Aihe: Soundin kehittämistä eteenpäin
1 2 3
duc
17.05.2008 22:27:53
Olen lukenut jostain, että se legendaarinen Marsu olisi kopio Bassmanista, mutta kt66-putkilla. Onko totta?

JTM45, joo.
kondensaattori
17.05.2008 23:00:06
JTM45, joo.

Niin. Juuri se. Kun porukka puhuu pleksimarsusta, meeinaako ne tota?
duc
17.05.2008 23:14:59

Eikös tuo viittaa enemmänkin kaikkiin ennen 70-lukua tehtyihin Marsuihin... eli 100 watin JMP-nuppejakin kai pleksimarsuiksi sanotaan.
Dr. Muff
17.05.2008 23:25:51

-69 siirryttiin metalliseen etulevyyn pleksisen sijaan.sitä ennen valmistetut ovat ns. pleksimarsuja(superbass,superlead,jtm45 jne).
Sokeiden valtakunnassa yksisilmäinen on kuningas
kondensaattori
17.05.2008 23:28:01
Asia selvä. Olen nyt viisaampi.
opaa
24.05.2008 10:45:18
Vielä vähän lisää tähän ketjuun.. Hiwatteista kuulisin mielelläni lisää. DR103 taitaa olla aika legendaarinen, kuuntelin joitakin näytteitä, ja vaikuttaa mielenkiintoiselta. Mitä muita varteenotettavia Hiwattilla löytyy, ja eikös tuosta DR103:sta löydy reissue? Millaisissa hinnoissa nämä liikkuvat? Tuo DR103 taitaa syödä pedaaleita vielä erinomaisella ruokahalulla, mikä on mulle ehdottomasti plussaa.

Ja mainitaan nyt vielä, että tuo hehkutettu Fulltone OCD pedaali löytynee joku päivä myös pedaalilaudasta, sen verran muikealta kuulosti kaikki clipit.
N33m0
24.05.2008 14:17:02 (muokattu 24.05.2008 14:17:13)

Bogner Ecstasy tai Mesa Lonestar
"Distortion always starts with the amp. Pedals just sit on top of the sound. They don't feel like a full part of it, just some fuzz on top."
- James Hetfield
Numb
24.05.2008 14:19:04

...eikös tuosta DR103:sta löydy reissue? Millaisissa hinnoissa nämä liikkuvat? Tuo DR103 taitaa syödä pedaaleita vielä erinomaisella ruokahalulla, mikä on mulle ehdottomasti plussaa.

Jesh, dr103 on kova. Britteinmaalta muistaakseni jotakin 1600 euron luokkaa.
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen --- Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis
baba o riley
24.05.2008 21:24:41
Vielä vähän lisää tähän ketjuun.. Hiwatteista kuulisin mielelläni lisää. DR103 taitaa olla aika legendaarinen, kuuntelin joitakin näytteitä, ja vaikuttaa mielenkiintoiselta. Mitä muita varteenotettavia Hiwattilla löytyy, ja eikös tuosta DR103:sta löydy reissue? Millaisissa hinnoissa nämä liikkuvat? Tuo DR103 taitaa syödä pedaaleita vielä erinomaisella ruokahalulla, mikä on mulle ehdottomasti plussaa.

Ja mainitaan nyt vielä, että tuo hehkutettu Fulltone OCD pedaali löytynee joku päivä myös pedaalilaudasta, sen verran muikealta kuulosti kaikki clipit.

DR103 on vahvistimien kunkku :) jopa rewatti (reissuet) on törkeen hyviä. "Oikeet" hiwattit ennen biacrown eraa voi löytyä samaan hintaan kuin reissue. Biacrown hiwattit (2 inputtiset noin -81 eteenpäin) voi saada reissueta huomattavasti edullisemmin ja vetää vertoja uusille. Eli suosittelen sellasta etsimään. Uudetkin on kuten totesin tosi hienosti tehty, veikkaan että harva muu vahvistinvalmistaja on niinkin uskollinen orginaalille.

Dr103 on legendaarinen, mutta lähes yhtä legendaarinen on 504 (50 wattinen versio) jonka saa ruvelle vähän aikasemmin.

Dave gilmour signature on käytännössä 103nen josta on linkitetty valmiiksi inputit minkä voi itse jumpperilla toteuttaa käden käänteessä. Mutta CP-103 (pete townsend malli) on mielenkiintoinen peli, ja jos reissueeseen pitäis "tyytyä" niin hommaisin varmaan sen. Fixattu middle ja neljä etusta omilla volapotikoilla, tosi äijä kone, crank it up and off you go.

Any way jos soundiaan haluaa kehittää eteenpäin suosittelen hiwattia, sillä soittaja voi kuulostaa persoonalliselta, se toistaa just sen minkä sisälle syöttää, aluks vaikee vahvistin koska kaikki oman soiton puuteet ja epäpuhtaudet tulee selvästi esille, ja pedaalit kuulostaa just siltä miltä niiden kuuluukin. dr 103nen on hifivahvistin.
htm
24.05.2008 21:54:15

Älähän vielä heitä twiniäsi pois. Jos sulla on soundisyöppöjä pedaaleita ketjussa, kannattaa ilman muuta kokeilla ilman niitä ensin. Kokeileppa suoraan kitara-vahvistin -yhdistelmällä. Kirkastuuko soundi? Ainakin tuon tonedriverin kuvittelisi tumputtavan yläpäätä ja tiukkuutta. Ja jos sulla on useampi tumppu peräkkäin...

Toisena kikkana kokeilisin buusteria. Sellaista, joka on koko ajan päällä. Itse olen huomannut, että pieni buusti tiukentaa soundeja huomattavasti. Kokeile boostata eri taajuuksia sillä EQulla.

Kolmantena kannattaa miettiä niitä mikkejä. Lainaa jonkun tuttavan lespaa, tai käy koesoittamassa eri skeboja. Mikeillä on huomattava vaikutus soundiin just tuolla tiukkuus-löysyys-napakkuus-mureus -osastolla. Myös isompiarvoinen volapotikka kirkastaa soundia (korjatkaa jos horisen omiani).

Neljäntenä kannattaa miettiä myös kaiutinta. Tötteröllä on iso merkitys lopputulokseen.
ÄsJii
25.05.2008 02:07:53
taaksepäin?
opaa
25.05.2008 13:59:53
Älähän vielä heitä twiniäsi pois.

Enhän toki.

jos sulla on soundisyöppöjä pedaaleita ketjussa, kannattaa ilman muuta kokeilla ilman niitä ensin. Kokeileppa suoraan kitara-vahvistin -yhdistelmällä. Kirkastuuko soundi? Ainakin tuon tonedriverin kuvittelisi tumputtavan yläpäätä ja tiukkuutta. Ja jos sulla on useampi tumppu peräkkäin...

Tone Driver on ainoa tumppu, oikeastaan se on aika "santana". Muut pedaalit on kyllä kuosissa, ja tone driverilläkin irtoaa hyvät soundit niin pitkälle kun yläpään helinää ei hirveästi kaipaa. Valitettavasti siis vähän kaipaan :)

Toisena kikkana kokeilisin buusteria. Sellaista, joka on koko ajan päällä. Itse olen huomannut, että pieni buusti tiukentaa soundeja huomattavasti. Kokeile boostata eri taajuuksia sillä EQulla.

Joo, eq:lla yritän seuraavaksi räätälöidä soundia. Boostaamisesta en tiedä sillä, eikös sillä ole lopputuloksen kannalta parempi vain leikata taajuuksia?

Kolmantena kannattaa miettiä niitä mikkejä. Mulla on Lindy Fralinin alikäämityt humpparit puolituksineen, niihin oon enemmän kuin tyytyväinen. Niitä ennen oli SD:n Alnico 2 ja nekin olivat aika hyvät, mutta Fralinit paransivat selvästi vielä niistä. Bite ja kirkkaus löytyy, ulostulon määrä ei mulle ole niin justiinsa.

Neljäntenä kannattaa miettiä myös kaiutinta. Tötteröllä on iso merkitys lopputulokseen.

Totta, tätä vähän mietin itsekin. Vaikeus piileekin ehkä siinä, että pääseekö sillä tarpeeksi lähelle haluttua lopputulosta, eli siis että joutuuko joka tapauksessa ennemmin tai myöhemmin vaihtamaan koko vahvistimen. Ja lisäksi kuvauksien ja ääninäytteiden perusteella Hiwattit alkaa tuntumaan enemmän kuin oikealta peliltä mulle, pakko päästä ainakin testailemaan.

Onko tämä siis sama kuin se dr103 reissue? http://www.thomann.de/fi/hiwatt_custom_100_white.htm

Any way jos soundiaan haluaa kehittää eteenpäin suosittelen hiwattia, sillä soittaja voi kuulostaa persoonalliselta, se toistaa just sen minkä sisälle syöttää, aluks vaikee vahvistin koska kaikki oman soiton puuteet ja epäpuhtaudet tulee selvästi esille, ja pedaalit kuulostaa just siltä miltä niiden kuuluukin. dr 103nen on hifivahvistin.

Mitkä soiton puutteet ja epäpuhtaudet?? No ei kai. Mutta hitto, vaikuttaa asiallisilta nuo Hiwattit. Ton vahvistimen avulla voisi vielä lisäksi oppia soittamaankin :)
htm
25.05.2008 17:55:56

Joo, eq:lla yritän seuraavaksi räätälöidä soundia. Boostaamisesta en tiedä sillä, eikös sillä ole lopputuloksen kannalta parempi vain leikata taajuuksia?

No jos soundista puuttuu jotain, ei kannata alkaa poistamaan lisää.

Kokeilemallahan se selviää. Tosin tuskin tuo Hiwattikaan mikään huono on...
opaa
25.05.2008 18:04:43 (muokattu 25.05.2008 18:05:09)
No jos soundista puuttuu jotain, ei kannata alkaa poistamaan lisää.

Meinasin siihen tyyliin, että jos haluaa ylätaajuuksia korostaa, niin leikkaa muita taajuuksia jne. Tällaista olen kuullut joiltakin ihmisiltä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)