oguh 25.05.2008 13:42:54 | |
---|
Eihän toi neck thru mikään iha välttämättömyys oo mut oon kuullu et sil saa aina matalemman actionin ku muunlaisella kaulalla. Matala action pitää olla. |
Punisher 25.05.2008 13:44:09 | |
---|
Ihan mielenkiinnosta: mikä ominaisuus määrittelee sen hyvän sustainin? No eiköhän se ole ihan kaikista kitaran osista ja niiden yhteensopivuudesta kiinni, mutta OFR, keraamiset magneetit ja kaula läpi rungon antavat mielestäni jo hyvät lähdöt sustainin pidentämiseen. Voin toki olla väärässäkin, mutta itse kokeilemistani kitaroista näillä spekseillä varustetuilla ollaan päästy hyviin tuloksiin. "Without music, life would be a mistake." - Friedrich Wilhelm Nietzsche |
duc 25.05.2008 13:44:44 | |
---|
Eihän toi neck thru mikään iha välttämättömyys oo mut oon kuullu et sil saa aina matalemman actionin ku muunlaisella kaulalla. Matala action pitää olla. Mites se nyt actioniin vaikuttaisi... no pulttikaulaisella sen vissiin saisi alimmas kun sitä on helpoin säätää. |
Antti1 25.05.2008 13:46:57 | |
---|
Voin toki olla väärässäkin, mutta itse kokeilemistani kitaroista näillä spekseillä varustetuilla ollaan päästy hyviin tuloksiin. Jepjep, en mä sillä. Varmaan pitää paikkansa ihan. Tahdoin vain tuoda esille sitä seikkaa, että kitarat ovat kovasti yksilöllisiä ja mitään kovin rankkoja johtopäätöksiä ei kannata tehdä mun mielestäni osaluetteloiden perusteella. Lähtökohdat on olemassa, mutta lopputulos voi olla mitä vain. "If life seems jolly rotten there's something you've forgotten and that's to laugh and smile and dance and sing." |
Maraaa 25.05.2008 14:35:41 | |
---|
Komppia Assassinille kokemuksen kanssa. Ja on sustainia. |
HeavyMachinery 25.05.2008 15:12:42 | |
---|
Eihän toi neck thru mikään iha välttämättömyys oo mut oon kuullu et sil saa aina matalemman actionin ku muunlaisella kaulalla. Matala action pitää olla. Neck thru:n tuoma suurin hyöty on hyvä ulottuvuus ylimmillä nauhoilla. Hyvässä kitarassa loppuu todella harvoin sustaini kesken. Pikemminkin liian hyvä sustaini saattaa aiheuttaa herkkien mikkien kanssa kierto ongelmia ja kitaran soinnin tukkoon menemistä. Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" |
Werihukka 25.05.2008 15:26:14 | |
---|
Neck thru:n tuoma suurin hyöty on hyvä ulottuvuus ylimmillä nauhoilla. Tuo on ihan totta, mutta silti ainakin itelle paras ulottuvuus on ollu tähän mennessä ibanezin all-access-pulttiliitoksessa. Neckthrussa on jotenkin paksumpi ja muhkumpi se kaula ylänauhojen kohdalta. Sustain taas on ollut kaulaliitoksesta riippumatta mitä sattuu. Saundi sen sijaan on ollut kovinkin erilainen. |
Sotaratsu 25.05.2008 15:48:04 (muokattu 25.05.2008 15:57:24) | |
---|
Jackson SL-3 irtoaa käytettynä tohon 700€ hintaan. Asia erikseen, löydätkö semmosen, kun tuntuvat aika harvoin liikkeellä olevan. Pitäisi osua sun spekseihin aika hyvin, lukuunottamatta tota kapeaa kaulaa, kun tuokin aika leveäkaulainen onpi. Myös RR-24 taitanee irrota käytettynä tohon samaan hintaan... Käsitykseni mukaan bodyn materiaalillakin on vaikutusta sustainiin. Mutta tosiaan neckthru kaulaliitoksella ei kyllä actionin kanssa ole mitään tekemistä. Ulottuvuus ylänauhoille ja parempi sustain on se mitä silla haetaan. Säädettävyys sillä on käytännössä samanlainen kun kaikilla muillakin kaulaliitostyypeillä. Kaularautahan niistä löytyy kaikista. Sivusuunnassa kaulaa ei saa siirrettyä, mutta ei ole tarviskaan. Hevarit ne kirkuu. Mihin niitä sattuu? |
Sam Hotman 25.05.2008 16:04:58 (muokattu 25.05.2008 16:49:55) | |
---|
Tämä mukamas matalampi action neck-thru kaulaisissa kitaroissa saattaa johtua, siitä, että niissä on yleensä heti tehtaalla laitettu matala action. Ainakin jokaisessa minun kaupassa kokeilemassani neck-thru kitarassa on ollut matala action ja pulttikaulaisissa sitten aina vähän korkeampi(lukuunottamatta Iban RG Prestigeitä) E: Ibanezin S470 tai 670 voisi olla hyvä kitara topicin aloittajalle. Siinä on kaikki vaaditut specsit paitsi tuo neck thru. ''Fuck the Alliance! Fucking die you fucking emo cocksuckers!!'' - CorpseGrinder |
Sotaratsu 25.05.2008 16:45:08 | |
---|
Jep... Ja varmaankin se että Neckthru kepit on tehty usein tähän tiluliludididi-metallin soittoon, jossa matala action on pop. Näinollen se kitara valmistetaan simmottiis että siihen saa matalan actionin, ja se sielä tehtaalla siihen sitten jo laitetaankin. Hevarit ne kirkuu. Mihin niitä sattuu? |
Decadetroll 25.05.2008 21:42:04 | |
---|
I'm a shooting star leaping through the skies,Like a tiger defying the laws of gravity! |
Metal God 25.05.2008 23:17:01 | |
---|
OT: Hmm kaiken hehkutuksen jälkeen taitaa lähteä ASSassin tännekkin päin tulemaan, viimeistään nuo kuvat sai sen aikaan =)) Mister Universe |
dajackal 25.05.2008 23:25:17 | |
---|
Tuo Assassin vaikutti kuvien perusteella ihan asialliselta kepiltä, vaikka aikanani vannoinkin etten enää koskaan koske ko. merkkiin edes tikulla. Silti miusta olis tosi hyvä vaihtoehto Ibanezin RG1570 tms. prestige rg:t. Miulla on juurikin 1570 ja soittelen paljon kuvauksen mukaista hilipatihippatilulilua. Egde Pro-floikka pesee miusta jopa alkuperäsen Floyd Rosen ihan täysin, actionin saa todella matalaks ja ulottuvuus on mainio. Kaulakin on nopein koskaan kokeilemani. Ainoastaan toi neck-thru jää puuttumaan, mutta ei oo miusta hirveen paha puute. Tollanen pitäs irrota käytettynä ~500e tienoille ja uutena alle 700e, jos sustainin puolesta pelkää ni vaihtaa sitten mikit dimarzioihin niin ei oo siitäkään enää vaaraa. Kaikki on kuitenkin suhteellista - yhden käteen sopii toinen kuin nakutettu, toinen taas ei tykkää ollenkaan. Kannattaa koesoittaa huolellisesti läpi. |
Antti1 25.05.2008 23:27:27 | |
---|
jos sustainin puolesta pelkää ni vaihtaa sitten mikit dimarzioihin niin ei oo siitäkään enää vaaraa. Ja taas täytyy ihmetellä: mitä ihmettä te oikein selitätte? DiMarzion mikeissä on parempi sustain, kuin Ibanezin omissa..? Jessus... "If life seems jolly rotten there's something you've forgotten and that's to laugh and smile and dance and sing." |
Jucciz 25.05.2008 23:54:21 | |
---|
Ja taas täytyy ihmetellä: mitä ihmettä te oikein selitätte? DiMarzion mikeissä on parempi sustain, kuin Ibanezin omissa..? Jessus... Ihan samanlaisia halpismikkejä ne DiMarziot ovat kuin Seymour Duncanitkin. |
Ihan samanlaisia halpismikkejä ne DiMarziot ovat kuin Seymour Duncanitkin. Halpis, voi herranjestas! :-----D Once Lady Yuna fixes her hair, we leave. >-)))> #26 S.M.A.K. |
Jucciz 26.05.2008 00:08:47 | |
---|
Halpis, voi herranjestas! :-----D Se on kato ihan mihin on tottunu ja mistä on päässy eroon ja eteenpäin. :) |
Joees 26.05.2008 00:09:41 (muokattu 26.05.2008 00:10:26) | |
---|
Halpis, voi herranjestas! :-----D Onhan ne, jos vertaa kalliimpiin mikkeihin... E: Mulla ei oo ollut omissa ritsoissa SD:n mikkejä ikinä. Muiden kepakoissa on niitä kyllä näkynyt. Ihan jees mikkejä kuitenkin ovat olleet... Ei siis sillä. Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Hello punks! |
Swan 26.05.2008 00:16:08 | |
---|
Se on kato ihan mihin on tottunu ja mistä on päässy eroon ja eteenpäin. :) Noh, en taida sille tielle lähteä. Mulla on hyvät saundit joka tapauksessa, siihen riittää tehdasvalmisteisetkin huippumikit. Once Lady Yuna fixes her hair, we leave. >-)))> #26 S.M.A.K. |