Aihe: Music storen tilisiirto?
1 2
Vahtolainen
21.05.2008 15:52:17
Hei,tilasin tuolta kitaran ja valitsin maksutavaksi tilisiirto.Miten se maksu oikein hoituu?Pitääkö vahviistaa tilaus vai miten?Kertokaa joku ketä on kokenut.
Ahokkis
21.05.2008 15:53:50 (muokattu 21.05.2008 15:54:45)
Menet konttoriin tai maksumaatille ja maksat tilauksen music storen tilille. Tarkemmat tiedot täytyisi saada tuolta music storesta, yleensä siinä maksun aikana myös ilmoitetaan tilauksen numero että osaavat yhdistää oikean maksun oikeaan pakettiin.
"Siis Se ei ole pakollista mutta nopeutta ennen tulee puhtaus... muuten soitosta tulee täysin huonoa... Etkä ikinä pysty soittaa niinku minä laiho ja ynkkä." -Ushimir
Vahtolainen
21.05.2008 17:08:11
Nyt tuli vahvistus miten yksityiskohdat,kuten saaja tarkalleen ja englanikksi esim viitenumero yms.Onko kukaan tilannut tuolta tilisiirrolla?
Thule
21.05.2008 17:25:43
Nyt tuli vahvistus miten yksityiskohdat,kuten saaja tarkalleen ja englanikksi esim viitenumero yms.Onko kukaan tilannut tuolta tilisiirrolla?

Hep!

Itse hoidin asian näppärästi nettipankissa (Nordea, that is). Sieltä valkataan vain ulkomaan maksut tms. ja näppäillään tarvittavat tiedot. Eipä siinä mun mielestä mitään ihmeellistä ollut, kaikki selvisi vahvistusmailista/ohjeista.

Lähetin vielä viikon päästä puljuun mailia jotta oliko rahat tulleet perille ja sieltä vastattiin että näin oli. Otin vielä varmuuden vuoksi kuvankaappauksen maksusuorituksesta tuolla nettipankissa asioidessani.
Señorita mas fina, who's that girl?
Tami
21.05.2008 17:26:53

Olen tilannut.Nettipankissa vaan tilisiirto ja viikon päästä UPS:n mies koputtelee ovelle. Ihan yhtä helppoa kuin mistä tahansa muualtakin tilaaminen.
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
ReBeat
21.05.2008 17:35:20

Music Store Köln kyseessä? Mulla meni perille näillä tiedoilla:

SEPA-maksu

IBAN: (tähän ne 22 merkkiä ilman mitään välejä)
BIC/SWIFT: (tähän ne 8 merkkiä)
saaja: MUSIC STORE A. SAUER GMBH
saajan osoite: GROSSE BUDENGASSE 9-17, 50667 KÖLN, GERMANY (katu, postitoimipaikka ja maa jokainen omalle rivilleen)

Asiakasnumero oli viitteenä teksikentässä (ei siis viitenumerona).
ectman
21.05.2008 23:39:35
Hep!

Itse hoidin asian näppärästi nettipankissa (Nordea, that is). Sieltä valkataan vain ulkomaan maksut tms. ja näppäillään tarvittavat tiedot. Eipä siinä mun mielestä mitään ihmeellistä ollut, kaikki selvisi vahvistusmailista/ohjeista.

Jeah, kerran tuli vahingossa tilattua IBAN-tilisiirrolla. Todellakin "näppärästi" maksoi kanssa reilu 20e kuluja nordean solossa. Jes. Onneks oli vain 15e postit. visa/paypal _hieman_ kätevämpää (ja halvempaa) (ja nopeampaa)
J_Mantyla
22.05.2008 02:22:52
IBAN-tilisiirto maksaa saman verran kuin kotimainen pankkisiirto. PayPal-maksuista menee muistaakseni kolmen prossan provikka, ja lisäksi maksat tottakai palvelusta luottokorttisi vuosimaksun muodossa. EU-pankkisiirto on siis halvin tapa maksaa EU:n sisällä.
Ellei tänään niin sitten huomenna
ReBeat
22.05.2008 04:18:19

PayPal-maksuista menee muistaakseni kolmen prossan provikka

Maksaessa otetaan provikkaa vain maksun vastaanottajalta. Sen takia jotkut myyjät ei suosi Paypalia.
ectman
22.05.2008 11:30:07
IBAN-tilisiirto maksaa saman verran kuin kotimainen pankkisiirto. PayPal-maksuista menee muistaakseni kolmen prossan provikka, ja lisäksi maksat tottakai palvelusta luottokorttisi vuosimaksun muodossa. EU-pankkisiirto on siis halvin tapa maksaa EU:n sisällä.

Whatever SWIFT/IBAN ulkomaan tilisiirto maksoi tammikuussa nordean solo -nimisessä verkkopankissa 26,75e.
Siitä tuli tilitapahtumiin ylimääräinen palvelumaksu:
---
Tilitapahtumat
Ohje Palvelumaksu ALV 0%
Määrä: 26,75- EUR
---
Ainoana vaihtoehtona silloin oli maksumääräys/pikamaksu. Kyllähän se varmaan teoriassa niin onkin että EU-tilisiirto on yhtä halpa kuin kotimaan tilisiirto ja sen takia varmaan tilinumerotkin ovat muuttuuneet ja pankkijärjestelmät ym ym. mutta varmastikin tarkoituksellla tehty vaikeaksi jotta tyhmempi jengi maksaisi edelleen turhia palvelumaksuja ja sitten voidaan kuitenkin sanoa että onnistuuhan se jos ja jos ja jos tms. muuta tuubaa.
Threadissa ylempänä olevat SWIFT/IBAN tilinumerot ym. ym. tiedot naputtelin ja vikalla sivulla tuli vasta sitten ylläri (kulut mainittu). Voi olla että muilla pankeilla on eri, mutta ainakaan solosta en muuta tapaa löytänyt maksaa ulkomaille.

PayPal-maksuista menee muistaakseni kolmen prossan provikka

Paypalissa euroissa ostettaessa ei mene mitään välistä. USD -kurssi voi olla pikkasen huonompi, mutta haittaako (kurssi esim. tänään nordea 1,547 paypal 1,5397) tuo jos jo by default säästää jotain 50-100% tilamastaan tuotteesta? Tuhannen dollarin ostoksesta maksat 3 euroa huonommasta kurssista?
kissakissala
22.05.2008 13:13:36 (muokattu 22.05.2008 13:31:16)
Whatever SWIFT/IBAN ulkomaan tilisiirto maksoi tammikuussa nordean solo -nimisessä verkkopankissa 26,75e.

No huh huh.. Olikos tuo varmasti EU-maksu? Osuuspankki ei ainakaan peri lisäkuluja EU-maksusta, mutta muusta ulkomaan maksusta peritään palvelumaksu.

EDIT: Noniijoo siellä ei siis ollut muuta vaihtoehtoa maksulle, aikamoista vedätystä pankin puolesta, koska tuosta eu-maksusta on varmasti jotain säädöksiä kulujen perimisestä.

EDIT2: Tässä vähän tarinaa samasta aiheesta http://kuningaskuluttaja.yle.fi/node/1431 Vaihtaisin pankkia saman tien.
"I've got a beat up Silvertone amp.. I plug it in and it sounds like a champ" - Jack White
kissakissala
22.05.2008 13:30:31 (muokattu 22.05.2008 13:31:47)
Noniin opetellaan käyttämään sitä tietsikkaa..
"I've got a beat up Silvertone amp.. I plug it in and it sounds like a champ" - Jack White
elviselaa
22.05.2008 21:25:46
Minulla ei ihan noin helppoa ollut sieltä tilaaminen. Vahvistin reissasi 2xHKI-KÖLN väliä lentokoneella, kun rahtari oli unohtanut vahvistimen ja kaapin koneeseen. Ei luulis ihan heti unohtuvan kyllä nuppi+4x12 kaappi mihinkään nurkkaan, vaan näin oli kuulemma koneessa käynyt. Kun vahvistin vihdoin saapui Suomeen, huomasin seurantasivuilta, että se jumittaa nyt Helsingissä ja vihdoin selvisi, että koska olen täällä P.suomessa, piti minun erikseen toimittaa UPS:lle Helsinkiin paperiprintti, missä kävi ilmi, että tavara on maksettu. Jäi vähän semmoinen maku, että homma ei mennyt kuten piti ja UPS Suomessa pompotteli turhaan. Kaiken lisäksi täällä perillä olivat kesken päivän käyneet kokeilemassa olisinko kotona ilman mitään soittoa ja kun en ollut sain rahdata koko paskan itse heidän tervminaalistaan itse.

Itse MusicStrore toimi oikein hyvin ja asiallisesti ja olisi koko paketti ollut 5ssä päivässä perillä tilauksesta, ellei UPS olisi häröillyt. Ja on muuten komea katalogi tuolla kaupalla
J_Mantyla
23.05.2008 12:39:00
Paypalissa euroissa ostettaessa ei mene mitään välistä. USD -kurssi voi olla pikkasen huonompi, mutta haittaako (kurssi esim. tänään nordea 1,547 paypal 1,5397) tuo jos jo by default säästää jotain 50-100% tilamastaan tuotteesta? Tuhannen dollarin ostoksesta maksat 3 euroa huonommasta kurssista?

Tässä PayPalin veloitukset, huonoimmillaan sen vajaat 3% + kiinteä kulu per transaktio: https://www.paypal.com/us/cgi-bin/webscr?cmd=_profile-comparison

Tuolla yllä mainitusta parinkympin palvelumaksusta kannattaa ottaa yhteyttä kuluttajansuoja-asiamieheen, ellei pankki sitä suostu itse palauttamaan. EU-palvelumaksut tilisiirroissa on kirjoitettu lakiin.
Ellei tänään niin sitten huomenna
ectman
23.05.2008 13:44:13
Tässä PayPalin veloitukset, huonoimmillaan sen vajaat 3% + kiinteä kulu per transaktio: https://www.paypal.com/us/cgi-bin/webscr?cmd=_profile-comparison

Edelleenkään ei kyllä mene KUN OSTAA mitään välistä. Mua ei kiinnosta juuri yhtään OSTAJANA mitä veloituksia menee myyjälle. Kyllähän pankkikortin käyttökin maksaa suomessa myyjälle. Ei ostajalle. Tarkistin just vikasta visa-laskusta ei että ei ainakaan multa mee ostaessa mitään 3% välistä "pahimmillakaan" tms. Ja vaikka menisi niin ihan sama.
SirElwood
23.05.2008 13:55:23
Tuolla yllä mainitusta parinkympin palvelumaksusta kannattaa ottaa yhteyttä kuluttajansuoja-asiamieheen, ellei pankki sitä suostu itse palauttamaan. EU-palvelumaksut tilisiirroissa on kirjoitettu lakiin.

Joo, paitsi jos on ns. omana mokana valinnut maksuksi tavallisen ulkomaanmaksun, eikä eu-maksua... Joskin luulisi että senkin voi sopia.
ectman
23.05.2008 15:32:20
Joo, paitsi jos on ns. omana mokana valinnut maksuksi tavallisen ulkomaanmaksun, eikä eu-maksua... Joskin luulisi että senkin voi sopia.
Heh, jeah mutta ainakaan tammikuussa ei ollut vielä valintaa "eu-maksu". Siellä on edelleen valintaoptioina maksumääräys tai pikamaksu. Testasin äsken ja nyt ainakin näyttäis vahvista -sivulla olevan eu-maksu ja kulut nolla euroa. Eli jotain on ainakin muuttunut. kai sen voi kämmätä vieläkin sen maksun jollain tavalla ;)
statikbuzz
05.07.2008 20:13:48
Tuossa itsekin tuota ihmettelin mutta luin solon omaa ohjetta ja siellä sanottiin erityisesti että Eu-maksu voidaan suorittaa vain jos maksumääräys on valittuna, jos valitsee pikamaksun niin se menee sitten eri reittiä ja maksaja/vastaanottaja voidaan nyhtää kuiviin.

Lisäksi tuolla sanotaan että nykyään voi maksaa EU-maksut ihan normaalin Uusi maksu napin kautta, laittaa tilinumeroon vain IBAN tilin niin se hakee BIC:in automaattisesti ja homma pelaa.
Juicy
05.07.2008 23:30:01

En kyllä itse enää mielellään maksa tilisiirrolla eurooppaan, menee ihan hukkaan tiettyjen nettikauppojen lupaama 48h toimitusaika, jos tilisiirrossa menee sellaiset 3-5 päivää. Tilasin kamaa joskus viikkoa ennen juhannusta, eli perjantaina tein tilisiirron -> maanantaina lähti rahat omalta tililtä -> torstaina rahat oli vastaanotettu ja tilaus lähtenyt liikkeelle Ranskasta -> kamat vietti viikonlopun Tanskassa, koska perjantaina Suomi oli kiinni (en muutakaan syytä keksi) -> maanantaina kamat oli saapuneet Turkuun -> tiistaina sitten kamat tuotiin kotiovelle.

Hieman hirvitti kun paketti oli kastunut niin pehmeäksi ettei tarvinnut kuin sormella tehdä reikä kylkeen avatakseen sen. Ja kyllä, se paketti sisälsi Bugeran nuppivahvarin... Onneksi oli ehjä ja kaikki toimi niinkuin pitikin.

Täytyy hommata vaan suosiolla se Visa-kortti.
"Kauhee hevi-metalli soi päässä, eikä se vaikene"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)