Aihe: thomann vs playback
1 2 3
Broadcaster
10.04.2008 09:52:13
Nyt tiedusteluihini ei enää edes vastata mitään Thomannin päästä. LOISTAVAA ASIAKASPALVELUA!!1 :(

Pienimmällä vaivalla varmaan pääset, kun pyydät Thomannilta tätä asiaa koskevan numerosarjan (tilausnumero?), kirjoitat sen paketin päälle ja sovit itse UPS:n
kanssa haun.
Jebe-
11.04.2008 08:17:17
Pienimmällä vaivalla varmaan pääset, kun pyydät Thomannilta tätä asiaa koskevan numerosarjan (tilausnumero?), kirjoitat sen paketin päälle ja sovit itse UPS:n
kanssa haun.

Thomannin päästä piti tulla sähköisessä muodossa joku lappu, mikä olisi pitänyt tulostaa ja laittaa pakettiin kiinni. Muuten kuulemma on hankalaa tuo paketin palautus ja UPS ei suostu ottamaan pakettia mukaan tms.
Und hallo everyone I'm amazing check me out!
Vetehinen
29.05.2008 09:23:43
Tilasin maanantaina Playbackilta basson. Samana päivänä tuli tilausvahvistus ja ilmoitus että lähetys tulee joko UPS:n tai Chronopostin kautta. Hetken kuluttua sain seurantanumeron Chronopostille.

Tiistaina paketti näkyi lähteneen kuljetukseen Tampereelta, ja olin lähdössä töihin iltapäivällä joten jätin kotona asuvalle naiselle valtakirjan lunastaa lähetys. Kännykkääni oli tullut puhelu, kun olin töissä, joten kahvitauolla soittelin kotiin ja paketti oli tullut - mutta niin pieni paketti ettei siihen basso mahdu. Loppuillan töissä mietin että onko sieltä lähetetty jotain väärää vai olisiko joku kaupanpäällispaketti kyseessä; ja missä se basso sitten seikkailee. Kotona paketista löytyi ihan mukava tarvikepaketti: Cherub-merkkinen viritin, ohut kangaspussi bassolle, neljän kielen setti, kymmenisen plekua ja nailonhihna.

Keskiviikkona soittelin samaan numeroon, josta minua oltiin koitettu tavoittaa ennen tiistaisen paketin toimittamista. Tähän asti, pari kertaa tiistaina ja myös keskiviikkoaamuna tuo kännykkänumero ohjautui suoraan vastaajaan. Tällä kertaa mulle kerrottiin että eilen kännykkä oli ollut toisella työntekijällä, ja siinäpä se. Ihmettelin sitten keskiviikkoillan että mikähän pulju näitä hoitaa Suomessa, se kun ei selvinnyt puhelun aikana (olisi kai pitänyt huomata kysyä).

Onneksi torstaiaamulla puheluun taas vastattiin ja sain selville että Chronopostin lähetyksiä hoitaa Suomessa TNT, jonka nettisivuilta löytyi asiakaspalvelunumero. Sinne soitettuani kävi selväksi, ettei basso kuulunut vielä tuohon lähetykseen, koska kolliluku näkyy järjestelmässä olevan alusta alkaen yksi.

Tässä nyt siis odotellaan bassoa saapuvaksi. Nähtävästi sitä ei ole vielä edes lähetetty, vaikka niin maanantaina väitettiin. :p

Kerronpa sitten kun peli lopulta saapuu, että olenko missä määrin tyytyväinen Playbackin toimintaan. Aluksi vaikutti ihan mahtavalta ja nopeasti sieltä sähköposteihin englanninkielellä vastataan. Kun vain se basso olisi tullut yhtä pian kuin tarvikkeet...
pirkko liimanaama
29.05.2008 09:49:48 (muokattu 29.05.2008 09:50:33)
UPS:n olisi pitänyt hakea rikkinäinen laite jo 2-3kk sitten, mutta mitään ei ole kuulunut. Thomannilta ovat vain sanoneet, että ovat muutamaan otteeseen pyytäneet UPS:ää hakemaan tuotteeni huoltoa varten. Nyt tiedusteluihini ei enää edes vastata mitään Thomannin päästä. LOISTAVAA ASIAKASPALVELUA!!1 :(

UPS:in "palvelun" voi kokea varmaan ihan hyväksikin jos sattuu olemaan kotona klo 8-16 välisenä aikana.Pakettti tulee suoraan kotiin.
Itse aion tilata kotimaasta mieluummin tästälähtien kuin järjestää aamupäivät vapaaksi että voi olla kotiarestissa UPS:in ukkoa odottelemassa.Helpompi käydä postissa.
kissakissala
29.05.2008 10:50:35
UPS:in "palvelun" voi kokea varmaan ihan hyväksikin jos sattuu olemaan kotona klo 8-16 välisenä aikana.Pakettti tulee suoraan kotiin.
Itse aion tilata kotimaasta mieluummin tästälähtien kuin järjestää aamupäivät vapaaksi että voi olla kotiarestissa UPS:in ukkoa odottelemassa.Helpompi käydä postissa.

Mulle UPS on aina soittanut etukäteen, että olenko kotosalla vai toimitetaanko paketti esim. työpaikalle. Jos tietää jo aiemmin ettei ole kotona, UPS:älle voi soittaa ja pyytää toimittamaan paketti muualle kuin toimitusosoitteeseen, helppoa, eikö?
"I've got a beat up Silvertone amp.. I plug it in and it sounds like a champ" - Jack White
Vetehinen
29.05.2008 11:05:37
Mulle UPS on aina soittanut etukäteen,

Oletko tilannut Thomannilta UPS:n kautta? Mulle UPS:n miehet aina valittelee kuinka Thomann ei kerro asiakkaiden puhelinnumeroita heille.
kissakissala
29.05.2008 11:12:14 (muokattu 29.05.2008 11:14:38)
Oletko tilannut Thomannilta UPS:n kautta? Mulle UPS:n miehet aina valittelee kuinka Thomann ei kerro asiakkaiden puhelinnumeroita heille.

Juu Thomaniltapa hyvinkin.. Tuo voi pitää ihan paikkaansa, mullakin oli thomanin asiakastili-setissä väärä maatunnus puhelinnumerossa, kävin korjaamassa. Noh ihmisethän näitä hoitaa eikä koneet? ja virheitä sattuu.

EDIT: Tarkastin tuossa uusimman thomanilta saapuneen paketin ja puhelinnumeroni on printattu osoitetarraankin.
"I've got a beat up Silvertone amp.. I plug it in and it sounds like a champ" - Jack White
pirkko liimanaama
29.05.2008 11:17:03
Mulle UPS on aina soittanut etukäteen, että olenko kotosalla vai toimitetaanko paketti esim. työpaikalle. Jos tietää jo aiemmin ettei ole kotona, UPS:älle voi soittaa ja pyytää toimittamaan paketti muualle kuin toimitusosoitteeseen, helppoa, eikö?

Toki,kaikissa töissä vaan ei ole mahdollista jättää hommia sikseen ja lähteä kesken työpäivän pakettien hakuun.
Siksi tuo pitäisi hoitaa omalla ajalla.Itselleni paketin hakeminen silloin kun itselle sopii on helpompaa.
Jos päivän lehden saisi vain kun on itse sitä vastaanottamassa kotona eihän siitä mitään tulisi.
Vetehinen
29.05.2008 15:51:46 (muokattu 29.05.2008 15:53:34)
Basso löytyi, olivat unohtaneet kertoa erillisen seurantakoodin. Se tulee kaiken järjen mukaan minulle huomenna. Se on näköjään kyllä lähetetty maanantaina mutta suuren kokonsa takia kulkee eri reittiä kuin tarvikeboksi. Mikäli beisi saapuu moitteettomassa kunnossa, Playback saa pisteet edullisuuden, yllätyskaupanpäällisten ja nopeuden puolelta.

Tuossa vielä tämä basso:
http://guitare.playback-europe.com/esp-b-155_asb-21301.html

Mainiota, että saan kotiovelleni 301 eurolla viikossa soittimen, jota eräs suomalainen musiikkiliike myy 440 eurolla kolmen viikon toimitusajalla. Nyt tuo basso näkyy loppuneen Ranskan-puljun varastosta. Olinpa kerrankin kreivin aikaan nettiostoksilla. 8)
_wellu_
30.05.2008 17:16:58

Pari kuukautta sitten ostin Ibanez xiphoksen playbackista. Hintaa oli 536 e kaikkine kuluineen, suomessa ja saksassa maksaa n. 700 e. Kitara täysin kunnossa. Sinällään vielä hauskaa että kun sinivihreä versio maksaa tuon 536, punavihreä on playbackilla n. 100 e kalliimpi.

Ainoa pieni ongelma, joka tuli, oli että TNT:n kuljettaja ei päässyt kitaraa tuomaan heti kun ei päässyt kerrostalon rappuun sisään. Eli perille kitara tuli pienten selvittelyjen jälkeen n. 1 ja puolessa viikossa. Eivät soittaneet TNT:ltä, vaan soitin sinne lopulta itse kun ei kitaraa kuulunut. (Olisi tullut 2 päivässä, jos tota rappuongelmaa ei olisi ollut).

Tuntuu olevan kaikki Ibanezit halvempia playbackilla kuin missään suomessa tai saksassa.
www.the-wake.net
tommium
30.05.2008 18:18:03
Itse voin kyllä lämpimästi suositella Playbackiä. Tilasin Ibanez SAS36FM-TG mallin kolmisen kuukautta sitten. Suomessa tuolloin OVH 550 euroa, Thomannilla maksoi 479 euroa + postikulut ja Playbackilla 301 euroa postikuluineen ja samainen "bonuspaketti" mukaan mikä Belielin bassonkin mukana tuli. Maanantaina tilasin, keskiviikkona pyysin online chatin kautta seurantanumeron ja perjantaina sain kitaran. Ibanezit on kyllä halpoja tuolla. Thomannkin on toiminut ihan OK, viimeisen ostoksen ryssi Suomen posti, kaksi pakettia eri posteissa eikä kumpikaan siellä missä piti olla.
tommium
30.05.2008 18:18:15 (muokattu 31.05.2008 00:58:49)
sorry...tuplat poistettu.
Shakata
30.05.2008 18:27:23
Playback suositukset myös täältä. Lauantaina tilasin kitaran ja torstaina paketti kotiovella! Homma toimii loistavasti ja informointi pelaa. Ranskan firmoista on jäänyt kyllä erittäin positiiviset kokemukset (Woodbrass ja Playback).
Kalamies #?
Torspo83
30.05.2008 21:24:34
Playbackia suosittelen minäkin. Usein jopa 100e halvempia soittimia kuin Thomannilla. Kitaraa ja bassoa on tullut tilattua ja asiakaspalvelu on aina ollut mielestäni erinomaista. Kaikki tilaukseen lisäilyt tai postamiset on hoitunut nopeasti ja helposti. Jotenkin pitäis saada se puhelinnumero kulkemaan UPS:n tyypeille asti jotta voisi sopia lähetyksen toimittamisajankohdasta paremmin. Tosin ekasta vahingosta viisastuneena olen tilannut loput krääsät aina työpaikalle.
T.InTone
31.05.2008 11:11:05
Näköjään esim. tämä Bugeran 333XL jonka äskettäin ostin omistukseeni Thomannilta olis tullut Playbackilta halvemmaksi, Thomannilla 555 + 20 € ja Playbackilla 536 €, koska postikulut olis pyöreät nolla euroa. Tämä Playback onkin mulle ihan uus tuttavuus, täytynee tutustua tarkemmin...tosin, Playbackillä 2 vuoden takuu ja Toumannella 3 vuoden, sekä 30 päivän palautusoikeus. Playbackillä ei vissiin vastaavaa? Jotenkin on vaan niin arka tilailemaan tällaisista uusista tuttavuuksista, pirusti ennakkoluuloja jotka saattaa vääristää kuvaa kaupasta vaikka kaikki menisikin hyvin.
"Älkää ampuko kitaristia jos kappale ei miellytä. Se voi silti olla nuottien mukaan soitettu."
mhaarala
31.05.2008 11:29:00 (muokattu 31.05.2008 11:30:10)
Minä tilasin playbackiltä Korgin minikiipparin (Korg K61P), pedaalin ja telineen viime vuoden puolella. Oli todella edullinen muiden liikkeiden hintatasoon nähden ja tilaus sujui pienen ihmettelyn jälkeen sivujen kautta ihan hienosti. Mutta sen jälkeen käsittelyaika jostain syystä venähti yllättävän pitkäksi vaikka tavaran piti lähteä muistaakseni 48 tunnin kuluessa (oli varastossa). Mitään ei kuulunut maksun hyväksymisvahvistuksen jälkeen ja viikon päästä laitoin sähköpostia että mikäs maksaa. Samana päivänä tuli vastaus jossa vetosivat palvelinongelmiin ja lupasivat että tuotteen pitäisi tulla heille viikon loppuun mennessä. Pari tuntia myöhemmin tuli tilausvahvistus ja siitä pari tuntia eteenpäin asiakasnumero. Kaksi päivää eteenpäin tuli uusi vahvistus maksusta (johon olin vähän että wtf, korttia ei kuitenkaan oltu veloitettu vielä) ja kahden päivän päästä siitä tuli lasku/lähetyslista. Kaikenkaikkiaan meni siis 11 päivää että tavara lähti. Ja kaikki laskut/muut viralliset asiakirjat on tietysti ranskan kielisiä, mutta se annettakoon fransmanneille anteeksi... aspa sentään osasi englantia. :D

Vähän vaati pitkää pinnaa kun oli olevinaan kiire sen tavaran kanssa ja mainostivat nopeaa toimitusta, mutta loppujenlopuksi olin ihan tyytyväinen kun tavara tuli. Sen jälkeen ei ole tullut tilattua mitään playbackilta, mutta en paikkaa millekään boikottilistalle kuitenkaan ole laittanut. Jos tulee tarvetta uudelle roinalle ja heillä on hyvät hinnat niin sitten laitan tilauksen. :)
Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen
Värinä
31.05.2008 13:09:21
Piti oikein käydä katsastamassa tarjonta. Vertailin Gretschin Electromaticien hintoja. Osa oli selvästi halvempia, kun taas osa tajuttoman paljon kalliimpia thomanniin verrattuna. Mistähän moinen johtuu.

esim.

http://www.thomann.de/fi/gretsch_g5120_electromatic_ltdor.htm
http://guitare.playback-europe.com/ … matic_hollow_body_orange-13651.html

http://guitare.playback-europe.com/ … _hollow_body_gold_sparkle-9225.html
http://www.thomann.de/fi/gretsch_electromatic_g5128.htm

Hieman omituinen hinnoittelupolitiikka, kun saman kitaran eri väriversiot on noin eri hintaisia (siis mitä tuolla playpackin sivuilla on).

Muuten vaikutti ihan edulliselta ostospaikalta.
Someone once said that life's like a cow, but I don't know how...
Ukko
31.05.2008 13:23:44

Nyt tiedusteluihini ei enää edes vastata mitään Thomannin päästä. LOISTAVAA ASIAKASPALVELUA!!1 :(

Joo. Toi Thomanin takuu homma ei oikein vakuuta kaikilta osin.
Otetaas taas.
atimoc
31.05.2008 14:47:43

Alkaa jo hiljalleen vituttaa tuo UPS. Thomann hoiti oman osuutensa asiallisesti, ja paketti lähti silloin, kun pitikin. UPS kuitenkin halusi, että lähetys maksetaan heidän tililleen ennen toimitusta. Paketin arvioiduksi toimituspäiväksi UPS kertoi heti kättelyssä about viikko sitten ensi maanantain, 2. kesäkuuta. Nyt kun postissa viimein tuli UPS:n lasku tilinumeroineen ja sain paketin maksettua, niin arvioitua toimituspäivää siirrettiinkin viikolla eteenpäin 9. päivään.
"I think that technique is the tool to express what you have to say, just like vocabulary and grammar. If all you have to say is 'fuck you, blah blah', well, you don't need a lot of words." -Stéphan Forté
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)