Aihe: Kitaran viritys "Floyd Rose" talla. (Nopeasti!)
1
Fingers on Fire
16.05.2008 21:42:55
Moro.. Meikäläisellä on tällänen Ibanez GIO siinä on se "Floyd Rose" talla en tiiä kirjotinko oikein? :P
Ja tuota kitaran ope sano että aukase ne lukot siitä ylhäältä että voin virittää koneistosta.. Koska siinähän viritetään "hienosäätö" sieltä alhaalta tallasta.
Kitarassa on kampi mainitsin varmuudelta jos tuolla jotain merkitystä on. :D

Elikkä siis ongelma on se että kun olen aukaissut ne koneistot siinä on 3 lukkoa. Ja kun olen virittänyt niin vire ei pysy!? Kun laitan lukot kiinni vire heittää minne sattuu ja kun koitan korjata hieno säädöstä niin en saakkaan korjattua!?
En edes muista kuinka päin ne 3 "lukkoa" pitää sinne kaulan ylä osaan laittaa takaisin.. Mutta sillä ei kai ole väliä? Ne menee kumminkin päin. Anteeksi että tämä on näin epä selvä mutta kirjotan tätä kiireellä. Kysy lisä tietoa jos tarvitset auttamiseen. :)

Kiitosta!
Heavy Metal!
Billsner
16.05.2008 22:40:06
Wrapped in plastic
Metal_Late
24.05.2008 14:53:21
kokeile : Ota ne 3 lukkoa pois ja viritä normaalisti ja anna olla niin vaikka pari päivää (viritä joka päivä) ja laita lukot takas. se on minun vinkkini.
ravensoul
24.05.2008 23:08:42 (muokattu 24.05.2008 23:11:59)
kokeile : Ota ne 3 lukkoa pois ja viritä normaalisti ja anna olla niin vaikka pari päivää (viritä joka päivä) ja laita lukot takas. se on minun vinkkini.

Melko hidasta kieltenvaihtoa.. :D Venyttää jämäkästi kieltä paikalleenlaiton jälkeen parista kohdasta, ajaa saman asian. Sen jälkeen viritys normaalisti ja mikäli homma meni putkeen ni pitäis alkaa vireen pysyä.

E: Kai aloittaja sentään tietää, että floikassa yhden kielen kiristäminen löysentää muita ja päinvastoin. Tasapainoilua on virityshomma jos kaikki kielet on perseellään. Tästä syystä useinmiten kätevin tapa vaihtaa kielet floikkaan on ottaa yksi kerrallaan irti ja uusi tilalle, viritys, seuraava kieli jne.
peteihis
02.06.2008 21:44:53
..Nopeasti

No eihän näitä täysin kelluvia systeemejä nyt vaan saa vireeseen mitenkään "nopeasti".

Tarttis vähän muistella peruskoulun fysiikkaa... Kiikku, mikä kiikku....
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)