miän vain 20.10.2007 13:58:36 | |
---|
Silloin kun mulla oli 20" ja 22" samassa setissä, laitoin kakskymppisen raiserille. Toimi kivasti, soundi ja äänenpaine olivat erittäin lähellä toisiaan. |
BitterPill- 20.12.2007 14:36:54 | |
---|
Joku/jotkut on jo moneen otteeseen täs keskustelus sanonu, et saa iha ok soundin jos eka laittaa ruuvit sormikireeseen ja sit neljännes kierroksen tai jtn vastaavaa, nii haluisin tietää et laitanko myös alakalvot samallailla? |
joravuo 21.12.2007 14:04:41 | |
---|
Joku/jotkut on jo moneen otteeseen täs keskustelus sanonu, et saa iha ok soundin jos eka laittaa ruuvit sormikireeseen ja sit neljännes kierroksen tai jtn vastaavaa, nii haluisin tietää et laitanko myös alakalvot samallailla? kokeile... ei siinä mitään yleispätevää vinkkiä ole, mutta tuo neljänneskierros tuntu aika vähänltä minun mielestäni. And the Angel said it to me: "These are the cries of the Carrots." |
Daunt 30.12.2007 19:12:22 | |
---|
Mitä mieltä te olette resokalvojen venyttämisestä? Onko tarpeellista? |
Deino 30.12.2007 21:21:15 | |
---|
Mitä mieltä te olette resokalvojen venyttämisestä? Onko tarpeellista? Itse ainakin teen näin. Ei siinä mitään ainakaan menetä jos venyttää. |
Niq 31.12.2007 12:03:30 | |
---|
Mitä mieltä te olette resokalvojen venyttämisestä? Onko tarpeellista? Remot kantsii kyllä aina venyttää, on ne resoja tai lyöntikalvoja. "I have a cunning plan" -Baldrick |
RstoU 31.12.2007 15:02:03 | |
---|
Remot kantsii kyllä aina venyttää, on ne resoja tai lyöntikalvoja. Mutta virveliä virittäessä älä venytä resokalvoa painamalla, jää ikävät jäljet. Vedä niin kireälle kuin uskallat ja soittele jonkin aikaa ja kiristä uudelleen, asettuu itsekseen. |
Analuuk 21.04.2008 13:22:01 | |
---|
http://youtube.com/watch?v=U2w4ZVWb3_Y |
Hannu H. 17.05.2008 23:29:45 | |
---|
Kysytääs näin rummuista mitään tietämättömänä, että jos osaa virittää esim. virvelin hyvin niin tällä samalla perusperiaatteella varmaan pärjää sitten basarin ja tomien kanssa, vai? Kun olen ajatellut että jos hommais esim. virpan kotio ja opettelis semmosella virittämään rumpuja. Olis hyödyllinen taito demobändejä äänitellessä kun ne rumpujen vireet tuntuu lähes säännönmukaisesti olevan "perin mielenkiintoisia". :) |
Kailis 18.05.2008 03:30:22 (muokattu 18.05.2008 03:41:42) | |
---|
Kysytääs näin rummuista mitään tietämättömänä, että jos osaa virittää esim. virvelin hyvin niin tällä samalla perusperiaatteella varmaan pärjää sitten basarin ja tomien kanssa, vai? Kun olen ajatellut että jos hommais esim. virpan kotio ja opettelis semmosella virittämään rumpuja. Olis hyödyllinen taito demobändejä äänitellessä kun ne rumpujen vireet tuntuu lähes säännönmukaisesti olevan "perin mielenkiintoisia". :) Hyvä idea. Jos vähänkään uhraat niin hankit pari erilaista kalvoa. Tomeissa ja basarissa toimii aika eri lainalaisuudet. Snare on snare. EDIT. Opettele äänittämään se soundi mikä rumpalilla on. Jos se ei itse siitä perusta voi olla että soundikaan ei ole niin hyvä. |
hollmi-5 18.05.2008 21:29:34 | |
---|
Kysytääs näin rummuista mitään tietämättömänä, että jos osaa virittää esim. virvelin hyvin niin tällä samalla perusperiaatteella varmaan pärjää sitten basarin ja tomien kanssa, vai? Kun olen ajatellut että jos hommais esim. virpan kotio ja opettelis semmosella virittämään rumpuja. Olis hyödyllinen taito demobändejä äänitellessä kun ne rumpujen vireet tuntuu lähes säännönmukaisesti olevan "perin mielenkiintoisia". :) Sikäli vaikea juttu, että pitäisi itse osata soittaa rumpuja. Rumpusoundista todella suuri osuus on rumpalin käsissä. Jos et usko, lyö rumpua ensin vasemmalla ja sitten oikealla kädellä (samanlainen kapula molemmissa): Soundi on erilainen. Laita käteen erilainen kapula: Soundi on erilainen. Virvelin, tomien ja bassorummun virittämisessä on kaikissa aivan omat niksinsä. Homma on kaiken lisäksi vaikeaa ja viritystaito tulee vasta pitkän kokemuksen kautta. Kitaran virittäminen on helppoa. Monta kertaa helpompaa, kuin rummun virittäminen. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Hannu H. 18.05.2008 23:00:43 | |
---|
Sikäli vaikea juttu, että pitäisi itse osata soittaa rumpuja. Rumpusoundista todella suuri osuus on rumpalin käsissä. Jos et usko, lyö rumpua ensin vasemmalla ja sitten oikealla kädellä (samanlainen kapula molemmissa): Soundi on erilainen. Laita käteen erilainen kapula: Soundi on erilainen. Virvelin, tomien ja bassorummun virittämisessä on kaikissa aivan omat niksinsä. Homma on kaiken lisäksi vaikeaa ja viritystaito tulee vasta pitkän kokemuksen kautta. Kitaran virittäminen on helppoa. Monta kertaa helpompaa, kuin rummun virittäminen. Juu tiedossa on että lyöjä vaikuttaa todella paljon. Välillä vaan meinaa epätoivo iskeä kun on aivan kamalankuulonen setti käsillä ja ite ei voi tehdä muuta ku sanoa notta tehkääs pojat jotain noille. Ehkä täytyy vaan hankkia jonkun gurun numero ja sopia kohtuuhinta virityskäynneille hätätilanteita varten. |
Juu tiedossa on että lyöjä vaikuttaa todella paljon. Välillä vaan meinaa epätoivo iskeä kun on aivan kamalankuulonen setti käsillä ja ite ei voi tehdä muuta ku sanoa notta tehkääs pojat jotain noille. Ehkä täytyy vaan hankkia jonkun gurun numero ja sopia kohtuuhinta virityskäynneille hätätilanteita varten. Olet huomannut saman, kuin monet äänimiehet ja äänittäjät: todella moni rumpali ei osaa virittää rumpujaan. Kyllä sinäkin voit asialle jotakin tehdä. Lue tuota ketjun alusta löytyvää Helasen Pekan artikkelia ajatuksen kanssa. Toiset tuottajat määräävät rumpalin vaihtamaan settiin uudet kalvot ennen studioon tuloa. Ilmeisesti kokemus on osoittanut sen, ettei paskasta saa leivosta, vaikka kuinka ruuvaisi. Uusilla kalvoilla moni setti hönkii paljon paremmin. Ei tarvitsee montaa monttua kalvossa olla, kun se ei enää soi kunnolla. Virvelin kalvo venyy ajan kanssa pussille ja soundi heikkenee. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Sa(n)kari 20.05.2008 20:33:33 | |
---|
Toiset tuottajat määräävät rumpalin vaihtamaan settiin uudet kalvot ennen studioon tuloa. Ilmeisesti kokemus on osoittanut sen, ettei paskasta saa leivosta, vaikka kuinka ruuvaisi. Uusilla kalvoilla moni setti hönkii paljon paremmin. Ei tarvitsee montaa monttua kalvossa olla, kun se ei enää soi kunnolla. Virvelin kalvo venyy ajan kanssa pussille ja soundi heikkenee. Melkeinpä väittäisin ettei ihan uunituoreilla kalvoilla kannata lähtee, parit treenit kun vetää alle niin on kalvot soitettu sisään sopivasti. Simpson, eh?
http://www.last.fm/user/SickNature/ |
Ruutikallo 20.05.2008 22:04:35 | |
---|
Melkeinpä väittäisin ettei ihan uunituoreilla kalvoilla kannata lähtee, parit treenit kun vetää alle niin on kalvot soitettu sisään sopivasti. Tähän aiin itsekkin puuttua. Nimittäin täysi tuoreet kalvot antavat aikalailla muovisen attacksoundin ennenkuin ne on ns. sisäänajettu. -H- "Siit hyvästähä mie sahhaan siult puol päätä" |
markkuliini 20.05.2008 23:03:33 | |
---|
Tähän aiin itsekkin puuttua. Nimittäin täysi tuoreet kalvot antavat aikalailla muovisen attacksoundin ennenkuin ne on ns. sisäänajettu. -H- Olen eri mieltä. Varsinkin virvelissä (munsta) ihan uusi kalvo kuullostaa parhaalta. Remoa itse käytän, muista ei niin paljon kokemusta. Oiligi. Aaltonen elämä kans oikeesti kiinnosta.
Ronnie Österberg.
Muutenki mua kinnosta hirvesti tausta. Henkilökuva on tarkea. |
Kailis 21.05.2008 09:30:55 | |
---|
Voi se olla että parit treenit tosiaan kannattaa vetäistä. Remoa välttelen nykyään. Viimeksi CS kalvosta lähti yksien treenien jälkeen pinnoite. |
Shitmanek 21.05.2008 18:28:07 | |
---|
Voi se olla että parit treenit tosiaan kannattaa vetäistä. Remoa välttelen nykyään. Viimeksi CS kalvosta lähti yksien treenien jälkeen pinnoite. Minäkin ostin uudet Emperor Coatedit ja jo muutaman lyönnin jälkeen rupesi pinnoite irtoamaan. Ostin myös Powerstroke 3:n virveliin, siitäkin on jo parin tunnin soiton jälkeen lähtenyt keskeltä pinnoite pois. M.A.C.H.O. # 12 "Oh well, I'm a chartered accountant, and consequently too boring to be of interest"
"Come on, Bennett. Let's party." |
Kailis 21.05.2008 18:49:16 | |
---|
Ei muuten mutta mulla on kaikkia kolmea isompaa merkkiä sekaisin snareissa ja ne kaksi muuta kestää ihan eri malliin. Onhan ne snadisti kalliimpia mutta en muuta tosiaan enää osta kuin Aquariania tai Evansia. |
Jupi57 23.05.2008 00:36:29 | |
---|
Tähän aiin itsekkin puuttua. Nimittäin täysi tuoreet kalvot antavat aikalailla muovisen attacksoundin ennenkuin ne on ns. sisäänajettu. -H- Olen eri mieltä. Varsinkin virvelissä (munsta) ihan uusi kalvo kuullostaa parhaalta. Remoa itse käytän vaikka muistakin on kokemusta. Siis Markkuliinin kanssa samaa mieltä. Minä lähden, kun minusta puhutaan ihmisten oikeilla nimillä. -Kirofoni- |