Apaas 26.05.2008 19:07:23 | |
---|
JA KÄYDÄ KITARATUNNEILLA En millään lailla turhuudeksi tuota leimaa, mutta olen itse, ja kuten luulisin ainakin m.netin kitaristeista väh.1/4-osan olevan itseoppineita, ja jos vaan halua siihen opiskeluun kotisohvalla on,niin miksi mennä tunnille? Tähän tarttuu moni,mutta minusta tunneilla käynti ei teoriaa lukuunottamatta kovinkaan NÄIN TÄRKEÄÄ ole. Jos nimenomaan hevanderia/rässiä tahtoo soittaa. Onhan tietysti kaikki sointuhinkkaamiset ja skaalat ja sellaiset tarpeellisia,ei sillä. Itse olen kotona reenannut kaiken mitä olen tarvinnut. Hienoja juttuja siellä oppii kyllä,jotkut tarpeellisia ja jotkut aivan kotonakin opiskeltavissa olevia,mutta true rässärihän haistattaa opettajalla paskan. Mitä? |
Leper Messiah 26.05.2008 19:27:38 | |
---|
En millään lailla turhuudeksi tuota leimaa, mutta olen itse, ja kuten luulisin ainakin m.netin kitaristeista väh.1/4-osan olevan itseoppineita, ja jos vaan halua siihen opiskeluun kotisohvalla on,niin miksi mennä tunnille? Tähän tarttuu moni,mutta minusta tunneilla käynti ei teoriaa lukuunottamatta kovinkaan NÄIN TÄRKEÄÄ ole. Jos nimenomaan hevanderia/rässiä tahtoo soittaa. Onhan tietysti kaikki sointuhinkkaamiset ja skaalat ja sellaiset tarpeellisia,ei sillä. Itse olen kotona reenannut kaiken mitä olen tarvinnut. Hienoja juttuja siellä oppii kyllä,jotkut tarpeellisia ja jotkut aivan kotonakin opiskeltavissa olevia,mutta true rässärihän haistattaa opettajalla paskan. Varsinkin soittoharrastuksen alussa kitaratunnit ovat luultavasti helpoin tapa saada homma mielekkäästi käyntiin. Kaikillahan tietysti on omanlaisensa tekniikka, sikäli ei voi sanoa mikä on "oikea" ja mikä "väärä", mutta itselle sopivin tekniikka on varmasti helpompi löytää, kun viisaampi ja vanhempi on mukana auttamassa. Itselle ainakin oli suunnaton apu kun opettaja neuvoi kirjaimellisesti kädestäpitäen, miten asioita kannattaa lähteä harjoittelemaan, molempien käsien osalta. Ulkopuolinenhan tietysti myös helpommin huomaa tietyt toistuvat virheet soitossa, itse omaan tyyliin on jo niin tottunut ettei usein älyä huomata, missä olisi petrattavaa. Virheet on helpompi ehkäistä kuin poisoppia. Itsellä kyllä sieltä soittotunneilta on löytynyt ammennettavaa niin tuohon mainitsemaasi "sointuhinkkaukseen" kuin myös siihen metalliosioon, tuota jälkimmäisenämainittua kun oma musiikki omalla bändillä on. Menisit sinä kasvamaan ja olemaan jollekulle pienemmälles besserwisser. -ngli |
Apaas 26.05.2008 20:08:52 (muokattu 26.05.2008 20:11:02) | |
---|
Näinhän se on.Joillain toimii.Mulla vain on vika et mielummin minä ite-meiningillä kun että joku neuvoo.Ja sen huomaa.Esim barreen olen aina ottanut etusormella ja ne kvintit vai mitkä ne on (huomaatko teorian puutteen?) pikkurillillä.Homma toimii näinkin,soitanko väärin? Mielestäni en. Mut onhan tunneista varmasti apua ja kehitystä siellä tapahtuu.Tehdään niikuin parhaaks nähhään Mitä? |
brn2sk8 26.05.2008 22:29:53 | |
---|
Kaveri haluu kyllä ihan thrashkitaristiksi... Älä yritä kiertää totuutta, fakta on se ettei pelkästään kaavamaisella reenauksella pääse pitkällekkään, ainoo MUST mikä kitaroinnissa on, on fiilis.. Jos sitä ei oo ollenkaan niin kaikki on huonosti, vaimo jättää ja alkaa soittaa bluesia.. Voivoivoi Cry Baby and ask me WHY WHY |
Wespa 26.05.2008 22:34:32 | |
---|
Älä yritä kiertää totuutta, fakta on se ettei pelkästään kaavamaisella reenauksella pääse pitkällekkään, ainoo MUST mikä kitaroinnissa on, on fiilis.. Jos sitä ei oo ollenkaan niin kaikki on huonosti, vaimo jättää ja alkaa soittaa bluesia.. Voivoivoi Sulla tais nyt mennä taas vähän pointti ohi.. "Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!"
- Joe Lynn Turner |
brn2sk8 27.05.2008 10:09:12 | |
---|
Sulla tais nyt mennä taas vähän pointti ohi.. En muuta yritä kuin tuoda huumoria näihin keskusteluihin, itsekin bluesmiehiä kun olen mutta täällä sen on ilmeisesti mahdotonta... aina kun pistää jotain vähän ohi aiheen ni tulee joku smartass selittään "offtopic, en salli tätä :((" Kitaristien ylpeyttä, voiskohan olla...? Cry Baby and ask me WHY WHY |
jackdaniels 27.05.2008 11:09:57 | |
---|
Kitaristien ylpeyttä, voiskohan olla...? Tai sitten tiukkapipoisuutta.. |
Wespa 27.05.2008 11:11:27 | |
---|
Kitaristien ylpeyttä, voiskohan olla...? Tai sitten tiukkapipoisuutta.. Pikemminkin lukihäröä. "Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!"
- Joe Lynn Turner |
Apaas 27.05.2008 12:47:50 | |
---|
Tällaista tänään. Mitä? |
Joulupukkijormala 27.05.2008 14:26:11 | |
---|
Tällaista tänään. Entäs huomenna? Ushimir fanclub. |
Kerpele 27.05.2008 14:58:58 | |
---|
Entäs huomenna? Kyllä, olet oikeassa. |
Jucciz 27.05.2008 15:18:33 | |
---|
Kyllä, olet oikeassa. Hyvin te vedätte. |
Stalkah 28.05.2008 12:56:01 | |
---|
Hyvin te vedätte. paitsi mä ai liian lyhyt kirj |
Teh Masa 28.05.2008 13:38:06 | |
---|
Lukkoon.. Virhe! Liian hyvin älytty. Vai että rässiä? Rokin ja bluesin soitto ja kuuntelu varmaan auttaa hoksottimien kehittymiseen, sillä edellytyksellä, että sellaiset löytyy. Tekniikkapuoli taas tulee itekseen kun soittaa fiiliksellä. Ootko varma, ettet yritä haukata liian suurta palaa? Sitä saattaa aina luulla vähän liikoja itsestään. Mä en usko, että ne ketkä on niitä pro rässereitä olisivat tieten tahtoen pyrkineet ammattilaiseksi. Se on varmaan kaiketi ollut vain luonnollinen kulkusuunta, kun ensin ollaan autotallissa soitettu hyvillä fiiliksillä huvin vuoksi, sitten huomattu ja ymmärretty se oma potentiaali ja hyödynnetty sitä. Ei sillä, ettei se karsee reenaus tekisi jostakusta huippua, niitäkin henkilöitä saattaa löytyä. Mutta jos ei ole mitään ideaa siinä soitossa, on vaan tekninen, niin on ihan täys kone. |
--Tomppa-- 28.05.2008 15:03:17 | |
---|
Eikö teille ihmisille ihan oikeasti tule mieleen että jäsen jackdaniels vain huvittelee pienellä trollailulla. Ihmeen moni teistä on menny peliin mukaan. Mutta se pääsi hyvään kotiin, hyvään kotiin se pääsi.. ihan varmasti se on hyvä koti mihin se pääsi, hyviä tyyppejä, mukavia poikia olivat.. hyvään kotiin, hyvään kotiin pääsi Marshall. - JCM |
Börje 28.05.2008 15:56:01 | |
---|
Eikö teille ihmisille ihan oikeasti tule mieleen että jäsen jackdaniels vain huvittelee pienellä trollailulla. Ihmeen moni teistä on menny peliin mukaan. Mutta ei kannata ottaa sitä riskiä, sillä jos jackdaniels onkin oikea ihminen niin meidän "trolli!"- ja "lukkoon!"- huudot pysäyttävät miehen uran ALKUTAIPALEELLE! You suck, sanoo Hra Devin ja sillon muuten imetään! |
--Tomppa-- 28.05.2008 17:15:34 (muokattu 28.05.2008 17:19:43) | |
---|
Mutta ei kannata ottaa sitä riskiä, sillä jos jackdaniels onkin oikea ihminen niin meidän "trolli!"- ja "lukkoon!"- huudot pysäyttävät miehen uran ALKUTAIPALEELLE! jackdaniels on rekisteröityny näille foorumeille jo 2006. E: Tai no, nytte ku kattelee herran edellisiä viestejä ni en ole enää ollenkaan varma että trollaako hän. Mutta se pääsi hyvään kotiin, hyvään kotiin se pääsi.. ihan varmasti se on hyvä koti mihin se pääsi, hyviä tyyppejä, mukavia poikia olivat.. hyvään kotiin, hyvään kotiin pääsi Marshall. - JCM |
brn2sk8 28.05.2008 20:34:31 | |
---|
Tämän topicin vastaukset ovat ansainneet tämänvuoden OFFTOPIC palkinnon! Offtopic awards kiittää katsojia Cry Baby and ask me WHY WHY |
RumaRipuli 28.05.2008 20:55:25 | |
---|
no lyödään lisää vettä myllyyn |
posting in legendary thread! |