JOPPA 23.05.2008 22:06:14 (muokattu 23.05.2008 22:11:07) | |
---|
Näin tossa vaan jonkun ESP:n mainoksen seassa ku mainostettiin noita Dr Stringssejä ni siinä oli semmosten paketista kuva ja siinä luki että handmade. Eli onko ne niinku käsintehtyjä? Ja onko ne hyviä? Siis mainos oli uudessa Soundissa. Ja en mä sitä sen ihmeemmin jääny kattomaan, eli löytyyks niit kymppisettiä ja kannattaako ostaa? Enimmäkseen Heavyyn. Hyvien kitaristejen ei tarvitse harjoitella. Se on taidottomien hommaa. |
Krice 23.05.2008 22:11:42 | |
---|
Näin tossa vaan jonkun ESP:n mainoksen seassa ku mainostettiin noita Dr Stringssejä ni siinä oli semmosten paketista kuva ja siinä luki että handmade. Eli onko ne niinku käsintehtyjä? Ja onko ne hyviä? Iskin just DR handmadet Godiniin ja onhan ne kielet parhaimmasta päästä. |
JOPPA 23.05.2008 22:24:48 | |
---|
Eli voisko esim. noi olla hyvät? http://www.thomann.de/fi/dr_tite_fit_mt10.htmJa muuten nyt on pakko sanoa kun vaikka Suomi24 kitarat osioon pistää jonkun kysymyksen vastausta saa odotella KYMMENIÄ paiviä kun taas täällä saa odotella KYMMENIÄ minuutteja =D Hyvien kitaristejen ei tarvitse harjoitella. Se on taidottomien hommaa. |
Kimmo72 23.05.2008 22:34:45 | |
---|
Deeärrät on parhaat :) Joo.. Ei mul muuta. Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..."
-Kevin Moore |
MadMatt 23.05.2008 22:53:30 | |
---|
Deeärrät on parhaat :) Joo.. Ei mul muuta. No kertokee nyt ihmeessä miksi nuo ovat mukamas parhaat. Soundi, Tuntuma, Tasalaatuisuus, Kestävyys yms.... Ihmisillä on yleensä tapana kehua tuotteita joita on tottunut käyttämään. Mun mielestä nuo ei voi olla parhaat koska mulla on parikymmentä settiä ihan toista merkkiä kaapissa. Nothin' but the blues |
ReBeat 23.05.2008 22:56:11 | |
---|
Kielten sounditkin on vähän makuasioita. Jotkut on tainneet valitella laadun heittelevän DR:n kielissä. Mua vähän epäilyttää, että onko noissa käsityöllä hirveästi sen suurempaa osuutta kuin yleensäkään kielten valmistuksessa. Onpa muuten syvältä tuon firman nettisivut. Ilman flashia ei näe edes etusivusta mitään. Tähänkö on tultu. |
mos6581 23.05.2008 23:13:39 | |
---|
Itelläni on ollu eniten huonoa säkää nimenomaan deeärrien kanssa. Se harva kerta kun olen joutunut niitä ostamaan, joku punotuista kielistä on ollu jo valmiiksi kuollut ja en tiedä kuvittelenko mutta parin setin kanssa intonaatiot heitteli miten sattuu eikä asettunut kohdilleen sitten millään. Viimesin setti "kuoli" parissa tunnissa. Annan ääneni muille merkeille. :) |
InYourFace90 23.05.2008 23:16:23 | |
---|
Annan ääneni muille merkeille. :) Ernie Ball FTW! Muusikoiden.Net - Haista vi**u! Suomalaisten musiikinharrastajien kohtauspaikka. |
tinde 23.05.2008 23:47:56 | |
---|
Moooro Tän täytyy olla tatsista / käsien hikoilusta / kuun asennosta kiinni, koska DR on ainoo kielimerkki joka mun käytössä kestää... ja kestää... ja kestää... Olen käyttänyt tite-fit 11-50 settejä ties kuinka kauan luutuissani, ja hyvä puoli mun käytössä on se, että käytössä soundi pysyy suunnilleen samana alusta loppuun (DR ei ole se kaikkein kirkassoundisin setti) saakka, ja ne ei *ikinä* katkea kovassakaan väännössä. D´Addariot kestää yhden keikan / treenit, GHS sama juttu, sen jälkeen kaikki yläpää / heleys on vex, ja sitten ihmettelen kun on niin tumppu meininki. Viimeksi kun kokeilin Daddiksia, niin meillä oli 1 treenit ennen keikkaa, ja keikalla meni 2 kieltä poikki... Mut: toinen kitaristi käyttää D´Addarioita koko ajan ja sillä ne kestää. DR:t poikki sillä toisissa treeneissä :-D |
Sensonic 24.05.2008 00:01:59 | |
---|
Mä annan edelleen ääneni Optimoille. Sääli, että niitä ei saa seiskakielisiin kitaroihin. Kitarat (kaikki vasureita):
Ibanez RG-550,
Ibanez PF-200,
Ibanez "Jem",
Charvel 3,
Schecter Omen-7,
Wolf KS-70,
Wolf KS-70LX,
Wolf KP3C,
Wolf-SS,
Landola F6/Cut |
McNulty 24.05.2008 00:29:55 | |
---|
DR Strings on yksi niitä pajoja joilla on omat koneet kielten valmistukseen, toisin kuin monella muulla merkillä. Yllättäen D'Addario suurimpana kielten valmistajana tekee myös muutaman muun merkin kielet. DR:llä kielten punomisen suorittavat koneet, mutta ihmissilmän valvonnassa. Samoin käsipari onpi mukana esijännityksessä sekä laadunvalvonnassa ja pakkaamisessa. Handmade on koneiden aikakaudella vähän häilyvä termi. DR ei ehkä ole markkinoiden tasalaatuisin kieli, eli välillä voi olla setissä "kuollut" kieli mukana... sanotaanko että ehkä 1/50 setissä. Eihän tuo mikään fakta ole, mutta itse käytin DR:n kieliä sellaisen 10 vuotta ja sinä aikana tuo 1/50 oli lähimpänä totuutta. DR:n kielissä sen sijaan on erilainen punosseos kuin vaikkapa D'Addarioissa, Ernie Balleissa tai GHS:n kielissä. Suhdelukua en nikkeliseoksen osalta tiedä, mutta DR:ssä on enemmän massaa kuin muissa valtamerkkien tuotteissa. Soundi on hieman tanakampi ja nikkeliseoksessa on enempi "kirkkaampaa soundia tuovaa metallia", kenties rautaa tms. Samoin DR:n kieliä saa täysnikkelipunoksella, kuusikulmaisella ydinlangalla normaalin pyöreän ydinlangan sijaan jne. Tosin, nykyäänhän D'Addario valmistaa kaikki XL-sarjan sähkiskielet myöskin 6-kulmaisella ydinlangalla (hexcore/hex-core/hexacore...) Ilmeisesti huomasivat D'Addariollakin että ydinlangan materiaali ja muoto on syytä tutkia. Myös Elixirit tulevat hexacorella varustettuina. |
WinterMad 24.05.2008 10:03:14 (muokattu 24.05.2008 10:04:45) | |
---|
Itse kuulun Ernie Ball leiriin, joskin ihan vaan siitä syystä että niillä on parhaat koot seteissään (D: 11-54, E: 10-52). Mutta eipä se soundikaan ihan paska ole :P "luulette olevanne hienoja kun kuuntelette paljon eri tyylejä mutta oikeasti paljon kovempi saavutus on jos kuuntelee vaan kokoajan gorgorothia tai eisiidiisiitä" - sub zero |
koponen 24.05.2008 11:04:41 | |
---|
Sen verran on noita luuttuja, että eipä paljon muuta viitti kitaroihin laittaa kuin elixirejä. Kestää hyvänä pitkään ja sillon kun tarttee vaikka strato-soundia johonkin niin äänittämisen ei tarvitse aina alkaa kielein vaihdolla. If it says Marshall on the front, you're good to go |
Sen verran on noita luuttuja, että eipä paljon muuta viitti kitaroihin laittaa kuin elixirejä. Kestää hyvänä pitkään ja sillon kun tarttee vaikka strato-soundia johonkin niin äänittämisen ei tarvitse aina alkaa kielein vaihdolla. On vaan helkutin kalliita. Samalla rahalla saa 4 settiä normikieliä. Mahtaa olla sitten niin hyvät? ----
http://guitar.pictures.fi/kuvat/
RS93 voittaja :D - rulettaa |
McNulty 24.05.2008 11:28:52 | |
---|
On vaan helkutin kalliita. Eipä ole... 10-12e/setti olen itse Elixireistä maksanut ja ihan kotosuamesta ostettuna. Samalla rahalla saa 4 settiä normikieliä. Kenties jotain GHS:n Boomerseja saa 3e/setti, mutta kuka niitä jaksaa joka toinen viikko vaihdella? Vaikka kielet ovatkin kulutustavaraa, niin kyllä sitä itsellekin 6 sähkiksen ja 2 akustisen omistajana tärkeämpää on soittelu kuin jatkuva ropaaminen kielten takia. Mahtaa olla sitten niin hyvät? On kyllä. Itselläni on ollut LP Standardissa nyt viime lokakuusta asti samat kielet (Elixir Nanoweb 10-52) ja soundi on edelleen hyvä. Ainoa "vika" on se, että Nanoweb-pinnoite on hieman alkanut rispaantua pikkauskohdasta. Sen sijaan, miulla ei jatkuvassa soitossa perus-D'Addariot/Ernie Ballit kestä juuri kahta viikkoa kauempaa hyväsoundisina ja alkavat hukata virettäkin. Maksimissaan kuukauden. DR:t kestivät hieman pidempään (max. 2kk). --- --- --- --- --- Omista kielimieltymyksistä sen verran vielä, että itse käytän D-vireessä 11-56 (E-vireessä 10-52) ja kyseistä settiä ei löydy miltään valmistajalta valmiina sarjana, vaan ostan 9-46 satsin ja lisäksi .056 kielen (9-kieli joutaa roskiin/appiukolle kalastustarvikkeeksi). A-vireessä oleva seiska onpi varustettu vastaavalla 11-56 satsilla mutta sen lisäksi A-kielenä onpi .068. |
Dropped C 24.05.2008 11:41:23 (muokattu 24.05.2008 11:41:35) | |
---|
Ite kans tykkäään DR:n kielistä. Niin pasuunalle kuin kitaralle (Lo' Riders on huippu passolle, nimeä myöten). Ovat vaan sen kalliita, että olen kuitenkin GHS - mies. Käyttäisin jos rahasta ei olisi kiinni. "El Coyote cut a deep hole into giants heart and lava flowed" |
Jian 24.05.2008 12:16:19 | |
---|
Täältäkin kyllä ääni Elixireille, toimii ainakin omassa telessä aivan älyttömän hyvin. Soittotatsi miellyttävä, samoin soundi. Ittekin kyllä olin aikasemmin Ernie Ball -linjalla, kunnes sattumalta pääsin testaamaan kitaraa Elixireillä. Eikä muuten ole tullut sen jälkeen enää ikävä vanhoja kieliä. Kestävätkin vielä ihmeen hyvin mokomat. |
rainmaker 24.05.2008 12:29:19 | |
---|
Itsellänikin on kaikissa kepeissä Elixirit kiinni, lähinnä samoista syistä kuin edellisilläkin kirjoittajilla, jotka Elixiriä käyttävät. Noista DR:n kielistä itselläni on yhdestä setistä kokemuksia, ja ne ainakin meni alta kahden viikon niin tukkoon, että en ole toista mahdollisuutta kyseiselle merkille antanut. "Vegetaristi syö kasveja. Humanisti ihmisiä." -Roman Schatz |
hapan 24.05.2008 12:41:52 | |
---|
Jaa, näköjään tää meni omien suosikkikielien hype listing- ketjuksi. Kannan siis korteni kekoon. Dean Markleyn Blue Steelit on parhaita kieliä, mitä on ikinä tehty. Joka muuta väittää, kahlitaan häpeäpaaluun huomenna kirkkomenojen ajaksi. |
Henkka370 24.05.2008 12:45:15 | |
---|
Jaa, näköjään tää meni omien suosikkikielien hype listing- ketjuksi. Kaikki kieliä käsittelevät aiheet menevät 'omien suosikkikielien hype listing- ketjuksi.' |