bedlam 19.05.2008 12:23:39 | |
---|
Tuo on tommonen Wondermainen tiettyjen vaihtoehtonuottien tunkeminen tuttuihin melodioihin, ja se on ihan mielipideasia, notta tykkääkö siitä vai ei. Koko elämäni oon harrastanu musiikkia ja alalla kouluni käynyt, ja musta se improo tyylikkäästi. Notta turha noita juttuja faktana on esittää Mä en nyt ihan hiffaa. Papitsu sanoo, että Archuleta osaa laulaa, mutta lurittelu on hänen mielestään tyylitajutonta. Vastaat siihen, että on tosiaan puhtaasti mielipideasia, että tykkääkö Archuletan lurittelusta vai ei, mutta että sinä kyllä tiedät kaikesta kaiken ja kyllähän se lurittelee tyylikkäästi. Kumpihan tässä nyt esittää faktoina mielipiteitä. Se viimeksi nauraa joka hitaimmin ajattelee. |
Sävis 19.05.2008 12:24:15 | |
---|
Toisaalta ymmärrän, että se Archuletan kiemurtelutaiturointi ärsyttää, mutta mun mielestä tältä kersalta se tulee aika hiton luontevasti. Se liruttelu tuntuu niin helpolle, että olisi helppoa kuvitella sen tulevan ihan lennossa improvisoiden. Ja osaksi se varmaan tuleekin. Jos taustabändi vaihtaisi vahingossa sävelaskeleen väärään suuntaan kesken biisiä, niin tää varmaan luikertelisi perässä ilman yhtään virheääntä. Sille se melkeen vaikuttaa. Juurikin näin. Ja mun mielestä ne kiemurat ei kuitenkaan mene överin puolelle, vaan ne nimenomaan istuu hyvin laulajansa suuhun ja laulettavaan musiikkiin. |
Kampela77 19.05.2008 13:07:03 | |
---|
Itselle ei oikein löydy tuosta porukasta ketään kannatettavaa. Brooke Whiten esitykset oli yleensä semmoista luontevaa kuunneltavaa, jossa ei pahemmin häirinnyt mikään lukuun ottamatta joitain harhalaukauksia, joista hyvänä esimerkkinä Here Comes The Sun. Archuletan ääni ja olemus on jotenkin niin sokerinen, että ei uppoa mulle ollenkaan. David Cook taas on mun silmissä vähän semmoinen "Britney Spears I love rock 'n roll"-rokkari. Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?"
Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?" |
arc 19.05.2008 15:54:16 (muokattu 19.05.2008 16:09:00) | |
---|
Kumpihan tässä nyt esittää faktoina mielipiteitä. Kärjistin ton noin sentakia, että mielipiteeni sais vähän jalansijaa juurikin faktana esitettyä mielipidettä vastaan. Jos nyt lähetään avaamaan mistä sana tyylitaju syntyy, niin kyllähän se jonkinlaiseen tietopohjaan rakentuu kaikella alalla. Ja ei nytkään pointti ei ole se, että vaikka minä bla bla sitä ja tätä, niin tyylitajuni olisi parempi, vaan mielestäni papitsu esitti omansa juurikin niin, että "Minä sanon, että se on tyylitajuton niin ettäs kehtaakin laulaa silleen". Tämän takia koitin saada vähän jalansijaa mielipiteelleni ja perustella sitä myös noilla diipadaapoilla. Myönnän että ton voi ymmärtää väärin vaikka miten egoistisena haluaa, mutta luulisi sunkin ymmärtävän kun katsot tota papitsun kommenttia, että kyllä se vähän inspiroi provosoitumaan, kun tommosia huudellaan. Turha tästä enempää on varmaan jauhaa, mutta mun mielestä "tyylitaju" ei mene pelkän mielipiteen piikkiin vaan graafikko osaa sanoa amatöörille onko liikemerkki tyylikäs, samoin muotiammattilainen perustallaajalle. Siksi kiinnosti tietää, että mikä papitsu on sanomaan Archuletalle, että sen laulu on tyylitajutonta ja koitin vähän tukea tota mielipidettäni, vastoin kun papitsu ei tukenut yhtään omaansa. Piis |
papitsu 19.05.2008 16:12:09 (muokattu 19.05.2008 16:16:39) | |
---|
No onpa kyllä taas tappelut saatu aikaan. Ja myönnetään, hieman epäasiallinen ja provosoiva kommenttini kyllä oli. Tarkoitin vaan, että minun mielestäni Archuleta lurittelee liikaa tavalla, joka omaan korvaani kuulostaa tyylitajuttomalta. Hänellä rahkeet kuitenkin riittäisi voittamaan koko kisa vetämällä melodiat juuri niin kuin ne on nuotteihin kirjoitettu ja moisesta yksinkertaisuudesta minä enemmän pitäisin. Mutta onhan hän oikeasti aivan todella kova laulaja, tuommoisilla taidoilla lurittelisin varmaan minäkin. Mitään en siis faktana tarkoittanut esittää, vain omaa mielipidettäni tuoda esille. Rauha? :) Minähän en koskaan ole musiikkia opiskellut tai mitenkään musiikin saralla mitään koskaan saavuttanut, mutta eikai sen pitäisi vaikuttaa yhtään siihen, mistä minä laulussa pidän? Kyllä minullakin pitäisi olla oikeus mielipiteeseen. PUNK OUT WITH YOUR CUNT OUT! |
arc 19.05.2008 17:11:32 | |
---|
Minähän en koskaan ole musiikkia opiskellut tai mitenkään musiikin saralla mitään koskaan saavuttanut, mutta eikai sen pitäisi vaikuttaa yhtään siihen, mistä minä laulussa pidän? Kyllä minullakin pitäisi olla oikeus mielipiteeseen. Aivan oikein, ja sori jos syyllistyin ylimielisyyteen |
Turha tästä enempää on varmaan jauhaa, mutta mun mielestä "tyylitaju" ei mene pelkän mielipiteen piikkiin vaan graafikko osaa sanoa amatöörille onko liikemerkki tyylikäs, samoin muotiammattilainen perustallaajalle. ...ja siis täten muusikko muusikolle? Tämähän meinaisi sitten käytännössä loppupeleissä siis sitä, että kaikilla maailman muusikoilla on samanlainen käsitys siitä, mikä on tyylikästä musiikkia. Ja eihän se nyt niin mene. Kyllä tyylikkyys kuitenkin lopulta on pitkälti mielipideasia. Minkään taiteenlajin tyylikkyyden mittaamiseksi kun ei ole muuta taulukkoa tai mittaria olemassa, kuin vastaanottavan yksilön silmät/korvat. Ja eihän graafikko tee liikemerkkejä toisille graafikoille, palkintoja voittava traktorivalmistajan liikemerkki voi sen traktoria tarvitsevan peräkylän Einarin mielestä olla naurettavan surkea. Mutta piis sinnekin :) Itse tavallisesti pidän kiekurointia turhana ja kylmänä tekniikkataiturointina, mutta Archuletan kuviot jotenkin vaan toimii. Se viimeksi nauraa joka hitaimmin ajattelee. |
Notefix 22.05.2008 08:04:12 (muokattu 22.05.2008 08:07:12) | |
---|
Juurikin näin. Ja mun mielestä ne kiemurat ei kuitenkaan mene överin puolelle, vaan ne nimenomaan istuu hyvin laulajansa suuhun ja laulettavaan musiikkiin. Jep, samoilla linjoilla. Ja tuollapäin tosiaan laulutyyli on vähän erilainen. Ei kaiken laulamisen tarvitse kuulostaa Olli Lindholmilta. Sinänsä Cook on valmiimpi voittamaan tämän kisan, mutta oikeastaan sillähän ei ole väliä, koska kummatkin saavat sopparin ja heillä on eri kohdeyleisönsä. Kummallekin on tilaa. "Layers of layers of shit!" |
jassi 22.05.2008 10:14:40 | |
---|
Voi perskele! Netti Iltsikan viihdeosion avatessa pölähtää Idolin voittaja ruutuun. Spoilasivat sitten tämän vuoden jännittämiset. Be aware! Ilo pintaan vaik` sydän märkänis! |
mrk 22.05.2008 10:47:21 | |
---|
Voi perskele! Netti Iltsikan viihdeosion avatessa pölähtää Idolin voittaja ruutuun. Spoilasivat sitten tämän vuoden jännittämiset. Be aware! Iltasanomat.fi kertoo tämän uutisen kätevästi heti etusivulla. "Short On Long Term Goals" |
lethus1 22.05.2008 11:16:15 | |
---|
Iltasanomat.fi kertoo tämän uutisen kätevästi heti etusivulla. Kiitos varoituksesta. En halua spoilautua. Kuiteki Artsuletta :( Vompatti: http://www.elisanet.fi/thebandsear/Destination_single.MP3 |
bedlam 22.05.2008 11:32:00 | |
---|
Mikä ihmeen järki siinä muuten on, että yleisö alkaa kiljua aina kun laulussa tulee vähän korkeampi nuotti? Ei siis tarvi mennä edes mihinkään erikoisiin sfääreihin, vaan riittää että yksi nuotti tulee vähän korkeammalta kuin alkusäe. Jos BeeGees olisi esiintymässä ohjelmassa, yleisö varmaan pyörtyilisi hapenpuutteeseen. Se viimeksi nauraa joka hitaimmin ajattelee. |
Veikko 22.05.2008 11:36:43 (muokattu 22.05.2008 11:37:19) | |
---|
Mikä ihmeen järki siinä muuten on, että yleisö alkaa kiljua aina kun laulussa tulee vähän korkeampi nuotti? Ainahan amerikkalaiset kijuu, huutaa wuhuu tai sanoo I love you man. Ne on vaan sellasia. Onko sinulla Juho Juntusen Kourallinen donitseja -albumi? Myy se minulle! |
larinparaske 22.05.2008 11:40:19 | |
---|
Iltasanomat.fi kertoo tämän uutisen kätevästi heti etusivulla. Kilpailevan kanavan ohjelma. Pitäähän sitä tietty rokottaa. I want to be the king and queen of cheese |
Kaake 24.05.2008 17:15:54 | |
---|
Kivasti spoilas myös eilinen Metro-lehti tuloksen. Että kiitti v*tusti, vaikken olekaan sarjaa ihan hirveellä intensiteetillä seurannut. No väärinhän se meni Hey Punk, where you goin' with that flower in your hand?
Well, I'm goin' up to Frisco to join a psychedelic band. |
Eddy 24.05.2008 19:18:51 (muokattu 24.05.2008 19:32:47) | |
---|
On jäänyt vähän vähille tämä seuraaminen, mutta kyllä toi Archuleta on ikäisekseen(kin) aika törkeen hyvä. E: Toka biisi ei ihan uponnut. Koskettelen soittimia... |
hapan 24.05.2008 19:24:52 | |
---|
Pitää vissiin lähteä kosimaan Syeshaa... Cook veti äärimmäisellä tavalla. |
Sävis 25.05.2008 23:41:00 | |
---|
Jos Davidit eivät ole finaalikaksikko, syön housuni. Kivaa, ei tartte syödä housuja. |
arppah8 25.05.2008 23:44:23 (muokattu 25.05.2008 23:44:42) | |
---|
Mikä ihmeen järki siinä muuten on, että yleisö alkaa kiljua aina kun laulussa tulee vähän korkeampi nuotti? Ei siis tarvi mennä edes mihinkään erikoisiin sfääreihin, vaan riittää että yksi nuotti tulee vähän korkeammalta kuin alkusäe. Jos BeeGees olisi esiintymässä ohjelmassa, yleisö varmaan pyörtyilisi hapenpuutteeseen. Hee, tälle tuli joskus repeiltyä Queensr˙chen MTV Unplugged-vetoa katsellessa. Geoff Tate kun vähänkin kiekaisi korkeammalta niin hirvee kiljunta. Koomista. Muuten ehkä paras heviUnplugged ikinä. Jotkut ne vaan osaa. Sorry OT, jatkakaa. God's away on business |
Miuq 25.05.2008 23:57:16 | |
---|
Kivaa, ei tartte syödä housuja. eli finaalikaksikko davidit? eräs kolmevuotias pikkuneiti vaati huomioni kriittisellä hetkellä. pyörä pyörii mutta orava on kuollut. |