85423321 23.05.2003 00:04:44 | |
---|
Omistaako kukaan tällaisen vahvistimen? Jos löytyy käytännön kokemusta vehkeestä, niin jakakaa ihmeessä infoa tännekin. Hinta on ainakin kohdallaan, mutta entäs soundi? "Särky lähti rukouksen ja Buranan voimalla!"
-? |
mg 25.05.2003 11:27:32 | |
---|
Just tosta vahvistimesta en tiedä mutta mul on LC-30 ja se on ihan asiallinen peli. Saundi on Marshall-tyylinen ja ääntä lähtee treenikäyttöön liikaakin (rummut ei tahdo kuulua jos haluaa päätesäröillä soitella). Pikkukombot saundaa aina pieneltä mutta eiköhän toi LC-15R oo ihan hyvä. Lisäkaappi tuo kokoa saundiin. |
hemmo 25.05.2003 11:57:42 | |
---|
Mulla on tää LC-15 eli malli ilman reverbiä. Erinomainen halpa pikkucombo, josta lähtee, yllättävää kyllä, aika lailla ääntäkin. Ämyri on H/H:n valmistama 10-tuumainen ilmeisesti tehonkestoltaan 30 W ja combo on takaa avoin. Botnea on silti melko lailla. Combo on kaikki nupit klo 12:sta kohdalla aika kireän oloinen, joten parhaan saundin aikaansaamiseksi käännän treblen tyynesti pois, middlen klo 12:een ja basson täysille. Bright-kytkin on täysin tarpeeton. Treeneissä ääntä on riittänyt hyvin rumpalin ylikin. Parhaimmillaan vehje on sellaisessa kevytrosossa, jossa lisähööki haetaan overdrive-pedaalista. Kotioloissa styke on putkivehkeiden tapaan vähän liian kovaääninen. Masteria kun avaa ihan hintsusti, niin ei-kuulumisen ja melko möykän välillä on melko vähän säätövaraa. Keikallakin on käyty. Laite on niin kevyt, että duo-keikalle mentiin ratikalla. Miinukseksi lukisin lisäkaappiliitännän puutteen, mutta halvalla ei saa kaikkea. Maksoin omastani käytettynä 180 eur. Suosittelen lämpimästi. Lisää säröä, pyydän! |
LaXu 25.05.2003 14:00:16 | |
---|
Itse tykkäsin hieman monipuolisemmasta Laney TT-20:stä enemmän. Tuo LC-15, mitä nyt olen kaupassa sellaista testaillut, oli tosiaan jotenkin kireäsoundinen. Eikös tuo ole uutena jotain 300€? TT-20 on hieman yli 400€, kannattaa sitäkin testata. |
karik 25.05.2003 17:03:08 | |
---|
Miinukseksi lukisin lisäkaappiliitännän puutteen, mutta halvalla ei saa kaikkea. 15R-mallissa on lisäkaappiliitäntä sekä efektisilmkka. Ja 4x12 kaapilla tämä kuullostaa isolta.
|
hemmo 25.05.2003 18:03:31 | |
---|
15R-mallissa on lisäkaappiliitäntä sekä efektisilmukka. Ja 4x12 kaapilla tämä kuullostaa isolta. Juuri näin muistelinkin olevan. Se on sitten parempi.
Lisää säröä, pyydän! |
85423321 09.06.2003 11:30:57 | |
---|
Olisiko mitenkään mahdollista, Hemmo, että äänittelisit omalla lc-15:llasi jotain pientä ääninäytettä ja laittaisit nettiin? En pääse testaamaan laitetta omalla paikkaunnallani, enkä ole varma kannattaako lähteä yhden testin takia matkustelemaan. Tietäisin ainakin, ettei tule ihan hukkareissua. "Särky lähti rukouksen ja Buranan voimalla!"
-? |
hemmo 09.06.2003 11:45:38 | |
---|
Olisiko mitenkään mahdollista, Hemmo, että äänittelisit omalla lc-15:llasi jotain pientä ääninäytettä ja laittaisit nettiin? Juu muuten kyllä, mutta kun tarvittava välineistö ja MP3-tietotaito puuttuu. Eli ei valitettavasti onnistu. Pahoittelen. Lisää säröä, pyydän! |
RrRailo 20.07.2006 12:48:22 | |
---|
Pahoittelen nostoa mutta en jaksanut uutta aihetta aloittaa, kun haullakin löytyi. Olen siis harkitsemassa pienemmänpuoleisen putkipelin ostoa ja tuo Laneyn vehje on kerännyt postiivista kommenttia erityisesti soundinsa puolesta. Kun tuossa R-mallissa on lisäkaappiliitäntäkin, niin eihän sitä meikäläinen muuta tarvitsekaan! Kysymys kuuluukin, että mistäköhän päin Suomen maata noita saisi ostettua. Googlella ei löytynyt yhtään kauppaa, t-kauppa pois lukien, ja mielelläni vielä itse kävisin kyseistä vehjettä testaamassa. Kitoos. Osta bensaa, etteivät pesukarhut ehdi ja käytä kaikkea. |
Jouni Antero 20.07.2006 13:10:55 | |
---|
|
Kitarmän 20.07.2006 13:17:11 | |
---|
mulla on tuo Laney LC-15, kyllä tyytyväinen oon ollu. Hyvä soundi ja ääntä lähtee.. Tolla härvelillä itellään ei saa kovin hirveitä mättösäröjä aikaseks mutta sellasen roskenroll kevytroson saa aikaan.. Ite oon käyttäny ton kanssa korgin ax-1500g multiefektiä ja hyvin sopivat yhteen. jos sulla on pikkusen ylimäärästä niin osta se lc-15R koska siiinä on reverb yms. |
msormune 20.07.2006 13:26:17 | |
---|
Itselläni oleva Laney VC15 oli ainakin tehtaalla bias-säädetty todella kylmäksi, luultavasti että pääteputket kestäisivät pitkään. Oisko sama "vaiva" tuossa LC15R:ssä? LC15R ja VC15 näyttäisivät olevan huoltomanuaalin piirikaavioiden pohjalta aika samanlaisia vehkeitä. |
Pipuli 20.07.2006 14:23:59 | |
---|
Joo kannattaa tota VC-15 katella. VC ja LC eroja on muistaakseni, että LC:ssä on yks kanava ja VC kaks. LC taitaa olla jonkun verran hevimpi saundiltaan. Ite en oo kupaakaan koittanut, mutta VC oon laittanu tilaukseen. "To climb steep hills requires slow pace at first"
"Failure to prepare is prepairing to fail"
"Do or do not; there is no try" |
msormune 20.07.2006 15:42:38 | |
---|
VC ja LC eroja on muistaakseni, että LC:ssä on yks kanava ja VC kaks. Joo, niin todellakin. En tuota muistanut. LC taitaa olla jonkun verran hevimpi saundiltaan. VC15 muuttuu myös aika gain-pitoiseksi kun vaihtaa ekan etuvahvistinputken joksikin high-gain -putkeksi, esimerkiksi JJ ECC83S. Mutta kyllä tuon VC:n oma särö on aika retro-osastoa. |
Icy-Sun 22.05.2008 16:28:53 | |
---|
Huom! Olet kirjoittamassa yli 672 päivää vanhaan ketjuun! Okei, mutten jaksanut tehdä uutta ketjua. Aiemmin jo kirjoittelin kun olen himokkaasti tuota hankkimassa kesän alkuun. Mitäs uutta tuossa uudessa lc-15 mallissa nyt on vanhaan verrattuna. Ei sano Laneyn omat sivut muuta ku samat vanhat löpinät, mitkä oli ennenkin. There ain't noway out tonight |
Ekku01 22.05.2008 16:56:35 | |
---|
Mitäs uutta tuossa uudessa lc-15 mallissa nyt on vanhaan verrattuna. Ei sano Laneyn omat sivut muuta ku samat vanhat löpinät, mitkä oli ennenkin. Käsittääkseni siinä on kaiku, jota ei vanhassa LC-15:sta ollut. Se siis tavallaan yhdistää vanhat LC-15- ja LC-15R-mallit. Myös ulkoasua on hieman uusittu. "It's been a long time since I rock and rolled" |
dropD 23.05.2008 08:47:20 | |
---|
VC15 muuttuu myös aika gain-pitoiseksi kun vaihtaa ekan etuvahvistinputken joksikin high-gain -putkeksi, esimerkiksi JJ ECC83S. Mutta kyllä tuon VC:n oma särö on aika retro-osastoa. Mulla on nykyään VC:ssä kaikki etusputket Tung Solia. Tuli lisää kirkkautta ilman kireyttä. Puhtaisiin nimenomaan hain potkua. Alkuperäiset TAD-putketkaan eivät ole mitenkään pöllömmät, mutta vähän turhan tummaksi jäi soundi omasta mielestä niillä. Toisaalta vaihdoin samalla päätteeseen JJ putket, joka voi myös osaltaan vaikuttaa soundiin. |
Osaako joku sanoa mitä eroa näillä LC ja VC-sarjaisilla on? Itselläni on VC-30 ja voin kyllä suositella sitä lämmöllä. :) |
Evilson 23.05.2008 09:29:45 | |
---|
Osaako joku sanoa mitä eroa näillä LC ja VC-sarjaisilla on? Itselläni on VC-30 ja voin kyllä suositella sitä lämmöllä. :) Tuossa ylempänähän niitä eroja lukee: Joo kannattaa tota VC-15 katella. VC ja LC eroja on muistaakseni, että LC:ssä on yks kanava ja VC kaks. LC taitaa olla jonkun verran hevimpi saundiltaan. Ite en oo kupaakaan koittanut, mutta VC oon laittanu tilaukseen. Sieni-mänty symbioosi harmoniaa edustaa. Mies ei ole mänty vaikka nainen sientä muistuttaa. |
Läpistö 23.05.2008 09:34:38 | |
---|
Tuossa ylempänähän niitä eroja lukee: Aivan niin juu. Sori, vanha rupeaa sokeutumaa jo ;D |