jpaa 22.05.2008 21:15:57 | |
---|
Mistäpäs löytää tiedot nuista Gibsonin kaulojen mitoituksista? Kiinnostaisi kovasti tietää, onko tuon 1958 reissue mallin kaula tosiaan niin julma kuin puhutaan. Tai jos joku ystävällisesti antaisi mittoja omasta yksilöstään niin saisi edes jotain kuvaa. |
Numb 22.05.2008 21:20:14 | |
---|
No tuota... '59 Rounded on aika tuhti, ja '58 on sitä muhkumpi vielä, että on se aikamoinen. Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen ---
Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis |
Dr. Muff 22.05.2008 21:37:46 | |
---|
Mahdokko hirveästi kostua pelkistä dimensioista? Kannattaa sovittaa käteen ihan henk koht. Näissä uudemmissa (2007->) on munsta keskimäärin ollut ohuempia kauloja (r6,r7,r8), vaan eipä ne mitään tikkuja silti ole. Mielestäni historicien kaulat eivät ole epämiellyttävän paksuja, päinvastoin. Sokeiden valtakunnassa yksisilmäinen on kuningas |
jpaa 22.05.2008 21:46:40 | |
---|
Mahdokko hirveästi kostua pelkistä dimensioista? Kannattaa sovittaa käteen ihan henk koht. No siinäpä se onkin kun ei satu ihan kaveripiirissä näitä olemaan, enkä tällästä ole kyllä suoraan sanottuna livenä ikinä missään nähnytkään(kyllä, olen maalta). Ei kai niistä pelkistä mitoista niin täsmällistä kuvaa saa, suuntaa vaan lähinnä että pystyis jotenkin vertaamaan. |
ballfish 22.05.2008 21:50:08 | |
---|
Suosittelen kysäsemään ulkomaisilta foorumeilta, kun siellä noita pyörii enemmän. Josko joku avulias kaivaisi työntömitan esiin. "Uskomatonta, kuinka rumpuraita voi kuulostaa kuin läiskyteltäisiin peniksellä reisiin. Jos se tietenkin yltäisi. Jestas." -kokarek |
mvirta 22.05.2008 21:55:26 | |
---|
Shut Up 'n Play Yer Guitar |
Dr. Muff 22.05.2008 21:56:12 | |
---|
No siinäpä se onkin kun ei satu ihan kaveripiirissä näitä olemaan, enkä tällästä ole kyllä suoraan sanottuna livenä ikinä missään nähnytkään(kyllä, olen maalta). Ei kai niistä pelkistä mitoista niin täsmällistä kuvaa saa, suuntaa vaan lähinnä että pystyis jotenkin vertaamaan. Pajalla noita on. Tilaa sieltä avoimella kaupalla, jos et pääse paikanpäälle. Pitäisi onnistua. Into-Lutmanilla on jonkin sortin blowout diili menossa, noiden hinnat ovat nyt ihan sika-alhaalla. Semmonen varoituksen sananen että kaikissa ei muuten sitten ole samanlainen kaula. Sokeiden valtakunnassa yksisilmäinen on kuningas |
jpaa 22.05.2008 22:07:49 | |
---|
|
Semmonen varoituksen sananen että kaikissa ei muuten sitten ole samanlainen kaula. Samaan tyyliin menee kuin perinteisesti ne on tehty. Muhkua tehdään, mut mitat heittelee. Karkeasti sanoisin 22,5- 23,5 välillä...tjsp. Käsityötä kaulan lopullisiin mittoihin saattaminen. "Living is easy with eyes closed!" |
mvirta 22.05.2008 22:11:31 | |
---|
Aika hyvät kuvat oli joku laittanut mukaan, mittojen kanssa. Classicin kaula näyttää olemattomalta tikulta noiden Reissue -kitaroiden rinnalla. Shut Up 'n Play Yer Guitar |
jpaa 22.05.2008 22:11:39 (muokattu 22.05.2008 22:16:26) | |
---|
Pajalla noita on. Tilaa sieltä avoimella kaupalla, jos et pääse paikanpäälle. Pitäisi onnistua. Into-Lutmanilla on jonkin sortin blowout diili menossa, noiden hinnat ovat nyt ihan sika-alhaalla. Semmonen varoituksen sananen että kaikissa ei muuten sitten ole samanlainen kaula. Juu näin olen käsittänyt että nämä on yksilöitä kaulojen suhteen. Dollari on halpa joten katseet on ameriikan markkinoilla, siellä tuntuu olevan vielä kovempia tarjouksia. |
Dr. Muff 22.05.2008 22:26:19 | |
---|
Juu näin olen käsittänyt että nämä on yksilöitä kaulojen suhteen. Dollari on halpa joten katseet on ameriikan markkinoilla, siellä tuntuu olevan vielä kovempia tarjouksia. Satuin kuulemaan paikallisen kaupan viimeisen hinnan historicista ja se oli jo niin halpa että samoihin meni kuin tilaaminen valloista. Tietty kandee ostaa käytetty jenkeistä, niitä löytyy aika kivasti esim marks:ilta. Toki Tokai olis paremmin viimeistelty.. Sokeiden valtakunnassa yksisilmäinen on kuningas |
Janne19691 23.05.2008 07:49:07 | |
---|
Mulla on vuoden '06 R8. Jos mitat vielä kiinnostaa niin voin mittailla tänään myöhemmin. Onhan se kaula paksu, mutta niinkuin joku jo sanoi niin ei millään muotoa epämukava, tosi hyvä soittaa ainakin mun kädessäni. Rule #1: There are no rules. |
Jucciz 23.05.2008 14:39:40 (muokattu 23.05.2008 14:41:16) | |
---|
Classicin kaula tuntuu olemattomalta tikulta noiden Reissue -kitaroiden rinnalla. B4:n, B7:n, R6:n, R7:n, R8:n ja R9:n kauloja olen testannut useista eri yksilöistä ja kaikkia niitä on tähän mennessä yhdistänyt se, että niillä on todella hyvä soittaa. Ei mitään rimpuloita vaan kunnolla puuta, mukavan pyöreä profiili ja erinomainen soittotuntuma. R8:t ovat ollee näistä paksukaulaisimpia kyllä. Jopa Standardien 50's-profiili (60's Slim Taperista nyt puhumattakaan) tuntuu vähän turhan ohkaiselta nykyisin, kun historic-kauloihin on tottunut. |
Janne19691 23.05.2008 16:08:49 | |
---|
Mulla on vuoden '06 R8. Jos mitat vielä kiinnostaa niin voin mittailla tänään myöhemmin. Onhan se kaula paksu, mutta niinkuin joku jo sanoi niin ei millään muotoa epämukava, tosi hyvä soittaa ainakin mun kädessäni. Ketään ei kiinnosta mutta laitan silti siltä varalta että joku myöhemmin saattaa kiinnostua ;) Satulan ja 1 nauhan väli 42,9 mm ja 23,6 mm 5-6 nauhan väli 48,2 mm ja 25,1 mm 11-12 nauhan väli 52,4 mm ja 26,2 mm Eka mitta on otelaudan leveys ja toinen mitta on kaulan paksuus toiseen suuntaan g-kielen päältä siten että g-kieli on painettu otelautaan kiinni. Joku saattaa kysyä "no minkä paksuinen se g-kieli sitten on" niin se on 0,017 tuumaa eli n. 0,43 mm. Rule #1: There are no rules. |
jpaa 23.05.2008 21:27:18 | |
---|
Kiitoksia kovasti vaivannäöstä. Pitääpä katsoa jos pääsisi kaverin standard lespaa mittailemaan. Siinä lienee lähin vertailukohta meikäläiselle. Tästä kaulakysymyksestä on nyt muodostunut se viimeinen kysymysmerkki ennen tuollaisen R8 mallin kotiutusta. Jostain syystä mietityttää tuo profiili, enkä vielä ole malttanut antaa itselleni lupaa hankinnasta. Emännältäkin on jo kysytty ja sieltä tuli vihreätä valoa mutta silti tässä vaan ihmetellään. |
mvirta 23.05.2008 21:50:07 | |
---|
Tilaukseen! Tilaukseen! Tottumiskysymyksiä noi tommoiset kaulaprofiilit on, ei muuta kuin kovaa soittoa niin äkkiä se alkaa omalta tuntumaan. Shut Up 'n Play Yer Guitar |
Janne19691 23.05.2008 22:10:18 | |
---|
Niin, mitathan ei kerro koko totuutta vaan profiili on se mistä jengi tykkää tai ei tykkää. Jos se auttaa yhtään niin mun soittohistoria on käsittänyt lähinnä vain stratocastereita ('70 originaali, '70 mexican reissue ja '60 japanese reissue) ja tykästyin R8 Les Paulin kaulaan välittömästi. Niin ja kaulan paksuus vaikuttaa toki myös soundiin, karkeasti se menee vähän niin että mitä enemmän puuta sen parempi, ainakin mun mielestä. Rule #1: There are no rules. |
jpaa 25.06.2008 23:49:09 | |
---|
Sieltäpä se oma R8 tänään tulla tupsahti uudelta mantereelta. Turhaanpa tuosta kaulasta hermoilin. Onhan se iso verrattuna nuihin tilukeppien kauloihin mutta tatsi on justiinsa jämäkkä. Itse asiassa odotin vielä massiivisempaa profiilia. Hyvä kaula paiskata kunnon riffejä eikä tuo ujostele pientä tilutteluakaan. Miellyttävä soittaa ennen kaikkea! Kitara on muuten kokonaisuudessaan joka euron arvoinen, ei männy rahat hukkaan. Hätäinen kuva löytyy omista kuvista. En vielä hennonnut edes tarraa poistaa plekusuojuksesta :) |