kk80 14.05.2008 23:13:38 | |
---|
Queen - mistä aloittaisin kuuntelemisen? Riippuu mikä musiikkityyli kolahtaa. "Helppoa" poppi Queenia löytyy Greatest Hits II:lta. Radio Rockin kuuntelijalle voisi suositella vaikkapa Queen Rocks kokoelmalevyä. Itse tutustuin Queeniin Hits II kautta, sitten Sheer Heart Attack & News Of The World. Samoihin aikoihin sain käsiini Magic Years dokkarin. 90-luvun alku, pieni paikkakunta ilman levykauppoja ja Queenia "tosi homobändinä" pitävä ystäväpiiri takasivat sen että uudet annokset Queenin tuotannosta ilmestyivät todella hitaasti levyhyllyyn. Toisaalta ihan kiva, nykyään kaiken saa nopeasti ja helposti intternetistä, oma hohtonsa oli tuossa materiaalin metsästyksessäkin. Pro Helminen. Raipe Vancouveriin 2010! |
Loijaa 15.05.2008 01:27:07 | |
---|
Ja nythän aloittelija voi ostaa koko Greatest Hits- sarjan yhdessä boxissa! Heavy Metal Thunder |
Lape 15.05.2008 09:19:08 | |
---|
Ja nythän aloittelija voi ostaa koko Greatest Hits- sarjan yhdessä boxissa! Tuo on kyllä hyvä ostos aloittelijalle! Eihän tämä vissiin enää edes maksa kovin paljoa ja saa kunnon kattauksen 70-luvulta 90-luvulle. |
Mediamoguli 15.05.2008 09:39:12 | |
---|
Tuo on kyllä hyvä ostos aloittelijalle! Eihän tämä vissiin enää edes maksa kovin paljoa ja saa kunnon kattauksen 70-luvulta 90-luvulle. No hyh! Jos siis kyseessä on se boksi missä on myös Greatest Hits 3 niin eipä tuohon kannata juuri koskea. Vaan toisaalta tässä ajatusta pyöritellessä muistuu mieleen, että ehkä ne GH1 ja 2 on kuitenkin suht hyviä kokoelmia (joskin ykköseltä puuttuu ihan alkupään tuotanto miltei kokonaan, ehkäpä ne ei sit olleet niitä otsikon vaatimia "greatest hitsejä"). Että jos ne boksissa kohtuuhintaan saa niin kai sen kolmosenkin kerran läpi kuuntelee. Onhan siellä hyviä biisejä, mutta jotenkin tuo "greatest hits" tuossa hämää. Ite ostin tyttöystävälle ekana A Night At The Operan ja Day At The Racesin, mutta vaikuttaa vähän että ne on tosiaan hieman vaikeasti avautuvia (vai miten joku sitä tuolla jo kommentoi...) eikä ne oo tainnu niin kovassa kuuntelussa olla. Kyllä jos nyt tarjoisin ekaa levyä millä alottaa kuuntelu niin kyllä se tuo Sheer Heart Attack olisi. Pimeys komerossa on laajempi psykofyysinen kokemus |
Roger 15.05.2008 09:43:25 (muokattu 15.05.2008 09:45:49) | |
---|
Ensimmäisenä itse hankin GH 1 & 2:sen, sitten Sheer heart Attackin, Innuendon, Miraclen, A Night At Operan... jne Sheer Heart Attack on kyllä hyvä levy josta kannattaa aloittaa, mutta parasta olisi hankkia koko 70-luvun tuotanto kerralla ja kuunnella se kronologisesti läpi :) onhan noita Queen-levyjä muutama kertynyt http://muusikoiden.net/levylista/selaa.php?list_id=629&letter=q"Life is what happens to you while you're busy making other plans." - John Lennon |
kk80 15.05.2008 11:58:53 | |
---|
onhan noita Queen-levyjä muutama kertynyt http://muusikoiden.net/levylista/selaa.php?list_id=629&letter=q Kaikki oleellinen. Multa tosin löytyy ultra harvinainen A Night At The Opera jonka 11. kappale on levyntekstin mukaan Bogemian Rhapsody. Ei liene tosin kyse ihan virallisesta julkaisusta :) Japsi Vinyl Replicoita jos joltakin löytyy nurkista niin saa tarjota vaikka pikaviestillä. Eivät ole mitään harvinaisuuksia, mutta kiva olisi saada koko studiolevyjen kataloogi replicoina täyteen. Pro Helminen. Raipe Vancouveriin 2010! |
Monkey Man 15.05.2008 19:06:14 | |
---|
Tää voi olla hieman aiheen vierestä mut sanon kuitenkin... Onkos porukat diggaillu Queen-jätkien soolotuotantoa? Itelle kolahtaa R.Taylorin soolokama tosi lujaa ja May:llä kans hyviä juttuja. Freddie nyt on Freddie :) |
Fortune 17.05.2008 03:58:09 | |
---|
Ensimmäisenä itse hankin GH 1 & 2:sen, sitten Sheer heart Attackin, Innuendon, Miraclen, A Night At Operan... jne Sheer Heart Attack on kyllä hyvä levy josta kannattaa aloittaa, mutta parasta olisi hankkia koko 70-luvun tuotanto kerralla ja kuunnella se kronologisesti läpi :) onhan noita Queen-levyjä muutama kertynyt http://muusikoiden.net/levylista/selaa.php?list_id=629&letter=q Jazz unhoittui, siinä on sellaista sekopäistä pop-meininkiä, että voi suositella ihan kenelle tahansa. |
Tuo on kyllä hyvä ostos aloittelijalle! Eihän tämä vissiin enää edes maksa kovin paljoa ja saa kunnon kattauksen 70-luvulta 90-luvulle. Jotain tyyliin Miraclea ja vähän Kind of Magiciakin on aika tuskaista kuunnella, jos tuntee etukäteen Greatest Hitsien kautta niistä ne ainoat kovat raidat huile alimentaire et la nudité est la paix mondiale |
Roger 10.09.2008 10:29:57 | |
---|
"Life is what happens to you while you're busy making other plans." - John Lennon |
leka 10.09.2008 10:33:23 | |
---|
|
Zed 10.09.2008 12:11:09 (muokattu 10.09.2008 12:12:30) | |
---|
Jotain tyyliin Miraclea ja vähän Kind of Magiciakin on aika tuskaista kuunnella, jos tuntee etukäteen Greatest Hitsien kautta niistä ne ainoat kovat raidat Paitsi nyt joku The Invisible Man on mielestäni oiva tiivistelmä kasari-Queenin paskuudesta. Was It All Worth It on kyllä Miraclelta yksi parhaita biisejä, mutta onhan se vähän pitkähkö kokoelmalle sijoitettavaksi. "moi, tässä ketjussa ois tarkoitus tehdä 10 eri kitara merkkiä PARHAUS JÄRJESTYKSESSÄ" -Sike |
kk80 10.09.2008 23:04:07 | |
---|
Paitsi nyt joku The Invisible Man on mielestäni oiva tiivistelmä kasari-Queenin paskuudesta. Was It All Worth It on kyllä Miraclelta yksi parhaita biisejä, mutta onhan se vähän pitkähkö kokoelmalle sijoitettavaksi. Invisible Man ei omiin suosikkeihini lukeudu. Ei nyt kuitenkaan huonointa kasari Queenia. Tajuton bassoriffi tuossa kappaleessa. On se Deacon vaan kova sälli. Jos olisi tuotettu vähän enemmän rokin eikä popin suuntaan niin koko kappale varmaan potkisi paljon tehokkaammin. Youtubesta löytyy hieno coveri tuosta IM:n bassoraidasta: http://www.youtube.com/watch?v=Wr4q47TCTYs Worth It on myös hyvä kappale. Vähän hoopot soundit mutta sanoitukseltaan ihan näppärä. Miraclea tehdessä oltiin varmaan ainakin osittain asennoiduttu siihen, että viimeistä viedään. Olisihan tuokin ollut hieno loppukaneetti Queenin studiolevyille. Pro Helminen. Raipe Vancouveriin 2010! |
Flash 11.09.2008 08:59:48 | |
---|
On se Deacon vaan kova sälli. Ihan järjettömän kova. Koko bändi vaan oli niin täynnä hyviä yksilöitä, joista muodostui vielä loistava kokonaisuus, että meinaa Deacon aina jäädä vähän varjoon. Mutta on kyllä ollut aina meikäläisen suosikki basisteja. Live Music Is Better! |
Ekku01 12.09.2008 05:15:21 | |
---|
No hyh! Jos siis kyseessä on se boksi missä on myös Greatest Hits 3 niin eipä tuohon kannata juuri koskea. Eikö Queen - jos mikä - pitäisi olla bändi jota ei kannata turhaan puristisuuteen sotkea. Ovathan he itsekin olleet aina luovia ja ennakkoluulottomia edelläkävijöitä? Tämä puolustuksena tuolle Greatest hits III:lle. Ja oli miten oli, löytyyhän sieltä joka tapauksessa ainakin Driven by you, Too much love will kill you, No-one but you ja ehkä kaikkien aikojen paras tulkinta kappaleesta the Great pretender. Itse pidän nykyään lähes koko levystä, vaikka ennakkoon itsekin tuomitsin sen. "It's been a long time since I rock'n'rolled" |
akuankkakomppi 12.09.2008 08:52:02 | |
---|
Call me a relic, call me what you will. Say I'm oldfashioned say I'm over the hill. Today's music ain't got the same soul, I like that old time rock'n'roll" -Bob Seger |
Mustikkamuffinssi 12.09.2008 12:37:11 (muokattu 12.09.2008 12:40:33) | |
---|
Joku lienee ollut paikalla katsomassa... Onko ostamisen arvoinen levy: http://www.levykauppax.fi/artist/la … ueen_with_lahti_symphony_orchestra/ Hep! Kyllä mä suosittelen ostamaan. Vähän on jo hatarat muistikuvat mutta joitain todella toimivia sovituksia sieltä löytyy, esim. Innuendossa kun siinä espanjahenkisessä väliosassa lähtee jouset kitaran messiin niin se on tosi makee. Joitain vähän heikompiakin esityksiä seasta löytyy, kuten Who Wants To Live Forever ja Bohemian Rhapsody. "Yllättäen" parhaiten toimii ne sen tenorin laulamat osuudet. EDIT: Ja tosiaan olin siis katsomassa tuon silloin 2006-syksyllä, ja nehän veti viime syksynä uusintarundin. Että en sitten tiedä kummalta kierrokselta toi äänite on, ja jos on viime syksyltä niin onko sovitukset muuttuneet. Ainakin kun mä olin katsomassa niin Bohemian Rhapsody oli viimeinen biisi. kalamies#45 >-)))> |
Mustikkamuffinssi 17.09.2008 00:32:04 | |
---|
|
Roger 16.10.2008 11:31:57 | |
---|
Joku lienee ollut paikalla katsomassa... Onko ostamisen arvoinen levy: http://www.levykauppax.fi/artist/la … ueen_with_lahti_symphony_orchestra/ Ostin ja onhan mainio levy. Parhaita Queen-cover levyjä mitä oon kuullut (90% niistä on täydellistä kuraa) Bohemian Rhapsodya en ole vielä uskaltanut kuunnella, sitä ei vedä hyvin edes We Will Rock You:n musikaaliporukka. "Life is what happens to you while you're busy making other plans." - John Lennon |
Roger 16.10.2008 11:34:51 | |
---|
Hep! Kyllä mä suosittelen ostamaan. Vähän on jo hatarat muistikuvat mutta joitain todella toimivia sovituksia sieltä löytyy, esim. Innuendossa kun siinä espanjahenkisessä väliosassa lähtee jouset kitaran messiin niin se on tosi makee. Joitain vähän heikompiakin esityksiä seasta löytyy, kuten Who Wants To Live Forever ja Bohemian Rhapsody. "Yllättäen" parhaiten toimii ne sen tenorin laulamat osuudet. EDIT: Ja tosiaan olin siis katsomassa tuon silloin 2006-syksyllä, ja nehän veti viime syksynä uusintarundin. Että en sitten tiedä kummalta kierrokselta toi äänite on, ja jos on viime syksyltä niin onko sovitukset muuttuneet. Ainakin kun mä olin katsomassa niin Bohemian Rhapsody oli viimeinen biisi. Kyseessähän on studioalbumi... "Life is what happens to you while you're busy making other plans." - John Lennon |