Aihe: huilunsoiton oppikirjoja?
1
windcm
08.05.2008 14:33:35

Hei.

Millaisia huilunsoiton oppikirjoja olette käyttäneet tai mitä voisitte suositella aloittelevalle oppilaalle?
ZaGaali
08.05.2008 20:18:15
Soitappa soitinlaineelle ja kysy sieltä.. He kyllä teitävät kirjasarjat ja mikä niistä olisi paras.. Toinen vaihtoehto on että marsmars itse kauppaan tai kirjastoon ja sietä nuottikirjoja katsomaan mikä vaikuttaa parhaimmalta.
Jos ei muuten, niin sitten fiiliksellä..
Kukkanen
09.05.2008 21:14:03
Itse olen soittanut läpi Huilu ja minä- sarjan 1. ja 2. osan. Ne vaan ei ole oikein toimivia, jos tahtoo edetä nopeasti. Mutta hyvin niistä olen oppinut :). Ruotsalainen sarja, toinen osa ei varmaan ole vielä ilmestynyt suomeksi.
Mimi
11.05.2008 01:33:09
Itse olen soittanut läpi Huilu ja minä- sarjan 1. ja 2. osan. Ne vaan ei ole oikein toimivia, jos tahtoo edetä nopeasti. Mutta hyvin niistä olen oppinut :). Ruotsalainen sarja, toinen osa ei varmaan ole vielä ilmestynyt suomeksi.

Taisi olla saman sarjan ykkösosa, jota itsekin soittelin. Siinä oli ainakin alkuun semmoisia perushelppoja lastenlauluja, joissa on helppo harjoitella niitä perusotteita, ja siitä sitten pikkuhiljaa vähän vaikeusastetta lisää. Opettajan kanssa käytiin niitä läpi, en tiedä millaista olisi sitten opiskella ilman opettajaa.

Toinen, josta alkuaikoina soitin jonkun verran, ei ollut niinkään opas, vaan ihan nuottikirja, oli Herbert Lindholmin Pajupilli-kirja. Tai ainakin jokin sen tapainen nimi sillä oli. Siinä oli joitakin suhteellisen mukavia ja helpohkoja veisuja. Tätäkin käytiin opettajan kanssa läpi.
on pimeää ja olen pieni tuittuinen ja heikko...
ope16
15.05.2008 23:54:13
Kyseleekö nyt opettaja vaiko oppilas vai ehkä itseopiskeleva? Vaihtoehtoja on todella paljon. Tässä jokunen: P.Wastall: Learn as yuo play flute
E.Prill: Schule fur Böhmflöte
T.Wyen materiaali esim. A Beginner`s Book for the
Flute
Bajomi: Vi spelar Flöjt (ja sama suomeksi)
Petersen/Rubank: Elementary method for flute
Pietiläinen:Marin huilukoulu (ei myydä enään,
etsikää kirjastoista) & Saman tekijän uusi kirja
Mäkilä: Vivo huilu
Hades
15.07.2008 23:27:00

Kyseleekö nyt opettaja vaiko oppilas vai ehkä itseopiskeleva? Vaihtoehtoja on todella paljon.

Mitä opusta suosittelet nuorempana klassista huilua soittaneelle, joka olisi innostunut opiskelemaan itsekseen jazz-huilua?
www.emellan.net
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)