Basari-Jaska 13.05.2008 19:39:48 | |
---|
Olen pidemmän aikaa vakavasti harkinnut Rolandin SPD-S -padin hankintaa. Tänään olen asiaa tarkemmin selvitellyt ja alkaa näyttää siltä, että ainakaan uutena tuommoisen vehkeen hankkiminen ei ole järkevää. Laite alkaa olla pahasti vanhentunut ja hinta on edelleen siellä 500 eurossa. Olen näiden sähkö vehkeiden suhteen aika noviisi, joten voisivatko viisaammat ehdottaa jotakin vastaavaa järkihintaista ja helppokäyttöistä kokoonpanoa. Hakusessa olisi laite josta saisi ulos perkussio soundeja joita pystyisi helposti muokkaamaan/efektoimaan(?). Pidempiä sampleja olisi myös mukava päästä ohjaamaan. Tarkoitus olisi siis saada akustisten rumpujen mausteeksi vähän lisää härösoundeja, eli tällä ei ole tarkoitus yrittää oikeita rumpuja korvata. Kiitoksia - Jaakko P.s. jos joku haluaa myydä käytetyn SPD-S padin edullisesti niin ottakaa yhteyttä. "Kamikaze is not my style. I much prefer the subleties, the low-key approach - because I am, after all, a professional." |
welho 20.05.2008 00:30:39 | |
---|
Olen pidemmän aikaa vakavasti harkinnut Rolandin SPD-S -padin hankintaa. Tänään olen asiaa tarkemmin selvitellyt ja alkaa näyttää siltä, että ainakaan uutena tuommoisen vehkeen hankkiminen ei ole järkevää. Laite alkaa olla pahasti vanhentunut ja hinta on edelleen siellä 500 eurossa. Olen näiden sähkö vehkeiden suhteen aika noviisi, joten voisivatko viisaammat ehdottaa jotakin vastaavaa järkihintaista ja helppokäyttöistä kokoonpanoa. Hakusessa olisi laite josta saisi ulos perkussio soundeja joita pystyisi helposti muokkaamaan/efektoimaan(?). Pidempiä sampleja olisi myös mukava päästä ohjaamaan. Tarkoitus olisi siis saada akustisten rumpujen mausteeksi vähän lisää härösoundeja, eli tällä ei ole tarkoitus yrittää oikeita rumpuja korvata. Kiitoksia - Jaakko P.s. jos joku haluaa myydä käytetyn SPD-S padin edullisesti niin ottakaa yhteyttä. Spede on kyllä pitänyt hintansa ja on varsin kätevä värkki. ihme etei vastaavia ole tullut muilta merkeiltä! Vai onko? Yks vaihtoehto on hommata midi kontrolleri- pädi ja sitten soundit jostain ulkoisesta lähteestä.. Esim. läppäriltä tai rumpsuaivosta.. www.welhodrum.com, www.myspace.com/welhodrum |
Basari-Jaska 20.05.2008 14:08:26 | |
---|
Yks vaihtoehto on hommata midi kontrolleri- pädi ja sitten soundit jostain ulkoisesta lähteestä.. Esim. läppäriltä tai rumpsuaivosta.. Alesiksen control padia, olen vähän miettinyt. Se on kohtuu edullinen (n.150€), mutta sitten pitäisi keksiä millainen tuo ulkoinen lähde olisi. Läppäri voisi tietysti olla hyvä ja olen sitä jo vähän mietiskellytkin. Noista aivoista ei ole mitään kokemusta (lobotomia takana), eli hyviä ehdotuksia otetaan vastaan. "Kamikaze is not my style. I much prefer the subleties, the low-key approach - because I am, after all, a professional." |
Alesiksen control padia, olen vähän miettinyt. Se on kohtuu edullinen (n.150€), mutta sitten pitäisi keksiä millainen tuo ulkoinen lähde olisi. Läppäri voisi tietysti olla hyvä ja olen sitä jo vähän mietiskellytkin. Noista aivoista ei ole mitään kokemusta (lobotomia takana), eli hyviä ehdotuksia otetaan vastaan. Mä odottelen innolla ilmeisesti loppukesästä rantautuvaa drummit five- moduulia joka tulee olemaan seuraava lelu:) Käy kurkkimassa: www.2box.se www.welhodrum.com, www.myspace.com/welhodrum |
Basari-Jaska 21.05.2008 17:42:43 | |
---|
Mä odottelen innolla ilmeisesti loppukesästä rantautuvaa drummit five- moduulia joka tulee olemaan seuraava lelu:) Käy kurkkimassa: www.2box.se Ominaisuuksiltaan vaikuttaa aikas mainiolta. Onko hinnoista mitään huhua liikkeellä? On sen verran pätevän oloinen härpätin, että voipi olla aika kallis. "Kamikaze is not my style. I much prefer the subleties, the low-key approach - because I am, after all, a professional." |
29 21.05.2008 21:45:10 | |
---|
|
welho 22.05.2008 11:52:07 | |
---|
juu. 1500-2000€ hinasta huhutaan.. Kuulostaa yhtä äkkiä melko kohtuulliselta joten se on varmaan 5000€ kunhan suomeen saadaan:D www.welhodrum.com, www.myspace.com/welhodrum |
29 22.05.2008 13:29:22 | |
---|
Kyllä tosiaan tuohon hintaan olisi jopa törkeän halpa... Mistä olet welho muuten kuullut tuon loppukesän julkaisuajankohdan? Jossain taidettiin mainita jopa kesäkuuta. |
welho 22.05.2008 18:19:24 | |
---|
Kyllä tosiaan tuohon hintaan olisi jopa törkeän halpa... Mistä olet welho muuten kuullut tuon loppukesän julkaisuajankohdan? Jossain taidettiin mainita jopa kesäkuuta. Soundatasta kysäisin perjantaina.. www.welhodrum.com, www.myspace.com/welhodrum |
Lamina 22.05.2008 22:03:30 | |
---|
Kannattaa harkita myös tätä... http://www.synesthesiacorp.com/ itellä ollu käytössä jonkin aikaa ja TOIMII!!!! nykyisellä dollarin kurssilla hintaki kohdallaan... tullimaksuja tulee jotain 60€ päälle... mulla kesti pari kuukautta ton tulo mut siellä oli sillon ruuhkaa.... |
welho 23.05.2008 00:08:16 | |
---|
Mielenkiintoselta vaikuttaa. Tuollasia uusia värkkejä löytyy varmaan vaikka kuinka, mutta tänne rantautuu tuskin koskaan? www.welhodrum.com, www.myspace.com/welhodrum |
takajalka 06.07.2008 14:17:24 | |
---|
Mun pitäisi myös löytää SPD-20:n tilalle uusi moduli/padi, jolla voisi soittaa omia sampleja. SPD-S:ää saa vain yhden stereo-padin lisäksi, mun pitäisi saada ainakin snare, basari ja kaksi padia tomisoundeja ja muita varten. Speden pädit ovat ärsyttävän pieniä livesoitossa, kyllä sillä pärjää mutta mukavampi soittaa erillisia padeja. Rolandilla suosittelivat jotakin TD-sarjan moduleista ja räkki-sampleria. Onkohan räkkimallista omia sampleja tukevaa rumpuaivoa olemassa (järkevään hintaan)? Mestarit eivät lainaa, mestarit varastavat. -Stravinsky |
Analuuk 20.07.2008 23:53:12 (muokattu 20.07.2008 23:54:54) | |
---|
Yks vaihtoehto on hommata midi kontrolleri- pädi ja sitten soundit jostain ulkoisesta lähteestä.. Esim. läppäriltä Mikähän olisi näppärin softa Macille livesoittoon? Lähinnä haen elektro- sekä perkussiosoundeja akustisen setin ohelle. PS. Mulla oli vähän aikaa Rolandin SPD-20, mutta soundien muokkaus oli aika hidasta, joten luovuin härpättimestä pari vuotta sitten. http://youtube.com/watch?v=U2w4ZVWb3_Y |
takajalka 21.07.2008 13:12:46 | |
---|
Mikähän olisi näppärin softa Macille livesoittoon? Lähinnä haen elektro- sekä perkussiosoundeja akustisen setin ohelle. Native Instrumentsin Battery on oikeasti hyvä, sitä voi ohjata esim GarageBandilla tai sitten käyttää standalonena. Ehkä joku helpompikin on, mutta tuo ainakin toimii. Erilliset Rolandin padit kiinni TD-6-aivoon, siitä midi-out ulkoiseen äänikorttiin ja se USB:llä kiinni MacBookiin. Tällä setillä olisi tarkoitus soittaa perjantaina UMF:ssa. Mestarit eivät lainaa, mestarit varastavat. -Stravinsky |
Analuuk 21.07.2008 18:04:57 | |
---|
Native Instrumentsin Battery on oikeasti hyvä, sitä voi ohjata esim GarageBandilla tai sitten käyttää standalonena. Ehkä joku helpompikin on, mutta tuo ainakin toimii. Erilliset Rolandin padit kiinni TD-6-aivoon, siitä midi-out ulkoiseen äänikorttiin ja se USB:llä kiinni MacBookiin. Tällä setillä olisi tarkoitus soittaa perjantaina UMF:ssa. Kiitos! Täytyypä testata tuota! Ajatuksena oli hommata Alesiksen midikontrolleri, jolla sit soittas sampleja keikoilla reaaliajassa. Riittääkö MacBookin äänikortissa (Core Audio) potku, vai tarvitaanko väliin välttämättä vielä ulkoinen kortti?? Tuon kontrollerinhan saisi nimittäin suoraan tökättyä koneen usb-porttiin. http://youtube.com/watch?v=U2w4ZVWb3_Y |
takajalka 21.07.2008 22:23:22 (muokattu 22.07.2008 09:57:32) | |
---|
Riittääkö MacBookin äänikortissa (Core Audio) potku, vai tarvitaanko väliin välttämättä vielä ulkoinen kortti?? Tuon kontrollerinhan saisi nimittäin suoraan tökättyä koneen usb-porttiin. Meillä on erillinen äänikortti välissä, mutta silläkin tuntui olevan ihan minimaalinen latenssi mukana. Sitä ei kyllä huomannut kuin joissain nopeatempoisissa biiseissä, joten ei oikeastaan haitannut. Paremmissa äänikorteissa (esim Motun mallit) latenssia voi säätää pienemmäksi. Mulla ei ole USB-lähtöä sähkiksissä, joten en ole kokeillut suoraa liittämistä. Jotenkin sellainen fiilis, että voi tulla latenssia. Mutta sehän selviää testaamalla. Kysynkin tuota kaverilta, sillä on MB ja tuollainen Alesiksen kontrolleri... EDIT: Ja kyllä se Alesiksen kontrolleri toimii suoraa sen MB:n kanssa, eikä pitäisi olla pahemmin latenssia. Mestarit eivät lainaa, mestarit varastavat. -Stravinsky |
Analuuk 22.07.2008 23:41:45 | |
---|
Ja kyllä se Alesiksen kontrolleri toimii suoraa sen MB:n kanssa, eikä pitäisi olla pahemmin latenssia. Kiitokset! Hankinpa ensin sellaisen, ja sit jos tulee ongelmia niin lisäksi ulkoisen äänikortin. http://youtube.com/watch?v=U2w4ZVWb3_Y |
Anonymous-jazz 30.07.2008 23:27:33 (muokattu 30.07.2008 23:28:00) | |
---|
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act"
- George Orwell |
takajalka 31.07.2008 09:14:43 | |
---|
Kandee kyllä enemmänkin hintojen puolesta hankkia tuollainen Alesiksen Performance Pad 169 EUR Thomannilta. Rolandissa nimi maksaa jo pelkästään yli 300 EUR joten ei kannata maksaa liikaa. http://www.thomann.de/fi/alesis_performance_pad.htm Toisaalta esim Rolandin SPD-20:een saa neljä ulkoista triggeriä kiinni, eli riippuu siitä mihin käyttöön tulee. Wanhahan tuo Spede alkaa jo olla, uutta mallia odotellessa. SPD-20:llä tuli soitettua about 70 keikkaa parin viime vuoden aikana ja mulla ei ole siitä pahaa sanottavaa. :) Mestarit eivät lainaa, mestarit varastavat. -Stravinsky |
29 07.08.2008 08:59:07 | |
---|
Mä odottelen innolla ilmeisesti loppukesästä rantautuvaa drummit five- moduulia joka tulee olemaan seuraava lelu:) Käy kurkkimassa: www.2box.se Onkos Welholla tai jollain muulla palstalaisella tuoretta tietoa asian tiimoilta? Eli milloin olisi julkaisu ajankohtainen yms? Tässä olen yrittänyt seurailla uutisointia, mutta kovin nihkeästi tuntuu tietoa putoilevan... |