Aihe: Apua straton bodyn ja kaulan valmistajan selvittämiseen?
1
Freewheeler
17.05.2008 22:13:10
Sattuisiko joku osata kertoa nimimerkkini takaa omatkuvat-osiosta löytyven kuvien perusteella straton bodyn ja kaulan valmistajaa/valmistusmaata? Ulkosesti kitara täyttää Fender 62 reissuen vaatimukset, mutta kiinnostaa siis onko kyseessä Fenderin alkuperäisosia vai kenties kyseessä joku ns. partscaster. Tänks

Vaikea sanoa, oisko sulla kuvaa koko kitarasta?

Meksikaanithan ne Fenderin USA-kitaratkin tekevät, aina ovat tehneet...
Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos.
Les Fender
18.05.2008 01:11:52
Vaikea sanoa, oisko sulla kuvaa koko kitarasta?

Meksikaanithan ne Fenderin USA-kitaratkin tekevät, aina ovat tehneet...

Totta, mitä noita nimiä on kauloista/taskuista lukenut.
"Living is easy with eyes closed!"
Crossroad
18.05.2008 12:18:21
onko kaularaudan säätö bodyn puolelta kaulaa?usa vintage-62:ssa on päiväys ja vuosi säätöruuvin vieressä,ainakin vanhemmissa.

Sattuisiko joku osata kertoa nimimerkkini takaa omatkuvat-osiosta löytyven kuvien perusteella straton bodyn ja kaulan valmistajaa/valmistusmaata? Ulkosesti kitara täyttää Fender 62 reissuen vaatimukset, mutta kiinnostaa siis onko kyseessä Fenderin alkuperäisosia vai kenties kyseessä joku ns. partscaster. Tänks
p130
18.05.2008 16:09:19

H-S-S vai S-S-S routtaus? Aidossa asiassa on aina S-S-S, meksikon 60's classiceissa (ainakin kaikissa joita minä olen nähnyt...) H-S-S.

Onko tuo se kohtuuhintainen '62 ri torilta?
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen
Kuitu
18.05.2008 20:19:41
Kyllä tuossa kaulassa taisi kaularaudansäätöruuvin vieressä päiväys lukea. s-s-s routtaus on bodyssa. Ameican vintage 62 stratona tuon ostin (ei Torilta)) ja ilmeisesti se sellainen onkin, kunhan varmistusta haeskelen... Sarjanumerokin neck platessa on V-alkuinen nin kuin pitääkin. Onko muuten jotain helppoa ja pomminvarmaa keinoa selvittää onko lakkaus nitrolakkaa? Kiitoksia jeesistä!
duc
18.05.2008 20:28:11
Onko muuten jotain helppoa ja pomminvarmaa keinoa selvittää onko lakkaus nitrolakkaa? Kiitoksia jeesistä!

Ainakin uudemman puoleisissa kitaroissa siinä on yleensä tietynlaista tahmeutta, ellei siihen päälle ole jotan vahausta tehty sitten...
Les Fender
18.05.2008 21:07:55
Onko muuten jotain helppoa ja pomminvarmaa keinoa selvittää onko lakkaus nitrolakkaa? Kiitoksia jeesistä!

Laittaa pakastimeen ja vie sen jälkeen saunaan, jos helähtää marmoripinnalle niin nitroa.

:)
"Living is easy with eyes closed!"
jpg
18.05.2008 21:58:41
Kyllä tuossa kaulassa taisi kaularaudansäätöruuvin vieressä päiväys lukea. s-s-s routtaus on bodyssa. Ameican vintage 62 stratona tuon ostin (ei Torilta)) ja ilmeisesti se sellainen onkin, kunhan varmistusta haeskelen... Sarjanumerokin neck platessa on V-alkuinen nin kuin pitääkin. Onko muuten jotain helppoa ja pomminvarmaa keinoa selvittää onko lakkaus nitrolakkaa? Kiitoksia jeesistä!

tiedän yhden satavarmasti Jenkki-valmisteisen vintage-62:n tuolta 90-luvun puolestavälistä ja siinä on nimenomaan neck platessa sarjanumero ja ei niitä minun käsittääkseni vintage-malleissa muualle merkittykään/merkitäkään.sarjanumero on V-alkuinen.numeroa en pysty tarkistamaan koska soitin on jossain päin pohjois-suomea tällä hetkellä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)