Aihe: Taas yksi "mikä kitara"-aihe!
1
Sublike
29.05.2008 17:41:39
Moro!
Se on uuden kitaran hankinta edessä ja vaihtoehtoja tuntuu olevan liikaa :/ Floyd rose-talla ja kaula läpi rungon olisivat plussaa, mutta eivät välttämättömiä. Lukemani mukaan lisenssifloikat eivät vuotta kauemmin pidä virettään, koska niissä käytetty pehmeä metalliseos antaa periksi. Siitä mieleeni on noussut kysymys: "Kannattaako ostaa lisenssifloikallista kitaraa, jos floikan joutuu blokkaamaan tai vaihtamaan vuoden jälkeen!" Hintahaitari on suurinpiirtein 500-700 €. Ehkä jopa 800-900 €, jos rahaa saan sen verran jostain revittyä. Heviä/metallia soittelen, mutta rockia ja bluesia myös silloin tällöin.

Olen harkinnut seuraavia kitaroita tähän mennessä..:
- Jackson DXMG ja DK2M (Kummassakin lisenssifloikka ja pulttikaula, mutta hinta on sopiva)
- Jackson rr3 (lisenssifloikka ja pulttikaula.. Taas kerran.. Muoto sen sijaan miellyttää)
- Esp ltd m-400 (lisenssifloikka, mutta kaula on läpi rungon?)
- Esp ltd mh-400nt (Ykkösvaihtoehto.. tosin Oulusta en ole löytänyt sellaista vielä)

..Siinäpä ne mitä nyt mieleen tuli. Koittakaa siis auttaa minua poloista valitsemaan itselleni kitara : D Kokemukset olisivat kivoja!

Tähän loppuun vielä sellainen pieni kysymys, joka kuuluu näin: Onko Jacksonin JT580 LP-talla parempi kuin Esp:n lisenssitalla, joka löytyy mm. m-400-kitarasta? Onko joku päässyt vertaamaan näitä keskenään?
tilikum
29.05.2008 18:01:19
Moro!
Se on uuden kitaran hankinta edessä ja vaihtoehtoja tuntuu olevan liikaa :/ Floyd rose-talla ja kaula läpi rungon olisivat plussaa, mutta eivät välttämättömiä. Lukemani mukaan lisenssifloikat eivät vuotta kauemmin pidä virettään, koska niissä käytetty pehmeä metalliseos antaa periksi. Siitä mieleeni on noussut kysymys: "Kannattaako ostaa lisenssifloikallista kitaraa, jos floikan joutuu blokkaamaan tai vaihtamaan vuoden jälkeen!" Hintahaitari on suurinpiirtein 500-700 €. Ehkä jopa 800-900 €, jos rahaa saan sen verran jostain revittyä. Heviä/metallia soittelen, mutta rockia ja bluesia myös silloin tällöin.

Olen harkinnut seuraavia kitaroita tähän mennessä..:
- Jackson DXMG ja DK2M (Kummassakin lisenssifloikka ja pulttikaula, mutta hinta on sopiva)
- Jackson rr3 (lisenssifloikka ja pulttikaula.. Taas kerran.. Muoto sen sijaan miellyttää)
- Esp ltd m-400 (lisenssifloikka, mutta kaula on läpi rungon?)
- Esp ltd mh-400nt (Ykkösvaihtoehto.. tosin Oulusta en ole löytänyt sellaista vielä)

..Siinäpä ne mitä nyt mieleen tuli. Koittakaa siis auttaa minua poloista valitsemaan itselleni kitara : D Kokemukset olisivat kivoja!

Tähän loppuun vielä sellainen pieni kysymys, joka kuuluu näin: Onko Jacksonin JT580 LP-talla parempi kuin Esp:n lisenssitalla, joka löytyy mm. m-400-kitarasta? Onko joku päässyt vertaamaan näitä keskenään?

Puhut uuden kitaran hankkimisesta, mutta voisitko vielä täsmentää, onko kitaran oltava välttämättä uusi? Noilla summilla saa loistavia kitaroita käytettynä. Esimerkiksi Jackson rr24 (kun tunnuit ärärristä tykkäävän) voisi mennä tuohon hintahaarukkaan käytettynä. Itselläni on ollut sellainen, eikä laadun puolesta ole ainakaan mitään pahaa sanottavaa. On jo "aito" floikkari ym..

Mutta siis tarkoitus oli vain sanoa, että kannattaa ihmeessä ainakin harkita käytettyä, mutta eihän se minun asiani ole, jos joku haluaa välttämättä uuden:)
sepisti
29.05.2008 18:13:42
Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!!
Kivijalka
29.05.2008 18:27:56
Tuo DK2M:n lisenssitalla on ainakin omassa käytössä pitänyt vireen erittäin hyvin. Hieman "epätarkemman" oloinen se on kuin Charvelissa sijaitseva Schallerin FR tosin.
I regret to tell you that my mental wounds are not healing. In fact, they are driving me quite insane. I shudder to think that I might be going off the rails on a train, which is quintessentially, crazy.
mazq
29.05.2008 21:29:30 (muokattu 29.05.2008 23:22:42)

Mulla on dinkyssä juurikin toi jt580lp, ja se on yli 10 vuotta vanha, mutta oikein säädettynä pitää vireensä loistavasti vieläkin, eli melko laadukas tuotos tuntuu olevan. Tosin tallapalat eivät ehkä niinkään, sillä olivat päässyt vuosien varrella hapertumaan ja meni yks rikki, mutta nehän ei paljon maksa vaihtaa.

Edit: Jos toi m-400:n floikka on sama ku kaverin jh200-kitarassa, ni se on kyllä melkosta tinaa, ja sitä ehkä kannattaa sit vältellä, mielestäni.

Edit2 offtopic: Mitäs ihmettä, minkäköhän susikappaleen kaveri on saanu ku siin oli kiinni tosiaan lisenssifloikka, ja esp:n sivuilla kitarassa näkyy olevan kahlerin x-trem-talla. Onkohan kitaramallia päivitetty, ehkäpä juuri tuon lisenssifloikan kamaluuden takia?
lessthanthree
29.05.2008 23:05:09
topi74
30.05.2008 06:25:43
Moro!

Mulla on tuo kitara ollut nyt reilut puoli vuotta. Talla piti vaihtaa jo kolmen kuukauden käytön jälkeen koska tallapalat olivat niin pehmyttä matskua. Siinä alko paksuimmat kielet katkeileen. Punotut kielet alkoi vaan "uppoamaan" tallapalaan. Orkkistalla oli "Sung il" merkkinen. Nyt on gotohin talla ja kaikki pelittää hienosti.

Oulusta Kullakselta ainaki omani löysin ja hintakin tipahti 50€ alle t-kaupan hinnan.
Sublike
31.05.2008 18:57:55
Joo kyllä mää uutta kitaraa oon hankkimassa. Mulla on semmonen syndrooma, että kaikki on pakko saada uutena : D... Mutta joo, tällä hetkellä sitä rahaa ois sen verran että tuo Jacksonin rr3 ois aika hyvä vaihtoehto. Mietityttää vaan se lisenssifloikka :/
Sublike
01.06.2008 16:33:40
Tosiaan tällä hetkellä budjetti on 700 €. Jos tuon mh-400nt:n Oulusta löytäisin, niin olisi se varma valinta. Täytynee käydä Kullaksessa taas tsekkaileen.
trih
01.06.2008 16:54:15
Kattoisin B.C.Richit. Löytyy aito floikka edullisesti.
Just.
Sublike
01.06.2008 17:23:34
B.C. Richit eivät oikein ole mieleeni :/ Suurin osa on kauheita lepakoita ja assassin on tylsä :P
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)