Aihe: Tahaton leuan/naaman vääntely soittaessa?
1 2 3
Aqualung
18.05.2008 10:32:32
Mulla tuli kans yhdessä vaiheessa leuka kipeäkesi soittaessa, niin että välillä ei meinannut kyetä puremaan kunnolla. Se johtu siitä, että soittaessa pidän yleensä suuta auki ja kun mulle siitä huomautettiin joskus, niin yritin sitten lopettaa sen, joten kun yritin väkisin pitää suuta kiinni niin samalla väänsin sitten leukaa jotenkin kieroon. Nykyään ongelmaa ei enää ole, kun suu on taas auki :)
MetalMil
18.05.2008 15:23:17
Mulla tuli kans yhdessä vaiheessa leuka kipeäkesi soittaessa, niin että välillä ei meinannut kyetä puremaan kunnolla. Se johtu siitä, että soittaessa pidän yleensä suuta auki ja kun mulle siitä huomautettiin joskus, niin yritin sitten lopettaa sen, joten kun yritin väkisin pitää suuta kiinni niin samalla väänsin sitten leukaa jotenkin kieroon. Nykyään ongelmaa ei enää ole, kun suu on taas auki :)

ns. Nicko McBrain -syndrooma :)
sahkuifk
18.05.2008 16:48:45
Mulla on paha tapa pitää silmiä kiinni ja vallankin jos satun olemaan keikalla ja selvinpäin niin en kehtoo katsoa ketään, tahattomia kaasunpurkauksia ja naurunpyrskähdyksiä esiintyy myös. Naamanilmeitä en oo seurannu, en ole peiliin tuijottelevaa tyyppiä.
Meidän treenikämpän ikkunasta näkyy route 66, onhan sekin jo jotain matkalla menestykseen.
Ajatros
19.05.2008 16:01:31
Heh, ennen vanhaan bänditreeneissä muut bändin jäsenet saivat usein hyvät naurut kun mulla oli tapana jotenkin imeä posket sisään tiukan paikan tullen :D. Oli kuulemma tappavan koomisen näköistä...
Muutakin naamanvääntelyä on esiintynyt, ainakin tuo vasemmalle katsominen oli joskus tapana, mutta on jäänyt sittemmin pois niin että nykyään näkee vähän mitä lyö.

Aika monella tuntuu olevan tällaisia pakkoliikkeitä soittaessa, varsinkin semmoisilla "hurmion hetkillä" :D
isoaarne
19.05.2008 17:18:42
Aika monella tuntuu olevan tällaisia pakkoliikkeitä soittaessa, varsinkin semmoisilla "hurmion hetkillä" :D

Ite olen havainnut soittaessani yksin ja myös bändin kanssa että "laulan" komppien ja fillien päälle kun soitan niitä. Olen tavallaan havahtunut sellaiseen omaan ölinään soittaessa. En tiedä onko se jotain omaa päänsisäistä melodiaa, jota koittaa hahmottaa oman soiton päälle/tueksi tai miksi sitä teen... Voisi olla hauskan kuuloista materiaalia jos laittaisin mikin naaman viereen reenien ajaksi... :D

Onko tälläisiä kokemuksia muilla rumpalitovereilla?
"Mä oon vaan rumpali." Hoho.
Deino
19.05.2008 21:18:13

Onko tälläisiä kokemuksia muilla rumpalitovereilla?

Söörjessöör. Voisin myös itse nauhoittaa kyseistä ölinää ja katsoa löytyykö sieltä hyviä riffejä...
Ruutikallo
19.05.2008 23:11:09
Heh, ennen vanhaan bänditreeneissä muut bändin jäsenet saivat usein hyvät naurut kun mulla oli tapana jotenkin imeä posket sisään tiukan paikan tullen :D. Oli kuulemma tappavan koomisen näköistä...
Muutakin naamanvääntelyä on esiintynyt, ainakin tuo vasemmalle katsominen oli joskus tapana, mutta on jäänyt sittemmin pois niin että nykyään näkee vähän mitä lyö.

Kyllä vapautuneessa soittimilentilassa , soittoilmeisiin on kaikilla varaa. Ja hitom tulsäähän se olis jos joka jamppa
"Siit hyvästähä mie sahhaan siult puol päätä"
paice60
19.05.2008 23:53:23
Siinä paljoa ilmeillä kun samaan aikaan laulaa ja soittaa.
Vittu näitä hommia edelleenkin.
passe
20.05.2008 00:02:55 (muokattu 20.05.2008 00:03:28)
Ite olen havainnut soittaessani yksin ja myös bändin kanssa että "laulan" komppien ja fillien päälle kun soitan niitä. Olen tavallaan havahtunut sellaiseen omaan ölinään soittaessa. En tiedä onko se jotain omaa päänsisäistä melodiaa, jota koittaa hahmottaa oman soiton päälle/tueksi tai miksi sitä teen...

Hah! Tutun kuuloista! Varsinkin yksin soittaessa, kun flo on päällä, niin epämääräisten bassolinjojen yninä saattaa johtaa jopa siihen ettei muista koko ajan hengittää sisäänpäin. Sitten pikku puuskutus ja homma jatkuu...
Sometimes more is more
akisetä
20.05.2008 09:35:59
Oishan se toki maksimaalisen tylsän näköistä soitantaa, jos siellä pallilla istuis kuin tatti naama peruslukemilla ja paikallaan kuin patsas. Eka keikka taisi mennä tuohon, ja joillain meidän soittoporukan jäsenillä menee näköjään vieläkin. Ja tajusin juuri erästä videoa katsellessani, että miten se voikaan olla masentavan näköistä kun porukka yrittää vetää kunnon rokkibiisiä seistä pönöttäen lavalla kuin tikut paskassa, katseen seuratessa tiukasti nuotteja.
Juupe
20.05.2008 09:48:32
Hah! Tutun kuuloista! Varsinkin yksin soittaessa, kun flo on päällä, niin epämääräisten bassolinjojen yninä saattaa johtaa jopa siihen ettei muista koko ajan hengittää sisäänpäin. Sitten pikku puuskutus ja homma jatkuu...

Bändissä, jossa veljeni soitti 70-luvulla, oli rumpali, joka ei osannut hengittää fillin aikana. Oli kuulemma joskus keikalla pitkän fillin jälkeen tipahtanut jakkaralta (oisko ollut Roll Over Beethoven, ELO-versio, tooosi pitkä roll). Toisen bändin rumpali oli huomannut tilanteen ja hypännyt puikkoihin, ja biisi jatkui.
T.N.T
20.05.2008 10:27:25
Eikö turvan aukominen keikalla ole täysin normaalia?
Esim. viime keikalla oli sellainen vauhti päällä että yleisö tuskin on erehtynyt pitämään minua "suurena ajattelijana ja mystikkona".
kapulat poikki
21.05.2008 20:23:06
Itselläni ei naama vääntele, mutta:.. sitten kun olen fiiliksessä ja soitan rennosti silmät kääntyvät ylös ja luomet laskeutuvat alas ja pää alkaa heilua rennosti ja ylä vartalo. joskus treeneis haittaa kun ei kuule mitä soittokaverit sanoo ku ne huutaa et: noni lopeta ku tää soitetaanki näi:D ja joskus josvedän jtn oikeen tiukkaa niin niskalihakset jännittyy ja sitten ku meinaa puhti loppua ni pää ylös ja karjaisu ja taas rullaa:D peili on soitto kämpäss edessäni:D ainut naaman vääntely on hymy:D
Hei älä ny viitti, ei karhukaan riehu koko aikaa, se syö välillä puolukoita...
jakle-
21.05.2008 21:36:52
Kyllä ja taitaa laulaa kaikki fillit mukana. "pam pam pam"

eikä siinä mitään, mukavan rennon ja hyvätuulisen näköistä soittoa.

http://www.youtube.com/watch?v=vcDw57FGeQs&feature=related

nii itse mielummin katselen tollaasta fiiliksellä vetämistä kun mitään tattia
minähän olen jo kauan sitten luopunut toivosta että ne biisit käsitettäis oikenin-Pantse Syrjä.
arse
22.05.2008 16:13:54

Oishan se toki maksimaalisen tylsän näköistä soitantaa, jos siellä pallilla istuis kuin tatti naama peruslukemilla ja paikallaan kuin patsas.

Ks. Gavin Harrison.
"The first thing, when you go into the studio, is that the engineer says, 'I hear all this ringing,' and I say, 'That's the sound of the drumkit, you prick! That's the way it's supposed to sound.'" -Cozy Powell
Deino
22.05.2008 16:19:59

Ks. Gavin Harrison.

Ks. Neil Peart.
Tarre
23.05.2008 09:41:24
Ks. Neil Peart.

Heei, R30:llä Peart melkein hymyilee yhdessä vaiheessa.
Hän ei syö elävää ravintoa. Hän syö kuollutta lihaa.
Kailis
23.05.2008 11:14:20

Ks. Gavin Harrison.

En osaa dissata Harrisonia siksi että äijä ei heilu eikä ilmeile, monet muut kyllä. Jos näkemättä kuuntelee, voisi kuvitella että siellä mennään aika heinämies-mentaliteetilla. Riittää mulle.
Kyllähän -70 luvulla väänneltiin aika huolella, ei ollut vakavasti otettava progehemmo jos naama ei näyttänyt siltä että olis vetänyt sekaisin (sitruuna)happoa ja chiliä.
kamelisko
27.05.2008 18:01:26
Haha.

Tää aihe on sydäntä lähellä. Millon suu minkänkinlaisessa vinossa ja auki ja keskittynyt Munchin Huuto-ilme naamalla. Hymisen myös aina biisiä mukana. (kts. seuraava ongelma)
Mulla on myös semmonen ongelma varsinkin akustisilla soittaessa että pidän korvatorvia auki (älkää kysykö miten, satun vaan osaamaan) siten että ääni menee osittain suun kautta korviin. Sama keikoilla jos on huonot tulpat korvissa. Mahdollistaa myös oman hyräilyn kuuntelemisen vaikka minkälaisessa metelissä. Tämä kuitenkin kipeyttää kyseiset lihakset aika totaalisesti ja välillä oikein sattuu. Hyvät tulpat tietty auttais mutta en ole vähään aikaan akustisilla soitellut niin ei ole tullut hommattua.
En ole vielä nähnyt edellisen keikan valokuvia mutta kuulemma siellä on suuta aukova hoopon näkönen rumpali kans...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)