sonata 17.05.2008 10:13:22 | |
---|
Tällä hetkellä omistan Englin fireball-vahvistimen josta pidänkin säröjen puolesta aivan pirusti. Ainut asia mikä mättää omaan käyttötarkoitukseen on puhtaat. Totta kai kyseessä on higain vahvistin ja että puhtaat niissä harvemmin nyt hyviä onkaan mutta.. Eli siis säröosasto on juuri sitä mistä pidän ja palveleekin hyvin käyttötarkoitustani. Puhtaista kaipaisin vähän enemmän ja se meinaa muutenkin jäädä jalkoihin yhteisen gain-säädön takia. Myös yksi lisä olisi mitä kaipaisin niin olisi crunch-osasto että saisi myös vähän rokimpaa vedeltyä kun sille päälle tulee. Eli näiltä pohjilta pitäisi uutta vahvistinta yrittää etsiä, mutta ei itsellä noita ideoita nyt oikein ole liikoja. Jotain vaihtoehtoja olen miettinyt eli VHT Sig X Engl Invader 100 jne jne Jotain kolmi-nelikanavaista olen siis etsimässä. Hyvää puhdasta (käyttökelpoista), rokimpaa crunch-osastoa ja sitten totta kai sitä hevimpää kanavaa joka toimisi myös 7-kielisellä ja muutenkin matalilla vireillä. käytettynä olisi myös tietysti hyvä kun halvemmalla saisi ;) Mutta tuossa olisi vähän hintahaarukkaakin mitä olen valmis käyttämään. Olisikos tuossa tarpeeksi tietoa :) hyvää päivää |
Jucciz 17.05.2008 10:31:43 (muokattu 17.05.2008 10:33:14) | |
---|
|
HeavyMachinery 17.05.2008 10:44:53 | |
---|
Jotain vaihtoehtoja olen miettinyt eli VHT Sig X Engl Invader 100 jne jne Jotain kolmi-nelikanavaista olen siis etsimässä. Hyvää puhdasta (käyttökelpoista), rokimpaa crunch-osastoa ja sitten totta kai sitä hevimpää kanavaa joka toimisi myös 7-kielisellä ja muutenkin matalilla vireillä. InVaderin omistajan voisin suositella sitä erittäin lämpimästi. Se on todellakin 4-kanavainen, eli kaikki kanavat on todella erillaisia. Noiden yli 2 kanavaisten valkoima on aika suppea ellei paalua ala pistää huolella kehiin. Muutamia esimerkkeja Randall RM100 http://www.thomann.de/fi/randall_rm100m.htm tuohon joutuu ostaa vaa modulit a 270,- Engater tourmaster http://www.egnateramps.com/Tourmaster4100.htmlEi niin kään metalliin taipuva Mi Audio revelation http://www.miamplification.com/En tiedä milloin tulee eurooppaan ja mikä jää hinnaksi mutta GAS tuota kohtaan on kova :D Koch Supernova http://www.thomann.de/fi/koch_amps_supernova_6060.htmAika tyyris :D Siis aika vähäiset on vaihto ehdot hinta luokassa 2000€ Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" |
Insane Kane 17.05.2008 10:53:14 | |
---|
Jotain kolmi-nelikanavaista olen siis etsimässä. Hyvää puhdasta (käyttökelpoista), rokimpaa crunch-osastoa ja sitten totta kai sitä hevimpää kanavaa joka toimisi myös 7-kielisellä ja muutenkin matalilla vireillä. Carvin V-3. Olen myymässä. Ehän minä mistään mittään tiijä, mutta katoppakuu... |
bfoc 17.05.2008 10:56:52 | |
---|
Randall RM100 http://www.thomann.de/fi/randall_rm100m.htm tuohon joutuu ostaa vaa modulit a 270,- Onkohan kukaan koskaan hypistellyt tuota Ransun MTS-sarjaa? Jotenkin houkuttaisi tuo 3- tai 4-kanavainen rakkine ratkaisuna universaaliin ääniongelmaan. Ei kun moduleita vaan kiinni sen mukaan onko herkkää vai ei. Ei se ihan huono voi olla jos Lynch ja Kirkki käyttää. Jazz is not dead, it just smells funny.
Frank Zappa
Niijjuu. Synat ja multiefektit on perkeleen keksintöjä. |
sonata 17.05.2008 11:17:37 | |
---|
Onkohan kukaan koskaan hypistellyt tuota Ransun MTS-sarjaa? Jotenkin houkuttaisi tuo 3- tai 4-kanavainen rakkine ratkaisuna universaaliin ääniongelmaan. Ei kun moduleita vaan kiinni sen mukaan onko herkkää vai ei. Ei se ihan huono voi olla jos Lynch ja Kirkki käyttää. Olen tuota testaillut kylläkin... Omasta mielestä ei ollut niin hyvä kun olisi voinut olla. Monipuolinen se toki on mutta monet noista moduuleista oli mielestäni varsin laimeita soundeiltaan. Pikkuisen ylihintainen henk. kohtaiselta mielipiteeltäni Ja myös tuota edellä mainittua V3:sta olen carvinilta testannut mutta jokin siinä jätti vähän kylmäksi. Särö ei vain ihan iskenyt. hyvää päivää |
KooAa 17.05.2008 11:35:47 (muokattu 17.05.2008 11:35:59) | |
---|
Tyrkkäät efektilooppiin jonkun efektihässäkän millä voi ohjata kanaviakin. Lähtee monenlaista ääntä mut joutuu kovasti säätämäänkin. Kalju juntti #1 KooAalla ei ole merkitystä sukupuoliyhteyden onnistumiseen. |
sonata 17.05.2008 16:14:06 | |
---|
Olen myös miettinyt/etsinyt Mesan nomad-nuppia kun olen käsittänyt että se on aikas monipuolinen. Onkos tästä kenelläkään kokemusta? hyvää päivää |
McNulty 17.05.2008 17:04:27 | |
---|
Nyt on vahvasti ja vakavasti oma lehmä ojassa, mutta suosittelen Hughes & Kettnerin putkikoneita (Triamp, Duotone, Trilogy...) Et voi kauheasti mennä metsään jos haluat monipuolisen vahvistimen sekä soundeiltaan että ominaisuuksiltaan. |
KooAa 17.05.2008 18:13:07 | |
---|
Olen myös miettinyt/etsinyt Mesan nomad-nuppia kun olen käsittänyt että se on aikas monipuolinen. Onkos tästä kenelläkään kokemusta? Mul on 1x12 combona tuo. Kolmikanavainen ja kanavissa vielä 2 eri soundia kytkimen takana, tuota ei kyllä keikalla voi napsutella kun volume muuttuu paljon. Jos soundista pitää niin hyvä vehjes, itte kyllä bändin kanssa käytän Orangea. Kalju juntti #1 KooAalla ei ole merkitystä sukupuoliyhteyden onnistumiseen. |
PaMec 17.05.2008 21:18:38 | |
---|
Mulla Mesan roadster 112 combo, voi valita käyttääkö 6L6- vai EL34 putkia (alunperin 6L6 mutta vaihdoin EL34 putket) . Neljä toisistaan täysin riippumatonta kanavaa. Kahdessa puhtaassa kanavassa voi valita Clean, Fat, Tweed tai Brit. Kahdessa särökanavassa voi valita Raw, Vintage tai Modern. Jokaisen kanavan voi valita erikseen onko se 50W vai 100W, jokaisessa kanavassa oma Rectotrackin-Diode kytkin jolla valitaan syttyykö soundi heti vai lämpimästi. Oon soitellu Stratolla jossa EMG- Stratovintage ja EMG-81 aktiivimikit ja Gibson Les Paulilla jossa Burstbucker passiivimikit. Vehe toimii humpasta jazziin ja sitä kautta heavyyn mainiosti. Onhan se hinnakas ja painavakin, nuppi ja 2x12 kaappi vois olla järkevämpi vaihtoehto ainakin roudauksen kannalta. |
Metsämies 18.05.2008 00:17:22 | |
---|
R.I.P. Jimi Hendrix |
Metal_Late 18.05.2008 13:43:14 | |
---|
Randall V2?? 3 kanavainen boosteilla ja eq.... |
Mulla Mesan roadster 112 combo, voi valita käyttääkö 6L6- vai EL34 putkia (alunperin 6L6 mutta vaihdoin EL34 putket) . Neljä toisistaan täysin riippumatonta kanavaa. Kahdessa puhtaassa kanavassa voi valita Clean, Fat, Tweed tai Brit. Kahdessa särökanavassa voi valita Raw, Vintage tai Modern. Jokaisen kanavan voi valita erikseen onko se 50W vai 100W, jokaisessa kanavassa oma Rectotrackin-Diode kytkin jolla valitaan syttyykö soundi heti vai lämpimästi. Oon soitellu Stratolla jossa EMG- Stratovintage ja EMG-81 aktiivimikit ja Gibson Les Paulilla jossa Burstbucker passiivimikit. Vehe toimii humpasta jazziin ja sitä kautta heavyyn mainiosti. Onhan se hinnakas ja painavakin, nuppi ja 2x12 kaappi vois olla järkevämpi vaihtoehto ainakin roudauksen kannalta. Roadster-nupille komppia. Clippejä tosin vaan kuullut, itse omistan perus Dual Recton. |
pekurides 18.05.2008 14:00:46 | |
---|
VHT laitteita voi kyllä suositella, jotain diezeliä myös kokeilisin ja jos oikein rohkeaksi ryhtyisi niin eikun rapakon takaa splawnia tilaukseen, on klippien perusteella todella kova laitos! Tunteella päin vittua. |
sonata 18.05.2008 19:19:28 | |
---|
Tuota pitäisi päästä testailemaan tuota VHT:n Sig X -vahvistinta. On sen verran mielenkiintoinen peli. Ominaisuuksia löytyy pirusti ja hinta ei niihin nähden ole paha. + hyviä soundiclippejä :) hyvää päivää |
Antti1 18.05.2008 19:39:25 | |
---|
Diezelille yksi ääni täältäkin. Toisaalta taas ne ominaisuushirmut menee heittämällä yli budjetista varmaankin ja Einstein ei täytä tuota kanavamäärää, vaikka siinä muuten onkin kaikkea ihan laidasta laitaan. Tsekkaa studion etenemistarinaa osoitteesta: http://kellar.vuodatus.net/ |
Scar 18.05.2008 20:56:08 | |
---|
Powerball ois mun mielestä loogisin vaihtoehto sulle, varsinkin jos toi Fireballin särö miellyttää erityisesti. Rhythm of wings in the sky so high / Music in my ears I can't wait to see / I' m hiding in the grass death in my hands / Surprise is my only defence |
Antti1 18.05.2008 20:58:00 | |
---|
Powerball ois mun mielestä loogisin vaihtoehto sulle, varsinkin jos toi Fireballin särö miellyttää erityisesti. No ketä pitää mistäkin, mutta ton crunch-osasto on lähinnä kallis vitsi. Tsekkaa studion etenemistarinaa osoitteesta: http://kellar.vuodatus.net/ |
kimurantti1 18.05.2008 20:58:58 | |
---|
Powerball ois mun mielestä loogisin vaihtoehto sulle, varsinkin jos toi Fireballin särö miellyttää erityisesti. Powerball on älyttömän hyvä siinä yhdessä tyylissä johon se on tarkoitettukin, mutta mun mielestä aika kaukana monipuolisesta vahvistimesta. |