Aihe: Legendaarinen biisi/levy, joka kuulostikin tyhmältä
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Linnunlaulupuu
23.05.2008 00:43:11
Totesin vaan, että turha varmaan jauhaa asiasta, jos et pysty siitä sivistyneesti keskustelemaan (kuten itse itsestäsi aiemmin sanoit). Eniten mua otti tossa sun kirjoituksessa pannuun se, että otit mun kohdalla esiin jonkun aivan ihmeellisen Tool-fanin stereotypian - en tunnistanut itseäni. Tee niinkuin lystäät, kunhan muistat ettei esim. Toolin musasta nauttivien lyttäämisellä, tai meitä yleistävästi herjaamalla saa paljoa hyvää aikaan.

Pahoittelen. Minkä sille voi, jos joidenkin bändien kannattajakunnilla on omat tunnistettavat piirteensä? Esim. Kampin keskuksen läpi kävellessä sen huomaa kaihivaivainenkin. Eikä siinä ole mitään pahaa olla jonkun asian henkilöitymä.
Tämä vakava asia.

Tuo nyt oli puhtaasti omaa vittuiluani sinne suuntaan, ei mitään tekemistä psykologian kanssa - anteeksi :)

Hyvin suotavaa ja ymmärrettävää.

Tää on taas tätä, sentään me osaamme pitää tunteemme kurissa, hihi :P

Totta, kylmän rationaalinen ja analyyttinen asenne on Hyveenne.

Vautsi hei! Mitä sitten, en olekaan mulkku stereotyyppinen Tool-fani? Tulipa hyvä olo.

Olet toki, mutta ehkä pientä toivoa on vielä.
KINNIKUN!
ossip
23.05.2008 07:36:19
Pink Floydin Dark Side Of The Moon tulee ehdottomasti ensimmäisenä mieleen. Sittemmin levy on avautunut ja pidän siitä todella paljon, mutta aluksi vaikutti kyllä kamalalta sonnalta. Wish You Were Here ja Animals ovat kyllä edelleenkin ne parhaimmat PF-lätyt.

Panteran Cowboys From Hell oli myös aikamoinen pettymys. Nimibiisin olin muistaakseni ennen levyn ostoa kuullut, joka tietenkin on edelleen aivan mahtava kappale, mutta aika suuri osa levystä on kuitenkin melko tasapaksua junttaa, eipä vaan iske ihan maineensa veroisesti.

Dream Theater menee kanssa mun ymmärryksen yli. Images & Wordsin ostin taannoin, eikä ole kovinkaan montaa kertaa tehnyt mieli kuunnella. Todella hienoja juttuja biiseistä ehdottomasti löytyy ja välillä touhu pistää kyllä suun virneeseen, mutta loppujen lopuksi aika ponnetonta tavaraa. Tuntuu vähän siltä, että se äärimmäinen teknisyys on itseisarvo tälle bändille. Laulajalle myöskin miinusta, sangen keskinkertainen kiekuja mun makuuni.

Opethia en ainakaan vielä ole sisäistänyt yhtään. Blackwater Parkin pari kertaa kuunnellut, eikä ole kyllä millään muotoa iskenyt meikäläiseen. Ihan mielenkiintoista musiikkia ja voi hyvinkin olla, että joku päivä tämäkin kolahtaa. Nyt ei vaan lähteny.
Krice
23.05.2008 08:53:26

Sama täällä. Jotenkin ristiriitaisen "over-the-top" -bändi; selkeästi homokulttuurista blokattu visuaalinen puoli ja yltiömaskuliininen sanoma.

Ehkä sinulla on hieman rajoittunut käsitys yhtyeestä. Manowarilla on yltiömaskuliininen sanoma, Priestillä sanoitukset on huomattavasti monipuolisempia.
Simo78
23.05.2008 09:15:37
Kertokaa mulle mikä Pink Floydissa on niin hienoa. Itse en kestä kuunnella ollenkaan.

Ainakin kitaroiden delay-soolot The wallilla on aivan mahtavan kuuloisia(en nyt muista biisiä)! Kuuntelin ennen erästä omaa julkaisua--> nauhottaja kysy mitä haluutte levylle? Vastasin delay-kitaroita=) En muista laitettiinko, kun ei noita omia jaksa muistaa/kuunnella. Joka tapauksessa ei ne noi hienoilta ois kuullostaneet.

Hyvää vääntöä sterotypioista. Eiköhän aika moni pohjimmiltaan ole juppihippipunkkari ja vaihda paikkaa? (on muuten melkeinpä ainut 4ruusun hyvä biisi)
MaxDamage
23.05.2008 17:51:46
Pink Floydiin kannattaisi tutustua mun mielestä mieluummin kuuntelemalla vaikka Pulsen ekaa levyä eikä massiivista dark side of the moonia (Mikä sitten Pulsen kakkoslevyltä löytyykin)

Saattaisi olla hieman helpommin purtavaa alkupalaa kun Moon. Itse aikoinaan alotoin Moonista ja mun mielestä se oli järkyttävää kuraa. Myöhemmin mielipide muuttunut.

Santana on munkin mielestä täysin käsittämätön juttu. Tyyppi vinguttaa aina samoja lickejä ja sit jotenkin on muka mahtavan upeaa. Sori nyt Santana fanit mut ei mulle aukea.
elais
23.05.2008 20:16:04
Mulla just päinvastoin. DM iski lujaa heti ekakuuntelulla (ja sinkuilla ennen sitä), mutta Morning Glory kuulosti (ja kuulostaa vieläkin) pöhötautiselta, hitaalta ja löysältä. Ehkä tää johtuu vain siitä, että se tuli DM:n jälkeen. Toki Wonderwall on hieno biisi.

Hoh, mulle Wonderwall ei oikeasti ole niin hyvä kuin väitetään. Tai siis, onhan siinä ihan nätti kertosäe ja sanat, mutta ei se minusta ole sen kaiken hypen arvoinen mitä se sai aikanaan. Mutta olihan sillä hyvät B-puolet.
"Nothing is impossible. The word itself says I'm possible."
Wahi
23.05.2008 21:09:11
Santana on munkin mielestä täysin käsittämätön juttu. Tyyppi vinguttaa aina samoja lickejä ja sit jotenkin on muka mahtavan upeaa. Sori nyt Santana fanit mut ei mulle aukea.

Santanan alkupään levyt on kovia mutta en itsekään näistä uudemmista välitä. Viime vuoden keikka jaffa-areenalla oli kyllä hyvä.
Shine on you crazy diamond
sub zero
23.05.2008 21:11:42

Santanahan nyt on vain soolokitaristi bändissään. Ainakin kuulemillani levyillä. Ja III:lla on toisena kitaristina Neal Schon, joka on puhtaan teknisesti näppärämpi. Vaikkei pitäisi Santanan kitaroinnista kauheesti, niin onhan noissa levyissä muutakin.
huile alimentaire et la nudité est la paix mondiale
Ziggy Bubba
24.05.2008 00:11:12 (muokattu 24.05.2008 01:10:38)

Santanan alkupään levyt on kovia mutta en itsekään näistä uudemmista välitä.

Tähän yhdyn.

Kannattaa kuunnella tuota vanhempaa maskua, eteenkin kolmea ekaa lättyä. Noilla levyillä Santanan kitarointi on vain yksi osa kokonaisuutta, sillä mun mielestä melkein isompaan rooliin nousee hieno rumpu- ja perkkutyöskentely. Tosta osastosta on moni ottanut myös selkeästi vaikutteita, selkeimmin ehkäpä Mars Volta.

Tähän uudempaan Santanaan en ole oikein ikinä lämmennyt (paitsi ehkäpä Everlastin kynäilemään Put Your Lights Oniin), jotenkin liian siloteltua mukatähdillä "vahvistettua" keskinkertaisuushuttua. En ymmärrä miksi Santanan pitää lähteä näiden jenkkien ankeimpien radiorockarien (Nickelback, 3 doors Down..) kanssa vääntämään radiohittejä. Tai siis ymmärrän; tehdääkseen jenkkiradioille röynää ja kerätäkseen muhkeaa eläkekassaa.
"It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious." -Bill Hicks
Jurza
24.05.2008 10:02:06

Milesin Bitches Brew ei kyllä auennut aluksi millään.. Olin odottanut jotain ihan muuta ja se materiaali meni täysin yli oman ymmärryksen.
Nykyään tosin pidän levystä kovastikin ja juuri parhaillaan aurinkoisen aamun kunniaksi sitä vinyylisoittimessa pyöritän.. Hienoa kamaa sittenkin! :)
"Just when you thought it was safe to take a pee" - Ronn Moss
padaa@dadaa!
24.05.2008 18:57:09

Kun tuossa on moni puhunut ettei koskaan ole ymmärtänyt Nirvanan "hienoutta" , yhdyn kommentteihin. Yleensäkin koko grunge -termin merkitys on mulle ainakin kyseenalainen. Miten autotallirokin veivaajille piti keksiä oma genrensä ulkomusiikillisten seikkojen varjolla?
sub zero
24.05.2008 19:56:13 (muokattu 24.05.2008 19:57:02)
Kun tuossa on moni puhunut ettei koskaan ole ymmärtänyt Nirvanan "hienoutta"

No se hienous on ne Cobainin kitarasoolot
huile alimentaire et la nudité est la paix mondiale
Milkop
24.05.2008 20:09:26

Ette te kyllä ymmärrä mistään mitään :)
"I believe that people who are going to commit crimes should not have guns" -- George W. Bush
Kuvataide
Bongowing
24.05.2008 20:48:49
Legendaarisuus on itseään toteuttavaa. Tarpeeksi kun yrittää ymmärtää jotain legendaariseksi tunnettua levyä niiin kyyllähän se alkaa helposti hyvältä kuulostamaan.
Tämä legendaarisuuden leima on toki ensin ansaittava, tähän voi vaikuttaa ulkomusiikillisetkin tekijät.
There is no ought from is.
Wahi
24.05.2008 22:06:28
Tähän yhdyn.

Kannattaa kuunnella tuota vanhempaa maskua, eteenkin kolmea ekaa lättyä. Noilla levyillä Santanan kitarointi on vain yksi osa kokonaisuutta, sillä mun mielestä melkein isompaan rooliin nousee hieno rumpu- ja perkkutyöskentely.

Samaa mieltä. Parasta Santanassa on just nuo rumpu- ja perkussiojutut. Kitaristin nimellä sitä nyt vain vietiin eteenpäin.
Shine on you crazy diamond
Kikolaa
27.05.2008 07:59:46
En vieläkään käsitä Iron Maidenia.
One O'Clock Jump
Sälski
27.05.2008 13:16:16

Black Label Society ja Zakk Wylden (yli)arvostusta en edelleenkään ymmärrä. Punaniskahevirokkia mauttomilla, mitään sanomattomilla, pentatoonisen sahaus sooloilla, siihen vielä lisätään ne saatanan pinchit joka toiseen tahtiin ni saadaan tylsää ja vielä ärsyttävää musiikkia. Ja wylden ns. laulu on myöskin hyvin munatonta. BLS-fanit älköön ottako tätä pelkästään dissauksena, vaan kertokaa minulle miksi BLS on oikeasti hyvä :)
It's not who votes that counts, it's who counts the votes.
M!Xu
27.05.2008 15:19:43

Sama täällä. Jotenkin ristiriitaisen "over-the-top" -bändi; selkeästi homokulttuurista blokattu visuaalinen puoli ja yltiömaskuliininen sanoma.

Täytyy kuitenkin muistaa, että homoilu on miesten hommaa ;-)
Take the Kama Sutra. How many people died from the Kama Sutra as opposed to the bible. Who wins? -Frank Zappa
Ronsto
27.05.2008 15:46:02

Black Label Society ja Zakk Wylden (yli)arvostusta en edelleenkään ymmärrä. Punaniskahevirokkia mauttomilla, mitään sanomattomilla, pentatoonisen sahaus sooloilla, siihen vielä lisätään ne saatanan pinchit joka toiseen tahtiin ni saadaan tylsää ja vielä ärsyttävää musiikkia. Ja wylden ns. laulu on myöskin hyvin munatonta. BLS-fanit älköön ottako tätä pelkästään dissauksena, vaan kertokaa minulle miksi BLS on oikeasti hyvä :)

Ei tässä nyt perustelemalla saada teikäläistä kuuntelemaan jos kerran ei BLS kolise :) Toimii jos on toimiakseen. Me likes!
Mystisesti hintahtavat romantikot #2 / Toast always lands butter side down. Cats always land on their feet. Attach the toast to cats back. Result: ANTIGRAVITY!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)