Aihe: Apogee Duet
1
Marwel
24.04.2008 14:30:36
Tarkoitus olisi kyseinen laite hankkia. Mistäpäin porukka on noita tilaillu? Tuntuis halvan dollarin ansiosta jenkeistä halvimmalla saavan? Mistä kannattais alkaa kyseleen? Siis kauppoja jotka toimittaa myös suomeen. Ebayssä kovin huonosti noita näyttää olevan. Saksan kauppojen hinta tuntuu ryöstöltä jos jenkeissä ovh melkein puolet. Mitäs mieltä ootte?
Cocksucker!
Cathi777
24.04.2008 15:30:30

Tarkoitus olisi kyseinen laite hankkia. Mistäpäin porukka on noita tilaillu? Tuntuis halvan dollarin ansiosta jenkeistä halvimmalla saavan? Mistä kannattais alkaa kyseleen? Siis kauppoja jotka toimittaa myös suomeen. Ebayssä kovin huonosti noita näyttää olevan. Saksan kauppojen hinta tuntuu ryöstöltä jos jenkeissä ovh melkein puolet. Mitäs mieltä ootte?

No, kun tuohon kaikki tullit, verot ym. postikulut mukaan tulee niin ei se välttämättä niin kauhean edulliseksi tule tilata jenkeistä. Suomesta tuota saa hankittua n. 450e hintaan.
Only pop music can break my heart...
insight
22.05.2008 10:50:41
No, kun tuohon kaikki tullit, verot ym. postikulut mukaan tulee niin ei se välttämättä niin kauhean edulliseksi tule tilata jenkeistä. Suomesta tuota saa hankittua n. 450e hintaan.

Itse ostin ton stpaulssoundista 389 eurolla.
Can you feel the atmosphere
Cathi777
22.05.2008 15:16:53

Itse ostin ton stpaulssoundista 389 eurolla.

Joo, nyt on tosiaan tullut hinnat alaspäin joka paikassa ja alle 400 euron tosiaan lähtee. Itse en ole vielä tuota saanut ostettua, mutta kyllä se täytyy tässä lähiaikoina kyllä hankkia.
lindo
26.05.2008 22:26:00
Mitä ihmeellistä tuossa nyt sitten on? Mä en ymmärrä ainakaan sanaakaan:
http://www.youtube.com/watch?v=oInclp3Kk9U

;)
Rok rok
insight
27.05.2008 10:19:31

;)

Eilen vähän äänittelin kitaraa ja jotain lauleskelinkin. Säädin Logicista compuraa ja kaikua, niin kyllähän se hyvältä kuulosti - ihan studiolaatuista.
Tossa videossahan lähinnä esitellään vaan yleisimmät Apogee Duetin ominaisuudet.
-septimisti-
27.05.2008 16:40:12

;)

No siis pääpiirteittäinhän asia nyt on niin, että Apogee Duetilla ja Apple Macilla musiikin tekeminen on helppoa ja hauskaa. Mullistavan FireWire-liitännän ansiosta sinun ei tarvitse vaivalloisesti asentaa mitään koneen sisälle. Apogee Duet ei myöskään tarvitse erillistä virtakaapelia, joten et jatkuvasti sotkeudu ja kompastele hermoja kiristäviin turhiin johtosotkuihin. Apogee Duetilla ja Apple Macilla musiikin tekeminen on helppoa ja hauskaa. Apogee Duet on suunniteltu varta vasten Apple Macille. Hanki sinäkin Apogee Duet Apple Macillesi jo tänään.

Onhan se toki pieni ja muistuttaa erehdyttävästi Ipodia. Mutta tosiaan, mikä tästä laitteesta nyt sitten tekee 400 euron arvoisen?
Avattu huone kaikille tampereen m.nettiläisille. Liity ihmeessä Linkki.
J-PPP
27.05.2008 21:17:58
Mutta tosiaan, mikä tästä laitteesta nyt sitten tekee 400 euron arvoisen?

Ei täysin aukea minullekaan. Liittimetkin jokseenkin ärsyttävästi piuhaviuhkassa, eikä itse boksissa. Etusissa näyttäis kylläkin olevan vahvistustehoa mojovat 75db, mikä ei ole ainakaan yleistä halvemmissa vastaavissa. Olettaisin myös että muuntimet on jollain tapaa astetta nohevammat. Käyttökokemuksia kellään?
Cathi777
27.05.2008 22:04:19

Ei täysin aukea minullekaan. Liittimetkin jokseenkin ärsyttävästi piuhaviuhkassa, eikä itse boksissa. Etusissa näyttäis kylläkin olevan vahvistustehoa mojovat 75db, mikä ei ole ainakaan yleistä halvemmissa vastaavissa. Olettaisin myös että muuntimet on jollain tapaa astetta nohevammat. Käyttökokemuksia kellään?

Eiköhän se tuolta soundin puolelta se vastaus löydy miksi hinta on tuota luokkaa. Eikä nuo asiat mitenkään liity mihinkään firewire-liitäntään vaan ihan muuhun. Kyllähän kaikki arvostelut netistä, jotka tuota ovat koskeneet niin ovat olleet silkkaa ylistystä. Jo melkeinpä pelkän kuulokevahvistimen takia tuo kannattaa hankkia. Eli jos haluat tehdä oikeasti kunnon laatuista kamaa, mutta et tarvitse enempää sisääntuloja niin eipä juuri parempaa vaihtoehtoa olemassa ole.
CPU
28.05.2008 09:35:31
Eiköhän se tuolta soundin puolelta se vastaus löydy miksi hinta on tuota luokkaa. Eikä nuo asiat mitenkään liity mihinkään firewire-liitäntään vaan ihan muuhun. Kyllähän kaikki arvostelut netistä, jotka tuota ovat koskeneet niin ovat olleet silkkaa ylistystä. Jo melkeinpä pelkän kuulokevahvistimen takia tuo kannattaa hankkia. Eli jos haluat tehdä oikeasti kunnon laatuista kamaa, mutta et tarvitse enempää sisääntuloja niin eipä juuri parempaa vaihtoehtoa olemassa ole.

Eikhöän esim. E-mu 1616m / RME:n / MOTU:n halvemmat oo saundin puolesta ihan samalla linjalla, hintaa vähemmän ja/tai ominaisuuksia reilusti enemmän. En jaksa uskoa, että tossa ois ees apogeen parhaat muutimet, kun pelkkä stereomuunniin samalta firmala maksaa puoltoistakertaisesti. Meikästä vaikuttaa, että jätkät on uskonu hypen. No mut hei oha se apple macciin, niin kaikki on varmasti parempaa ja helpompaa...
http://www.therepublicofdesire.net/ http://www.myspace.com/protectorateindustrial
LaXu
28.05.2008 10:37:17
Juu ei minullekaan Duetin hienous aukea. Ei balansoituja ulostuloja ja nekin vain -10dBu, hankala yhden potikan käyttöliittymä, kaapelisotku on taattu tuon breakout cablen takia ja kaupan päälle vielä ainoastaan OS X:lle tuki. Jotenkin tuntuu, että Apogee on tehnyt laitteen prosumer tason käyttäjille, mutta sen sijaan että se olisi loppuun asti mietitty on tyydytty ratsastamaan maineella.
lindo
28.05.2008 14:08:22
No mut hei oha se apple macciin, niin kaikki on varmasti parempaa ja helpompaa...
... ja kalliimpaa.
Rok rok
insight
28.05.2008 16:18:18 (muokattu 28.05.2008 16:20:31)
Kuulostaa mutuilulta ;)
No mulle tuo riittää ainakin ja tuntuis riittävän monelle muullekin, ainakin mitä ulkomaisia forumeita olen lueskellut. Suomessa ei kai niin suosittu. Motu ja RME olivat mullakin harkinnassa, mutta päädyin Duetiin. Hyvältä soundaa ja liitännät riittää mulle erinomaisesti. Toimii Logic Studion kanssa saumattomasti yhteen.

Kuinka moni teistä on muuten kuullut tätä laitetta?
CPU
28.05.2008 16:45:22
Kuulostaa mutuilulta ;)
No mulle tuo riittää ainakin ja tuntuis riittävän monelle muullekin, ainakin mitä ulkomaisia forumeita olen lueskellut. Suomessa ei kai niin suosittu. Motu ja RME olivat mullakin harkinnassa, mutta päädyin Duetiin. Hyvältä soundaa ja liitännät riittää mulle erinomaisesti. Toimii Logic Studion kanssa saumattomasti yhteen.

No sehän on varmaan maailman parhaan kuulonen nyt sitten. Niinku oikeesti, nuo mun mainitsemani laitteet (- EMU) on on ns. industry standardeja (etenkin motu), joten en nyt oikein usko, että se nyt kuulostaa jotenkin ihan ihmeellisen parhaalta verrattuna noihin. Joku Apogeen Rosetta kuulostaa varmastikkin paremmalta, mutta se maksaa muutaman tonnin. Tossa duetissa ei todellakaan voi olla samat muuntimet mitä apogee käyttää muissa laitteissaan. Siis en väitä, että se on paska, mut etköhän sä saa samaa kamaa puoleen hintaa joltain muulta valmistajalta ilman tota iPod-design pelleilyä + vitusti fixummat ominaisuudet.

Se oli siis pointtini.

K.
http://www.therepublicofdesire.net/ http://www.myspace.com/protectorateindustrial
insight
28.05.2008 16:55:47 (muokattu 28.05.2008 16:57:30)
OK pointti ymmärretty =)

Paristakin paikasta muistaisin lukeneeni, että tossa ois samat muuntimet kuin noissa kalliimmissa malleissa.

Mutta joo, tosi hyvää jälkeä saa noilla luettelemillasikin laitteilla. Tarpeistahan toi valinta on kiinni kuitenkin.
Cathi777
28.05.2008 19:10:32

Kuulostaa mutuilulta ;)

Itsekin katselin läpi noiden muiden merkkien katalogia niin ei sieltä vastaavaa laitetta löydy niin vaikea on vertailla. Kun itse en tarvitse miljoonaa sisääntuloa tai vastaavaa vaan perus laadukkaan stereoparilaitteen ja sellaista ei näillä merkeillä ole tarjolla. Ja en missään nimessä vähättele näitä merkkejä, mutta tässä Apogeen tapauksessa kyse on myös laadukkaasta kuulokevahvistimesta ( niin kuin aikaisemmin kerroinkin jo ) niin se on myös yksi oleellinen asia ettei tarvitse välttämättä sitten sellaista hankkia ainakaan heti erikseen. Saa tavallaan kaksi kärpästä samalla iskulla. En usko, että noissa muissa laitteissa on siihen puoleen liiemmälti panostettu.

ps. Kyllä jaksaa aina naurattaa tuota Applen dissaus hinnan suhteen, aika lapsellista lähteä aina siihen vetoamaan.
Hattiwatti
29.05.2008 01:18:57
OK pointti ymmärretty =)

Paristakin paikasta muistaisin lukeneeni, että tossa ois samat muuntimet kuin noissa kalliimmissa malleissa.

Mutta joo, tosi hyvää jälkeä saa noilla luettelemillasikin laitteilla. Tarpeistahan toi valinta on kiinni kuitenkin.

Vaan eipä ole samat muuntimet kuin esim AD/DA 16 sarjassa. Mutta varmaan ihan pätevät kuitenkin. Pelkät Apple ajurit on tyhmyyttä pitkässä juoksussa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)