Garbo 07.02.2004 21:45:40 (muokattu 07.02.2004 21:46:00) | |
---|
Istualtaan soittaminen on turhaa, jollei meinaa keikoillakin vetää BB Kingin tyylillä. Nahkasohvat ovat kalliita eikä niitä kukaan roudaa, opetelkaa seisaaltaan soittaminen. Hyvä soittaa klassista kitaraa seisaaltaan, kun ei ole hihnaa eikä siihen sellaista saakaan. |
Valttu 07.02.2004 21:59:48 | |
---|
Joo, vois tosiaan alkaa soittamaan pävittäin seisailtaan, kun se ei oikein tällä hetkellä luonnistu jos vertaa istualtaan soittamiseen, eikä ihme kun kahden viikon aikana sen muutaman kerran jaksaa seisoaltaan jotain rämpytellä. |
LaXu 07.02.2004 22:54:23 | |
---|
Joo jalkatuki (tai kasa kitaralehtiä) pitää olla vasemman jalan alla, muuten tuossa asennossa soittaminen ei luonnistu. Muuten, kuinkahan Les Paul -tyylinen body soveltuu tuossa asennossa soittamiseen? Kenelläkään tietoa? Hyvin onnistuu Les Paulilla. Itseasiassa mä käytän yleensä istuessa soittaessa juuri tuota klassisen kitaran asentoa. Selkä pysyy suorana ja ei joudu taivuttelemaan käsiä kummiin asentoihin. Se on myöskin kaksikaulaisella skeballa miellyttävin asento, johtuen kitaran painosta (kuin kanniskelisi puoltatoista Les Paulia). Ja mitä jalkatukeen tulee, niin se on vain tuolin valinnasta kiinni. Mulla sattuu olemaan työtuolissa just sopivan korkea tuo osa jossa on pyörät, siihen on hyvä pistää jalka päälle. :) Soitan kuitenkin enimmäkseen seisoalteen..tai no oikeastaan kävellen ympäriinsä huoneessa ihan huomaamattani (kunnes piuha on pahemmin solmussa kuin Salvador Dalin pääkoppa). Seisoalteen soittaessa voi rankaista kitaraa rajummalla otteella. :) |
Man1ac 07.02.2004 23:14:23 | |
---|
Hyvin onnistuu Les Paulilla. Itseasiassa mä käytän yleensä istuessa soittaessa juuri tuota klassisen kitaran asentoa. Selkä pysyy suorana ja ei joudu taivuttelemaan käsiä kummiin asentoihin. Se on myöskin kaksikaulaisella skeballa miellyttävin asento, johtuen kitaran painosta (kuin kanniskelisi puoltatoista Les Paulia). Soitan kuitenkin enimmäkseen seisoalteen..tai no oikeastaan kävellen ympäriinsä huoneessa ihan huomaamattani (kunnes piuha on pahemmin solmussa kuin Salvador Dalin pääkoppa). Seisoalteen soittaessa voi rankaista kitaraa rajummalla otteella. :) No sehän hienompi homma, kun on tuossa tarkoitus joskus rahatilanteen salliessa hommata jonkinlainen Les Paul-kopio. Seisaaltaan tulee myös harjoiteltua uskottavat rockposeeraukset... :p Kohti tulevalla tulella on läpikulkuoikeus. |
Swing 07.02.2004 23:26:24 | |
---|
Seisaaltaan tulee myös harjoiteltua uskottavat rockposeeraukset... :p Aivan. Kumma ettei kukaan ole vielä tunnustanut soittavansa peilin edessä ;-) |
LaXu 07.02.2004 23:45:33 | |
---|
Aivan. Kumma ettei kukaan ole vielä tunnustanut soittavansa peilin edessä ;-) Mä voin tunnustaa. Mulla on nääs yhdellä seinustalla vaatekaapit, joissa on kokovartalopeileillä varustetut liukuovet (4 kpl), joten ei voi välttyä näkemästä itseään peilistä vähän väliä. ;D PS. Kaapit saatiin talon mukana, ei tässä sentään niin turhamaisia olla, että kokovartalopeilikaapit olisi varta vasten hankittu. :) |
author 08.02.2004 00:08:54 | |
---|
Istualtaan soittaminen on turhaa. Tässä on paljonkin perää. Harvoin sitä esiintyy istuvaltaan varsinkin jos on vähänkin menevämmästä musiikista kyse. Ite harjoittelin varmaan ensimmäiset puol vuotta pelkästään istuvalten. Sitten kun alko tulee ensimmäisiä keikkoja, piti opetella soittamaan seisovaltaan. Tuntui turhauttavalta kun tuntui, että olisi jälleen lähtöpisteessä soittamisen kanssa, niin vaikealta se aluksi tuntui. Mummot eivät hevillä heviä kuuntele |
Fortune 08.02.2004 11:09:03 | |
---|
Joo, minä puhuin sähkökitaratreenistä enkä tarkoittanut, että istualtaan soittaminen olisi hankalaa, turhaa vain. En vain näe syytä treenata kävelemistä makuulla :) "Look behind you, a three-necked guitar!" |
Ze Kink 08.02.2004 11:47:56 | |
---|
Aivan. Kumma ettei kukaan ole vielä tunnustanut soittavansa peilin edessä ;-) Voin tunnustaa... Viereisessä huoneessa on sellaset lasikaapit, joiden eteen pitää aina välillä mennä poseeraamaan. Kävelen myös ympäriinsä samalla kun soitan seisaaltaan, en voi sille mitään. Loppujen lopuksi piuha on kiertynyt tuolien ja muun irtaimiston ympärille ja se pitää taas selvittää. Tätä ei tietenkään käy jos soitan autotallissa, mutta tähän aikaan vuodesta se on mahdotonta, kun siellä pidetään autoa.. Nopeus ei ole mitään ilman tyylitajua... Ja tyylitaju ei ole mitään ilman nopeutta! |
Lord of the strings 08.02.2004 12:55:18 | |
---|
Minulla se taas on toisinpäin, eli istualtaan menee paremmin... Osasyyna varmaankin pieni kokoni (165cm). Mitä söpömpi eläin, sitä lujempaa se puree. |
toxic 08.02.2004 15:11:49 | |
---|
Osasyyna varmaankin pieni kokoni (165cm). Eikös se oo aika iso? :-) |
Eikös se oo aika iso? :-) Hoho! Nopeus ei ole mitään ilman tyylitajua... Ja tyylitaju ei ole mitään ilman nopeutta! |
saha 08.02.2004 17:55:30 | |
---|
Soitatteko paljoki seisaaltaan kotona. Mää soitan melkein aina istualtaa. se nyt vaan rupeaa joskus tuntumaan vähäjärkiseltä kun seisot pienessä huoneessa reuhtoen ja irvistellen kun soitat jonku levyn mukana. pari kertaa oon ollu niin fiiliksissä että isä on räjähtänyt nauruun minut nähdessään. nykyään yritän hillitä itseni, mikä on helpointa istualtaan. sahalla voi sahata. |
trapdoorinthesun 08.02.2004 18:41:18 | |
---|
Soittaminen toimii istualtaan mutkitta, mut seisaaltaan pitää olla Tom Morello asennossa:/ parempi sekin kun kitara polvien tasalla.... "Free your mind and your ass will follow !"- George Clinton |
DJ Lattialuukkukoira 08.02.2004 19:29:11 | |
---|
Aivan. Kumma ettei kukaan ole vielä tunnustanut soittavansa peilin edessä ;-) Peilin edessä voi vetää kunnon SRV-ilmeitä. Naama vääntyy mitä kummallisimpiin asentoihin... Tuli mieleen, että Slashan soitti kitara melkein polvissa, eli tais olla aikamoiset selkävaivat... Roc-pro ei ole huono! |
Krice 09.02.2004 01:34:41 | |
---|
Tuli mieleen, että Slashan soitti kitara melkein polvissa, eli tais olla aikamoiset selkävaivat... Tai pitkät kädet. |
Ze Kink 09.02.2004 20:58:59 | |
---|
pari kertaa oon ollu niin fiiliksissä että isä on räjähtänyt nauruun minut nähdessään. On mullakin tullut muutaman kerran niin hilpeitä ilmeitä, ettei yleisö ole voinut hillitä itseään. Kaikkein paras oli kyllä se, kun kaverin kanssa vedettiin bluesia, ja se alkoi kepittämään jotain sooloa ihan tosissaan. Sillä vaan valu hikä lattialle (ja siis sitä hikeä tuli ihan saamaristi) ja oli kokoajan sellanen pinnistysilme, että mun oli pakko lopettaa soittaminen kun en enää pystynyt hillitsemään itseäni. Nopeus ei ole mitään ilman tyylitajua... Ja tyylitaju ei ole mitään ilman nopeutta! |
Spiff 09.02.2004 21:07:56 | |
---|
Mä en voi soittaa istuessa kun seinä on heti siinä pöntön vasemmalla puolella. Mitä sitä sontaa. |
Eddie 10.02.2004 12:07:23 | |
---|
Tuli mieleen, että Slashan soitti kitara melkein polvissa, eli tais olla aikamoiset selkävaivat... Miten matalalla kitara teillä muuten roikkuu? Mulla se on ihan kaulassa, koska olen tottunut siihen. Tästä on mulle vittuiltu ja eihän se toki näyty yhtään coolilta, mutta mulla soitto kulkee parhaiten kitaran ollessa kaulan korkeudella. "If you like metal, you´re my friend." |
Man1ac 10.02.2004 12:39:07 | |
---|
Miten matalalla kitara teillä muuten roikkuu? Mulla se on ihan kaulassa, koska olen tottunut siihen. Tästä on mulle vittuiltu ja eihän se toki näyty yhtään coolilta, mutta mulla soitto kulkee parhaiten kitaran ollessa kaulan korkeudella. Hah, leikitkö George Harrisonia..? Ihan tuossa vyötärön kohdalla se minulla ainakin on, soitettavuuden ehdoilla sen ainakin olen siihen laittanut. Yhtään matalammalla soitosta ei tule mitään, sen lisäksi kitara polvien korkeudella näyttää naurettavalta. Kohti tulevalla tulella on läpikulkuoikeus. |