biibob 23.01.2008 17:30:39 | |
---|
Osaisiko joku kertoa tarkemmin mitä mallia minun Stratoni on? Sarjanumeron perusteella sain Fenderin sivuilta selvittettyä sen olevan 2002 tai 2003 vuoden mallia, erikoisia tuntomerkkejä on ilmeisesti jonkinlainen kaulankulman säätö mahdollisuus. Eli kuusiokolo avaimelle sopiva reikä ja ruuvi kaulan kiinnityslevyssä ja humppareille louhitut paikat sekä tallassa että kaulassa. Muutoin kitara on minun mielestä samanlainen kuin muut Stratot mitä olen kokeillut. Kitarassa on siis tilt neck. Onko kitara usa:ssa valmistettu vai mexicossa vai kenties japanissa? Minkälainen lakkaus kitarassa on? Onko normi kiiltävä vai kenties mattalakka? Kitaran väri? Tilt neckin perusteella voisin epäillä, että kyseessä voisi olla joku american -series malli. "You think I'm strange because I'm different, I think you're strange because you're all the same." |
jomppu 23.01.2008 18:09:18 | |
---|
Kitarassa on siis tilt neck. Onko kitara usa:ssa valmistettu vai mexicossa vai kenties japanissa? Minkälainen lakkaus kitarassa on? Onko normi kiiltävä vai kenties mattalakka? Kitaran väri? Tilt neckin perusteella voisin epäillä, että kyseessä voisi olla joku american -series malli. Joo, kitara on amerikkalainen. Unohdin sen laittaa ekaan viestiin. Lakkaus on kirkas ja väri punainen. Mites toi tilt-neck juttu sitten pelaa? Kun nimittäin pientä särinää on ylänauhoilla, niin voisiko sillä säätää kaulaa siten että kielet soisivat vapaammin? |
biibob 23.01.2008 18:26:37 | |
---|
Tässä juuri lueskelen vanhaa Fenderin frontline katalogia vuodelta 2002. Katalogin mukaan tuolloin on valmistettu usa-stratoja kolmea eri sarjaa, jotka voisivat sopia kuvaukseesi: American, American hot rodded, American deluxe. Täysin varmasti en voi sanoa, että mikä malli sinun kitarasin noista on. Kuitenkin muutamia tunnusmerkkejä, joilla voi hakea oikeaa. Otelaudan nauhamerkit. American deluxe malleissa merkit ovat abalonea, kun taas american ja hot rodeissa normaali helmiäs/musta. Ja kitarassa oli ilmeisesti 3x single coilit ja normaali 2point tremolo -talla sekä normaalit virittimet? Punaisesta väristä sen verran, että 02 vuoden american deluxeja on ollut katalogin mukaan saatavilla candy tangerine värillä. Eli kyseessä on hyvin kirkas punainen. American -sarjalaiset taas ovat olleet saatavilla chrome red värillä, joka on ehkä hivenen metallisempi punainen. "You think I'm strange because I'm different, I think you're strange because you're all the same." |
jomppu 23.01.2008 19:57:03 | |
---|
Tässä juuri lueskelen vanhaa Fenderin frontline katalogia vuodelta 2002. Katalogin mukaan tuolloin on valmistettu usa-stratoja kolmea eri sarjaa, jotka voisivat sopia kuvaukseesi: American, American hot rodded, American deluxe. Täysin varmasti en voi sanoa, että mikä malli sinun kitarasin noista on. Kuitenkin muutamia tunnusmerkkejä, joilla voi hakea oikeaa. Otelaudan nauhamerkit. American deluxe malleissa merkit ovat abalonea, kun taas american ja hot rodeissa normaali helmiäs/musta. Ja kitarassa oli ilmeisesti 3x single coilit ja normaali 2point tremolo -talla sekä normaalit virittimet? Punaisesta väristä sen verran, että 02 vuoden american deluxeja on ollut katalogin mukaan saatavilla candy tangerine värillä. Eli kyseessä on hyvin kirkas punainen. American -sarjalaiset taas ovat olleet saatavilla chrome red värillä, joka on ehkä hivenen metallisempi punainen. Juu, väri on juurikin sellainen metallinhohto punainen, mulla oli joskus lähes samanvärinen Golfi väriltään indian red. Ja tallamikin tone-säätimessä on kai jonkinlainen boost-kytkentä, en tosin suurta eroa huomaa. Varmaan kyseessä on tuo american-sarjalainen, vai mitä eroa niissä on tuohon hot rod versioon? Mikit minun kitaraan on vaihdettu joten niiden perusteella ei pysty paljoa selvittämään. Onko noita Fenderin katalogeja muuten netissä missään?? |
biibob 23.01.2008 22:18:49 | |
---|
Juu, väri on juurikin sellainen metallinhohto punainen, mulla oli joskus lähes samanvärinen Golfi väriltään indian red. Ja tallamikin tone-säätimessä on kai jonkinlainen boost-kytkentä, en tosin suurta eroa huomaa. Varmaan kyseessä on tuo american-sarjalainen, vai mitä eroa niissä on tuohon hot rod versioon? Mikit minun kitaraan on vaihdettu joten niiden perusteella ei pysty paljoa selvittämään. Onko noita Fenderin katalogeja muuten netissä missään?? Hot rod sarja tuolloin erosi normi american -sarjasta oikeastaan vain mikkejen osalta. Eli normi american sarjalaisissa oli jotkut vakio-fender mikit. Hot rodeissa single coileina texas specialeja. Hot rod tarjosi myös mikkivaihtoehtoina HSS ja HH viahtoehtoja ja mikkeinä oli Duncanin pearly gatesit. Eli sanotaanko nyt näin karkeasti, hot rod oli american strato paremmilla mikeillä/ mahdollisuus humbuckeriin. Katalogeja tuskin kokonaisuudessaan löytyy netistä, tai sitten tarvitsee paljon tuuria, jos sattuu jostian löytämään. Itse olen aina pyrkinyt pitämään nuo vanhat soitinmerkkejen katalogit tallessa. Aina joskus löytyy niille käyttöä, ja niitä on toisinaan ihan hauska selailla. "You think I'm strange because I'm different, I think you're strange because you're all the same." |
rosberg 23.01.2008 22:23:13 | |
---|
Frontlinet on hyvä lähde, niitä löytyy. Muuttivat sen sellaiseksi pienemmäksi läsyksi, mutta sekin kannetaan kotiin jos vain rekisteröityy Fenkun sivuille... Ostin valkoisen Gibson Explorerin:
http://www.gibson.com/en%2Dus/Divisions/Gibson%20USA/Guitar%20of%20the%20Week/84Explorer%2DWeek47/ |
biibob 23.01.2008 23:41:45 | |
---|
Frontlinet on hyvä lähde, niitä löytyy. Muuttivat sen sellaiseksi pienemmäksi läsyksi, mutta sekin kannetaan kotiin jos vain rekisteröityy Fenkun sivuille... Hehe mulle tuli pari viikkoa sitten postissa fenderin katalogi... vuosimallia kevät 2007 :) Vähän se myöhästyi, mutta eipä tuossa ihmeitä ole vuoden aikana ehtinyt niin tapahtua. "You think I'm strange because I'm different, I think you're strange because you're all the same." |
rosberg 24.01.2008 08:28:46 | |
---|
Mulle tuli sellanen a6-kokoinen läsy. Aika jees though! Ostin valkoisen Gibson Explorerin:
http://www.gibson.com/en%2Dus/Divisions/Gibson%20USA/Guitar%20of%20the%20Week/84Explorer%2DWeek47/ |
jomppu 24.01.2008 16:21:14 | |
---|
Hot rod sarja tuolloin erosi normi american -sarjasta oikeastaan vain mikkejen osalta. Eli normi american sarjalaisissa oli jotkut vakio-fender mikit. Hot rodeissa single coileina texas specialeja. Hot rod tarjosi myös mikkivaihtoehtoina HSS ja HH viahtoehtoja ja mikkeinä oli Duncanin pearly gatesit. Eli sanotaanko nyt näin karkeasti, hot rod oli american strato paremmilla mikeillä/ mahdollisuus humbuckeriin. Katalogeja tuskin kokonaisuudessaan löytyy netistä, tai sitten tarvitsee paljon tuuria, jos sattuu jostian löytämään. Itse olen aina pyrkinyt pitämään nuo vanhat soitinmerkkejen katalogit tallessa. Aina joskus löytyy niille käyttöä, ja niitä on toisinaan ihan hauska selailla. Jees! Ja kiitoksia, tästäkin oli jo paljon iloa. Mukavaa että on tietäviä ja auttamishaluisia ihmisiä. Osaako kukaan muuten selvittää tuon tilt-neck systeemin toimintaa? Mitä tapahtuu jos kiristän ruuviä tai jos löysään? |
duc 24.01.2008 16:31:27 | |
---|
Jees! Ja kiitoksia, tästäkin oli jo paljon iloa. Mukavaa että on tietäviä ja auttamishaluisia ihmisiä. Osaako kukaan muuten selvittää tuon tilt-neck systeemin toimintaa? Mitä tapahtuu jos kiristän ruuviä tai jos löysään? Tuolla: http://www.fender.com/support/stratocaster.php |
Cucumber? 25.01.2008 13:09:23 (muokattu 25.01.2008 13:23:51) | |
---|
Jee, toi little wing juttu on kieltämättä mietityttäny itteänikin monestakin syystä, esimerkiksi siksi että jo introssa on käytetty kampea. Mutta voi toki olla että biisistä osa olisi vedelty gibsonilla jota tosin epäilen sitäkin. Tämä "fakta" tarttui kuitenkin (en keksiny siis ite) bold as love nuotikirjasta...Ja tämänkin voin muistaa väärin, kirja kun häivisi vuosia sitten.. Heh ehkei olisi pitänyt mainita asiasta lain huahua. Mutta pointti toki oli se että vaikka ´Hendrixiä pidetään strato miehenä soitteli hän monilla muillaikin. |
FensonGibder 26.01.2008 12:21:47 | |
---|
vaikka ´Hendrixiä pidetään strato miehenä soitteli hän monilla muillaikin. Sanoisin mielummin: Hän oli strato-mies, vaikka soitteli muillakin. Pipari-Pärsson vs. Loimaan Luiskaotsat |
InYourFace90 26.01.2008 13:46:16 | |
---|
Hehe mulle tuli pari viikkoa sitten postissa fenderin katalogi... vuosimallia kevät 2007 :) Vähän se myöhästyi, mutta eipä tuossa ihmeitä ole vuoden aikana ehtinyt niin tapahtua. Mullekkin tuli. :) Nopeaa toimintaa. Muusikoiden.Net - Haista vi**u! Suomalaisten musiikinharrastajien kohtauspaikka. |
rytilahti 26.01.2008 16:49:25 | |
---|
Lainaan aihetta.. Onkos kukaan testaillut tai tutustunut tuohon squierin deluxe stratocasteriin? http://www.squierguitars.com/products/search.php?partno=0300500523 Straton hommaaminen edessä ja mietin tuon ja mexico stankun välillä? Nopealla testaamisella vaikutti aika samanlaisilta kitaroilta.. Pitää vielä toki paremmalla ajalla käydä ihmettelemässä.. MYYDÄÄN GIBSON SG STD. MUSTA.
Mikään ei oo siistimpää kuin soittaa Rock'n Roll bändissä!!!! |
rosberg 26.01.2008 17:08:34 | |
---|
No kaulan lakka tuntui vähän huonommalle tuossa Skujussa. Tosin itse en pidä lakasta ollenkaan. Siinä oli sellainen nihkeä ja hidas lakka. Ostin valkoisen Gibson Explorerin:
megan 19.05.2008 22:20:43 | |
---|
Oliskos spesialisteilla heittää jotain hyvää kikkaa mulle, ongelma (ei mikään vakava tosin) on tämmöinen: Vintage-tyylisillä tallapaloilla varustetussa stratossa ohut E-kieli on hiukan liian lähellä otelaudan reunaa. Nuo kaksi reunimpana olevaa palaa harottaa vähän eikä ole samalla lailla nipussa kuin nuo loput, ne saa kyllä sormin kangettua paikoilleen mutteivät pysy siinä.. |
Oliskos spesialisteilla heittää jotain hyvää kikkaa mulle, ongelma (ei mikään vakava tosin) on tämmöinen: Vintage-tyylisillä tallapaloilla varustetussa stratossa ohut E-kieli on hiukan liian lähellä otelaudan reunaa. Nuo kaksi reunimpana olevaa palaa harottaa vähän eikä ole samalla lailla nipussa kuin nuo loput, ne saa kyllä sormin kangettua paikoilleen mutteivät pysy siinä.. Ruuvaa kaikkien palojen korkeussäätöruuvit silleen että palat ovat suorassa, niin sitten pysyvät siististi nipussa. Vasta tämän jälkeen säädä korkeus kohdalleen. Kuinkas usein noita Frontline-lehtiä muuten ilmestyy? Itsekin rekisteröidyin Fenkun sivuilla. "It's been a long time since I rock and rolled" |
megan 19.05.2008 22:40:57 | |
---|
Ruuvaa kaikkien palojen korkeussäätöruuvit silleen että palat ovat suorassa, niin sitten pysyvät siististi nipussa. Vasta tämän jälkeen säädä korkeus kohdalleen. Noi on suorassa kyllä kaikki, kaksi reunimmaista vaan elää omaa elämäänsä. :) Näyttää että tallan läpi menevä reikä, josta kieli tulee, kampeaa noita liian reunalle. Outoa kun paksujen kielten puolella on kaikki niin kuin pitää.. |
Ekku01 19.05.2008 22:47:31 | |
---|
Noi on suorassa kyllä kaikki, kaksi reunimmaista vaan elää omaa elämäänsä. :) Näyttää että tallan läpi menevä reikä, josta kieli tulee, kampeaa noita liian reunalle. Outoa kun paksujen kielten puolella on kaikki niin kuin pitää.. Ei sulla vaan olis kapeammat tallapalat leveässä vintagetallassa? Vai onko kitara uutena ostettu? "It's been a long time since I rock and rolled" |
megan 19.05.2008 22:54:28 | |
---|
Ei sulla vaan olis kapeammat tallapalat leveässä vintagetallassa? Vai onko kitara uutena ostettu? Uutena juu. Keppi on mehiko classic 60s. |