McNulty 22.05.2008 15:40:17 | |
---|
Kyllä mä tuohon haarukkaan suosittelisin JTM45-mallia ehdottomasti. Erittäin hieno ja toimiva soundi perinteiseen rockmusiikkiin. Metalliin ei ollenkaan hyvä, mutta mitäs sitten? Täältä löytyy n. 800 euroon kotiinkuljetettuna uusi: http://www.soundslive.co.uk/product … 5---Vintage-Series-2245&ID=1700 Onks tiatoo, onko se TADin versio fiksumpi J45-versio kuin tuo uusio-Marsu? Mites Germino? |
Onks tiatoo, onko se TADin versio fiksumpi J45-versio kuin tuo uusio-Marsu? Mites Germino? Verrannut en ole, mutta ainakin TADin setti on oikein hyvä. Germino on varmasti myös loistava, joskin hintavakin takuulla. |
mvirta 22.05.2008 16:31:47 | |
---|
Kyllä mä tuohon haarukkaan suosittelisin JTM45-mallia ehdottomasti. Erittäin hieno ja toimiva soundi perinteiseen rockmusiikkiin. Metalliin ei ollenkaan hyvä, mutta mitäs sitten? Täältä löytyy n. 800 euroon kotiinkuljetettuna uusi: http://www.soundslive.co.uk/product … 5---Vintage-Series-2245&ID=1700 On kyllä liikuttavan edullinen, ja vissiin ihan Englannissa kasailtu? Tuon minäkin kyllä ottaisin ennemmin kuin maksaisin tonnia mistään rätisevistä vintagepeleistä. Ostakaas nyt oikein porukalla noita niin saadaan niitä käytettyinä pyörimään tänne. Muuten on kohta pelkkää Engliä tori täynnä. Shut Up 'n Play Yer Guitar |
Jii-Gee 22.05.2008 16:47:49 | |
---|
kiitos taas vinkeistä ja neuvoista! en tiennyt että tuo jtm-sarja olikin nuppeja. sitten tarvitsisin myös kaapin. alunperin oli comboa tarkotus etsiä. Olisko raadilla esittää jtn jäätäviä just vaiks esim Marskin comboja,ja nimenomaan perinteiseen rokki-vääntöön?Tai sit,mites esim Laney?Mielipiteitä/käyttäjäkokemuksia sun muita?Ja oliko muita ehdokkaita,siis just nimenomaan pienehköä comboa 'vintage-rockiin' ? |
Jucciz 22.05.2008 20:34:30 | |
---|
On kyllä liikuttavan edullinen, ja vissiin ihan Englannissa kasailtu? Eipä oikeita Marshalleita muualla tehdä. Ja ihan oikea Marshall tuo on. |
Dr. Muff 22.05.2008 22:03:04 | |
---|
Tuon minäkin kyllä ottaisin ennemmin kuin maksaisin tonnia mistään rätisevistä vintagepeleistä. Onks tää niinku mustaa huumoria? Sokeiden valtakunnassa yksisilmäinen on kuningas |
mvirta 22.05.2008 22:17:49 | |
---|
Ääh, unohdin että eihän niitä edes tonnilla saa. Juu ei ollut tarkoitus olla siinä mielessä vitsikäs. Sitäpaitsi edelleen on mielessä se '68 halfstack jota en siis aikoinani 800 eurolla ostanut. Shut Up 'n Play Yer Guitar |
Dr. Muff 22.05.2008 22:23:40 | |
---|
Ääh, unohdin että eihän niitä edes tonnilla saa. Juu ei ollut tarkoitus olla siinä mielessä vitsikäs. Sitäpaitsi edelleen on mielessä se '68 halfstack jota en siis aikoinani 800 eurolla ostanut. No mitä sä olisit sellasella rätisevällä romulla tehnyt? Sokeiden valtakunnassa yksisilmäinen on kuningas |
duc 22.05.2008 22:24:32 | |
---|
No mitä sä olisit sellasella rätisevällä romulla tehnyt? Rahaa tietenkin, kunhan ois pistänyt varastoon pariksi vuodeksi. |
mvirta 22.05.2008 22:29:58 | |
---|
Pöh, ei saa kääntää veistä haavassa. Se oli Keltaisessa Pörssissä, myynnissä Lammilla. Äijä sanoi puhelimessa että se joka ekana lyö rahat tiskiin saa viedä. Sinne olisi pitänyt lähteä autolla painattamaan ja oli työpäivä ja vaikka mitä. Toinen pikku-ukko olkapäällä sanoi että no totta hitossa haet pois, ja toinen sanoi että eikö sulla nyt noita ole jo ihan tarpeeksi, eikä sulla oo sitäpaitsi rahaakaan. En nyt muista kumpi oli se sarvipää ja kumpi ei, mutta hakematta jäi. Sillä äijällä oli lisäksi toinen samanlainen '70 -vuodelta ja se pyysi siitä tonnia. Shut Up 'n Play Yer Guitar |
Dr. Muff 22.05.2008 22:38:44 | |
---|
Pöh, ei saa kääntää veistä haavassa. Se oli Keltaisessa Pörssissä, myynnissä Lammilla. Äijä sanoi puhelimessa että se joka ekana lyö rahat tiskiin saa viedä. Sinne olisi pitänyt lähteä autolla painattamaan ja oli työpäivä ja vaikka mitä. Toinen pikku-ukko olkapäällä sanoi että no totta hitossa haet pois, ja toinen sanoi että eikö sulla nyt noita ole jo ihan tarpeeksi, eikä sulla oo sitäpaitsi rahaakaan. En nyt muista kumpi oli se sarvipää ja kumpi ei, mutta hakematta jäi. Sillä äijällä oli lisäksi toinen samanlainen '70 -vuodelta ja se pyysi siitä tonnia. Onko tosta paljon aikaa? Tai siis ei voi olla jos hinnat oli euroissa. Mä taidan muistaa ton tapauksen. Sokeiden valtakunnassa yksisilmäinen on kuningas |
mvirta 22.05.2008 22:43:35 | |
---|
Mitähän mä nyt sanoisin.. oiskohan 3 tai 4 vuotta, tätä vuodenaikaa kumminkin. Mulla oli silloin vielä Opel Manta, ja siihen ei edes 4x12 -kaappi mahtunut joten olisi pitänyt "kämppiksen" autoa lainata ja arvatkaa vaan oisko lainannut tohon tarkoitukseen. Shut Up 'n Play Yer Guitar |
sami1984 26.05.2008 00:16:22 | |
---|
jepsistä. vielä kerran kiitoksia jäbille!!! sen verran musiikkimausta, että hendrix-fani olen eli blues/rock-akselilla liikutaan. oli jonkun kanssa puhetta jtm30 ja jtm45:stä. mitä eroa sitten näillä kun molemmat on 30 wattisia. sittenhän minun pitää ostaa myös kaappi jos olen oikein homman tajunnut. ei muuta mutta kokonaiskustannukset pitäis jollain tapaa kartottaa ettei hinta karkaa varastomiehen liksojen ulottumattomiin:) ja sitten kommentteja niiltä, jotka ovat näillä peleillä soitelleet. eli saako säröä näistä kerrostalovoluumeilla??? naapurit vihaavat jo valmiiksi kun nykyinen vahvistin on fenderin blues junior mutta olen valmis ottamaan lisävihaa niskoilleni jos vaan särkyy ilman et tarvii luukuttaa ja saundit kohdallaan. jees...auttakaa vielä rookieta jos voitte...kiitos! |
Spike 26.05.2008 01:51:48 (muokattu 26.05.2008 01:52:01) | |
---|
jepsistä. vielä kerran kiitoksia jäbille!!! sen verran musiikkimausta, että hendrix-fani olen eli blues/rock-akselilla liikutaan. oli jonkun kanssa puhetta jtm30 ja jtm45:stä. mitä eroa sitten näillä kun molemmat on 30 wattisia. JTM45 on ensimmäisiä marshallin kytkentköjä, bluesbreaker lisänimi tulee John Mayall with Eric Clapton: Bluesbreakers -levystä. Tais olla vielä treble booster käytössä. Tuossa ei siis ole mitään master volumea, ei makuuhuonekäyttöön. Normimarsua tummempi. JTM30 on jotain 80-luvun kytkentöjä vai peräti 90-luvun. Kuitenkin, taisi olla 2 kanavaa ja master volume, eli saisi säröjä pienillä volumeilla. Vissiin vähän epäluotettavia olleet? Ei saa uutena.
sittenhän minun pitää ostaa myös kaappi molemmista löytyy kombomallit. JTM30 oli ainakin muutama vuosi sitten edullisissa hinnoissa, jotain 300-400 e hintapyyntöjä. Look! I can play E5! I must be a fucking Mozart! |
sami1984 27.05.2008 22:23:40 | |
---|
kiitos viimeisimmälle tietäjälle! mistä sais tuohon hintaan? sit on nimittäin rahat kädessä...käsi ojossa:) |
sami1984 27.05.2008 22:25:48 | |
---|
vielä sen verran et miks jtmkolmekybäset on ollu epäluotettavia? |
mvirta 27.05.2008 22:47:03 | |
---|
Shut Up 'n Play Yer Guitar |
Jucciz 27.05.2008 23:18:43 (muokattu 27.05.2008 23:21:01) | |
---|
oisko toi paha, Pörssissä JTM-60 combo, hinta 5 rahaa: http://www.keltainenporssi.fi/ilmoitus/12237067 Eipä nuo uudehkot JTM-combot oikeen oo mistään kotoisin, soundillisesti ainakaan. Jättäisin väliin: aika vähän tekemistä kunnon Marshall-soundin - etenkään JTM45:n - kanssa. |
Kivijalka 28.05.2008 05:32:24 | |
---|
vielä sen verran et miks jtmkolmekybäset on ollu epäluotettavia? Käsittääkseni niiden putket on asennettu jotenkin erikoiseen paikkaan joten kone kuumentuessaan alkaa mahdollisesti herättämään tätä epäluottamusta. I regret to tell you that my mental wounds are not healing. In fact, they are driving me quite insane. I shudder to think that I might be going off the rails on a train, which is quintessentially, crazy. |
Insane Kane 28.05.2008 11:45:01 (muokattu 28.05.2008 11:45:42) | |
---|
vielä sen verran et miks jtmkolmekybäset on ollu epäluotettavia? Ainakin JTM-kuuskybäsessä putket oli vaakatasossa muun elektroniikan alapuolella. Vahvistimen päällä ei ole mitään tuuletusreikiä joten vaffarin elektroniikka joutuu aika kovien lämpötilavaihteluiden alaiseksi. (suurimmat suoto-elkot suoraan päättäriparin yläpuolella) Lisäksi kaikki on hivenen heppoisasti asennettu / suunniteltu. 4 x 12 kaapin kera siitä sai kuitenkin loihdittua 1-2 erittäin hyvää soundia. Diodit suosittelen ohitettavaksi saman tien. Ei ole kaikkein äänekkäin mööpeli... Varmaan tuosta 60 watista jonkin sortin hattivatteja puolet. E: Mulla ei ollut mitään ongelmia kuitenkaan. Postittaessa hajosi 1 pääteputki. Ehän minä mistään mittään tiijä, mutta katoppakuu... |