Elikkäs nyt ollaan loppusuoralla. Olen nyt näiden kahden vaiheella, ja menossa tällä viikolla kokeilemaan kumpaakin. Toivoisin että joku kertoisi kokemuksia myös tästä ibanezista. Itselläni on kokemusta vain gsr180, jonka olen todennut ihan kohtalaiseksi peliksi. Niin, ja olisin kiinnostunut myös siitä että ovatko kyseiset bassot millaisia soittaa slap-tyylillä. http://www.thomann.de/fi/ibanez_sr300ipt.htm http://www.thomann.de/fi/yamaha_rbx_374_blk.htm Kiitos kaikille vastanneille! |
Varaani 27.05.2008 13:22:59 | |
---|
Mitä olen noita bassoja kopeloinut, niin suosittelisin unohtamaan tuon hintaluokan 5-kieliset. Jos et välttämättä halua Ibanezia, niin käypäs jossain testaamassa Yamahan RBX-bassoja http://www.thomann.de/fi/yamaha_rbx_374_blk.htm Kellään ei taida noista olla huonoa sanottavaa tuossa hintaluokassa. |
arilö 27.05.2008 13:48:06 | |
---|
Minun viimeisin kokemus Ibanezin bassosta on 80-luvulta, silloin ainakin olivat hyviä, mutta katso Yamaha BB414 bassot kanssa. Otin kylmät tyypit sellasesta ja minusta se oli tosi hyvin tehty vehje. Soundeista en tiedä mitään, keskityin niin kovasti etsimään vikoja, (täytyyhän siinä jotain vikaa olla tuohon hintaan asenne) etten ehtinyt kokeilemaan vahvistimen kanssa Edullinen ja hyvä näyttäisi olevan, eikä kaukana hintahaarukastasi |
TommiW. 27.05.2008 14:03:07 | |
---|
"Jazzin tallamikki tarjoilee just semmosta homosoundia joka alkaa vituttamaan. Ei leivo yhtään senkun narisee. Niinkuin joku akka joka ei anna pillua. Säääh." -Juki68 |
absqua 27.05.2008 14:08:14 | |
---|
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
komposti 27.05.2008 23:17:52 | |
---|
Yamahan RBX-sarjalaisia suosittelen miekin. Miulla itellä on musta rbx-270: http://www.thomann.de/gb/yamaha_rbx270bl_ebass.htm Ei olis muuten mitään valittamista, jollen ite ois alkuaikoina mennyt pilaamaan tallapalaa sekoilemalla liian paksujen kielien kanssa. Nyt siinä on liimaa ja kaikenlaista muuta töhnää. Ihan yhtä hyvä on soittaa verrattuna fenderin jazz bassoon. Kokeilin kerran sellaista musiikkiliikkeessä, mutta ehkä se oli vain tavanomainen yksilö ilman taikavoimia. Kaula sopii hyvin ainakin tällaisille lapioille kätösiksi. Mitään ei ole hajonnut, jollen ole itse hajoittanut. Pitää vireen hyvin. Hyvin roikkuu tasapainossa. Otelaudan nauhatkin ovat olleet varsin kulumattomat. Nyt nelisen vuoden jälkeen vasta alkaa huomata jotain. Ei kyllä ole vertailukohtaa. Ruuvit ja mutterit ovat helposti lähestyttävissä ja väännettävissä. muikkuja, perkele! |
JussiKoo 27.05.2008 23:41:52 | |
---|
Jammut tuntuu olevan tasalaatuisia ja helppoja soittaa. Mulla olis punainen RBX374 myynnissä... ;) |
L.Ruoska 28.05.2008 17:18:35 | |
---|
Musta toi RBX374 on ihan jees, siistin näköinen ja kaikkea. Ei huono soittaa mitä olen vaimon veljen viiskielisellä vastaavalla soitellu. Ite kyllä ostaisin jonkun vanhan ruoskitun "hyvän" basson. Just tarttu keväällä matkaan toinen japsi Ibanez SR800, totaalisen naarmuilla ja numiskat puuttuu jne mutta soi hyvin...160€ uuden gigbagin kanssa! =) Iä! Iä! Cthulhu fhtagn! |
SiSSoS 28.05.2008 18:15:26 (muokattu 28.05.2008 18:18:13) | |
---|
Elikkäs olen vielä kahden vaiheilla! Joko Yamahan RBX374 tai Ibanez sr300. Itse pidän ibanezin ulkonäöstä enemmän. Haluaisin että kertoisitte myös kyseisten bassojen osien laadusta, esim ibanezin mikseistä verrattuna yahaman mikkeihin. |
JartZA 28.05.2008 21:30:39 | |
---|
Elikkäs olen vielä kahden vaiheilla! Joko Yamahan RBX374 tai Ibanez sr300. Itse pidän ibanezin ulkonäöstä enemmän. Haluaisin että kertoisitte myös kyseisten bassojen osien laadusta, esim ibanezin mikseistä verrattuna yahaman mikkeihin. Itselläni on toi RBX374 ja valitsisin sen kyllä toistamiseen näistä vaihtoehdoista jo ihan puiden perusteella. Jammussa runko on leppää, Ibassa agathista, joka ei yleisesti ole kovin arvostettu soitinpuu. Ei ainakaan jammun mikit ihan susipaskat ole, ei hurise ja kyllä niillä soittelee. Ibasta ei kokemusta. SG - "nicht only for the guys that likeAngus Young or Pete Townsend." -Thomann |