Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: OFR, Schaller vai Gotoh
1 2 3 4
darkus
17.05.2008 11:05:08 (muokattu 17.05.2008 11:05:35)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä noista floikkareista on paras hinta laatusuhteeltaan, kestävin ja varmin käytössä? Etenkin gotohista ja schallerista haluaisin kokemuksia ja juttua.
 
Kiitos etukäteen!
 
-darkus
 
Be the devils own, Lucifer`s my name! Up the fucking irons!
anssopikasso
17.05.2008 12:46:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse sanoisin että OFR.
 
Omissa skeboissa on sekä OFR että Schaller, ja kyllä tuo OFR on jämäkämpi ja varmempi. Tosin että tuo Schallerkin on pirun hyvä, onhan sillä vuosien ja taas vuosien kokemus OFR:ien valmistuksesta, että ei se nyt mitenkään ratkaisevasti häviä. Gotohista ei kokemusta, mutta paljon olen hyvää kuullut.
 
"Paskaa voi syödä vain niin paljon ennenkuin alkaa oksettamaan." -Maelstorm @ M.Net
CSatan
17.05.2008 15:21:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Millaisistahan metalleista nuo on valmistettu? ja onkohan niissä paljonki eroja paksuuksissa/painoissa.
 
Se on helppoa kun sen osaa.
darkus
17.05.2008 17:12:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin, eritoten blokit sais olla jotain kunnon kamaa.
 
Be the devils own, Lucifer`s my name! Up the fucking irons!
Sleepless
17.05.2008 17:34:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin, eritoten blokit sais olla jotain kunnon kamaa.
 
OFR taitaa olla kovinta. Vissiin soundissakin on hienoinen ero OFR:n ja schallerin välillä.
 
Kyllä se schallerikin normaalikäyttöä melko pitkään kestää. Omassa Charvelissa Schallerin jt-590 vuodelta -90 ja toimii vieläkin mainiosti. Nykyisten Schallerien tasosta ei tietoa.
 
Hiljaa hyvä tulee.
Backlet
17.05.2008 17:36:36
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En tiedä millaisista materiaaleista nykyajan Schallerit on valmistettu, mutta ainakin noissa 90-luvut alun Jackson Professionaleissa olevat Schallerit ovat aika paskoja. Kyllähän ne vireen pitää, mutta kun ne pohjalevyn kierteet menee paskaksi. Molemmissa Schallerin floikissani on käynyt näin. Jos niitä yrittää hellävaroen kiertää, niin ne tallapalat pysyvät paikoillaan ehkä viikon ja lopulta ne kierteet korkkaavat, kun tarpeeksi monta kertaa kiristelee. Eli en todellakaan suosittele noita vanhempia Schallereita, ellei niihin ole vaihdettu kestävämpi pohjalevy.
 
Sleepless
17.05.2008 18:10:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En tiedä millaisista materiaaleista nykyajan Schallerit on valmistettu, mutta ainakin noissa 90-luvut alun Jackson Professionaleissa olevat Schallerit ovat aika paskoja. Kyllähän ne vireen pitää, mutta kun ne pohjalevyn kierteet menee paskaksi. Molemmissa Schallerin floikissani on käynyt näin. Jos niitä yrittää hellävaroen kiertää, niin ne tallapalat pysyvät paikoillaan ehkä viikon ja lopulta ne kierteet korkkaavat, kun tarpeeksi monta kertaa kiristelee. Eli en todellakaan suosittele noita vanhempia Schallereita, ellei niihin ole vaihdettu kestävämpi pohjalevy.
 
Eihän vaan ollut öljyä tai muuta rasvaa noissa tallapaloissa? En ole omastani saanut korkkaamaan kierteitä ja hyvin ne palat on paikallaan pysyneet. Liialla momentilla saa kyllä kierteet menemään ihan mistä vaan tallasta.
 
Hiljaa hyvä tulee.
Boldari
17.05.2008 18:36:56
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä minullakin korkkasi vaikka asiallisesti kiristikin. Kun tilasin uuden pohjalevyn niin sepä tulikin Floyd Rose II leimoilla.
 
Professional twice over - an analyst and a therapist. The world's first analrapist!
pekurides
17.05.2008 19:24:05
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ne kiristysruuvitkin ovat jo alunperin liian lyhkäset niin senkin takia korkkaa kun ei ole kuin puolet kiertestä käytössä..... mäkin jouduin heittää uudet kierteet M3 muistakseni tilalle.
 
Kyllähän tämä orkkis on ihan eri peli niihin jt590 verrattuna.
 
En enää hyväksy mitään muuta kuin OFR kun sen makuun on päässyt:)
 
Ei tarvi turhia enää tapella tremolon kanssa kun kaikki pelaa ja vire pysyy!
 
OFR.
 
Tunteella päin vittua.
kimurantti1
17.05.2008 19:34:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mielenkiintoista musta on, että mm. John Suhr laittaa kitaroihinsa nimenomaan Gotohin floikkaa, ja mainostaa sitä erittäin hyvältä soundaavana tallana. Kun otetaan huomioon heidän kitaroidensa hinnat, lienee selvää, että kitaroihin tuskin laitetaan Gotohia kustannussyistä.
 
Mä itse en ole tarpeeksi kultakorva sanomaan erilaisten floikkien soundieroista yhtään mitään, mutta ison maailman kitarapajoilta saisi vähän sellaista osviittaa, että ei se OFR välttämättä ole mitenkään radikaalisti parempi kuin muut vastaavat.
Juicy
18.05.2008 00:09:38
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsekin olen tässä tuuminut, että jos rahaa löytyy jossain vaiheessa liikaa niin vois hommailla uutta floikkaa ltd:hen. Entinen tinalisenssi ei enää oikein pidä virettä, jos sillä vähänkään erehtyy leikkimään. Vähän on kyllä mietityttänyt, kannattaako tuohon laittaa parinsadan floikkaa kun voisi samantien laittaa paremman kitaran muutenkin.
 
Ainoa vain, että kun tuo soitettavuus on niin lähes täydellinen ja muutenkaan en keksi mitään vikaa kuin tuon surkean floikan...Mistäs noita Gotohin floikkia saa, ovatko ne paljonkin halvempia kuin OFR/Schallerit?
 
On muutenkin viimeaikoina ollut salaisia perversioita valkoisesta RR-mallin kitarasta kullatulla floikalla ja muulla hardwarella... (*^_^*)
 
"Kauhee hevi-metalli soi päässä, eikä se vaikene"
Elhonas
18.05.2008 14:09:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KAHLER! :D :P
 
No mikä vittu siinä vielä ahistaa
Jacksonist
18.05.2008 15:35:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itseltäni löytyy Gotohin floikka ja hyvin on toiminut. Siltikin Originaali vaan kehiin.
 
darkus
18.05.2008 16:59:02 (muokattu 18.05.2008 17:00:29)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KAHLER! :D :P
 
Mulla on kitarassa asennuskolo floikalle, ei kahleripaskoille.
 
Itseltäni löytyy Gotohin floikka ja hyvin on toiminut. Siltikin Originaali vaan kehiin.
 
Kerrotko vielä että miksi vaihat orkkikseenn tuo gotoh mua kiinnostais noista eniten kun hinta on sopiva.
 
Be the devils own, Lucifer`s my name! Up the fucking irons!
DZN
18.05.2008 18:53:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oman kokemuksen pohjalta OFR. Jos on pääsy koneistamoon niin sitten vaan teetättämään vaikka messingistä ja muista eri materiaaleista soundblockkeja.
 
Aka. Dino and 6077dino
Mordor
18.05.2008 19:19:22
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse valitsisin OFR koska sitä olen tottunut käyttämään/säätämään. Gotohin floikasta en tykkää juurikaan sen ruuvattavan kammen kiristys systeemin takia. Ja myöskin gotohin laatu on mulle iso kysymysmerkki :), Kestääkö vuosikymmeniä niinkuin OFR? Vai hajoaako käsiin jo muutamassa vuodessa? Schaller valmistaa tunnetusti myös OFRn niin eiköhän se schaller floikka ole laadun kansaa samaa kuin OFR.
 
In the end, there can be only one!
trih
18.05.2008 20:19:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen ymmärtänyt, että Schallerin versio on heidän paranneltu näkemys aiheesta. Schaller tosiaan valmistaa OFR:n joten voisi kuvitella, että heillä näkemystä aiheeseen löytyy.
 
Just.
darkus
18.05.2008 20:32:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli onko se nyt aivan sama ostaako ofr vai schaller, samaa kamaa saa eri hinnalla ja nimellä?
 
Be the devils own, Lucifer`s my name! Up the fucking irons!
ibnz
18.05.2008 21:23:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaikuttaisi businessmielessä tyhmältä yhden valmistajan tehdä aivan yhtä laadukkaita ja toimintaperiaatteiltaan samanlaisia tuotteita eri hintaan, tai vielä tyhmempää olisi oikeastaan tehdä yhtä laadukasta mutta halvemmalla.. Joten luulisin Schallerin kalliimman olevan se lippulaiva, oli se sitten FR Original tai joku muu.
 
Mordor
18.05.2008 21:23:44
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kumpi tahansa OFR tai schaller niin molemmat toimii saatanan hyvin :)
 
In the end, there can be only one!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «