Aihe: Kenellä haettu lupa Teostolta MySpace videoihin?
1
Province
25.05.2008 02:26:14
Kuka tunnustaa hakeneensa luvan MySpacessa olevaan musiikkiinsa?
Kai "KAJA" Jääskeläinen The Hound Dog Man
Teijo K.
25.05.2008 12:46:53

Kuka tunnustaa hakeneensa luvan MySpacessa olevaan musiikkiinsa?

No meidän Myspace-sivulla on ainakin vain omaa musaa. Niinkuin kaikilla muillakin Mysapce-sivuilla missä olen käynyt. Jos tarkoitat niissä henkilöprofiileissa olevia musiikkeja taas niin nehän on musan laittaneet hyväksyneet sinne laitettaviksi. En nyt ehkä ihan hahmota mitä tässä ajetaan takaa.
Lälly, humanisti, puuseppä. Basisti.
Alkuperäiskokoonpano
Lennu
25.05.2008 13:02:44

No meidän Myspace-sivulla on ainakin vain omaa musaa. Niinkuin kaikilla muillakin Mysapce-sivuilla missä olen käynyt. Jos tarkoitat niissä henkilöprofiileissa olevia musiikkeja taas niin nehän on musan laittaneet hyväksyneet sinne laitettaviksi. En nyt ehkä ihan hahmota mitä tässä ajetaan takaa.

Mä kyllä hahmotan.
"Kauko Röyhkä, lol. Onko sillä oikeasti jotain biisejäkin vai koostuuko sen ura pelkistä Jyrkin ja Sessionsin haastatteluista jostain provinssin bäkkäriltä?" -MV
Teijo K.
25.05.2008 13:18:24

Mä kyllä hahmotan.

Et kehtaisi selvittää mulle?
Alkuperäiskokoonpano
rintapek
25.05.2008 13:24:20

Coverbändi - musanäytteet.
Vaan minust melko harvalla coverbändillä musanäytteitä covereista on. Just tosta syystä, että tarttis olla lupa ja se maksaa.
One kind of music only - the good kind
Antti1
25.05.2008 13:39:15
Mites sit tota jos oma möly on teoston alaista? Tarviiko sieltä kysellä mitään? En tiedä näistä mitään, kun en ole asioinut heidän kanssaan. Pikkuhiljaa voisi vaan olla aiheellista ehkä ruveta selvittämään asioita, jos vaikka joskus onnistuis tekemään hyvän kuuloisen biisin. :)
"If life seems jolly rotten there's something you've forgotten and that's to laugh and smile and dance and sing."
Province
25.05.2008 20:22:23
Mites sit tota jos oma möly on teoston alaista? Tarviiko sieltä kysellä mitään? En tiedä näistä mitään, kun en ole asioinut heidän kanssaan. Pikkuhiljaa voisi vaan olla aiheellista ehkä ruveta selvittämään asioita, jos vaikka joskus onnistuis tekemään hyvän kuuloisen biisin. :)

Omia sävellyksiään kait voi esittää missä vaan, se ei kait kuulu tippakaan
Teostolle, korjatkaa jos olen väärässä!

Mitenkähän se on, jos MySpaceeen henkilökuvaan laittaa musaa tai videoo,
siihenkin tarvittaneen lupa, niinkuin joku täällä kertoi.
Province
25.05.2008 20:22:57

Mitenkähän se on, jos MySpaceeen henkilökuvaan laittaa musaa tai videoo,
siihenkin tarvittaneen lupa, niinkuin joku täällä kertoi.

Siis covereita tarjoitan.
Kailis
25.05.2008 20:33:32 (muokattu 25.05.2008 20:34:47)

Mokaat alkuperäisen tekstin...

Ei hätää, toinen symboli oikealta nuolen jälkeen, muokkaa tekstiä, tulee avuksi.
esyk
25.05.2008 21:43:19 (muokattu 25.05.2008 21:55:31)

Korjaamme, olet väärässä. Teoston asiakkaan tulee toimittaa jokin ilmoitus - asiasta tietävät kertokoon tarkemmin - biisikohtaisesti (?) omista, jakoon laittamista sävellyksistään, jossa kappalekohtaisesti määritellään ainakin se, missä verkko-osoitteessa kyseinen kappale on kuunneltavissa / ladattavissa.

EDIT: Käyttölupa ehtoineen löytyy osoitteesta http://www.teosto.fi/teosto/websivu … aanmaksutonk%C3%A4ytt%C3%B6lupa.pdf

Miten suhtautunee käyttölupaehtojen kohta neljä MySpaceen? "Teosten on sijaittava -- tekijäasiakkaiden omilla kotisivuilla."
Neljä Ruuvia
25.05.2008 22:59:15 (muokattu 25.05.2008 23:00:44)
Korjaamme, olet väärässä. Teoston asiakkaan tulee toimittaa jokin ilmoitus - asiasta tietävät kertokoon tarkemmin - biisikohtaisesti (?) omista, jakoon laittamista sävellyksistään, jossa kappalekohtaisesti määritellään ainakin se, missä verkko-osoitteessa kyseinen kappale on kuunneltavissa / ladattavissa.

EDIT: Käyttölupa ehtoineen löytyy osoitteesta http://www.teosto.fi/teosto/websivu … aanmaksutonk%C3%A4ytt%C3%B6lupa.pdf

Miten suhtautunee käyttölupaehtojen kohta neljä MySpaceen? "Teosten on sijaittava -- tekijäasiakkaiden omilla kotisivuilla."

Edit. Olin jo sanomassa että MySpace käy satavarmasti mutta niin varma en voi olla. Sanotaan että 90% varmuudella MySpace on ok.
arppah8
25.05.2008 23:49:20

Mutta jos haluan esittää itse tekemäni kappaleen ENKÄ halua
Teoston asiakkaaksi, miksi asian pitäisi mitenkään liikuttaa
Teostoa???

Ei se tossa tapauksessa liikutakaan. Ei Teoston jäseneksi oo pakko liittyä vaikka niitä omia biisejä rustaiskin.
God's away on business
H. Ani
26.05.2008 08:34:55
Mutta jos haluan esittää itse tekemäni kappaleen ENKÄ halua
Teoston asiakkaaksi, miksi asian pitäisi mitenkään liikuttaa
Teostoa???

En ole aivan varma kuinka asia on netissä, mutta ainakin jos julkaisee itse tekemäänsä musiikkia
(esim. taustamusiikkia jossain videotallenteessa jne.) niin siitäpä pitää teostelle ilmoittaa,
olipa jäsen tai ei. Teosto sitten päättää onko kappale teoston alaista materiaalia vai ei.
(tässä tapauksessa, jos henkilö ei ole jäsen eikä biisiä ole kirjattu teostoon
niin silloin voisi kuvitella kappaleen olevan teostovapaata teostonkin mielestä) :)
Quod scripsi, scripsi!
Sertzo S
26.05.2008 10:12:49 (muokattu 26.05.2008 10:13:13)
Ei se tossa tapauksessa liikutakaan. Ei Teoston jäseneksi oo pakko liittyä vaikka niitä omia biisejä rustaiskin.

Korjataanpa hieman:

Teoston jäseneksi anotaan taiteellisten näyttöjen jälkeen Teostosta asiakkaana ensin siellä ollessa.
Asiakkaaksi pääsee jokainen liittymällä Teostoon, jos ja kun on omia sävellettyjä teoksia.

terv. Teoston jäsenasiakas
arppah8
26.05.2008 10:43:26

Korjataanpa hieman:

Teoston jäseneksi anotaan taiteellisten näyttöjen jälkeen Teostosta asiakkaana ensin siellä ollessa.
Asiakkaaksi pääsee jokainen liittymällä Teostoon, jos ja kun on omia sävellettyjä teoksia.

terv. Teoston jäsenasiakas

Joo, sori. Mänt jäsenet ja asiakkaat väsyksissä sekaisin.

T. Teoston asiakas
God's away on business
kivi
26.05.2008 21:41:08 (muokattu 26.05.2008 21:50:18)
En ole aivan varma kuinka asia on netissä, mutta ainakin jos julkaisee itse tekemäänsä musiikkia
(esim. taustamusiikkia jossain videotallenteessa jne.) niin siitäpä pitää teostelle ilmoittaa,
olipa jäsen tai ei. Teosto sitten päättää onko kappale teoston alaista materiaalia vai ei.
(tässä tapauksessa, jos henkilö ei ole jäsen eikä biisiä ole kirjattu teostoon
niin silloin voisi kuvitella kappaleen olevan teostovapaata teostonkin mielestä) :)

Sen verran oikaisisin, että Teosto ei "päätä" mitään vaan kyseessä on tarkistuskierros jolla varmennetaan tuotantolaitokselle että materiaali todellakin on luvallista. Ilman todistusta ei tehtaat ala monistaa. Luvan haku on maksutonta (tosin Teoston valvottavaksi laitetun matskun mekanisoinnista menee maksu joka tilitetään tekijöille).

Myöskin, kuten jo moneen kertaan sanottu, Teoston jäsenyys ja Teoston asiakkuus ovat kaksi eri juttua. Teoston asiakkaita on suurin osa, jäseniksi pääsee vaikeammin.

MySpace, FaceBook, YouTube ja vastaavat kanavat markkinoida omaa musiikkiaan ovat tällä hetkellä niin merkittäviä tapoja markkinoida omaa musiikkia että omien sävellysten ja sanoitusten kanssa ei ongelmia ole. Coverit kyllä poistetaan heti kun huomataan.

TeijoK:
En nyt ehkä ihan hahmota mitä tässä ajetaan takaa

No tässä haetaan sitä, että ketjun aloittaja ei ymmärrä miksei hän saa laittaa itse laulamiaan covereita nuoruutensa hiteistä jakoon - siksi että ei ne kappaleet muutu omiksi sillä että ne esittää, vaan joku ne on edelleen säveltänyt ja sanoittanut.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
Lennu
26.05.2008 21:59:02

No tässä haetaan sitä, että ketjun aloittaja ei ymmärrä miksei hän saa laittaa itse laulamiaan covereita nuoruutensa hiteistä jakoon - siksi että ei ne kappaleet muutu omiksi sillä että ne esittää, vaan joku ne on edelleen säveltänyt ja sanoittanut.

Mä vaan odotin, että sä tuut sanomaan sen paremmin. Mikä oikeen kesti, kiirettä pukannee?
"Kauko Röyhkä, lol. Onko sillä oikeasti jotain biisejäkin vai koostuuko sen ura pelkistä Jyrkin ja Sessionsin haastatteluista jostain provinssin bäkkäriltä?" -MV
kivi
26.05.2008 22:17:53
Mä vaan odotin, että sä tuut sanomaan sen paremmin. Mikä oikeen kesti, kiirettä pukannee?

Toisilla on kato työn lisäksi vielä elämäkin
:-D

Ei kun deadlinepaine päällä. Pakko saada yks duuni huomiseksi valmiiksi...
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
Teijo K.
26.05.2008 22:42:59

Toisilla on kato työn lisäksi vielä elämäkin
:-D

Ei kun deadlinepaine päällä. Pakko saada yks duuni huomiseksi valmiiksi...

Onneksi mun deadline meni jo viikko sitten niin ehtii täällä ihmettelemään, justiinsa lähetin työt eteenpäin. :) Mutta selvishän toikin homma sitten.
Alkuperäiskokoonpano
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)