimii luotettavasti ja rautalanka taipuu.

En oo koskaan Orbittia kokeillut, mutta tää RE-301 on niin loistava, ettei paremmasta väliä. Laulussa toiminut kuin unelma, ei ole vielä välineiden puutteen takia kitaralla kokeiltu. Plussaa on myös chorus.
kaukopoika
08.02.2004 18:48:44
Mulla on myös käytettävissä Space Echo 501,joka myös on chorus echo,onko tietoo mitä eroo on 301:llä ja 501:llä keskenään,onko erilaiset ohjelmat vai muuten vaan erilainen.
Niskamies
08.02.2004 18:54:50
Mulla on myös käytettävissä Space Echo 501,joka myös on chorus echo,onko tietoo mitä eroo on 301:llä ja 501:llä keskenään,onko erilaiset ohjelmat vai muuten vaan erilainen.

Pitääkin ottaa selvää, kysäsen faijalta, se noista tietää.
kaukopoika
08.02.2004 19:09:49
Jos muuten löytys joltain ylimääränen Space Echo Re-201,niin vois mulle kans tarjota.Onkos täällä foorumissa muuten ollenkaan myynti ja ostopalstaa,kun ei ainakaan pääotsikoissa näy tai sitte olen sokea?Kun tuntuu vähän väärältä paikalta tämä ilmoitella ostohalukkuuksiaan.
kaukopoika
08.02.2004 22:27:45
Niinhän se oli,että sokea olin,kun en sitä toria sieltä heti löynny,no joskus kai voi olla liian lähellä....Niin siitä kaiusta,mulla on tuttavapiirissä parikin 201:stä,ja jonkinlainen kuva siitä,että se saattais olla Rollen huippukaikuja,tosin en ole 301:stä koskaan päässy koittamaan,että onko siinä muuta eroo,kun se chorus?
Niskamies
08.02.2004 22:34:11
Niinhän se oli,että sokea olin,kun en sitä toria sieltä heti löynny,no joskus kai voi olla liian lähellä....Niin siitä kaiusta,mulla on tuttavapiirissä parikin 201:stä,ja jonkinlainen kuva siitä,että se saattais olla Rollen huippukaikuja,tosin en ole 301:stä koskaan päässy koittamaan,että onko siinä muuta eroo,kun se chorus?

301 on sama vehje kuin 201, mutta siinä on chorus ja vissiin monipuolisemmat liitännät. Ihan loistava vehje, ihan niinkuin 201:kin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)