Pirkit 18.05.2008 13:44:34 | |
---|
Olen ostamassa akustista kitaraa (aloittelijaksi luen itseni, jonkun verran vuosia sit opetellu) Voisko joku ystävällinen ihminen kertoa ensinnäkin mitä tarkoittaa nuorisomallin kitara? Onko se kooltaan pienempi, vai mitä? Mitä taas sanoo malli CS-40? Entä merkit Fender MC-1, Lucida LK-2BK, George Washburn ja epiphone TC10 Et pystyyks nuo laittamaan johonkin paremmuus järjestykseen? KIITOS!! |
Pirkit 18.05.2008 14:11:09 | |
---|
Vielä lisäys. että tuo CS-40 oli siis Yamaha |
Miikathebest 18.05.2008 14:17:47 | |
---|
Ymmärtäisin että nuorisomalli on hieman pienempi. Itselläni on Landolan SL-23, joka on skaalaltaan 630mm "täysikokoisten" ollessa 646mm. Liikaa säröä! |
Ahokkis 18.05.2008 14:19:28 (muokattu 18.05.2008 14:23:43) | |
---|
"Nuorisomallilla" yleisesti tarkoitetaan pienempää jos klassista(nylonkielinen) tarkoitetaan. Koko ilmeisesti 3/4 normaalista. Nuita kitaroita on vaikea ns.paremmuusjärjestykseen laittaa, akustiselta alueelta löytyisi ehkä paremmin vastausta. Laita linkkiä? Mene liikkeeseen ja testaa mikä tuntuu ja kuulostaa mukavimmalta. E. Ja tuohon listaukseen että tietääkseni tuo epiphone on teräskielinen, elikkäs soittotatsi, kaula ja saundi on täysin erinlaiset kuin tuossa mainitsemassasi jamahassa. Aloittelijalle yleensä tyrkätään aluksi nailoni kouraan, mutta kannattaa tehdä miten itestänsä tuntuu parhaimmalta. "Siis Se ei ole pakollista mutta nopeutta ennen tulee puhtaus... muuten soitosta tulee täysin huonoa... Etkä ikinä pysty soittaa niinku minä laiho ja ynkkä." -Ushimir |
spidertrap 18.05.2008 14:21:01 | |
---|
Olen ostamassa akustista kitaraa (aloittelijaksi luen itseni, jonkun verran vuosia sit opetellu) Voisko joku ystävällinen ihminen kertoa ensinnäkin mitä tarkoittaa nuorisomallin kitara? Onko se kooltaan pienempi, vai mitä? Mitä taas sanoo malli CS-40? Entä merkit Fender MC-1, Lucida LK-2BK, George Washburn ja epiphone TC10 Et pystyyks nuo laittamaan johonkin paremmuus järjestykseen? KIITOS!! Nuorisomallin kitara?Tuota sanaa en oo kuullutkaan.Mieleen tulisi tollaset pikkufenderit (sähkikset) sun muut jotka on tarkotettu ihan lapsille. Vaikea noita merkkejä ja malleja laitella paremmuusjärjestykseen,riippuu käyttäjästä.Kokeile mikä on hyvä.Vai tilasitko netistä sokkona? Mainittakoon että en ole koskenut akustiseen tollaseen 15 vuoteen. |
Liikaa säröä! |
Miikathebest 18.05.2008 14:25:09 (muokattu 18.05.2008 14:27:29) | |
---|
Liikaa säröä! |
Pirkit 18.05.2008 14:35:35 | |
---|
kiitos vastauksista. Mikäs mun otsikossa on pieles?! :-) Joo, netistä on vähän pakko tilata, kun ei täällä korvessa oo musiikkiliikkeitä... Harmi kun ei pysty kokeilemaan että miltä kuulostaa, pitää vaan toivoo että käy hyvä tuuri. Iski niin palava halu päästä taas rämpyttämään, kun naapurissa kävin eilen kylässä ja siellä sain kokeilla kitaraa. Eli pakko nyt vielä kysyä että mikä ero on akustisella ja klassisella kitaralla? Ymmärsinkö oikkein että klassinen on nailonkielinen ja akustinen on metallikielinen? Mut eikös joissain kitaroissa ole 3 metalli ja 3 nailonkieltä? |
InYourFace90 18.05.2008 14:36:59 | |
---|
kiitos vastauksista. Mikäs mun otsikossa on pieles?! :-) "Mieti kirjoitukseesi hyvä sisältöä kuvaava otsikko, saat enemmän vastauksia kun asiasta kiinnostuneet huomaavat viestisi muiden joukosta. Kirjoita otsikoksi ennemmin "Kannattaako ostaa Richard Ashcroftin uusi levy?" kuin vain "Kannattaako ostaa..?". Näin asiasta tietävät (ja samanhenkiset) ihmiset huomaavat viestisi muiden joukosta, eivätkä muut (vaikka kyseistä bändiä inhoavat) "turhaan" kuluta aikaansa lukemalla kirjoitustasi." Muusikoiden.Net - Haista vi**u! Suomalaisten musiikinharrastajien kohtauspaikka. |
spidertrap 18.05.2008 14:41:21 | |
---|
Eli pakko nyt vielä kysyä että mikä ero on akustisella ja klassisella kitaralla? Klassisella voi soittaa vain klassikkoja :) Sorry,oli pakko saada edes yksi tyhmä vastaus tähän ketjuun.. |
Pirkit 18.05.2008 14:42:15 | |
---|
Ok. Hyvä tietää. Tää olikin mun eka kirjotus tänne. |
duc 18.05.2008 14:46:15 (muokattu 18.05.2008 14:47:17) | |
---|
Klassisessa on nailonkielet (alakielissä on metallipäällyste kyllä). |
spidertrap 18.05.2008 14:47:35 | |
---|
Ok. Hyvä tietää. Tää olikin mun eka kirjotus tänne. No joo,enpä itseasiassa tiedä.Sen verran sähkökäyttöisten perässä ollut aina.Minulle kaikki akustiset ovat periaatteessa sitä samaa,on vain nailonkielisiä ja teräskielisiä.Teräskieliset on ainoita joita suostuisin edes soittamaan, |
JartZA 18.05.2008 14:50:45 | |
---|
Eli pakko nyt vielä kysyä että mikä ero on akustisella ja klassisella kitaralla? Ymmärsinkö oikkein että klassinen on nailonkielinen ja akustinen on metallikielinen? Mut eikös joissain kitaroissa ole 3 metalli ja 3 nailonkieltä? Sekä teräskielinen että nailonkielinen(klassinen) ovat molemmat akustisia kitaroita. Teräskielisessä kielten sisäpunos on terästä, nailonkielisessä nailonia. Nailonkielisissä kolme paksuinta kieltä un usein päällystetty metallipunoksella, ja 3 ohuinta sen sijaan ilman päällystystä. Teräskielisissä 3-4 paksuinta kieltä on päällystetty esim. pronssi/nikkeli/fosfori/teräspunoksella ja jäljelle jäävissä kielissä on sitten pelkkä teräksinen ydinlanka. SG - "nicht only for the guys that likeAngus Young or Pete Townsend." -Thomann |
Pirkit 18.05.2008 15:00:30 | |
---|
No nyt alkaa asia kirkastua. Ei menny tämäkään päivä hukkaan. Täytyy vaan ihmetellä nuita hintaeroja. En tiennyt että uusiakin kitaroita saa netistä jopa alle 50 eurolla, en tiedä sitten että onko ne ihan leluja...? |
duc 18.05.2008 15:01:49 | |
---|
No nyt alkaa asia kirkastua. Ei menny tämäkään päivä hukkaan. Täytyy vaan ihmetellä nuita hintaeroja. En tiennyt että uusiakin kitaroita saa netistä jopa alle 50 eurolla, en tiedä sitten että onko ne ihan leluja...? On ne, tosin tuskin leluiksikaan ovat hyviä, tiedä mitä myrkkyjä niistä irtoaa... |
Miikathebest 18.05.2008 15:02:59 (muokattu 18.05.2008 15:16:08) | |
---|
No joo,enpä itseasiassa tiedä.Sen verran sähkökäyttöisten perässä ollut aina.Minulle kaikki akustiset ovat periaatteessa sitä samaa,on vain nailonkielisiä ja teräskielisiä.Teräskieliset on ainoita joita suostuisin edes soittamaan, Nyloneiden ja muidenkin akustisten inhon taustalla saattaa olla käsitys siitä että niillä soitetaan vaan ns. paskaa. Eihän bodomitkaan kuulosta miltään muovikielikitaralla soitettuna. Teräskielinen akkari on hieman lähempänä oikeaa sähkistä, joten sillä ehkä kehtaa jopa soittaa. E: itse tykkään enempi nylonkielisestä melodioiden soittamisessa ja träskielisestä komppien ränpytyksessä. Liikaa säröä! |
Icy-Sun 18.05.2008 17:03:51 | |
---|
Haluan kommentoida tuota yamahan kitaraa. Mielestäni mainio kitara aloittelijalle. Itsellä samanhintainen ibanez ollut siitä asti kun aloitin soittamisen ja se on aivan järkyttävä kapine noihin jammuihin verrattuna ja vieläpä kalliimpi. Yamahassa vain melko paksu kaula. Toiset tykkää ja toiset. Siinä kitarassa on sellainen mukava selkeä ja pehmeä sointi, kun vertaa esim omaan ibaan. En kyllä muista enää oman kitaran mallia. Niitä ei taideta enää tehdä. There ain't noway out tonight |
JartZA 18.05.2008 17:31:46 | |
---|
Itse voisin suositella ihan aloitukseen Yamahan halvinta F310 teräskielistä. http://www.thomann.de/fi/yamaha_f310_na.htmItselläni on tuollainen ja on helpposoittoinen, mutta ei kuitenkaan ihan pahvilaatikoltakaan kuulosta. Tuohon vaan aloittelijalle ohkaiset kielet alkuun kiinni, niin ainakin rokkia tuolla mielummin soittelisi kuin nailonkielisellä. SG - "nicht only for the guys that likeAngus Young or Pete Townsend." -Thomann |
Pirkit 18.05.2008 19:38:12 | |
---|
edelleen kiitän vinkeistä! minusta ei taida ihan rock-kitaristia tulla... Juicen, Junnun, jne lauluja enimmäkseen opettelen. |