Aihe: Matkustamisesta..
1
okkis
26.05.2008 08:26:29
Eli mihin yleensä matkustaessanne julkisilla laitatte kitaranne? Erilaisia kokemuksia ois kiva tietää (bussit, junat, lentokoneet) ja etenkin niistä minne soitinta _ei_ kannata laittaa. Onko olemassa sellaisia 'parempia' säilytystiloja, joista voi vaikkapa vähän ylimääräistä maksaa ja saada soittimensa mahtumaan sinne?

Oon mielestäni nähny tämänkaltaisen threadin ennenkin, tais liittyä sillon selloihin, mutta en nyt kiireessä löytänyt sitä.
padaa@dadaa!
26.05.2008 13:52:39 (muokattu 26.05.2008 13:55:11)

Eli mihin yleensä matkustaessanne julkisilla laitatte kitaranne? Erilaisia kokemuksia ois kiva tietää (bussit, junat, lentokoneet) ja etenkin niistä minne soitinta _ei_ kannata laittaa. Onko olemassa sellaisia 'parempia' säilytystiloja, joista voi vaikkapa vähän ylimääräistä maksaa ja saada soittimensa mahtumaan sinne?

Oon mielestäni nähny tämänkaltaisen threadin ennenkin, tais liittyä sillon selloihin, mutta en nyt kiireessä löytänyt sitä.

Junassa kun matkustaa kovan laukun kanssa niin sen vain asettelee niin ettei pääse kaatumaan. Pehmopussin ollessa kyseessä oon ite ainakin sen verran neuroottinen että pussi pysyy koko ajan käsissä. En nyt tähän hätään muista VR:n junatyyppien rakennetta, mutta sen verran on tullut muiden valtioiden kiskoja rullattua että voi sanoa että neuroottinen kitaralaukun suojelija löytäa aina sopivan raon laukulle. Bussissa varmaan paras tapaon pitää laukku koko ajan hollilla (ruuhka-aikana tosin voi olla vaikeampaa).
Lentäessä kitara kokonsa puolesta menee ruumaan. Yleensä kentillä löytyy jonkun tason pakkauspalveluita (esim. Brysselissä muovikääreet maksavat 5 € sisältäen vakuutuksen. Huomioitavaa lentämisessä on että ruuman puolella lämpötila vaihtelee melkoisesti. Sen huomaa kun kun seuraavan kerran virittää.
okkis
26.05.2008 16:44:31
Selvä, kiitoksia vastauksesta :D
gunnar
29.05.2008 15:54:52
joo tuossahan tulikin kaikki oleellinen.Sen verran vinkkiä vielä, että kun meette lentokoneella kitara mukana niin laittakaa siihen nimilappu ja vaikkapa puhelinnumero..

Itse jouduin tinkaamaan barcen kentällä 45min ennenkuin uskoivat että kitara on minun, hukkui siis joksikin aikaa jonnekin eikä tullut hihnalta ja löytyi sitten takahuoneesta.

??? Tää kuulostaa erikoiselta. Jos sulla on ruumamatkatavaran tagi tallella ja laukusta löytyy vastaavalla koodilla oleva, niin asiassa ei pitäis olla mitään todisteltavaa.
Samahan se on kaikessa matkatavarassa...
Kyllä mä uskon et näin on saattanut käydä, tuli vaan mieleen, et yrittiköhän ne vedättää ja vetää jotenkin ohi sitä kitaraa...!?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)