Aihe: strato-spesialistit
1 2 3 4
Ekku01
19.05.2008 22:59:45
Uutena juu. Keppi on mehiko classic 60s.

No johan on kumma juttu. Jos ei muuta niin sitten tee käänteisesti kuten neuvoin. Eli kallista snadisti tallapaloja korkeussäätöruuveista, siten että kielten painaessa niitä ne painuvat väkisin haluttuun suuntaan.
"It's been a long time since I rock and rolled"
MadMatt
19.05.2008 23:01:46 (muokattu 19.05.2008 23:07:52)

Outoa kun paksujen kielten puolella on kaikki niin kuin pitää..

Intonaation säätöruuvithan ovat noissa ohuissa kielissä yleensä pisimmällä joten palat eivät istu tallassa yhtä tukevasti. Mullakin on tallapalaa vinossa mutta kieli kulkee kuitenkin suoraa linjaa kaulalle.

E. Jees, Pieni palojen kallistus voisi auttaa kuten tuossa ylhäällä mainittiin.
Nothin' but the blues
megan
19.05.2008 23:12:00
Jees, tuo auttoi saamaan palat nippuun. Kieli sen sijaan siirtyi ihan palan reunaan ja lähtötilanne on sama. :D Voisko tuohon viilata pienen uran kielelle?
Ekku01
19.05.2008 23:16:19
Jees, tuo auttoi saamaan palat nippuun. Kieli sen sijaan siirtyi ihan palan reunaan ja lähtötilanne on sama. :D Voisko tuohon viilata pienen uran kielelle?

En suosittele. Se todennäköisesti vain jatkossa tulee katkomaan kielen juuri siitä kohdasta, koska siihen jää kuitenkin sellainen terävä reuna. Mieluummin vaikka hommaat sellaiset tallapalat joissa kieli menee väkisinkin siitä keskeltä (esim. Graph Techin TUSQ).
MadMatt
19.05.2008 23:26:41 (muokattu 19.05.2008 23:27:27)

Niin ja tsekkaa nyt että se kaula on kiinnitykseltään suorassa ja muutenkin säädöissä. Mulla oli aikoinaan tuollainen classic 60s josta joutui heti uutena kiristämään kaularautaa.
Nothin' but the blues
megan
19.05.2008 23:33:33
Pitää tutkailla tarkemmin, tuo myös on ihan tuore tapaus vasta. Pitää kaulan siirtämistä myös kokeilla, vaikka tuossa on kyllä kaulatasku melko tiukan näköinen..
Ekku01
19.05.2008 23:44:43 (muokattu 19.05.2008 23:46:14)
Pitää tutkailla tarkemmin, tuo myös on ihan tuore tapaus vasta. Pitää kaulan siirtämistä myös kokeilla, vaikka tuossa on kyllä kaulatasku melko tiukan näköinen..

Jos tuntuu, ettei juttu kotikonstein selviä ja se jää häiritsemään, käy ihmeessä näyttämässä kitaraa siellä mistä sen ostit (mikäli et tilannut ulkomailta). Jos kyseessä on joku tunnettu musiikkialan liike, varmasti osaavat muutamassa sekunnissa kertoa mikä on vikana ja miten kitara säädetään kuntoon. Ja varmaan sen sinulle säätävätkin.
Zed
20.05.2008 07:21:54

Osaisiko joku kertoa tarkemmin mitä mallia minun Stratoni on? Sarjanumeron perusteella sain Fenderin sivuilta selvittettyä sen olevan 2002 tai 2003 vuoden mallia, erikoisia tuntomerkkejä on ilmeisesti jonkinlainen kaulankulman säätö mahdollisuus. Eli kuusiokolo avaimelle sopiva reikä ja ruuvi kaulan kiinnityslevyssä ja humppareille louhitut paikat sekä tallassa että kaulassa. Muutoin kitara on minun mielestä samanlainen kuin muut Stratot mitä olen kokeillut.

Kuu lostaa sil tä, että kyseessä saattaisi olla ihan normaali American Series. Onko siinä pyö ristetyt ote laudan reunat, 22 jumbohtavaa nauhaa ja moderni 2 ruuvilla kiinnitetty talla?
Sokerisirotin
Wahi
20.05.2008 13:23:42
Mites tuo Frontlinen tilaaminen toimii? Siis rekistöröityy Fenkun sivuille ja sieltä tilaa niin tulee postissa ilmaiseksi? Onko siitä rekistöröitymisestä mitään muuta hyötyä?
Shine on you crazy diamond
ahvenonkala
20.05.2008 13:37:37

Mites tuo Frontlinen tilaaminen toimii? Siis rekistöröityy Fenkun sivuille ja sieltä tilaa niin tulee postissa ilmaiseksi? Onko siitä rekistöröitymisestä mitään muuta hyötyä?

Minä olen rekiteröitynyt sinne jo aikaa sitten mutta ei ole minua saavuttanut vielä yksikään lehdykkä. Rekisteröitymällä pääset jakaamaan tuntojasi sinne Fenderfoorumille (jos ei muka tämä huone riitä!).
- Alko - Tarvitset vain tekosyyn
MadMatt
20.05.2008 13:59:05

Minä olen rekiteröitynyt sinne jo aikaa sitten mutta ei ole minua saavuttanut vielä yksikään lehdykkä.

Eipä se ole kovin kummoinen lehdykkä. Sellainen ohut mainoslehtinen vain. Samanlaisia mainoksia ovat kitaralehdet pullollaan.
Nothin' but the blues
Ekku01
20.05.2008 14:05:14
Minä olen rekiteröitynyt sinne jo aikaa sitten mutta ei ole minua saavuttanut vielä yksikään lehdykkä. Rekisteröitymällä pääset jakaamaan tuntojasi sinne Fenderfoorumille (jos ei muka tämä huone riitä!).

Eli pelkkä rekisteröityminenkö ei sitten riitäkään? Itse rekisteröidyin myös jokin aika sitten siinä toivossa, että sieltä jotain brosyyriä alkaisi tulla kotiin.

Kertokaas miten asia on, te joille Frontline tipahtaa postilaatikkoon.
megan
20.05.2008 20:15:06
Eiks uusissa Fenkuissa ole takuu voimassa,ostopaikasta riippumatta.. ?
Itelle tuli kerran yhdessä vaihtokaupassa uudehko F ja kaveri sanoi et siin on viel takuutkin voimassa.
Eikun skitan myyneeseen tahoon vaan yhteyttä ja kysyt et missä/kuka sen laittaa kondikseen,vai antavatko tilalle toisen luutun?

On joo, Fenderin limited lifetime warranty. :) Sitten se t-kaupan 3v takuu mistä tämä tuli.

Kiristin tänään 1/8 kierrosta kaularautaa. Siinä kun laitoin kaulaa paikoilleen, koitin vähän painostaa kaulaa haluttuun suuntaan ruuveja kiristäessä. Näyttää että se olis vähän ainakin auttanut.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)