Aihe: "Musiikkitaistelut"
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Juupe
24.05.2008 19:48:33
Sähkökitara ja basso ovat myös mukavia leluja puhumattakaan kaikenmaaiman sähkökiippareista mutta ei niillä oikeesti tee mitään.

Toivoton tapaus. Palaa lähtöruutuun.
Mitäs jos lukisit uudestaan ihan ajatuksen kanssa, mitä olen kirjoittanut. Tai oikeastaan, mieluummin miten vaan:)
Juupe
24.05.2008 19:52:02
"Pikkupaikkoihin":

http://en.woodbrass.com/images/woodbrass/BATTERIE+DRUM+ROLAND+HD1.JPG

:D

Jos joskus näette mut keikalla tuollaisten kanssa, niin viekää välittömästi hoitoon. Pakkopaita voi myös olla tarpeen.
Ukko
24.05.2008 21:05:07

Toivoton tapaus. Palaa lähtöruutuun.
Mitäs jos lukisit uudestaan ihan ajatuksen kanssa, mitä olen kirjoittanut. Tai oikeastaan, mieluummin miten vaan:)

Eikunmunajatus on se että ei sähkörummut mikään kauhistus ole. Soitin siinä missä muutkin ja sen mukaan pitää suhtautua. Sopiihan mun mielestä haitarikin kaikkeen genreen kunhan käyttäjä tietää mitä tekee. Sitäpaitsi sähkökitara/basso eivät olleet alussa muuta kuin esikuvansa äänenvahvistajia yrittämättäkään olla mitään muuta. Siitä se äänenmurros alkoi etenemään. Paikoilleen jämähtäminen on kehityksen jarru.
Otetaas taas.
isojussi
25.05.2008 15:11:50 (muokattu 25.05.2008 15:12:01)
Jos joskus näette mut keikalla tuollaisten kanssa, niin viekää välittömästi hoitoon. Pakkopaita voi myös olla tarpeen.

Sanot samaa, kun paras kaverini valkoisista kesä housuista. Ootte molemmat patavanhoillisia umpipuritaaneja.
"Isojussi on se puu joka liikkuu. Entti." - Fuzzy Boner
paice60
25.05.2008 15:54:25
Sähörummut sopii korkeintaan johonkin electro-osastoon. Triggereiden käyttäminen on lähinnä hyvä tehokeino johonkin tiettyyn kohtaan, mutta, jos soundit tulee suoraan c-luokan sähkörumpumodulista, ei homma paljoa casiokompista poikkea.

Akustiset rummut on oikestaan monipuolisimpia akustisia soittimia, joissa soittotekniikat ja dynamiikan vaihtelu pääsee oikeuksiinsa miltei musiikkityylistä riippumatta. Siksi en kannata sähkörumpuja. Jos ainut motiivi on "soitella komppeja", niin sitten antaa mennä vaan...

Akkari piano tai flyygeli toimii hyvien akustoiduissa tiloissa tai jazzissa, mutta jos perus bändikeikalla olis flyygeli tarjolla, saattaisin jopa jättää käyttämättä. Menee hyvä soundi hukkaan...

Musiikkitaistelu meni perustaisteluksi. Miksei voida keskustella vaikka siitä, missä sävellajeissa mitäkin biisiä voi soittaa, ts. mitkä sävellajit kuulostavat mihinkin biiseihin oikeilta...? Mikä ei kuulu joukkoon: F, Bb, E? Pohtikaa sitä, mä käyn kellumassa, katotaan myöhemmin mitä ootte saanut aikaan....:)

Pitääkö sitä kayttää c-luokan moduleita. Sovitaanko että jokainen vetää millä vetää ja muu ei kuulu kellekään hevon helvettiä jos itse on soittimiinsa tyytyväinen.
Vittu näitä hommia edelleenkin.
KoskPaavo
25.05.2008 18:42:25
Pitääkö sitä kayttää c-luokan moduleita. Sovitaanko että jokainen vetää millä vetää ja muu ei kuulu kellekään hevon helvettiä jos itse on soittimiinsa tyytyväinen.

On jopa suuri määrä " soittajia" jotka vastustavat näitä sähkö- ja digitaalivehkeitä sen takia , että esim. englanninkielisen manuaalin tulkinta ei onnistu tai midikaapelin kytkentä on ylivoimainen tehtävä. Silloin on " helppoa" vastustaa näitä uusia juttuja ja kannattaa vanhoja systeemeitä.
Tyhmien parissa ajan viettäminen tyhmentää.
jjussila
25.05.2008 18:49:10

Tää on just eikä about; en ole rumputtaja, mutta omat soittovermeet ovat digipelejä efekteistä kitaroihin, ja ei ole ollut syytä valittaa; hämmentäkää millä tahdotte, ja antakaa muidenkin tehdä niin....!!
..ei helev...olisko noin?.....
Lyyki
25.05.2008 19:00:21

Näinhän se on. Haistakaa ite jos ootte muka viisampia...
isojussi
25.05.2008 20:06:17
Näinhän se on. Haistakaa ite jos ootte muka viisampia...

Muistan elävästi, kun olin taannoin tyttären kanssa katsomassa Fröbelin palikoita. Harvoin kuulee niin järkevää lavavolyyma ja varsinkin niin hyviä eritoten peltisaundeja - jos muitakin. Rollen lippulaivaosasto oli kehissä.
Pirkka
25.05.2008 21:21:51
"Pikkupaikkoihin":

http://en.woodbrass.com/images/woodbrass/BATTERIE+DRUM+ROLAND+HD1.JPG

:D

Mä oon kelannu että kun mä täytän parin vuoden päästä 30 mä ostan itelleni jotkut just tollaset hirveeltä soundaavat sähkörummut. Voi sitte viihdyttää niillä itseänsä.
uruttaja
25.05.2008 22:19:24
Muistan elävästi, kun olin taannoin tyttären kanssa katsomassa Fröbelin palikoita. Harvoin kuulee niin järkevää lavavolyyma ja varsinkin niin hyviä eritoten peltisaundeja - jos muitakin. Rollen lippulaivaosasto oli kehissä.

Ne on osannut kohdentaa kohderyhmään sopivan volumen. Ne mitä minä olen niiltä nähnyt/kuullut rumpari käytti rumpukapuloiden sijaan riisikeppejä.
EP
25.05.2008 22:46:45
Mä oon kelannu että kun mä täytän parin vuoden päästä 30 mä ostan itelleni jotkut just tollaset hirveeltä soundaavat sähkörummut..

Niiden soundihan riippuu ihan käytettävästä modulista ja viimekädessä omasta valinnasta
isojussi
25.05.2008 22:55:21
Ne on osannut kohdentaa kohderyhmään sopivan volumen.

Totta - sitä taitoo ei voi koskaan arvosta liikaa.

Ne mitä minä olen niiltä nähnyt/kuullut rumpari käytti rumpukapuloiden sijaan riisikeppejä.

Oliko silti v-drumsit?
Juupe
25.05.2008 23:56:02
Sanot samaa, kun paras kaverini valkoisista kesä housuista. Ootte molemmat patavanhoillisia umpipuritaaneja.

No saako sun mielestä synasta yhtä hyvän tai paremman pasuunasoundin, kuin oikeasta vaskitorvesta, vai ootko patavanhoillinen umpipuritaani. Oikeasta pasuunastahan lähtee niin hirveä metelikin, ettei sitä kukaan jaksa keikalla kuunnella, synalla voi soittaa hiljempaa.

En ole tietääkseni kieltänyt ketään käyttämästä sähkörumpuja tai muita digitaalivermeitä. Siitä vaan ihan vapaasti. Minä en käytä, enkä mielelläni edes kuuntele.
v_m_kangas
26.05.2008 09:00:03

enkä mielelläni edes kuuntele.

Silloin joutuu pitämään radion ja telkkarin visusti kiinni.
Humppaa tai soita humppaa
Juupe
26.05.2008 12:56:15
Silloin joutuu pitämään radion ja telkkarin visusti kiinni.

Radiota en juurikaan kuuntele, enkä kyllä ole TV:ssä juurikaan sähkörumpuja nähnyt. Siinä musiikissa, mitä kuuntelen, ei todellakaan käytetä sähkörumpuja. Digitaali-kiippareilta on vaikeampi välttyä, mutta kyllä maailmasta löytyy vielä runsaasti musiikkia, jossa käytetään aitoja soittimia.

Drummerworld-sivustolta löytyy muutama sata huippurumpalia ympäri maailmaa. Näistä tiedän yhden, joka on ennen soittanut sähkörummuilla, ei soita enää. Patavanhoillisia umpipuritaaneja ja kehityksen jarruja siis kaikki tyynni. Saattaa siellä olla joku sähkörumpalisti, jota en tiedä.
Tankero
26.05.2008 13:05:20
Hyvä Juupe!
Varmasti, vissiin.
jape2
26.05.2008 19:32:33
Huippubasisti usein soittaa ac ja el beisiä, huippukitaristi soittaa aina molempia,
Huippupianisti varmasti soittaa digiesalla. Huippufonisti välillä soittaa
digifonilla. Huippulaulajat vetää mikkiin ja niitä äänitetään digitallentimiin.
Huippuhanuristit monet soittaa Rolandilla, joka on helvetin hyvä peli.
Mikä ihme estäisi huippurumpalia soittamasta digirummuilla?
Eihän nää edes oo välttämättä toisiaan korvaavia mitenkään, vaan
esim. monipuolisuuteen ja tyyliseikkoihin liittyviä täh?
rintapek
26.05.2008 19:56:01

..., enkä kyllä ole TV:ssä juurikaan sähkörumpuja nähnyt...

Vaan miten lie sitten trigattujen akustisten laita?

Siinä musiikissa, mitä kuuntelen, ei todellakaan käytetä sähkörumpuja ... kyllä maailmasta löytyy vielä runsaasti musiikkia, jossa käytetään aitoja soittimia.

Löytyy toki. Enenevässä määrin vaan löytyy niitäkin äänitteitä, missä se oikeasti soitettu ja mikitetty ääni on kumminkin loppupeleissä korvattu sämplellä. Voin toki olla väärässä.
One kind of music only - the good kind
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)