Aihe: Rumpuvertailu..
1 2 3 4 520 21 22 23 2433 34 35 36 37
Kailis
14.03.2008 10:06:47

Kumut on ehdottomasti maailman parhaat ja laadukkaimmat rummut joita tehdään!
100% suomalaista koivua ja erittäin hieno viimeistely.
Kovat Jampat vetää siis Kumuilla! Ettäs tiedätte..

Rauhoitu, ihan hyvät kannut ne Kumut on. Ja voi olla sun mielestä maailman parhaat, ei se keltään ole pois.
hollmi-5
15.03.2008 18:00:19
Kumut on ehdottomasti maailman parhaat ja laadukkaimmat rummut joita tehdään!
100% suomalaista koivua ja erittäin hieno viimeistely.
Kovat Jampat vetää siis Kumuilla! Ettäs tiedätte..

Sonor on laadukkaammin tehty ja se tekee hardwarensakin itse (Sounditkin ovat minulle enemmän mieleen). Harmi, ettei Sonor tee enää kalvoja, koska nekin olivat todella hyviä. Sonoreilla vetää aika monet kovat jampat myös. Kuten kaikilla muillakin tunnetuilla valmistajilla löytyy hienoja rumpaleita endorsereina.
Soundit, piuhat ja kajarit.
mukaatti
30.03.2008 11:39:01
Itse tässä kauan etsinyt koivusettiä hevihommiin ja nyt löysin hyvän ja edullisen kun Pearlilta tuli nuo Visionit. VBX potkii tykisti ja soi kauniisti. Tilasin 22" 10" 12" 14" 16" ja sensitonen virpan. Värinä ruby fade. Noin neljän kuukauden päästä pääsee uutta koivusettiä työstään :)
koera
22.05.2008 11:40:24
Kenelläkään kokemuksia Yamahan Tour Customeista? Etenkin kyseisen sarjan virvelistä kaipaisin kokemuksia, mielipiteitä, yleistä infoa jne.

Saisin halvalla melkein uuden, lähes pakasta vedetyn Tour Customin virpan, siksi kyselen.
Im on seafood diet: I see food, I eat it.
Velli
22.05.2008 18:23:12
Saisin halvalla melkein uuden, lähes pakasta vedetyn Tour Customin virpan, siksi kyselen.

En ole itse testannut, mutta tuo virveli ei kuulemani mukaan ole kovin kaksinen. Olen kuullut monen sen soundia hieman moittivan ei varsinaisesti paskaksi, mutta ei hyväksikään.
Velli
23.05.2008 00:00:29 (muokattu 23.05.2008 00:05:15)
Ties monesko vastaava kysmys onkaan. Anyway.

Olen hankkimassa uudempia välineitä hintaluokka n.2000-3000e.
Kertokaapa kokemuksianne kyseisen hintaluokan rumpuseteistä, merkeistä ja malleista.
Setti tulee suhteellisen aktiiviseen keikkailuun.

Pearlin Masters Premium on listassa ykkösenä tällä hetkellä itselläni..
Kokemuksia Premier seriesistä, DW:sta, Sonoreista, ym. ym..

Kiitos!

Juu, kokemusta löytyy jonkin verran. Nuo Pearlit ovat ihan ok:t, mutta samalla rahalla saat parempiakin.

Premierin Premier-sarja on erittäin jykevän kuuloinen ja akustisestikin jo mikitetyn kuuloinen. Jos haet perus pop/rock-settiä, niin itse suosittelisin ostamaan nämä. Myös Premierin Signia-sarja on erittäin hyvää. Jos jostain löydät, niin osta pois! Jos tarvitset hyvää all round-settiä, niin hommaa DW:t. Ne taipuvat ihan kaikkeen ja kuulostavat hyvältä joka tilanteessa. Sama juttu Yamaha Maple Customien kanssa. Ne ovat myös erittäin hyviä rumpuja. Häviävät tosin piirun verran DW:lle, mutta ovat myös halvemmat. Jos haluat jotain spesiaalia, niin hommaa vanhat Ludwigit. Niissä on soundia ja tunnetta enemmän kuin noissa muissa!

edit. Niin ja ei pidä tietenkään unohtaa Sonoreita. Signaturet ja Hilitet ovat loistopömpeleitä. Noissa uusissa (Designer ym.) on kuulema kylmemmät soundit, eli niitä en varauksetta suosittelisi. Sonoreista on tosin monilla muilla enemmän kokemuksia, joten he kertokoot niistä enemmän.
JGroover
28.06.2008 16:46:31 (muokattu 28.06.2008 16:48:43)
Nyt on DW:t plakkarissa. Black Velvet Collector's series vahvikerenkailla. Rakkautta ensisilmäyksellä/lyönnillä. Mukavasti pehmeää voimaa. Hinta hirvitti kyllä, mutta ovat niin nautittavat soittaa, että eurot himmenee fiiliksen rinnalla. :)

Pearlin Reference oli kyllä varteenotettava myös, vaan eipä tarvinnut kuitenkaan kauaa miettiä. Rock on!
-No Great Pretender-
OPJ1974
28.06.2008 17:00:19

Kenelläkään kokemuksia Yamahan Tour Customeista? Etenkin kyseisen sarjan virvelistä kaipaisin kokemuksia, mielipiteitä, yleistä infoa jne.

Ostin juuri Tour Custom Setin, missä sarjan virveli seurasi mukana. Virvelin soundi äkkiseltään testattuna on juuri sitä, mitä voi tuon hintaiselta virveliltä odottaa. Ihan mukiin menevä, ainakin mun käyttämällä virityksellä. Pääsen testaamaan settiä vasta myöhemmin kunnolla, joten lisää infoa kenties luvassa.

Sama pätee settiin, hintaluokkaansa nähden kyllä ehkä parhautta: pikaisesti viritettynä ja testattuna kuitenkin soivat oikein hyvin (sustainia ainakin löytyy muidenkin tarpeisiin, varsinkin 16" lattiatomi oli oikein mehukas) ja virittyvät mielestäni helposti.

Olivat mielestäni parempisoundiset kuin esim Sonorin 3005/3007-setti, mitä pääsin kanssa testaamaan ennen ostopäätöstä.
Kaverin suusta kuultua: "Ihmisellä on yläpää ja alapää ja siinä välissä on rytmi"
markkuliini
29.06.2008 01:57:59

Nyt on DW:t plakkarissa. Black Velvet Collector's series vahvikerenkailla. Rakkautta ensisilmäyksellä/lyönnillä. Mukavasti pehmeää voimaa. Hinta hirvitti kyllä, mutta ovat niin nautittavat soittaa, että eurot himmenee fiiliksen rinnalla.

Onko tuo se Musamaailman setti, tai siis entinen? Mitä koot pistit?
)90000milvuotsiija ja vaa mätiiä mikon ok. Valtaosa my asss. Rokkipoliisi rules.
JGroover
29.06.2008 17:03:19
Onko tuo se Musamaailman setti, tai siis entinen? Mitä koot pistit?

Jep. Entinen musamaailman setti nykyään. :) Ei tarvinnut lähteä tilailemaan.
Ne koothan on 22"x18", 12"x10" ja 16"x16". Kävin poistamassa.
-No Great Pretender-
Velli
06.07.2008 17:04:28
Nyt on DW:t plakkarissa. Black Velvet Collector's series vahvikerenkailla.

No niin, hyvän valinnan teit! Onnea pömpeleille!
Wildster
08.07.2008 18:45:03
Tama Superstar custom
ja Pearl export 5 osainen vertailussa???
Mielipiteitä
Etsin itselleni hevi, rock, metal yhtyettä!
hollmi-5
08.07.2008 20:35:57
Tama Superstar custom
ja Pearl export 5 osainen vertailussa???
Mielipiteitä

Ei mitään väliä, kumman ottaa. Molemmissa puolensa, joten valinnan ratkaiskoon tunne.
Soundit, piuhat ja kajarit.
Kailis
07.09.2008 06:43:40

Ei mitään väliä, kumman ottaa. Molemmissa puolensa, joten valinnan ratkaiskoon tunne.

Oo juu viddu vauw
au kalmasto? kamast oko?
Tankero
25.10.2008 14:21:32
Yamahan Maple Customeita suunnittelen hankkia.
Mitä niillä eri malleilla, nouveau, absolute ja mitä niitä on, on eroa? Mitkä lienee parhaimmat?
Kauppias ei tunnu tietävän.
Humppajyrä
Simbe
27.10.2008 12:26:39 (muokattu 28.10.2008 00:25:03)
Yamahan Maple Customeita suunnittelen hankkia.
Mitä niillä eri malleilla, nouveau, absolute ja mitä niitä on, on eroa? Mitkä lienee parhaimmat?
Kauppias ei tunnu tietävän.

Pelkkä Maple Custom: kullatut lugit ja paksut rungot. MC Absolute: ohuet rungot. MC Absolute Nouveau: kuten absolute, mutta pikakiinnityslugeilla (nopeuttaa kalvonvaihtoa).

Tarkempia speksejä:.
MC (original):
Tomit 7 krs, Basari 10krs vaahteraa
Hw: Y.e.s.s.-kiinnitys ja kullatut kulmikkaat minilugit. (Joissain anniversary-malleissa kromatut)
Värivaihtoehdot 2008:
Vintage natural, Black maple ja turqoise maple

MC absolute ja absolute nouveau:
6-krs tomit, 7-krs basari, vaahteraa
Hw, Y.e.s.s. -kiinnikkeet ja pyöristetyt kromatut minilugit. Nouveau-malleissa irroitettavat nouveau-lugit.

Mun mielestä kultalugiset originaalit Maple Customit on noista ne kovimmat kannut ja onhan ne kalliimmatkin. Absolute-sarjassa on mahdollista yhdistellä Birch ja Beech ja Maple -puulajeista yhteneväisen näköinen seka setti. Absolute-sarjan värivaihtoehdot ovat hyvin kattavat (Custom värit tilauksesta), MC:a saa nykyään enää kolmella värillä.

Soundiltaan originaali MC on "nuotiltaan puhtaampi" ja hieman kiinteämpisointinen. Absoluten ohut runko ja kova lyönti tuottavat "murtuneen" soundin, toiset pitää tästä enemmän. Absolutet myös soundaavat ehkä soittajalle vähän lämpimämmiltä kun taas MC:n paras soundi saavutetaan hieman etäämmällä setistä. Jos itse hankkisin niitä paksurunkoisia, ottaisin ehdottomasti matalat tomit (8"x12" jne).

Edit: Pakko kysyä: Missä on noin hönö kauppias?
Onko sinulla Yamaha rummut? Käy täällä.
Tankero
27.10.2008 12:53:42
Pelkkä Maple Custom: kullatut lugit ja paksut rungot. MC Absolute: ohuet rungot. MC Absolute Nouveau: kuten absolute, mutta pikakiinnityslugeilla (nopeuttaa kalvonvaihtoa).

Tarkempia speksejä:.
MC (original):
Tomit 7 krs, Basari 10krs vaahteraa
Hw: Y.e.s.s.-kiinnitys ja kullatut kulmikkaat minilugit. (Joissain anniversary-malleissa kromatut)
Värivaihtoehdot 2008:
Vintage natural, Black maple ja turqoise maple

MC absolute ja absolute nouveau:
6-krs tomit, 7-krs basari, vaahteraa
Hw, Y.e.s.s. -kiinnikkeet ja pyöristetyt kromatut minilugit. Nouveau-malleissa irroitettavat nouevau-lugit.

Mun mielestä kultalugiset originaalit Maple Customit on noista ne kovimmat kannut ja onhan ne kalliimmatkin. Absolute-sarjassa on mahdollista yhdistellä Birch ja Beech ja Maple -puulajeista yhteneväisen näköinen seka setti. Absolute-sarjan värivaihtoehdot ovat hyvin kattavat (Custom värit tilauksesta), MC:a saa nykyään enää kolmella värillä.

Soundiltaan originaali MC on "nuotiltaan puhtaampi" ja hieman kiinteämpisointinen. Absoluten ohut runko ja kova lyönti tuottavat "murtuneen" soundin, toiset pitää tästä enemmän. Absolutet myös soundaavat ehkä soittajalle vähän lämpimämmiltä kun taas MC:n paras soundi saavutetaan hieman etäämmällä setistä. Jos itse hankkisin niitä paksurunkoisia, ottaisin ehdottomasti matalat tomit (8"x12" jne).

Edit: Pakko kysyä: Missä on noin hönö kauppias?

Kiitos infosta.
No oikiasti kauppias ei ole lainkaan hönö. Ei kai vaan viittinyt tutulle alkaa kaivaan tietoja.
Humppajyrä
Nolte
28.10.2008 21:48:44

Tästä piti kysymäni, että miltäs ne ohuempirunkoiset Absolutet soundaavat etäämmällä setistä? Huonommalta, kuin paksummat veljensä?
meiän bändin paras rumpali
Velli
28.10.2008 23:28:16

En jaksa koko viestiä lainata, mutta allekirjoitan kyllä melkein joka sanan! Hyvin kuvailtu Simbe! Nuo soundijutut ovat tietenkin vähän makukysymys, mutta kyllä normi Maple Customit kuulostavat paremmalta mun mielestä soittajankin paikalle. Ymmärrän kyllä, mitä tarkoitat sillä MCA:n lämpöisenkuuloisella soundilla soittajan paikalle, mutta mun mielestä se soundi on jotenkin muovisen ja keinotekoisen lämmin. Vähän sama kuin lämmittelisi käsiään sähköpatterin päällä. MC:n lämpö puolestaan on aitoa nuotion lämpöä niin lähelle kuin kauaskin ;).

Tästä piti kysymäni, että miltäs ne ohuempirunkoiset Absolutet soundaavat etäämmällä setistä? Huonommalta, kuin paksummat veljensä?

Kyllä ne ihan ok:lta kuulostavat etäämmältäkin, mutta eivät yhtä hyvältä kuin oikeat Maple Customit.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)