Kitaraäijä 19.05.2008 10:14:09 | |
---|
Moro, Tietämätön kyselee; kerrotteko viisaammat ja kokeneemmat, minne kannattaa New Yorkissa suunnata kitaraostoksille? Erityisesti Gibsonit kiinnostaa. Sen verran oon netistä katellut, että hintahaitari on melkoinen, mut näyttäis siltä, että vähän tuhannen taalan molemmin puolin alkaa pikku hiljaa löytymään kelpo peliä. Mut tiedättekö siis kohtuuhintaisia liikkeitä, joihin kannattaa mennä? Entäpä jenkeistä poistullessa? Pitääkö maksaa tullia, alvia ja kuinka paljon, jos keppi maksanut n. tuhat taalaa? Mikä olisi tällaisessa esimerkissä kokonaishinta? Vai kiinnittävätkö Suomessa kovin huomiota, jos vaan kävelee kitaran ja laukun kanssa tullin läpi? Kiitos selkeistä vastauksista jo etukäteen. |
Broadcaster 19.05.2008 10:39:51 | |
---|
Guitar Center Manhattanilla on ainkin paikka, jossa on hyvä valikoima. |
JuSu 19.05.2008 10:53:09 | |
---|
Guitar Center Manhattanilla on ainkin paikka, jossa on hyvä valikoima. Manhattanilla ylipäätään 48th Street kantsii lorvia läpi, kadulla on paljon kitaraliikkeitä. JuSu Äitimme kutsuu taas vieraantuneita poikiaan. |
ibnz 19.05.2008 10:56:15 | |
---|
Moro, Tietämätön kyselee; kerrotteko viisaammat ja kokeneemmat, minne kannattaa New Yorkissa suunnata kitaraostoksille? Erityisesti Gibsonit kiinnostaa. Sen verran oon netistä katellut, että hintahaitari on melkoinen, mut näyttäis siltä, että vähän tuhannen taalan molemmin puolin alkaa pikku hiljaa löytymään kelpo peliä. Mut tiedättekö siis kohtuuhintaisia liikkeitä, joihin kannattaa mennä? Entäpä jenkeistä poistullessa? Pitääkö maksaa tullia, alvia ja kuinka paljon, jos keppi maksanut n. tuhat taalaa? Mikä olisi tällaisessa esimerkissä kokonaishinta? Vai kiinnittävätkö Suomessa kovin huomiota, jos vaan kävelee kitaran ja laukun kanssa tullin läpi? Kiitos selkeistä vastauksista jo etukäteen. Itte ostin The Music Zoosta Jacksonini, 255-03 Northern Blvd. - Little Neck, NY 11363. Eli Queensissa asti, joten kikkailutta sinne ei selvitä.. Bussilla pitäisi mennä, esim. MTA:n Express 3 menee siihen viereen (Northern blvd ja Little Neck pkwy:n risteys), tunti Manhattanin keskikaupungilta :o http://mta.info/busco/schedules/index.html#qns Sivujen perusteella, http://www.themusiczoo.com hieno paikka, ja kokemuksesta tiedän että palvelu pelaa! |
McNulty 19.05.2008 11:33:41 | |
---|
Ludlow Guitars, Ludlow Streetillä. Sijaitseepi Manhattanilla, about Little Italyn hujakoilla. |
I.S.S 19.05.2008 12:31:22 (muokattu 19.05.2008 12:34:59) | |
---|
Entäpä jenkeistä poistullessa? Pitääkö maksaa tullia, alvia ja kuinka paljon, jos keppi maksanut n. tuhat taalaa? Mikä olisi tällaisessa esimerkissä kokonaishinta? Vai kiinnittävätkö Suomessa kovin huomiota, jos vaan kävelee kitaran ja laukun kanssa tullin läpi? Kiitos selkeistä vastauksista jo etukäteen. Pitää maksaa jos lakia halutaan noudattaa. 1000 dollarin skeballe tulisi suurin piirtein seuraavanlaiset alv+tullimaksut: 1000x1,22(alv)x1,027(tulli)=1250 dollaria Euroissa tuo on about 800. Se, että kiinnittääkö kukaan huomiota noihin kitaralaukkuihin on tietty vähän sattuman kauppaa, mut ei niitä soittimia käsittääkseni nyt niin haukkana seurata. Mut tästäkin olen kuullut/lukenut vaihtelevia kokemuksia. Itse tullasin ulkomailta tuomani kitaran, mut sen hetkiset tullisedät ja tädit olivat kyllä melko välinpitämättömän oloisia. Eivät kiinnittäneet ollenkaan huomiota siihen, että miulla oli kaks kitaralaukkua mukana, ihan hyvinhän se toinenkin ois voinu jonkin kebakon sisältää. "You know what they say Frank...speed kills." |
jaakonam 19.05.2008 22:53:30 | |
---|
Manhattanilla ylipäätään 48th Street kantsii lorvia läpi, kadulla on paljon kitaraliikkeitä. ...esim. Sam Ashilla (155 W 48th Street) on hyvä valikoima myös vintage-soittimia (noin 10 metriä Gibsoneita roikkui seinällä ainakin maaliskuussa) ja aika tajuton määrä akustisia. "Basso on yksinkertaisten miesten monimutkainen instrumentti." |
HeavyMachinery 20.05.2008 19:24:34 | |
---|
Pärkele, samalla tuoppa pari kappaletta creative audio labin Redeemerejä minulle. Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" |
Jii-Gee 21.05.2008 17:32:13 | |
---|
Mulla kaveri parhaillaan Nykissä,just äsken tuli puhelu tyyliin '..mihkä täällä kandee mennä...?'.Eli oliks nää vinkit tässä,vai tuleeko muita musa/soitinmestoja mieleen? |
Broadcaster 21.05.2008 19:05:01 | |
---|
Kai noidenkin kiertämiseen jo tovi menee :) |
Kai noidenkin kiertämiseen jo tovi menee :) Varmasti... 48th streetin kun käy hattanilla lävitse, niin siinä on ihan riittävästi päiväksi. Siitä sitten Harlemiin, Kingsiin, Queensiin ja miksei vaikka Jerseyn puolelle pawnshoppeja ja nyrkkipajoja kiertelemään. Uskallan väittää ettei vuosi edes riitä koko kyläpahasen kitaratarjonnan kokonaisvaltaiseen kartoittamiseen :) |