Aihe: MARSHALL- tietäjille
1 2 3
B-tone-flat
28.05.2008 13:42:39
jepsistä. vielä kerran kiitoksia jäbille!!! sen verran musiikkimausta, että hendrix-fani olen eli blues/rock-akselilla liikutaan. oli jonkun kanssa puhetta jtm30 ja jtm45:stä. mitä eroa sitten näillä kun molemmat on 30 wattisia. sittenhän minun pitää ostaa myös kaappi jos olen oikein homman tajunnut. ei muuta mutta kokonaiskustannukset pitäis jollain tapaa kartottaa ettei hinta karkaa varastomiehen liksojen ulottumattomiin:) ja sitten kommentteja niiltä, jotka ovat näillä peleillä soitelleet. eli saako säröä näistä kerrostalovoluumeilla??? naapurit vihaavat jo valmiiksi kun nykyinen vahvistin on fenderin blues junior mutta olen valmis ottamaan lisävihaa niskoilleni jos vaan särkyy ilman et tarvii luukuttaa ja saundit kohdallaan. jees...auttakaa vielä rookieta jos voitte...kiitos!

Menee hukkaan vaan tollanen jtm-laite kerrostalon makkarissa. Ja mitä niillä blues-rock soundeilla himassa tekee? Parhaimmillaan ne on bändikämpällä missä sitä voi joskus vähän luukuttaakin. Eli bändi kasaan ja soittamaan kämpälle.
duc
28.05.2008 14:59:45
Menee hukkaan vaan tollanen jtm-laite kerrostalon makkarissa. Ja mitä niillä blues-rock soundeilla himassa tekee? Parhaimmillaan ne on bändikämpällä missä sitä voi joskus vähän luukuttaakin. Eli bändi kasaan ja soittamaan kämpälle.

Kyllä minä ainakin soitan mielellään kotonakin kunnon soundeilla. Melkein vois sanoa että bändikämpillä ei soundilla ole yhtä paljon väliä, ei sitä muun orkesterin seasta kumminkaan kuule kunnolla, etenkään jos kovaa soitetaan jossain betonibunkkerissa kympin kuusitulpat korvissa.
Grabel
28.05.2008 21:42:39 (muokattu 28.05.2008 21:44:34)
Kun tässä ketjussa oli JTM-30:stä ja naapureista puhetta, niin kerronpa, että itse pidän JTM-30:stä hyvänä kerrostalovahvarina. Itselläni kun sattuu sellainen olemaan. Olen vaihtanut siihen alkuperäiselementtien tilalle Celestion Vintage 10:t ja tämä muutos paransi vahvarin soundia muistaakseni merkittävästi (siitä on jo kohta kolme vuotta, kun elementit vaihdoin)

Koska JTM-kolmekymppinen on lähtökohtaisesti täysin eri vehje, kuin ne "oikeat" Marshallit, niin tässä ulostuleva volumetaso lähtee tasaisesti nollasta (ja päättyy treenistasoihin) - toisin kuin vanhemmissa marsuissa, joissa hiljaisinkin ulostuleva volumetaso saattaa olla liiallinen kerrostalokäyttöön. Keinokuormat tietenkin helpottavat elämää. JTM-30:sen soundi ei myöskään ole niin sidoksissa äänenvoimakkuuteen, kuten monessa muussa marsussa. Soundi ei muutu mitenkään dramaattisesti sen suhteen, että ollaanko kerrostalossa vai treeniksellä.

JTM-30:n soundi on erillainen kuin vanhoissa isoissa marsuissa, mutta kuitenkin se on selkeästi marsuksi tunnistettava. Särösoundi ei ole niin murea, eikä "iso", kuin vanhemmissa laitteissa, mutta tässäpä onkin mielestäni oikein näppärän kuuloinen cleani-soundi (ja kaksi kanavaa :). Toki ne särötkin ovat rokkitouhuihin hyvät & rapsakat ja gainia kun kääntää isommalle, niin mehukasta soolosoundia tulee niin maan perkuleesti. Perinteisenkuuloista päätesäröä vahvari ei mielestäni tarjoile mutta pikkunäppärää rokettirosoa kylläkin.

Kuumenemisesta: JTM:n pääteputket on sijoitettu todella typerästi siten, että putkien lämpö nousee suoraan muun elektroniikan kiusaksi ja tämä saattaa aiheuttaa äänen pätkintää yms. ongelmia. Itse olen ratkaissut tämän ongelman asentamalla käytännössä äänettömän tuulettimen vahvarin kotelon sisälle puhaltamaan pääteputkien kuuma ilma muualle. Ongelmia ei ole tämän operaation jälkeen esiintynyt kertaakaan.

Plussaksi JTM-30:lle lasken vielä sen, että vahvarin on pienikokoinen ja kevyt.
Itse tuosta tykkään kyllä kovasti ja korostan vielä elementtien vaikutusta soundiin - niiden vaihtoa kun kannattaa harkita, mikäli alkuperäiset vielä ovat vahvarissa kiinni.
Teininä oli aikaa, mutta huonot kamat - vanhempana on hyvät kamat, mutta ei aikaa..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)