Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: finnvox studiot
1 2 3
tikka
04.02.2004 22:01:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

eli mua huvittais tietää kuinka kova luu finnvox studiot oikeen loppujen lopuks on?
 
Mikael
04.02.2004 22:41:30 (muokattu 04.02.2004 22:42:36)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hmm... taitaa olla vähän toi luukato vaivannut koko lafkaa. Jotenkin vähän nuhjunen meininki mun mielestä...
 
Kuulin hauskan tarinan tosta kun oikein ulkomaan elävä oli tilattu tänne härmään miksuuttamaan jonkun maamme kärkihevanderipändin plättyä ja Finnvoxille päästyään oli naureskellut että samanmoisen SSL:n oli nähnyt viimeksi 90-luvulla Puolassa. Tosin siinä Puolalaisten tiskissä oli ollu melkeen tuplasti kanavia... : )
 
miten käy Kekkoselta rock'n'roll?
waxivore
04.02.2004 23:04:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No sepä sitten kertoo koko Suomen tasosta jo jotain.
 
No, pitää ruveta itsekin tekemään humpaa niin vois saada rahaakin. Sekun suomikansaan uppoaa eikä tarvi edes sadasosaa sijoittaa laitteisiin verrattuna finnivoksiin.
 
Ja täähän oli niinkun ;) jos joku ei tajunnut.
 
Älä mene sieltä missä aita on matalin - Mene sieltä missä aitaa ei ole
Haxu
05.02.2004 10:49:34
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No, pitää ruveta itsekin tekemään humpaa niin vois saada rahaakin.
 
Jos vaan pää kestää huttua niin suosittelen. On sitä syntisempiäkin rahan ansaitsemiskeinoja.
 
Notefix
05.02.2004 12:49:04
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hmm... taitaa olla vähän toi luukato vaivannut koko lafkaa. Jotenkin vähän nuhjunen meininki mun mielestä...)

Heh....jossain vaiheessa eräs äänittäjä sanoi, että jopa Finksterissä on kuulemma huhun mukaan äänitetty jopa mainospiikkejä!!! Voi aikoja, voi tapoja.

No, onhan se kuitenkin legendaarinen...matkassa nuhjaantunut, mutta historian siivet havisee.

Sitäpaitsi Puola ja kivihiilikaivokset on hyvän lähellä...heh.
 
My name is Baron, Notefix Baron- "mä oon meshissä"
randombass
05.02.2004 13:45:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Finnvoxille päästyään oli naureskellut että samanmoisen SSL:n oli nähnyt viimeksi 90-luvulla Puolassa. Tosin siinä Puolalaisten tiskissä oli ollu melkeen tuplasti kanavia... : )
 
Äänittäisin mielelläni studiossa, jossa on vanha SSL...
 
tikka
05.02.2004 16:00:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mut eikö noi Solid State Logicin pöydät oo ihan ykkös luokan tiskejä?
 
Leikari
05.02.2004 17:08:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kun oikein ulkomaan elävä oli tilattu tänne härmään miksuuttamaan jonkun maamme kärkihevanderipändin plättyä ja Finnvoxille päästyään oli naureskellut että samanmoisen SSL:n oli nähnyt viimeksi 90-luvulla Puolassa.
 
oli varmaan tärkeä jätkä ;-)
 
metsatorni
08.02.2004 17:33:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No sittenhän ei ikinä tarvitse mennä sinne finnvoxiin niitten paskoilla kamoilla vääntämään kun voi sillä gigahertsin pentiumilla ja cooledit proolla tehä hienoo jälkeä ihan kotona siinä epämukavassa nurkassa, kuulokkeet päässä tottakai kun naapurit on huomauttanut akustolevyjen olevan huono äänieristysmateriaali..Toisaalta olemme kyllä harkinneet lähtöä jenkkeihin ocean way-studiolle kun niillä on se hyväsaundinen kaikukammio josta saataisin meidän paskalle laulajalle hieman parempi saundi..Ja tottakai ruotsissa masteroidaan kun tulee parempi botne :)
 
huikka
jorma_r
08.02.2004 18:20:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No sittenhän ei ikinä tarvitse mennä sinne finnvoxiin niitten paskoilla kamoilla vääntämään kun voi sillä gigahertsin pentiumilla ja cooledit proolla tehä hienoo jälkeä ihan kotona siinä epämukavassa nurkassa, kuulokkeet päässä tottakai kun naapurit on huomauttanut akustolevyjen olevan huono äänieristysmateriaali..Toisaalta olemme kyllä harkinneet lähtöä jenkkeihin ocean way-studiolle kun niillä on se hyväsaundinen kaikukammio josta saataisin meidän paskalle laulajalle hieman parempi saundi..Ja tottakai ruotsissa masteroidaan kun tulee parempi botne :)
 
Right on dude! Plussaa tuli niin että tyrät rytkyy! (ei siis :))
 
U.Honey
09.02.2004 02:02:26 (muokattu 09.02.2004 02:05:18)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nämä studiofriikit taitaa olla vähän samanlaisia kuin formulakuskit. Jos musa ei ole 110% balanssissa niin vika on aina tekniikassa.
 
Children of Baron, the ultimate musical experience!
Notefix
09.02.2004 10:29:35
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nämä studiofriikit taitaa olla vähän samanlaisia kuin formulakuskit. Jos musa ei ole 110% balanssissa niin vika on aina tekniikassa.

Muuten hyvä mutta saaks tähän vähän lisää balanssia :)
 
My name is Baron, Notefix Baron- "mä oon meshissä"
Mikael
09.02.2004 11:30:52
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muuten hyvä mutta saaks tähän vähän lisää balanssia :)
 
eiku se on jo täysillä, mut pyydä sit masteroinnis lisää...
 
miten käy Kekkoselta rock'n'roll?
Esp
09.02.2004 15:04:38 (muokattu 09.02.2004 15:05:25)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hmm... taitaa olla vähän toi luukato vaivannut koko lafkaa. Jotenkin vähän nuhjunen meininki mun mielestä...
 
Kuulin hauskan tarinan tosta kun oikein ulkomaan elävä oli tilattu tänne härmään miksuuttamaan jonkun maamme kärkihevanderipändin plättyä ja Finnvoxille päästyään oli naureskellut että samanmoisen SSL:n oli nähnyt viimeksi 90-luvulla Puolassa. Tosin siinä Puolalaisten tiskissä oli ollu melkeen tuplasti kanavia... : )

 
Niinpä ja samainen hemmo ei osannut käyttää analogitiskiä, joten mies voisi matkustaa vaikkapa Puolaan opettelemaan sellaisen käyttöä.
 
SSL:n 4000 sarjan tiski on jo sen verran laadukas laitos, ettei sitä tarvitse todellakaan hävetä. Varsinkaan jos talosta löytyy niitä 4 kappaletta...
 
Finnvox ei vedä vertoja maailman huippustudioille laitteistoltaan, mutta Finnvoxilla niistä laitteista mitä talosta löytyy osataan ottaa kaikki irti. Hinta-laatusuhde on Finnvoxilla huomattavan korkea.
 
Ja Kevin Shirley ei todellakaan ole minun suosikkimiksaajani...
 
Täh?!?
Notefix
10.02.2004 11:25:16
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja Kevin Shirley ei todellakaan ole minun suosikkimiksaajani...

No, makuasioitahan noi miksaus/soundijutskat on. Shirleyllä on kuitenkin ihan mukava resume, oletettavasti suurempi kuin kellään täällä kommentoivilla :)

Luulisin että, vähän vakavammin puhuen, monilla isoilla nimenomaan musiikkiin keskittyvillä studioilla on näinä aikoina aika paljon ongelmia, koska rahaa liikkuu kohtuullisen vähän verrattuna siihen, kuinka paljon pitää satsata. Ihan maailmanlaajuinen ilmiö, ei siis pelkästään Finvoxia koskeva. Yllättävän moni on siirtynyt ainakin osittain postproduction-painotteiseksi, koska siellä on enemmän markkinoita.
 
My name is Baron, Notefix Baron- "mä oon meshissä"
Heikki L.
11.02.2004 01:41:19
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan maailmanlaajuinen ilmiö, ei siis pelkästään Finvoxia koskeva.
 
Ja tuntuu, että koko ala on tällä hetkellä kovien muutoksien edessä. Internet, kotipajat, formaattiradiot, kilpailut, suurlevy-yhtiöiden fuusiot yms. yms.....
 
Shack!
Notefix
11.02.2004 10:35:12
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja tuntuu, että koko ala on tällä hetkellä kovien muutoksien edessä. Internet, kotipajat, formaattiradiot, kilpailut, suurlevy-yhtiöiden fuusiot yms. yms.....

Jep, mutta pitää muistaa että suurissa muutoksissa liikkuu myös aika paljon pääomaa, ei se sinänsä minnekään häviä. Ja jotkut hyötyvät näistäkin muutoksista.
 
My name is Baron, Notefix Baron- "mä oon meshissä"
Mikael
11.02.2004 16:28:09 (muokattu 11.02.2004 16:29:01)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Luulisin että, vähän vakavammin puhuen, monilla isoilla nimenomaan musiikkiin keskittyvillä studioilla on näinä aikoina aika paljon ongelmia, koska rahaa liikkuu kohtuullisen vähän verrattuna siihen, kuinka paljon pitää satsata. Ihan maailmanlaajuinen ilmiö, ei siis pelkästään Finvoxia koskeva. Yllättävän moni on siirtynyt ainakin osittain postproduction-painotteiseksi, koska siellä on enemmän markkinoita.
 
Totta... käsittääkseni noiden isojen tiskien (Neve/SSL/Amek..) myynti on rajusti laskenut viime vuosina. Mun kommentti taidettiin tässä nyt muutenkin ymmärtää vähän väärin. Tottahan Finkkari on Suomen mittakaavassa ihan hyvä paikka, mutta kun kysyjä kysyi että miten kova luu se oikein on, niin onhan se vähän niin että ei se enää niin kova luu ole kuin vaikka 90-luvun alussa. Vanhatkin SSL:t on kyllä hyviä, mutta eivät enää parasta mitä tästä maasta löytyy. Sama koskee tiloja: ihan jees ja mielelläni mäkin sinne menisin harrastamaan, mutta silti tästä maasta löytyy nykyään parempaakin. Nuhjuisuudella meinasin ylipäätään tilojen siisteyttä yms. seikkoja.
 
miten käy Kekkoselta rock'n'roll?
Esp
12.02.2004 14:36:22
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No, makuasioitahan noi miksaus/soundijutskat on. Shirleyllä on kuitenkin ihan mukava resume, oletettavasti suurempi kuin kellään täällä kommentoivilla :)
 
Makuasioita nimenomaan. Mutta iso ansioluettelo ei välttämättä takaa hemmon taitoja, se on monasti todettu.
 
Täh?!?
johnnyho
14.02.2004 19:52:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pari asiaa voxista: en itse ole muuta kuin satunnaisesti firman palveluja käyttävä asiakas mutta lafkan puolesta haluan sanoa pari asiaa:
 
mistä suomesta löytyy parempia tiskejä kuin voxin ssl:t
mistä tehokkaammat Pro Toolsit ja parempi mikkivalikoima
 
tilat on kyllä nuhjuiset, mutta parempaa mestaa saa ainakin stadista hakea tosissaan, noin niinkuin teknisesti.
 
hintakin on mielestäno asiallinen.
 
toivon etteivät kotinikkarit joille oma tehokas pc ja halpa ja hyvä äänikortti ovat märkien päiväunien kohde vaivaidu edes ottamaan kantaa.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «