Aihe: Kiss Skandinaviaan kesällä?
1 2 3 4 5 6 7
MaxDamage
28.05.2008 20:06:53 (muokattu 28.05.2008 20:07:55)
Sehän voi olla että Hesarin toimittajalla on parempaa vertailupohjaa. KISSin keikka on yleensä aina ensikertalaiselle mahtava kokemus ja hyvä niin. Useamman KISSin keikan nähnyt saattaa sitten ollakin täysin eri mieltä bändin kunnosta.

Itse ainakin viihdyin.

Sehän onkin tärkeintä eikä arvostelut.
Folcce
28.05.2008 21:10:28
Sehän voi olla että Hesarin toimittajalla on parempaa vertailupohjaa. KISSin keikka on yleensä aina ensikertalaiselle mahtava kokemus ja hyvä niin. Useamman KISSin keikan nähnyt saattaa sitten ollakin täysin eri mieltä bändin kunnosta.

Eiköhän se juuri näin ole.

Jarkko Jokelainen (Hesarin kulttuuritoimittaja / Flaming Sideburnsin rumpali) on käsittääkseni jonkin tason Kiss-diggari. Ja varmasti nähnyt bändin aika monesti livenä.

Mutta itse en myöskään usko monen ensikertalaisen pettyvän.
Music's my life, Moxey.
Regalis Apertura
29.05.2008 02:06:12
Ei hemmetti mutta kylläpäs äijät tykitti hyvin! Singer ja Thayer sopivat aika hyvin "vara-Peterin" ja "vara-Acen" rooliinsa (Singer lauloikin yllättävän hyvin vaikka äänessä on vähemmän raspia kuin edeltäjällään). Tommy osaa näköjään kloonata Acen soolot suht orjallisesti... No Gene oli Gene ja Paul oli Paul;). Paukalta meinasi heti alussa pettää ääni (kuten myös loppupuolella I Was Maden aikana). Muuten kyllä klaarasi hommansa hyvin. Muisti mainita "Stockholmin" tarpeeksi monta kertaa että sai meikäläiset buuaamaan;)... Showmiehiä tämä Paul. Mitenköhän muuten pitäisi suhtautua "tulemme ensi vuonna uudestaan"-kommenttiin? Soundit oli yleisesti ottaen hyvät (kuulemma edellisellä keikalla oli huonommat) ja pommit/liekit olivat vähän liiankin "selkeät" ainakin omaan katsomoon saakka;)... Kaiken kaikkiaan yksi parhaimmista keikoista vähään aikaan (Rushin keikka kuitenkin ykkösenä ainakin toistaiseksi).
harigata
29.05.2008 09:22:57
Iso pettymys kun vertailupohjana on vuoden -97 reunion kiertueen keikka.
Sir Henri
29.05.2008 11:08:36
Aika hyvin jakaa mielipiteet nämä keikat. Kertooko se sitten ennakkoasenteista/odotuksista vai mistä? Tänään Turun Sanomissa kehuttiin tiistain keikkaa.
Mikään ei ole.
Speti
29.05.2008 11:17:39
Jep, show oli loistava pyroineen ja pommeineen yms. mutta kyllä Paulin laulanta oli aika onnetonta ja selvästi säästeli ääntään. Hattua nostan toki, että veti showmiehenä varmasti niin hyvin kuin kunto vain antoi myöden.
Sitä en ymmärrä, että jos jaksoi 2 tuntia kuitenkin puolikuntoisena vetää niin miksi tiputtaa setistä muutama helmi pois sen vuoksi?

Kaiksesta huolimatta viihdyttävää ajanvietettä ja yksi sulka lisää hattuun...
I'm a Soul Mover!
Dirty Hero
29.05.2008 11:44:51
Sehän voi olla että Hesarin toimittajalla on parempaa vertailupohjaa. KISSin keikka on yleensä aina ensikertalaiselle mahtava kokemus ja hyvä niin..

Mulla toi oli eka kerta ja sehän oli todellakin mahtava kokemus! Vaikka paikka oli yläkatsomon päädyssä, siis juuri kauimpana bändistä, niin ei se bändin "magia" mihinkään kadonnut. Show oli ihan niin hieno kun odotinkin ja kaikki perinteiset KISS-keikan elementit olivat tapahtumassa mukana. Eli siis verta syljettiin ja kitaroista lensi kipinöitä..

Niin ja se alku.. Hervoton huuto yleisössä, bändi laskeutuu katosta ja sitten Deuce+Strutter.. aah..

Ihmettelikö muut, kun sitä isoa KISS-valotaulua ei käytetty kuin ihan alussa ja ihan lopussa kleikkaa? Mä jo ajattelin että se hajosi siinä alkutulituksessa :D
Icy-Sun
29.05.2008 14:41:37

Tämä onkin kaksipiippuinen juttu. Monet ovat varmaan katselleet bootlekkeja noilta ajoilta useampia. Paul vetää suurimman osan mielestäni surkeasti. Nyt oli ukko vedossa, vaikkei sieltä enää sitä I was made for väliosaa lähdekkään ja raspia on tullut ääneen enemmän. Ei nosteta tästä kuitenkaan tappelua, kun en ole itse livenä reunion keikkaa todistanut. Tällä kertaa Acen ja Peterin tilalla olivat Eric Singer ja Tommy Thayer, mikä varmasti ottaa monia maskien ansiosta pattiin. Totuushan on kuitenkin se, että Peter alkaa olla jo niin ikäloppu ettei pysy millään Singerin tahdissa. Ericiltä aivan loistava suoritus. Tommy Thayerillä nyt on tämä Acen kloonaus-systeemi, mutta mieshän tekee vain mitä käsketään. Hassulta tuo tietysti tuntuu kun mies tekee täsmälleen samat liikkeet ja kuviot ässän kanssa. Annetaan nyt vähän armoa kun on niin isot saappaat joihin hypätä. Jokatapauksessa luulen, ettei se Acen kopioinnin lopettaminen vaikuttaisi lipputuloihin ainakaan negatiivisesti. Kyllä fanit tietävät ketä tulevat katsomaan, eivätkä ne pikkutytöt, jotka tuntevat vain I was maden ja Lick it upin jaksa tulla jonottamaan tuntikausia niitä lippuja. Soittohan oli KISS tasolla aika tiukkaa ja Genen ääni ei tehnyt "Genejä". I love it loud tuli aika väsyneesti, muttei se yksi paha haitannut ainakaan omaa menoa. Uskomaton setti oli etenkin alusta. Paljonhan on kuitenkin näitä faneja joille Simmons, Stanley, Singer, Thayer= Paskaa, vaikka soittaisivat kuinka hyvin.
There ain't noway out tonight
Icy-Sun
29.05.2008 14:45:03
Mulla toi oli eka kerta ja sehän oli todellakin mahtava kokemus! Vaikka paikka oli yläkatsomon päädyssä

Niin ja se alku.. Hervoton huuto yleisössä, bändi laskeutuu katosta ja sitten Deuce+Strutter.. aah..

Ihmettelikö muut, kun sitä isoa KISS-valotaulua ei käytetty kuin ihan alussa ja ihan lopussa kleikkaa? Mä jo ajattelin että se hajosi siinä alkutulituksessa :D

Kun menee KISS-neitsyys niin eka kerta on hyvinkin paras kerta ;) Itse huomasin tuossa kun Tommy veteli soolojaan ja kun oli aika ottaa rakettikitara, niin soundit meni ihan hirveäksi. Onneksi ei ukko soittanut sillä pitkään.
There ain't noway out tonight
sirdickyj
29.05.2008 15:10:32

ai tää oli vielä paskempi? sitä on hyvin vaikea uskoa, koska se -97 oli jo semmoista paskaa, että siitä ei pitäisi olla kuin yksi tie.
Ei kerta homoa tee!
Guitaristi
29.05.2008 16:34:42

Oli ihan helvetin kova keikka. Tykkäsin perkeleesti. Kitarasoolo ja rumpusoolokin olivat viihdyttäviä katsoa, toisin kuin yleensä keikoilla (esim. viime kesän Metallican keikalla Hammettin tilulilut). Settilista oli kova, God Of Thunder ja War Machine olisivat kyllä saaneet mahtua listaan.
Älä itke ruma lapsi, ota Pastilli?
anttipi
29.05.2008 17:14:28 (muokattu 29.05.2008 18:32:25)

Nyt oli ukko vedossa, vaikkei sieltä enää sitä I was made for väliosaa lähdekkään ja raspia on tullut ääneen enemmän.

Ainakaan tuolla tokalla keikalla ei lähtenyt edes I was maden kertsi kunnolla. Mm. Lick It Upin kertsissä sama.

Monessa muussakin biisissä tuntui olevan ääniongelmia, ja Paul joutui improvisoimaan omia melodiakulkujaan paikkaillessaan korkeimpia ääniä. Onhan se tietysti selvä, ettei lähes kuuskymppisenä ääni ole enää vetreimmillään. Silti on pakko sanoa, että Paul oli jonkinasteinen pettymys. Mitään hyppykierrepotkuja en tietysti odottanutkaan, koska ukolla on tunnetusti lantio klesana.

Kokonaisuutena keikka oli kuitenkin taattua tavaraa, jos ei nyt mitään tajunnanräjäyttävää kuitenkaan. Henk. koht. en pidä minkäänlaisena pyhäinhäväistyksenä, että Spaceman ja Catman on korvattu uusilla jampoilla (kyse on kuitenkin semifiktiivisistä hahmoista, joihin Kissillä on oikeus), mutta ei Thayer mikään maailman karismaattisin esiintyjä kyllä ole - ei lähelläkään Acea. Erityisplussaa siitä, että uudella kokoonpanolla soitto vihdoin sujui, toisin kuin kahdella ekalla reunion-keikalla.
Uusia demoja lisätty 5.2.2008 -> Neptuna's Machine
Japsu
29.05.2008 19:35:19
Olin keskiviikon keikalla ja aika pitkälti tuo tarjosi sen mitä osasin odottaa. En kovinkaan kummoiseksi Kiss faniksi itseäni laske, mutta niistä alkuaikojen levyistä oon aina tykännyt. En varmasti olisi lähtenyt edes katsomaan ilman tätä Alive-teemaa, koska noh.. 95% bändin tuotannosta Love Gunin jälkeen on enemmän tai vielä enemmän paskaa tai jos ollaan asiallisia niin sellaista mikä en minua lämmitä tuon taivaallista.

Keikan kohokohta taisi olla Nothin' to Lose. Ihan siitä syystä että diggasin todella paljon Singerin laulusta siinä. Vastaavasti pohjanoteeraus oli sitten She + 100,000 Years + soolot vaihe. Koskaan en ole tajunnut noita sooloilutaukoja, mutta nyt räväytettiin oikeastaan samaan läjään kitarasoolo, rumpusoolo ja vielä Paulin minuuttitolkulla jatkuva yleisönhuudatus. Todellinen "tunnelman" tappaja. God of Thunder kun olisi vielä ollut listassa niin ei biisien puolesta olisi paljoa paremmaksi voinut mennä.

Mitä tulee soittajaosastoon niin kaikista mieluiten kuuntelen Crissin ja Acen tonteilla kahta osaavaa soittajaa ja niin kauan kuin lavalla heiluu jotkut muun kuin pahviständit niin en jää kaipaamaan mainittua kaksikkoa.

Tunnelma ei mikään päätähuimaava ollut ainakaan istumakatsomoissa, mutta jos keikan jälkeen kuulemani tokaisu "ekan tunnin aikana tuli yksi hyvä biisi" kuvasti enemmistön makua bändin musasta niin ei ihmekään jos tunnelma jäi vaisuksi.

Tykkäsin. Nyt on tämäkin nähty ja koettu.
anttipi
29.05.2008 20:04:18

Keikan kohokohta taisi olla Nothin' to Lose. Ihan siitä syystä että diggasin todella paljon Singerin laulusta siinä.

Komppia tälle. Toimi kyllä hienosti, ja näytti yleisökin syttyvän ainakin siinä kentällä.
Uusia demoja lisätty 5.2.2008 -> Neptuna's Machine
Bald Anus
29.05.2008 20:31:44 (muokattu 29.05.2008 21:21:13)

Kun menee KISS-neitsyys niin eka kerta on hyvinkin paras kerta ;) Itse huomasin tuossa kun Tommy veteli soolojaan ja kun oli aika ottaa rakettikitara, niin soundit meni ihan hirveäksi. Onneksi ei ukko soittanut sillä pitkään.

Tuolla oli puhetta, että Thayer veti Ace -jutut orjallisesti. Tämä voisi johtua siitä, että Thayer ihailee Frehleytä suuresti? Itse ainakin nostan hattua, soitti ihan 1:1 myös siinä välisoolossa ennen rakettikitaraa. Niin ja hirveät soundit johtuivat kenties drop-d-vireestä ja fuzz-kitarasta? Mutta kyllä tuo oli aivan loistava keikka.
Paskalla on tekijänsä
ballfish
29.05.2008 21:32:54
Hiton kova tuo live-cd keikalta. Mainiot soundit!
"Uskomatonta, kuinka rumpuraita voi kuulostaa kuin läiskyteltäisiin peniksellä reisiin. Jos se tietenkin yltäisi. Jestas." -kokarek
Bald Anus
29.05.2008 21:51:17

Hiton kova tuo live-cd keikalta. Mainiot soundit!

Itse olisin ostanut tuon, mutta jäi rahaa yli vain 10 euroa. Mistä sitä saisi? Tuo concertlive.eu -sivu ei nimittäin meinaa aueta.
Paskalla on tekijänsä
ballfish
29.05.2008 22:02:04
Itse olisin ostanut tuon, mutta jäi rahaa yli vain 10 euroa. Mistä sitä saisi? Tuo concertlive.eu -sivu ei nimittäin meinaa aueta.

Koitappa tuota: http://www.concertlive.co.uk/
"Uskomatonta, kuinka rumpuraita voi kuulostaa kuin läiskyteltäisiin peniksellä reisiin. Jos se tietenkin yltäisi. Jestas." -kokarek
Izer
29.05.2008 22:19:19
Ainakaan tuolla tokalla keikalla ei lähtenyt edes I was maden kertsi kunnolla. Mm. Lick It Upin kertsissä sama.

Voin kertoa ettei kyllä lähtenyt ensimmäiselläkään keikalla. Aika jäätävän kuuloista oli.

Aikamoista mielipiteiden vaihtelua kyllä tämän suhteen. Itse olin ensimmäistä kertaa tosiaan Kissiä katsomassa ja petyin kyllä. Ei siihen kovaan keikkaan pelkät pyrot ja maskit riitä;)
Ridin' with the wind!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)